VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

majky72 (131) napsal 07.01.2019 v 18:47

Effa
si trochu mimo, teda povedal by som dosť. Nechcel som to tu už rozmazávať ale tvoj komentár ma k tomu donútil. Mal by si si najprv riadne prečítať komentáre až budeš niečo riešiť a niekoho urážať. Kde si zobral že Slováci sú tu za nejakých nacionalistov. Ak si dobre pozrieš tak tu padlo zopár viet o tom že tu nemajú čo Slováci robiť a že sa tá reč nedá čítať a vraj si máme založiť vlastnú stránku, nezdá sa ti toto viac nacionálne . Ako som napísal ja som taký "nacionalista" že v Čechách a na Morave kľudne používam váš jazyk ...fuuuuj to je ale nacionálne a za ďalšie koľko pozeráš ty Slovenských TV staníc a koľko čítaš Slovenských kníh a časopisov ? Ja a kopec tých "ukrutných" nacionalistov na Slovensku niekedy ani neregistrujeme že to je v Českom jazyku. Takže poprosím ťa do budúcna, ak budeš mať nejaký prednes ohľadom nacionalizmu, dobre si premyslí čo vypustíš do sveta

Effa (0) napsal 03.11.2018 v 14:41

No ty woe. Tady jeden napíše ze se mu spatne čte slovenština a hned se čobolové můžou podelat. Proti Slovákům nemam nic ale tahle nacionální letka si nezaslouží jiné označení nez čobolové. Zkuste nejdriv porozumět textu a pak se teprve urazejte. A ono upřímně, kdyby vam ty cehuni tak vadili, tak vas tu neni nasáčkovanych tolik kolik vas tu je. Tak asi toliko k tématu slovenština na fóru.

chudelapipa (-161) napsal 24.10.2018 v 10:47-1

pre všetkých čehúňov,slováci sú super a ktorým prekážajú ich príspevky nech idú do rici,kokoti

dafikk (45) napsal 18.10.2018 v 13:43

Blbec je vždycky blbec a je jedno jaké národnosti. Tolik k otázce CZ-SK roztržce a teď k článku.
Člověka potěší,po přečtení článku,že je v podstatě racionální cestovatel. Ano,autor má skoro ve všem pravdu. Zažil jsem vlastní plánování s každodenním nájezdem 500-700km a byl to očistec. Také jsem si to jednou naplánoval po 200km/den a byl to zase vopruz. Ale opravdu velice záleží na tom,kudy člověk projíždí,co preferuje a co chce vidět. Takže kdo začíná cestovat na mašině,určitě by se měl tímto článkem v základu řídit. Ostatní pak nějak přijde automaticky samo po zkušenostech.

Tomas_B (0) napsal 17.10.2018 v 00:18

Cestování ve skupině je hlavně o toleranci, jak o sebe začnou rachotit ega, tak je to chvilku sranda, ale pak docela otrava.
K tomu CZ-SK flame: divím se pokaždé, když někdo vytáhne na Slováky jazykový zákon. Je to zákon z vůle politiků, ne lidí. Ve stejné době jak se přijal tento zákon, v českých novinách vycházeli sloupky slovenských umělců... překládané do češtiny, např. p. Satinský. Zákon nebyl potřeba, byla to vůle šéfredaktorů, určitě jim za to hromada lidí "děkovala". Jazykové hříčky se vytratili, zbyla jen značka známá z éry společné televize. Je chyba to spojovat s nějakou vůlí víc lidí anebo celého národa.

hruso25 (40) napsal 16.10.2018 v 22:02

Máme sto rokov od založenia Československa a tu čítam také veci. Smutné. Naši pradedovia spolu bojovali za slobodu na talianskom fronte. Naši dedovia umierali aj na Dukle. Naši otcovia bránili túto republiku proti hnusnému imperializmu a potom vyháňali Ivana domov k Nataše. My Husákové deti máme priateľstvá ešte z čias slúženia v ČSĽA. My nie sme susedia, susedia sú nemci,poliaci, maďari, ukrajinci, my! my sme rodina.

mám tiež také skúsenosti z jazdenia, najpr sa dohodnú pravidlá a potom aj tak každý začne tú svoji

Eso_Rimmer (383) napsal 15.10.2018 v 21:53+1

ZdenekS-zkus se tedy podelit ty... za me, pro ty mene zkusene cestovatele, to je takovy dobry zaklad. prinosny clanek

tapavel (7) napsal 14.10.2018 v 20:47+1

...přidal bych telefoní číslo ambasády všech zemí,kterými projíždím.Hodně mně pomohli při havárce v Itálii,kdy jsem totálně zrušil svého alpika .(umím jenom blbě česky)...nezatracuj pionýry viz.foto.mám na stadionu projeto 16 zemí a to co stihneš vidět z mopeda neuvidíš na velké motorce,ani,když tam pojedeš pětkrát...

Komorerth (60) napsal 14.10.2018 v 15:03

mne sa ten navod paci dost. vzdy si poviem: to poznam. bohuzial az potom, co som sa popalil.. takze vdaka za snahu autorovi

Skaut (6) napsal 13.10.2018 v 21:06+3

Nejvetsi chyba.. je..
Cist furt dokola clanky s nakonec sedet doma..
Idealni skola je ..vyrazit.!!!.
Howg.

spike-cz (137) napsal 13.10.2018 v 16:53

Majky čteš? Nikdo ti tu přeci nenadává. A ani vás nevyhazuje. Mám spoustu slovenských kamarádů... Jestli si to nepamatuješ, označils Prasopera za ubožáka a to mi jediný vadí. Tak jsem ti připomněl pár černých chvilek naší společný historie. Může se nám to líbit i nelíbit, ale jdeme svou cestou a pro naše děti už je často slovenčina neznámým nebo aspoň dost nepřirozeným jazykem. Toť vše. To snad nemůže urážet ničí ego.
K tématu Dukly... jezdím tam skoro každoročně a poměr mě nepřekvapuje. Co mě těší, že se o památníky místní docela starají. Měli tam otevřít expozice zákopů atd., ale letos jsem se nedostal dál než k Oravě cestou k Osvětimi. Co mi přijde nedůstojné, je památník generála Vedrala Sázavského, který je úplně u cesty a spousta návštěvníků ho neregistruje, viz článek: https://www.novinky.cz/vase-zpravy/zahranici/slovensko/1297-38821-jaroslav-vedral-sazavsky-jediny-nas-v-boji-padly-general-zahynul-na-dukle.html

Destroyer (237) napsal 13.10.2018 v 15:08

AngelST - to ti neviem povedat, ale zopar sad uz urcite zodral. skus pohladat tu:
//www.sjaaklucassen.nl/en

majky72 (131) napsal 13.10.2018 v 12:00+1

Ďakujem všetkym ktory si zastali slovakov za mňa ako som už napisal rad chodim do čiech mam tu rodinu a nemam problem komunikovat česky pre mňa je to taky isty jazyk ako slovenčina dokonca za mojich školskkuch rokov sme ju mali ako jeden z predmetov a stale považujem čechov a moravakov za bratov, na motorkari.cz som z dôvodu toho že mi vyhovuje po všetkych strankach. Nechapem ale ludi ktory maju s tym problem, presne ako napisal Targus ak ma z niečim problem tak to jednoducho preskočim a neriešim 😉 a naozaj je tu asi priestor na debatu o motorkach a všetkom okolo nich a nie o politike
takže kolama nadol praje Majky z tripu po Morave a Čechach

angelST (0) napsal 13.10.2018 v 10:19

Sjaak Lucassen na R1,,,,,ake mal obute pneu ??? myslím značku a model pneu

Jarda (281) napsal 13.10.2018 v 08:39+1

Motorkari.sk = Motorkari.cz, obě domény jsou spojeny v jeden web a měnit to zatím nebudeme.

Vítám všechny Slováky na tomto webu s jsem rád, že jich tu má přes 10.000 registraci.

Targus (429) napsal 13.10.2018 v 00:48

spike-cz

Jdeš hodně za čáru a řekl bych že víš o SŠ (ne střední škola, ale Slovenský štát) celkem ho*no.
Fakt si myslím, že kecat o motkách je v tomto punktu lepší. Anebo o výletech. Třeba na Duklu.

Jen tak mimochodem, ať si politicky vyváženě kopnu do Slováků - letos jsem tam byl se synem a málem jsemsedl na řiť (po slovensky odpadol), keď sprievodca povedal, že z celkového počtu návštěvníků tvoří skoro dvě třetiny Češi. To jsem měl fakt problém rozdýchat.
No nic, jsem československá a komunismem nasáklá stará puška.

spike-cz (137) napsal 12.10.2018 v 23:44-1+1

Targusi krásně.
Majky startuješ nepatřičně. Když si znovu projdeš moje příspěvky, nijak na slováky neútočím, jen se trochu zastávám Prasopera.
Ale když už, rozdíl je v tom, že v protektorátu jsme byli ti obsazení. Vy ne, váš tzv. Hlinkův stát stál po boku Hitlera a III. říše. A ano, Horní Uhry jsem si mohl odpustit. Nicméně tak se to u vás jmenovalo než vznikla Československá republika.
Destroyere omlouvám se, taky to někdy nevydržím. Nejsem svatej.
Tím bych flame kolem Majkyho ukončil, motorky jsou lepší téma.

