Ducati odstartovala cestu jedné Multistrady napříč Evropou

Je to vlastně motocyklová štafeta na 60 000 kilometrů napříč několika evropskými zeměmi. Ducati vzala Multistradu V4 Rally a odstartovala cestu, kterou postupně pojede 30 motorkářů z řad nadšenců. Každý najede přibližně 2 000 kilometrů a na konci bude plně zdokumentovaná cesta plná zážitků a taky dobře zcestovalá čtyřválcová Multistrada, zralá na první velký servis.

Jasně, ze strany Ducati se jedná v principu o reklamní akci, která se navíc bohužel vyhne naší malé republice, ale i tak nás ten princip a provedení svým způsobem baví. Dne 19. dubna vyrazila z francouzského Nice úplně nová Multistrada, v jejímž sedle je první z nadšenců, kteří se registrovali na oficiálním webu akce „Multistrada 60 000 km European Tour“. První jezdec měl týden na to, aby najel přibližně 2 000 kilometrů po cestách, které si sám vybere, případně si je nechá od Ducati doporučit, a zakončil svou cestu ve městě Besançon. Odtud si motorku převezme další a další účastník, a během několika týdnů do 30. května motorka projede celou Francii a Belgii. Následně si dá pár dní pauzu a od 13. června bude podobným způsobem pokračovat napříč Velkou Británií.

Po Británii následuje Polsko, Rakousko, Španělsko a Itálie. V každé ze zemí stráví motorka necelé dva měsíce a recept je vždy stejný – celkem 30 týdnů, 30 jezdců a 60 000 kilometrů. Multistrada zakončí svoje turné v Itálii až v únoru příštího roku. Po každém z jezdců se samozřejmě chce, aby svoje kilometry dokumentoval, a všichni tak mohli sledovat projekt od začátku do konce na oficiálních stránkách i sociálních sítích.

Bohužel pokud už si brousíte zuby na to, jak se registrujete a přispějete do cesty svou jednou třicetinou, musíme vás zklamat. Podmínkou je, že se jezdci smí registrovat pouze ve svojí zemi, a ČR mezi nimi chybí.

I tak se ovšem jedná o hezký a zajímavý projekt a vlastně by se nám docela líbilo, kdyby podobné „evropské tour“ uspořádalo vícero značek s vícero motocykly. Co naplat, taková moto-štafeta nezní špatně.

Pokud vás zajímá více k samotné Multistradě V4, informace o high-tech italském cesťáku, včetně našich redakčních testů, můžete nasávat zde pro klasické verze, zde potom pro variantu Rally.