europ_asistance_2024



Mitas Test Ride 2013: jak dopadla velká zkouška pneumatik?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Left (30) napsal 14.08.2014 v 04:12

Vyzkoušel už jsem postupem času TKC 80, Metzeler Karoo a od Mitasu E-07, E-09 Dakar a konečně Trelleborg Army, nyní Mitasem označované matoucím a nezavedeným názvem XT644. S těmi mám zejména na předním kole vynikající zkušenost a stále nemůžu pochopit, proč nebyly do testu použity a sám Mitas je zcela opomíjí. Tato guma je homologovaná, na rozdíl od 09 má boční vedení,tedy drží i na šikmém hladkém povchu, dík měkké směsi se v blátě nezanáší a rychle se samočistí a drží dobře i na asfaltu. Co mě ale nejvíc překvapilo je její životnost. Na předku už jsem jel akce jako je "Krocan"-tam a zpět 700km, vloni do hor Bosny a Č.Hory -cca 4000 km, další asi 2000 km po českých okreskách a jsem ještě na polovině vzorku.

majanko (0) napsal 05.11.2013 v 10:54

Každá informace o pneu je přínosem pro ty co tyto informace potřebují. Ten co na Mitasech nikdy nejel tak by se měl zdržet komentáře. Ja mám na svém Varaderu momentálně M 07, předtím M 10. Moje poznatky. 07-čka: Moto 270 kg, batožina cca 30kg, plus sólo jezdec přez 100kg a občas ledvinka cca 60kg. Při této váze je doporučené huštění od výrobce nedostatečné, moto na asfaltu se vlní, pohupuje, je to vidět i na zadní pneu, jak je "placatá" a co všechno se na ni ojíždí. Zvýšení tlaku u přední na 2,8-3,0 podle váhy a zadek na 3,0-3,2 se výrazně změní jízdní vlastnosti k lepšímu, moto se nevlní, ojíždí se pneu tak jak se má.Pneu si nezadá s Metzeler Tourance /tá je výrazně slabší na šotolině-je to i jiná kategorie, spíš bych ji porovnal s M-08/ a to se nebojím ani na mokru. Samosebou je potřeba myslet na to, že jedu na pološpalkách a na mokru. Nájezd na pneu cca 12-15 000km, nevýhoda je zvýšený hluk a mírně zvýšené vibrace do řidítek
M10: začnu zezadu od nájezdu.Ten je jenom cca 3500-4000km Což je na šotolinu a mírny off dost, ale při přesunu po asfaltu je to málo. Kdyby ta pneu vydržela aspoň 6-7000km na ničem jiném nejezdím.Ta guma je prostě vynikající To, že se oskáčou špalky na před. pneu na tak těžkém moto je věc normální, zvlášť při panickém brždění, kdy ABS maká naplno. Jinak na suchém asfaltu klidně až po stupačku,vibrace na špalkách a hluk neřeším. Na mokru přepnu v hlavě do módu rain, protože jezdím na špalkách. A jízda mimo silnici...paráda, i tak velká a těžká moto jako Varan je najednou jiná moto, "lehčí" min. o 70kg.Teda aspoň pocitově.
Takže zavěrem o pneu na velké cest. enduro. Já zůstanu u Mitasek, další sada bude zase M 07 a mimo civilizaci M-10 Dakar.

over (2) napsal 17.10.2013 v 18:39

No tak nevím co všichni máte. Já jsem v Albánii byl 2x a podruhé právě na mitaskách.
//over.rajce.idnes.cz/Albanie_2010_12_-_27.6_spatne_nastavena_datumovka/

Pneu jsou to super. Sice po "zájezdu" už byly téměř na odpis, ale tam sloužily perfektně. Třeba praskněte, ale až pojedu příště tak je obuju znova. A mokra jsme si užili až až.

jens38 (1) napsal 10.10.2013 v 19:29

tak to asi musím uvést na pravou míru vyjma těch gum si kluci platili všechno ze svého já si koupil i gumy protože v mém rozměru je nedelaj a celý to měření gum teplot a jinejch kktin bylo tak votravný že to za to fakt stálo ale ten výlet fakt super

Tamashi (2) napsal 06.10.2013 v 00:28+1

Mám TDM 900 a příště se hlásím jako dobrovolný tester pro silniční část. Můžete na nás testovat Hčkové pneu ;) A můžeme test udělat při zatížení pouze jezdec, jezdec+batůžek i jezdec+batůžek+nabalená motorka.
Dokud mi budete dodávat pneumatiky, benzín a platit servis, tak můžeme testovat a testovat...
Návdavkem vám i sepíšu článek sem na motorkáře a potvrdím, že to byly nejvíc nejlepší pneumatiky, na jakých jsem kdy jezdil ;)
A negativních komentářů od anonymních ignorantů si nevšímejte, mou vírou v lepší pneumatiky jste neotřásli ;)

