globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč v Británii ano a u nás ne?
19.12.2010 v 11:18

Proč v Británii ano a u nás ne?

21.12.2010 v 08:59 | Nahoru | #91
Zdravím, měl jsem 350/638 r.v.1987, když jsem ji kupoval, tak měla 22000 na tachometru, a když jsem ji prodával při 58000, tak výbrus nepotřebovala (jezdila cca 130) jediná závada, která mě potkala byly ulamující se kladívka, jednou jsem je dokonce opravil vražením klacíků, na zapalování, ty nový nebyly už tolik kvalitní. Takže pro mně to nebylo se závadama tak horký :) jo a jednou mi prasklo spojkový lanko - ale na 350 se i bez něj dojede :)))

Proč v Británii ano a u nás ne?

21.12.2010 v 09:00 | Nahoru | #92
Tady si fakt čím dál tím častěji připadám jako v údolí dutejch hlav...

Jawa má sovej nejlepší léta za sebou, ČZ vyrábí úplně jiný věci ale....

proč se stydět?? značky přicházejí a odcházejí, kolik věhlasnejch anglickejch značek dojelo na šikmáče - krom triumphu, kterej ale dneska vyrábí taky z půlky na thaivanu všechny....

diskuzi o transakci s cagivou a dnešní vývoj v jawě bych nezačínal..

nemám jawy, když vyjmu moped pionýr, mám Čz, mám jich víc, a v sedle jedný z nich jsem strávil hodně kilometrů (cca 90000) mno za tu dobu mi jednou utekla segrovka pístního čepu, jednou pístní kroužek, jednou prasklo perko v řadícím automatu a jednou odešla 4 rychlost, sežrala pár řetězů a mnoho pneumatik, sadu tlumičů apod.....

vždy jsem dojel a motorka krom těhle úletů vždy sloužila.

Pravda je ta, že za tu dobu spolykala nějaký peníze ale to už je ptostě tak, když i chci povozit prdel, musím to zaplatit...

Je pravda že tyhle motorky jsou pro řidiče, ne pro blbce - páč blbce co neví která bije a podle toho se k věci chová, věc vypeče pro ponaučení, když se neponaučí, vypeče ho zas...

rád si je ještě dlouho nechám, třeba do smrti.

že si někdo koupí místo j350 žlutýho půllitra? to je mi celkem jedno, ale i ty mají svoje úskalí... postupem času doznaly třeba karburátory vývoje, že straty nemají svoje rituály... ovšem kolik je tady každý jaro stesků (nenastartoval jsem!!!) třeba díky tomu, že to prostě na zimu jbli dogaráže a poser se tam... baterka vybitá e přemrzlá, benzín v karbech zvodnatělej a n vodu bez elektriky nejede nic.... ceny dílů bych nesrovnával, protože v dnešní době, kdy se nače český stroje stávají pomalu veteránama, se díly na ně šplhají do cenovejch hladin vyšších, než je obečně známo.

Jawa v brodcích byla mnoho let v podstatě montážní závod - pokud budu uvažovat seriové typy (seriové motory, tlumiče a jiný zásadní díly se dělaly v ČZ) ale j640 je obyčejná, ale opravdu pohledná motorka (z dnešních UFOdesignů bych blil), která s trochou péče bude sloužit prostě normálně...

Nyní prožíváme období, kdy je na trhu málo běžných, pohledných strojů, které vapadají normálně klasicky, prostě jako motorka, ale je plný kosmickejch lodí, kdy se výrobci předhánějí, kdo bude mít hranatější tvary kdo bude mít při sezení prdel vejš než hlavu kdo bude mít světla natažený do půl nádrže... Ono se to časem zase začne zajídat a možná se vrátíme ke klasice.

Proč v Británii ano a u nás ne?

21.12.2010 v 10:57 | Nahoru | #93
Pech. : Zcela jistě, neb jak je známo vývoj kráčí po spirále tak tý současný vzhledový avantgardě taky jednou odzvoní a motorky budou zase motorkama.

1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

21.12.2010 v 11:21 | Nahoru | #94
že výkon nastupuje pozvolna....výkon? dyť to žádný nemá. jako bez urážky, kdo vysolí 3000 liber za toto, tak musí být naprostý idiot

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

21.12.2010 v 11:49 | Nahoru | #95
Kubát> výkon je odvozenina kroutícího momentu...
jestli se to tocí - má to kroutící moment ... jestli se to točí má to tedy i měřitelný otáčky ...z toho všeho vyplývá, že to tedy musí mít i výkon. To kolik ho komu stačí " k životu" už je věc jiná ...
Každýmu v 17 letech bych se já třindu bál dát do ruky ...