Targus (429) napsal 12.10.2018 v 22:58+3

Vážení čeští přátelé,
komu slovenština (slovenčina) vadí, nechť se naučí ji očima přeskakovat.
A je po problému.
Vážení slovenskí priatelia,
ospravedlňujem sa vám za tých druhých a ďakujem za to, že sa neurážate ako malé decka.
Kolesami hore!

majky72 (131) napsal 12.10.2018 v 20:46

Destroyer: ale ja nemam skypenu žlž, iba sa divim že normalny dospely chlap môže mat take ubohe reči ale uprimne je mi to šumafuk

majky72 (131) napsal 12.10.2018 v 20:40

Spike-cz: teraz boduješ nie niesom vychodniar a aj keby čo by sa stalo? prave som na motorke na tripe po morave a nemam problem bavit sa tu česky takže asi skor ty a tebe podobny su zakomplexovany a upjaty na ten svoj jazyk ja ty ho neberiem ja ale žijem na pohraniči knižky čitam tak v slovenčine ako aj v česčine je mi to jedno tak isto televizia a na rozdiel od niekoho stale som čechoslovak skoda že sa najde par ... ktory toto nechapu a mimochodom pripomienka hornych uhrov je dost trapna ja ti tu tiež nenadavam do protektoratneho na.ka tak sa laskavo kontroluj

bigzed (6) napsal 12.10.2018 v 17:55+1

Přesně, jsme přece bratia a jen díky politice je to tak, jak to je.. Nechcu tady být sprostej, i když kokoti sú na celom svetě Jinak článek pěknej, jen pro "borce" na hovno

Destroyer (237) napsal 12.10.2018 v 16:41

Co sa tu ludia skypenou zlcou dourazaju, ako Majky tak Spike...
Spike - tvoja reakcie je rovnako uboha. Ja som rad za to ze tento server nepozna hranice. Cechov mam rad, ziadny narod mi nieje blizsi.
pekny vikend!

spike-cz (137) napsal 12.10.2018 v 16:08-3+1

Krásný článek pro začátečníky, ale i pro pokročilé. Kdo začínal jezdit ven ve skupině, určitě se pozná. I já se poznal.
Ten cestopis je paráda, na kubatůře nezáleží, ale to je o osobních preferencích.
To Majky72: nejseš východňár? nestartuj a neurážej, to tvoje reakce je ubohá... holt někdo tu slovenčinu číst nechce, tak se s tím smiř a uvědom si, že my zákon na ochranu jazyka na rozdíl od vás nemáme, protože nejsme nácci a nepotřebujeme si to dokazovat. problémy máte vy u vás, vždycky jste měli a mít budete. od horních uher ani nelze čekat něco jiného.

Littlekiller (16) napsal 12.10.2018 v 15:47+1

Pobavila zmínka o tom, že si moc lidí neužije Alpská pasa na Jawě 350. Já je dal letos (vlastně částečně i loni) na Jawě 250 a nadšený jsem byl maximálně. Ostatně kamarádi co jeli se mnou, sedlali i slabší stroje (např. Manet 125) a na velikost rohlíku v jejich obličeji to nemělo žádný vliv

A když už si tu hřeji polívčičku, tak z té loňské výpravy je tady na motorkářích i cestopis :

Marge01 (35) napsal 12.10.2018 v 08:43+6

Myslím, že pro začátečníka rady určitě mají smysl! Zažila jsem už týdenní výlet-i když po Čechách,ale s kamarády co jsem znala dlouho. Bohužel jsme netušili, že mají úplně jiné představy než my a bylo to dost nepříjemný.. Na druhou stranu-risk je někdy zisk Vloni mě tady na Motorkářích oslovil kluk, že s by s manželkou rádi do zahraničí a jestli nepojedeme s nimi. Poprvé jsme se viděli v den odjezdu. Bála jsem se,ale říkala si, že odpojit se můžeme vždy.. No a letos už s nimi máme za sebou další zahraničí a zdaleka ne poslední Takovou neskutečnou srandu jakou zažíváme při našem cestování by prostě člověk sám nezažil..
Jo a bez svého růžového skládacího fénu rozhodně necestuji! Ono když nám zmoknou boty a rukavice,tak se o něj pak kluci perou
majky72 - neřeš to. Já mám například Slováky moc ráda.Jezdíme k vám každou chvíli A se slovenštinou nemám nejmenší problém

majky72 (131) napsal 12.10.2018 v 07:07+10

Prasoper: ja z češčinou problem nemam a verim že ani kopec ludi tu zo slovenčinou a ak ty máš je to len a len tvoja ubohost, nikde nieje napisane že je to tu len pre ludi z českou narodnostou ...ja som tu dal zopar rád pre ludi čo sa chystaju cestovat, možno si stoho vyberu možno nie no ale ty s tvojim pristupom sa isto nikam nechystaš tak nemusiš mat problem z čitanim toho

Slávek-TDM (129) napsal 12.10.2018 v 06:20+1

Jeste bych doporucil domluvit si bud doma nebo v okoli cilovy destinace pritele na telefonu, ktery ma moznost zajistit prevoz motorky v pripade poruchy nebo nehody nebo i zdravotnich problemu.