barracuda101 (11) napsal 29.09.2013 v 19:01

Včera to byl týden, co jsem se z Albánie vrátil. Najel jsem tam od Ohrid a Butrint Lake cikcak až po Valbonu 2000 Km a že by tam někde tankovali benzín generátorem z plastovýho kanystru jsem neviděl. Tak nevím... Gumy jsem si tam otestoval také na a každém povrchu, včetně off. S Anakee II žádný problém, úbytek za cestu 5000 Km tak 2mm. Kolega jel se mnou část cesty na Afře 750 a obuto Mitas 07 sic problémy také neměl ale se životností vzorku pneu už to bylo horší Před cestou měl Varan na předku namotáno 6000, zadek 8000 a ještě něco najedou, kolega měl obuté nové a daj tak max . ještě 2000 pomalu a opatrně Ale jestli někdo rád přezouvá, proč ne Se spojením a posíláním zpráv jsem také neměl závažnější potíže.

seikos (975) napsal 28.09.2013 v 08:27+1

Mě se líbí úplně nejvíc, jak je redakci úplně fuk co si o nich veřejnost myslí Dole je X výtek a na ně ani jediná odpověď

PavelFru (1) napsal 26.09.2013 v 07:54

Článek pěkný, výlet asi supr. Ale měření pneumatik na setiny milimetru to mě pobavilo.

vilemx (228) napsal 25.09.2013 v 18:03+1

Děkuji těmto hrdinům, že se obětovali k vykonání adventure expedice na kraj světa s motorkami naloženými k prasknutí pouze naprostými nezbytnostmi k přežití v tomto nehostinném prostředí, a to pouze pro blaho nás, obyčejných smrtelníků obouvajících pneu Mitas, či o těchto pneumatikách uvažujících.

Závěry tohoto vědecky pojatého testu (který dokonce disponuje daty z měření oskákané gumové ušpiněné pneumatiky s přesnotí jedné tisíciny milimetru) jsou překvapivě v naprostém souladu s výsledky, které jsou uváděny v anonymní houšti internetových diskusí. Tedy, že:

- nejvíc vydží E-07, pak E-09 (zadní) a nejméně E-10, dále,
- přední E-09 je u těžkých motorek na pytel, proto je lepší zadní 09 kombinovat s přední TKC, Trelleborgem, apod.,
- všechny gumy bez výjimky mají nájezd 5 až 15 tisíc dle způsobu jízdy, tedy rozptyl 300%,
- u zadní E-09 občas vzniknou trhlinky u kořene špuntu, když se jezdí moc nafouknutá nebo hned po montáži se s ní proletí hodně rychle po dálnici.

Bambula7 (2) napsal 24.09.2013 v 22:25

prima fotky,ale fajn povídání o přesném huštění... to je fóór.. By mě bavilo..

DOMINATOR (1260) napsal 23.09.2013 v 09:44

Interceptor

Proč tam neni žadny pořadny zavěr nebo nazor?? To si snad domysliš...hned jak je nekdo doveze dom tak obouvaji michelin anake 2 dunlop atd.

DOMINATOR (1260) napsal 23.09.2013 v 09:40

Nejsem jeden s těch co by hanil něči snahu ale tento rado by test to je maras kič mitasky jsou super pneu ale na tyto motorky to už neni dobre.

Interceptor (108) napsal 22.09.2013 v 22:40

Mně na tom článku vadí, že se v úvodu píše jak se vše pečlivě zaznamenává a jde se na to "od podlahy" skoro vědecky (člověk se natěší) a ve výsledku tam pak není jediný rozvinutý názor pilota, jediné číslo, prostě nic. Závěr si z toho lze vzít snad jen takový, že E07, E09, E10 jsou opravdu použitelné pro enduro a že kdo tahá, ten gumu sežere dřív jak ten co tahá méně. No na to ale nemuselo jet X motorek do Albanie, to vědí snad všichni.

Krtecek (23) napsal 22.09.2013 v 13:53

Zaplacený test, ve kterým jen rozepsali leták MITASu... Jediný pozitivum na článku jsou ty hezký fotky! Radši napište normální cestopis se zážitky..
A jinak ta věta o objektivitě přispěvatelů na fórech je docela silná, od čeho ty fóra jsou... A jestli tohle má být ukázka objektivní hodnocení, tak pardon, ale je to o hovně..

johnyboy (25) napsal 22.09.2013 v 12:20+2

Tento článek je ale totálně o ničem! Dovolil bych si pánům jezdcům doporučit přečtení jakéhokoliv testu pneu z našich či cizích motočasopisů. S ohledemna název článku resp. mototripu (který si páni "testovatelé" zvolili s opravdou křišťálově čistou sebestředností) a na prostor, který se článku dostalu to beru jako hnusnej podraz! Jedná se o normální mototrip s kecama od piva o pneu bez jediného závěru, objektivního zjištění, jakéhokoliv měření apod. Zařadil bych Vás do podobné skupiny cestovatelů jako slečnu Vrábelovou. S pozdravem Honza Kolman