1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

21.12.2010 v 13:35 | Nahoru | #96
třipade náhodou v tuhle chvíli nemá vůbec špatnou pozici!
je tu dost moderních motorek v dostupnejch cenách, takže, kdo chce sportovat, nebo machrovat, vybere si patrně jinou a nebude na Jawu nadávat.

a Jawu začnou vyhledávat staromilci, nostalgici, lidi otrávení přepíčeností současných motorek a tihle vědí, co chtějí a co kupují.
s časem jí předpovídám jako čím dál tím hledanější motorku na trhu ojetin (viz dneska Kývačky, začíná být sháňka po 634kách...).

a koukněte kurňa na Enfield! nemá úplně up to date podvozek, ani motor......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

21.12.2010 v 15:22 | Nahoru | #97

callowsick píše: třipade náhodou v tuhle chvíli nemá vůbec špatnou pozici!
je tu dost moderních motorek v dostupnejch cenách, takže, kdo chce sportovat, nebo machrovat, vybere si patrně jinou a nebude na Jawu nadávat.

a Jawu začnou vyhledávat staromilci, nostalgici, lidi otrávení přepíčeností současných motorek a tihle vědí, co chtějí a co kupují.
s časem jí předpovídám jako čím dál tím hledanější motorku na trhu ojetin (viz dneska Kývačky, začíná být sháňka po 634kách...).

a koukněte kurňa na Enfield! nemá úplně up to date podvozek, ani motor......



Tak za padesát let po 350 asi sháňka bude, ale já už tu asi nebudu .
Lidé chtějící nostalgii si kupují většinou klasický Triumph nebo Guzzi. Tuhle "moderní" Jawackou veteš si koupí z nostalgie jen finančně slabý jedinec, průměrně situovaný si vezme výše zmíněné nebo skutečně historickou JAWU.

Proč v Británii ano a u nás ne?

21.12.2010 v 15:44 | Nahoru | #98
vtr78: myslím, že nemáš pravdu.
asi jsi se nechal příliš zhnusit špatnou zkušeností.
ale lidi jsou různí ...třeba mě vždycky těšilo si postavit motorku z dílů dovezenejch v několika bedýnkách od ovoce... a nebylo to jenom kvůli penězům, takový hodocení je krátkozraký.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

21.12.2010 v 16:59 | Nahoru | #99

vtr78 píše: Lidé chtějící nostalgii si kupují většinou klasický Triumph nebo Guzzi. Tuhle "moderní" Jawackou veteš si koupí z nostalgie jen finančně slabý jedinec, průměrně situovaný si vezme výše zmíněné nebo skutečně historickou JAWU.

Myslím si, že jseš zcela vedle..

Proč v Británii ano a u nás ne?

22.12.2010 v 01:32 | Nahoru | #100
Dal bych srdce a všechny peníze za Jawu, na úrovni dnešních svět.značek motocyklů...bohužel Za tyhle peníze, raději Jawu, ale veteránka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

22.12.2010 v 07:10 | Nahoru | #101

Sema píše: Myslím si, že jseš zcela vedle..



A já si myslím že nejsem .

Je to věcí názoru. Já si JAWY vážím jako historické značky, ale jejich výroba (pro mne) mohla skončit rokem 1960 - později to byla a je bída, děs a utrpení. I kdyby nakrásně Jawa začala prodávat nějaký nový model, stejně bych si ho nekoupil. Může tady spousta lidí psát "jak by si novou Jawku koupili", ale proč se potom neprodávaly modely s motorem 650? Problém Jawy je totiž v poměru cena/hodnota/zpracování - díky tomu má jen málokdo chuť vysázet za Jawu 150 a víc tisíc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

22.12.2010 v 08:43 | Nahoru | #102

vtr78 píše: A já si myslím že nejsem .

Je to věcí názoru. Já si JAWY vážím jako historické značky, ale jejich výroba (pro mne) mohla skončit rokem 1960 - později to byla a je bída, děs a utrpení. I kdyby nakrásně Jawa začala prodávat nějaký nový model, stejně bych si ho nekoupil. Může tady spousta lidí psát "jak by si novou Jawku koupili", ale proč se potom neprodávaly modely s motorem 650? Problém Jawy je totiž v poměru cena/hodnota/zpracování - díky tomu má jen málokdo chuť vysázet za Jawu 150 a víc tisíc.