Prasoper (8) napsal 11.10.2018 v 22:32-9+3

Sakra ty Slováci se nadají louskat... poslouchat to celkem ujde, ale číst to je utrpení promiň kámo, ale založte si motorkáři.sk

majky72 (131) napsal 11.10.2018 v 22:15-2+4

z mojej skúsenosti už z tripov z autom (MAXDA MX-5) viem že najväčšia dlhosť je plánovať si miesto kam prídem v ktorí deň. Tým nechápem každého kto v cestopisoch píše ako mal naplánované spanie na celú dovolenku. Spravil som to len raz a to na Veľkonočné sviatky minulí rok a každý deň podvečer to bola naháňačka a jeden deň dokonca ubytovanie prepadlo. Ďalšie tripy som išiel už sám a bez plánu, ďalší bol na sever niekam k Baltu plán nebol iba to že Poľsko tranzit potom Klaipeda a Lotyšsko a možno Estónsko. Dopadlo to tak že som sa na Mazurách zdržal tri dni a aj tak bolo málo, Litvu som dal za deň a večer spal pri mori v Lotyšsku. Vlastne moja prvá cesta na motorke prišiel som k Rige a dostal depku že sa mi niečo posere na mašine (moto guzzi breva 750) :D o mesiac už som na nej uháňal na Balkán. Maďarsko, Srbsko, Kosovo, Makedonia, Bosna a Chorvátsko a užíval som si to. Tento rok dve dlhé cesty a niekoľko "menších" s toho tie dlhé prvá dolomity alpy Rakúsko Taliansko Švajčiarsko z kolegom kamošom išiel na cruisry ja enduro a pohoda, druhá z človekom čo som ho videl dva krát asi po pol hodine a pár spravách tu na motorkároch nakoniec sme si perfektne sadli štýlom jazdenia výberom ciest plánovaním. Teda plánovali sme predom len prvý deň ostatne až večer na mieste. Pojazdili sme Bosnu off , Burmitor a niečo malo v Srbsku. Moje vybavenie na cesty je Stan dvojvrstvový, spacak leto ľahký do 0°C jar a jeseň do -26°C, na spanie nafukovací matrac z vstavanou pumpou a pokiaľ idem mimo ciest tak ultralajt samonafukovaciu karimatku, + brávam zo sebou hamak z moskitierou pre prípad že sa nedá postaviť stan. Využil som toho napríklad teraz v jeseni na ostrove Cres. z výbavy na kempovanie malý plynový varič na oddelené náplne ešus aj z panvičkou dá sa použiť na zeleninu alebo ako miska a nič nezaberie tenkú doštičku na krájanie, Opinel nožík, titanovú rozkladaciu lyžičku a plechový hrnček a trochu komfortu v podobe malého kávovaru na jednu kávu. Mlynček (nemám rad keď mám všetko od mletej kávy :D) sol cukor a čaj jedlo podla toho kam idem ale väčšinou len nejaké veci ako vifonka a zopár ovsených kaší v sáčku. Oblečenie riešim hlavne funkčnými vecami dvojo tričiek funkčných z krátkym rukávom (rýchlo schnú a dajú sa ľahko preprať) jedno bavlnené na spanie jedno funkčné bez rukávov a jedno z dlhým rukávom zopár funkčných ponožiek turistické ultralajt nohavice z odopínaním nohavíc, jedny spodné funkčné ak by sa schladilo a dajú sa použiť aj na spanie a sandále + samozrejme spodare ;) (a nezabudnúť sáčik na použité vecí inak bude po pár dnoch "voňať" všetko rovnako :D ). Nejaké náradie základne, striebornú pásku sťahovacie pásky, čelovku, lampu do stanu a jednu silnú hliníkovú vodotesnú baterku (dá sa použiť aj na sebaobranu :D) a malú rozkladaciu trojnožku na sedenie. Hlavné je nájsť si čo najľahšie veci a také čo majú najmenší objem. Aha a samozrejme nepremoky aj keď musím povedať že zatiaľ z ciest čo som išiel tak vždy som sa dažďu úspešne vyhol zmokol som len raz na Slovensku a v Čechách a tento rok v Rakúsku ...inak asi mám to šťastie že som začínal ako cyklo turista a taktiež peší po horách tam si človek dvakrát rozmyslí čo bude niesť na chrbte alebo ťahať za sebou a taktiež do MX-5 zo 110 litrovým kufrom sa musí človek na dva týždne vo dvojke vedieť nabaliť z rozumom

Targus (429) napsal 11.10.2018 v 21:56+5

Článek má určitě smysl, i kdyby se z něj poučil jediný začátečník.