Interceptor (108) napsal 22.09.2013 v 12:11+1

Jezdím supersport, ale pořídili jsme pro přítelkyni Pegaso a tak jsem přišel na chuť i enduro ježdění. Po koupi jsme řešili pneu. Na doporučení kamráda jezdícího léta Africu a s promyšlením toho jak a kde chceme jezdit jsem zvolil E07 na předek a E09 na zadek. Zvyklý z úlně jiné motorky ve mně podvozek a špalky nebudily vůbec důvěru. Dnes můžu říct, že kombinace E07+E09 je na tuhle motorku dobrá volba. Na silnici Pego ždímu co se dá a jediné co mě limituje jsou stupačky. Na asfaltu se zkrátka s touto motorkou dají hravě brousit. Do terénu bych to řekl asi takto- šotolina lesy louky kamení v pohodě. Bohužel do lehčího bláta je třeba aby byla pneu nová, od půlky vzorku už moc nefunguje. Trochu mě zaráží vydrž z tohoto testu. Jezdíme bez zavazadel, na 50k motorce 50/50 solo/tandem. Po cca 5t.km je přední 07 na půlce a zadní 09 téměř KO. Do terénu už to lze jen s velkou opatrností nebo za sucha. Shrnuto - na silnici nevidím problém kromě životnosti a v terénu pro enduro ježdění stačí. Cena/výkon uspokojivá. Jsme spokojeni, ale kvůli té životnosti, pro ty jenž jezdí na ostří nože si nejsem jist jejich vhodností na nějaké dlouhé expedice (09)

seikos (975) napsal 21.09.2013 v 23:01+1

Resumé: nic nového. Takovýto výsledek se dozví firma Mitas 100x tady na fóru. No, působí to na mě spíš tak, že se kluci chtěli svézt a bylo potřeba najít nějakého sponzora (Mitas)

jens38 (1) napsal 21.09.2013 v 21:56+1

nejel jsem jako test. jezdec ale jako zdravotnik

Navrc.WR-F (34) napsal 21.09.2013 v 11:44

To KTM 1190 Adventure má Metzeler Karoo 3 nebo to je nová guma od Mitasu? Pokud je to Karoo, proč se účastnil testu Mitas?

wrc000 (2) napsal 21.09.2013 v 10:43

Mě se ten članek docela libí. Konečně bylo napsano kdo na čem jel,jaka byla zatěž atd.Jen se mi nechce věřit tomu upouštění a dohuštovani,to mě fakt pobavilo . Zkoušel jsem 09 Dakar zadek a předek Haidenau což je kombinace naprosto o hov..ě. Ted mam 07 předek i zadek a už jiné nechci.

jardapl (-67) napsal 21.09.2013 v 10:06

Článek úplně o hov.ě. Napsat, že v Albánii se čepuje benzin z plastových kanistrů může jen intenzivní sledovatel novy. Celé je to blábol a závéryj jsou v každém letáku Mitas. Asi nejintezivnější část testu probíhala na lodi z Benátek v baru.

Drakis (67) napsal 21.09.2013 v 08:48-3+5

Nechápu,že může někdo s KTM 990,či 1200GS jezdit Mitas v dobách kdy je dostupné třeba TKC.
Pokud si pořídím opici tak musím koupit banány a ne že ji budu krmit řepou.

qwert (21) napsal 21.09.2013 v 08:33+1

Přední 010 že podrží v blátě,to jsem se fakt pobavil.Opět jeden zaplacený test.

Pawka (79) napsal 20.09.2013 v 22:16+1

pěkně se trhaj vzorky, to sem jeste nikde nevidel,jen u mitasu..

tencotancismoto (99) napsal 20.09.2013 v 21:24

Článek dobrý, ale na dočtení dlouhý :´- . Srovnávat Mitasky s Mitaskama, no to může urazit jen toho, kdo to dočetl ... Balšoj test!

Vlnič (199) napsal 20.09.2013 v 18:24+1

Takže jaké je rezumé?
Že si vemu do ruky informační leták k Mitaskám a vyjde mi to nastejno a že jsou 07-my pro dálkové jezdce vhodnější než 09-ky...
Nevím co chtěl básník řící tím, že v anonymním prostředí internetu má spousta přispěvatelů zkreslené představy o objektivním hodnocení...to mi příjde celkem silácká věta a že jsou Mitasky často diskutovány na fórech? K tomu tak nějak ta fóra jsou a tento test tomu nezabrání ... a navíc Mitasky samy k tomu přidávaj tak nějak důvod, protože důvodů proč je řešit je spousta...
Ta věta mě celkem nasrala...
K zhodnocení "velkého testu" pneumatik se nijak nevyjadřuju, protože celkově vzato mě jako uživatele tato forma uráží.
Všem obyčejným "riderům" a anonymním přispěvatelům zdar!



TOPlist