...protáhnu to do " skončit rokem 70 ..." ...a pod zbytek se podepíšu, moje řeč a myslím, že každej rozumnej,(tedy logicky a ne srdcem) uvažující jedinec to tak taky vidí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

22.12.2010 v 10:19 | Nahoru | #103

t_freedom píše: ...protáhnu to do " skončit rokem 70 ..." ...a pod zbytek se podepíšu, moje řeč a myslím, že každej rozumnej,(tedy logicky a ne srdcem) uvažující jedinec to tak taky vidí.



Mymo prototypů a soutěžních verzí, které nešly do normálního prodeje máte pravdu a souhlasím. Byl tu ale ještě jeden hodně zajímavej počin a to porevoluční Tempo, Master a Supermaster. Všichni s dvoutaktem 250-280/593-594. To je dost zajímavá motorka (Na poměry výchdoního bloku)..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

22.12.2010 v 10:38 | Nahoru | #104

MartinED250 píše: Mymo prototypů a soutěžních verzí, které nešly do normálního prodeje máte pravdu a souhlasím. Byl tu ale ještě jeden hodně zajímavej počin a to porevoluční Tempo, Master a Supermaster. Všichni s dvoutaktem 250-280/593-594. To je dost zajímavá motorka (Na poměry výchdoního bloku)..



Ta 250 byla zajímavá jen motorem - ten byl spolehlivý, ale pekelně těžký. Zbytek byl stejný s 350 - tedy šunt.

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

22.12.2010 v 11:02 | Nahoru | #105
vtr78> Těžký byl proto, že byla hlavně mohutná a předimenzovaná převodovka, která byla původně dělaná pro čtyřtakt. Všechny díly podvozku stejné nejsou. Rám, kyvka, centrální pérování, přepákování... Jiná kapotáž. To na J350 nenajdeš.

Proč v Británii ano a u nás ne?

22.12.2010 v 15:07 | Nahoru | #106
Hoši můžete se tu dohadovat o 350 jak chcete (vždy bude někdo komu se líbí a někdo komu ne), ale je tu jeden fakt, který je neoddiskutovatelný - naše třipade se v UK opravdu prodává, sice to v počtu prodaných kusů není kdo ví jak závratné číslo, ale přece jen se tam prodávají.Prostě i u některých anglánů vyhrává jednoduchost a nenáročnost našeho dvoutaktu. Už jen to, že importér našel skulinku v zákoně a jawy tam oficiálně staví na papíry svědčí o tom, že zájem je a týnecký dvoutakt ještě neumřel.

Proč v Británii ano a u nás ne?

22.12.2010 v 17:52 | Nahoru | #107
Mám stejný názor jakoVodník a pár dalších jedinců. Jawa by se měla zamyslet a buď stavět motorky,nebo to sbalit. Toto co prodává je ostuda, to už raději čínu fakt!

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

22.12.2010 v 19:31 | Nahoru | #108

vtr78 píše: A já si myslím že nejsem .

Je to věcí názoru. Já si JAWY vážím jako historické značky, ale jejich výroba (pro mne) mohla skončit rokem 1960 - později to byla a je bída, děs a utrpení. I kdyby nakrásně Jawa začala prodávat nějaký nový model, stejně bych si ho nekoupil. Může tady spousta lidí psát "jak by si novou Jawku koupili", ale proč se potom neprodávaly modely s motorem 650? Problém Jawy je totiž v poměru cena/hodnota/zpracování - díky tomu má jen málokdo chuť vysázet za Jawu 150 a víc tisíc.


Jo, sorry-já jsem si tvůj příspěvek včera špatně vyložil, myslel jsem, že se týká pořizování starších strojů.. U těch nových je to tak jak píšeš. Tu třindu beru čistě jako pracanta, ne jako motorku pro nostalgiky..

Proč v Británii ano a u nás ne?

23.12.2010 v 12:11 | Nahoru | #109
No 100 papírů za třindu, to je nějaká sranda ne? Vždyť v UK stojí motorky i auta právě méně jak u nás. Já kupoval fungl 350 Style v plný výbavě i s kufrem v roce 99 za 38 tis.(základ byl za 33tis.!!!). Měl sem jí 2 roky a jediná závada byla prasklá žárovka v zadní obrysovce a občas nesvítila kontrolka dobíjení, když neběžel motor. Jinak šlapala na jedničku a bez problémů. Je to prostě dělník, žádnej sporťák. Je to slabý a v zatáčkách se to vlní jak gumovej had z pouti. Ruku na srdce, za 100 talířů je kurva jinačí motorka...
Na těch ostrovech jich prodaj tak 10 jen pro ty nejskalnější fandy...

