Honda Fest 2023 v Tatrách, to chceš zažít

Když se spojí hory, dobře vybraná základna v kvalitním hotelu s bazénem a saunovým komplexem, zvládnutá organizace včetně vybraných denních tras a ještě do toho „klapne“ pěkné počasí, je z toho dokonalá akce, které se hned tak něco nevyrovná. I proto na tuhle akci většina účastníků jezdí pravidelně každý rok a přes dvě stě padesát volných míst na Honda Festu bývá vyprodáno už pár dní po otevření registrace.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

čtrnáctý ročník velkého festivalu Honda znovu ukázal, díky čemu se Hondě podařilo vybudovat pozici nejprodávanější značky motocyklů na našem trhu. Stejně jako se Honda může na všech výstavách a akcích pochlubit největší expozicí, největší servisní a dealerskou sítí a dalšími "nej", i její každoroční akce pro zákazníky o pořádký kus převyšuje podobné akce ostatních značek.

Přes dvě stovky účastníků se každý rok sjedou na pět dnů v resortu na zajímavém místě, mají zajištěné ubytování s polopenzí za výhodnou cenu v porovnání s běžnou nabídkou, no a k tomu Honda připraví zajímavý večerní program a okružní trasy denních výletů. A jako malý bonus po návratu z denních tras i testovací jízdy na nových modelech.

Letos srpnový Honda Fest 2023 po čtyřech letech opět zavítal do Nízkých Tater do Demanovské doliny. Sjeli jsme se ve středu v resortu Družba jen kousek od lanovky na Chopok a většina účastníků po dlouhé cestě z domova na Slovensko využila saunovací patro a bazén, to je po celém dni v sedle úžasná věc. Stejně jako Krušovické pivo, které zde čepují. Velká část účastníků se ale rovnou zapisuje na první testovací jízdy na nových modelech, o které je každoročně velký zájem. Tradičně je největší poptávka po jeho veličenstvu Goldwingu, ale překvapivě hodně lidí se ptá i po CL 500 nebo novém Hornetu.

První večer je ve znamení slavnostního zahájení s představením čtvrteční trasy. Jako host si s námi přišel popovídat olympijský medailista ve veslování, Ondra Synek. Po závodní kariéře dál trénuje sportovce, ale přesedlal ze skifu do sedla Africy Twin a od zítra s námi bude jezdit. Fakt příjemné popovídání s člověkem, kterému sláva v žádném případě nestoupla do hlavy. Povyprávěl nám o své cestě na motorce kolem celého Balkánu a ochotně odpovídal na dotazy z motocyklového i sportovního světa.

Ve čtvrtek vede doporučená trasa na východ nížinou mezi Vysokými a Nízkými Tatrami, ještě ráno na recepci technik od Hondy pomáhá každému nahrát trasu do navigace a můžeme vyrazit. Každý podle svého tempa, většinou v partách. První část trasy je namotaná nádhernými silničkami na úpatí hor, pak se u Levoči stáčí na jih. Nás ale zlákalo právě slavné historické centrum Levoči, místo trasy jsme to pak vzali ještě na Spišský hrad a k večeru to natáhli 100 km po dálnici zpátky.

A večerní program? Napřed ukázka trialového a stuntriderového umění Míry Lisého jako ambasadora značky Honda na motocyklech Honda CL 500 a Honda 750 Transalp, pak vtipná prezentace airbagových vest a airbagového batohu Helite s pokusem o přeseknutí aktivovaného airbagu sekerou. A komu to nestačilo, na závěr promítání filmu Plná šest o kariéře závodníka Kamila Holána.

Pátek se dělíme na dvě party, kromě klasické turistické trasy je připravený půldenní terénní kurz pro adventure modely na trati na západ od Vysokých Tater. Pod vedením Míry Lisého si tak mohou majitelé Afrik a Transalpů zařádit v terénu a posunout svoje znalosti a schopnosti.

Kdo se v pátek vydal na plnou verzi trasy, ten si zajel na řadu zajímavých míst do Polska a na závěr si mohl projít hrad Strečno a přejet přívozem. My ale projeli jen první půl trasy a odpoledne vyjeli na Chopok a vystoupali na Ďumbier. Přeci jen být na tak dokonalém místě a nevyrazit na půl dne na slavné štíty Nízkých Tater by byl hřích.

Na závěr dne ještě sauna a na večerní promítání a poslech zážitků Dominiky Gawliczkové o jejím putování na motocyklu po Saudské Arábii. Země, která se teprve nedávno otevřela pro turisty a překvapivě je pohostinná i pro jednu malou samotnou motorkářku.

Sobota a poslední trasa, která tentokrát vede na západ. Nejzajímavější zastávka z mého pohledu bylo historické hornické městečko Špania Dolina s kostelem a štolami, kde shodou okolnosti zrovna začínala veteránská jízda. Zbytek trasy jsme zbaběle vzdali kvůli bouřce a následnému slejváku, který jsme přečkali na haluškách v kolibě kousek od Ružomberoku. Pak už jen poslední wellness a poslední večer s tombolou a krájením dortu a diskotéka dlouho do noci....

Neděle ráno a všichni jen ztěžka vstáváme a chystáme se na dlouhou cestu domů a mně je jasné, že už teď si v redakci zamluvím místo na dalším Honda Festu. Jde o skvěle připravenou akci pro opravdu velkou partu lidí (celkem 230 účastníků fakt není málo), na které si pořádně máknul celý tým z importérství značky i z řad dealerů. Díky!

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
TZ - (Odebírat články autora)