globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: otázka výfuku
 
12.12.2010 v 12:58
Zdarvim draky, zajímíá mě, jaký má vliv celá výfuková soustava na průběh výkonu u 4-taktního motoru. Zda je pro dosažení max. výkonů potřeba, aby byl trochu "přiškrcenej" nebo plně otevřenej. Ocením odkazy na odborné články. Pokud má někdo zkušenosti se s vlastní konstrukcí výfuku, tak se o ně prosím podělte s ostatními...

otázka výfuku

12.12.2010 v 13:00 | Nahoru | #1
Pokud chceš ovlivňovat průběh výkonu apod. budeš to nutně potřebovat měřit na brzdě. A žádný extrémní posun ve výkonu nečekej

otázka výfuku

12.12.2010 v 13:30 | Nahoru | #2
Velmi záleží na typu motoru.U karburátorových jednoválů je to vždy posun k lepšímu i bez brzdy.Vcelku často s výfukem experimentuju(originál výfuk u KLR je hnusný,těžký a brzdí motor) a vždy jen pouze s pozitivními výsledky.
Při montáži "laďáku" na jednovál je posun využitelných otáček směrem dolů i nahoru.Dole je větší zátah a nahoře to jde lépe točit.Spotřeba plus mínus stejná.Díry ve výkonové křivce jsem nezaregistroval.
Při "vytváření" se řídím pravidlem,že nejmenší průměr trubek ve výfuku se rovná nejmenšímu průměru svodu.Větší je k ničemu,akorát to víc řve.

1 reakcí na tento příspěvek otázka výfuku

12.12.2010 v 14:21 | Nahoru | #3
Pro dosažení maximálního výkonu se dával i na 4T rezonanční výfuk. Došlo tim k znatelnýmu nárůstu výkonu. Akorát pokud vim tak je to na závodech zakázaný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otázka výfuku

12.12.2010 v 14:51 | Nahoru | #4
Sojky> nejsem si ted jistej ale nerovna se nahodou rezonancni vyfuk =otevřený vyfuk = perforovana rouora obalena vatou. a to na zavodech snad zakazany neni ne??

(reakce na) otázka výfuku

12.12.2010 v 15:12 | Nahoru | #5

Edy píše: Sojky> nejsem si ted jistej ale nerovna se nahodou rezonancni vyfuk =otevřený vyfuk = perforovana rouora obalena vatou. a to na zavodech snad zakazany neni ne??


Já myslel rezonanční výfuk tak že vypadá podobně jako u 2T, prostě na svodu je rezonanční komora. To co popisuješ ty je pouze otevřená koncovka ve kterej nic nerezonuje.

1 reakcí na tento příspěvek otázka výfuku

12.12.2010 v 15:43 | Nahoru | #6
Sojka myslí ty válečky co se teď mastí na svod.Mají to poslední čtyřipade.Já jsem dospěl k obdobnému řešení,ale rezonanční komoru mi dělá vlastní výfuk,ne svod.

(reakce na) otázka výfuku

12.12.2010 v 16:21 | Nahoru | #7

Anti píše: Sojka myslí ty válečky co se teď mastí na svod.Mají to poslední čtyřipade.Já jsem dospěl k obdobnému řešení,ale rezonanční komoru mi dělá vlastní výfuk,ne svod.


Nevim jestli se to dává na nějaký nový motorky, jenom vim že to měli závoďáky v 70tejch a 80tejch letech

(reakce na) otázka výfuku

12.12.2010 v 16:34 | Nahoru | #8
Edy> Není nad názornou fotku: Kuk

První lesklá věc od motoru je svod, černá omlácená dvojitá trumpeta je rezonanční komora, nerezovej válec na konci je otevřená koncovka (děravá roura, železná vata).
Na čtyřtaktu by to mohlo teoreticky pomoct proti ztrátám směsi při střihu ventilů (jsou otevřený oba), ale bude kurva těžký to odladit tak, aby to střelilo zpátky, dokud je výfukovej ještě otevřenej. Ale nemám s tím žádnou zkušenost - mám to na dvojtaktním českém malotraktoru značky Jawa a tam se to projevuje dost výrazně - projev motoru je ohavnej nekultivovanej, díky dírám se ředí každej kvalt na dvakrát, ale pokud mám čas to vytočit, tak vyjiždím za 4 kopce, který to dřív dávalo za dva.

otázka výfuku

12.12.2010 v 17:44 | Nahoru | #9
znacka

1 reakcí na tento příspěvek otázka výfuku

12.12.2010 v 17:49 | Nahoru | #10
Myslel jsem toto:
[img] není rezonanční komora?

Naposledy editováno 12.12.2010 17:52:41

1 reakcí na tento příspěvek otázka výfuku

12.12.2010 v 18:54 | Nahoru | #11
Anti> To bude nějakej bazmek kvůli emisím.

(reakce na) otázka výfuku

12.12.2010 v 18:59 | Nahoru | #12
Sojky> Není to takovej ten udělátor, co vede část spalin zpátky do válce? Jestli jo, tak u me KTM hluboce kleslo

(reakce na) otázka výfuku

12.12.2010 v 19:57 | Nahoru | #13
Anti> To je jako to slepý střevo na skůtrech , který se hnedka řeže flexou

1 reakcí na tento příspěvek otázka výfuku

12.12.2010 v 20:57 | Nahoru | #14
To ne,bazmek na emise jsou hadice z výfukového svodu do airboxu.tohle je něco na principu přídavné komory co má zlepšovat odvod spalin.

(reakce na) otázka výfuku

12.12.2010 v 21:28 | Nahoru | #15
Anti> Pozor, účelem expanzní komory u rezonančního výfuku není zrychlit odvod spalin, ale naopak jich část ve správný okamžik střelit zpátky a tím vrátit do válce část směsi, která se pokouší utéct výfukem (což je u dvoutaktu hodně zásadní, u čtyřtaktu utíká jenom troška při střihu).

otázka výfuku

12.12.2010 v 21:50 | Nahoru | #16
Nenapsal jsem urychlit.Logicky vzato je ta přídavná komora další objem pro expanzi plynů.Svým objemem vytváří "pružnost"(zpětný tlak) a výsledkem nejspíš to co píšeš píšeš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist