Moto BOS & večer pro cestovatele

Sice jsme v předchozí pozvánce nastínili, o co se v „BéÓeSce“ jedná, ale nejlepší bude, když Vám svoje zážitky z akce vylíčí její přímý účastník a zároveň výherce. Pardon, vlastně účastnice a výherkyně! Všechny pány motorkáře totiž při prvním dějství, které se konalo během květnového KTM Festivalu, porazila motorkářská amazonka Natálka. Jako by nestačilo, že žena vládla mužům (běda!), ale ona byla tak troufalá, že na KTM Festivalu dokázala zvítězit na Yamaze! :-) Za svoje zasloužené vítězství dostala tutéž cenu, která čeká i na Vás, tedy navigaci TomTom Ride3. K jejímu předání došlo na začátku srpna při zahájení jiné motocestovaleské akce, kterou je MITAS Test Ride 2013.

Jak to viděla sama Natálie?

„Letos jsem KTM Festival navštívila prvně a pro další roky si tak tahle skvělá motorkářská akce našla pevné místo v mém kalendáři, stejně jako třeba hořické zatáčky nebo velká cena v Brně. Vyzkoušela jsem si tu vysněného Duka 690 v provedení White i v ostřejší verzi R, pobavila se s hromadou bezva lidí se stejným nadšením pro motorky, jako mám já a hlavně si zasoutěžila v orienťáku na motorce.
Se svojí Yamahou (ano jinou značkou než je KTM) jsem si tak poprvé troufla na první samostatnou vyjížďku (cesty do práce po dálnici nepočítám). Zatímco parta kluků, se kterou jsem do Bělé pod Bezdězem poslední květnový víkend dorazila, řádila s kroskama na blátě a v písku, já jsem se vydala na orienťák, na který jsem číhala už od počátku týdne, kdy se o něm objevila zmínka na FB.
Po obdržení itineráře k orienťáku jsem zajásala radostí, protože slepou mapu křižovatek jsem až ke dvacáté položce mohla projet opravdu po slepu. Trasa začínala u Flash teamu, tedy u dealera KTM, u kterého jsem se na akci registrovala a kde jsem častým a snad i vítaným zákazníkem. Podle piktogramů jsem dojela pomyslným prstem po mapě až k Mnichovu Hradišti, kde pro mě začínala opravdová slepá mapa, protože o místech jako je Vápno nebo Vysokov jsem ani neslyšela, natož abych je někdy dříve navštívila. Itinerář obsahoval nejrůznější úkoly jako opisování čísel, letopočtů a textů, počítání plotových planěk, sbírání razítek z kontrolních bodů, ale hlavně vyžadoval neustálou kontrolu vynulovaného tachometru a hledání křižovatek a míst pro plnění úkolů. Právě mezi dvěma zmíněnými vesničkami mi po cestě začalo pršet a já, předjíždějíce po rovince supící Liazku, chytla na mokrém litém asfaltu pořádný smyk zadního kola. Měla jsem hodně plné ruce práce, abych to ustála, ale naštěstí se podařilo. Lízu jsem předjela, abych v zápětí zastavila u krajnice, kde jsem proběhlou krizovku „rozdejchala“. Ve zbytku trasy z itineráře, kdy docela lilo, jsem se šnečím tempem dostala až na Ještěd (vyplašená, abych sebou vážně někde neplácla). Toho dokázali využít další soutěžící a na Ještědu jsme si doslova podali kliku od vstupních dveří. Adrenalin zafungoval, takže jakmile byla pod Ještědem suchá silnice, pálila jsem to svojí oblíbenou trasou přes Český Dub a Mohelnici zpátky do Bělé co to šlo. Tady už netrpělivě vyhlíželi pořadatelé náš příjezd, báli se, jestli se nám cestou něco nestalo, když podle jejich plánů jsme se měli už dávno vrátit. No, déšť a strach po smyku udělaly svoje, nicméně do cíle jsem dorazila první“.

Martin Hakl (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm

Související firma
  • Flash team

Autorizovaný prodejce a servis kompletního sortimentu KTM.