Zemřel cestovatel a dobrodruh Jirka Bašný

Ve věku 71 let nás včera náhle opustil cestovatel, dobrodruh, autor desítek knížek a stovek článků Jiří Bašný.

Jirka Bašný, Bašňák, JiB, takhle ho znali všichni. A že Jirku znal prostě každý, kdo se pohybuje v motocyklové branži. Patřil neodmyslitelně k Jawa Klubu Praha, ale on vlastně patřil všude. Nikdo neměl tak sježděnou Českou republiku jako právě Jirka. On tedy znal osobně samozřejmě i snad všechny evropské státy, ale o naší malé zemi dokázal vydat spoustu knížek a bezpočet článků. Vzhledem ke své cestovatelské nátuře byl neodmyslitelně spjatý s časopisem Moto Route, nicméně dlouhé roky zcela pravidelně přispíval svými tipy na výlety do Českých motocyklových novin a byli jsme hrdi na to, že v nedávné minulosti to samé vytvářel i pro server Motorkáři.cz.

Ač byl z Jawa Klubu, pro většinu lidí asi zůstane navždy spojený s motocykly značky BMW. Jeho bílo-modré GS na vás koukalo ze všech fotek k jeho článkům, ale on těch Bavoráků měl víc. Předloni jsme se spolu domlouvali, že dáme k sobě jeho krásné udržované K 100 LT proti novému šestiválci, oba jsme se na to těšili, jenomže Jirku těsně před testem schvátil nějaký moribundus, tak jsme to odložili. Žádný problém, nevyšlo to teď, vyjde to jindy... Nikdo nemohl tušit, že žádné jindy už nebude. Odešel férový chlap a opravdový motocyklový srdcař ze staré školy. Ať ti to tam Jirko nahoře jezdí!

Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.