1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

23.12.2010 v 13:39 | Nahoru | #110
WhiteS> Co ti přijde zatuhlý? Máš maximálně zatuhlou prdel, tk řekni tvýmu starýmu ať si příště namaže na ptáka ten tvuj gay taft gel. Ty vole ty musíš bejt darebnej... a navíc teplej, na tobě se příroda vyřádila to ti řeknu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

27.12.2010 v 14:30 | Nahoru | #111
Pro zajimavost, jawa350/640 el.starter +oilmaster zakladni cena je v Irsku 3300 euro.je potreba si uvedomit ze vcene je zapocitana tzv. dan VRT cca 700 euro,dale 21% VAT (DPH),take neni zanedbatelna doprava. Takze pokud odectete z castky 3300 zhruba 700 euro(VRT) ,vyjde vam 2600 a to je castka za kterou si novou jawu 350/640 muzete i vy poridit v Irsku. V prepoctu to dela asi 65 000.-korun ceskych. Samozrejme si pak musite pripocitat naklady na prihlaseni z irskych SPZ na ceske SPZ v cechach a na letenku praha dublin(da se i do 40 euro).Zpet si ji privezes po vlasnich kolech a tak mas i zarucene krasnou dovolenou. Nebudu zde vysvetlovat podrobnosti ale kdyby mel nekdo vazny zajem o novou 350, radi pomuzeme a muze nas kontaktovat na info@jawaireland.ie
PS: A pak ze to nejde!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

29.12.2010 v 11:40 | Nahoru | #112
nejtek> Předpokládám, že problémy by mohly být právě s tím přihlášením na naše RZ. A hlavně - když se sečtou všechny náklady, dostaneš se na cenu velmi se blížící jen mírně ojeté Jawě 650.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

29.12.2010 v 17:20 | Nahoru | #113
Endy> muj prispevek byl jen pro kluky, kteri by si radi poridili novou 350tku.chapu nasranost,ze si 350tku muze koupit kdekdo bez problemu v UK a v Irsku a v cechach to diku par pitomcum, kteri se boji o svou zidly proste nejde! Ale protoze si muzes privezt ze zemi EU jakekoli motorove vozidlo a pokud mu jiz byla vydana v nejake zemi EU spz.,musi ti ji bez kecu prehlasit i v CR jako v cele EU. To je jedina cesta, momentalne jak si koupit zbrusu novou jawu 350 se starterem,oilmasterem a ve trech variantach. A k cene ....v cechach se prodavala naposled tusim neco kolem 60-67000,.kc. a to je cena kterou ji mas z Irska taky..nikoli z UK. A znovu zduraznuji ze to je moznost pro toho, kdo vyslovene chce novou 350 a ne ojetou 650 protoze nova 350 ma neco, co ta 650 nema. Je spousta kluku kteri hledaji neco retro-klasik ,to znamena neco 60-70ty leta a kdyz koupis neco stareho, tak nez to bude vypadat k svetu ,bude te to stat spousta penez a casu . Kdyz koupis jawu 350, mas klasika 40 let stariho a pritom uplne novej!

Naposledy editováno 29.12.2010 17:22:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

29.12.2010 v 18:33 | Nahoru | #114
nejtek> Nemyslel jsem to zle. Sám jsem nad tím uvažoval, ale svojí cestu bych viděl spíš směrem k 650. Tím jí nikomu nevnucuju.

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

29.12.2010 v 19:52 | Nahoru | #115
Endy> ja vim ze ne ...taky jsem si chtel pokecat...

Naposledy editováno 29.12.2010 20:04:29

Proč v Británii ano a u nás ne?

29.12.2010 v 20:03 | Nahoru | #116
posilam obrazek jedny krasavice...

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

29.12.2010 v 20:52 | Nahoru | #117
Možná škoda, že tam přestali dávat dvoukomoráče. Jinak ty holky nevypadají vůbec špatně.

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

29.12.2010 v 21:05 | Nahoru | #118
Endy> a tato taky ne...

[img]

Naposledy editováno 29.12.2010 21:08:12

1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

29.12.2010 v 21:11 | Nahoru | #119
To teda fakt ne, kombinace stříbrné s červenými doplňky je efektní. Větší kufry jsou taky přínos. Ten brzdič ale není původní verze, co?

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

29.12.2010 v 21:27 | Nahoru | #120
Endy> tak jak ji vidis prisla z fabriky, krom kufru....ty si doobednal majitel...nadhera! On sam ji rika "jawa plna naloz" ma el.starter,oilmaster,klasickej budik,kryty vidlic,zavazicka,ovalna zrcadla atd...

Naposledy editováno 29.12.2010 21:41:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist