paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Naco si dát pozor při výběru
6.10.2010 v 20:55
Zdravím zkušené motorkáře,vzláště pak majitelé Hondy Transalp. Prosím o radu, naco si dát při výběru tohoto stroje pozor. Jsem začátečník a uvažuji o koupi.Za korektní odpovědi děkuji.

Naco si dát pozor při výběru

6.10.2010 v 21:24 | Nahoru | #1
Hledéj najdeš info ohledně koupě, nejlepší volba je někdo z okolí kdo tomu trocha rozumí. Je mě jasné že chceš něco přesně ohledně TA 650 myslím že najdeš.

1 reakcí na tento příspěvek Naco si dát pozor při výběru

6.10.2010 v 21:27 | Nahoru | #2
Jestli jsi zacatecnik tak si vem nekoho s sebou. Jestli to i presto chces risknout sam, tak si poslechni motor za studena i ohratej, prolez ram jestli neni viditelne zkroucenej (rovnanej, prelakovanej), pak bych alpa dal na central a zkusil vuli zadni kyvky, jestli z nej nekde neco netece, jestli nerosi predni vidle a pak ji projed - za jizdy pust riditka jestli nekam netahne, to samy pri brzdeni.

Naposledy editováno 06.10.2010 21:30:06

Naco si dát pozor při výběru

6.10.2010 v 21:29 | Nahoru | #3
to už se tady řešilo několikrát a jsou tady o Alpech dost obšírné diskuze.

Tedy opět triviální odpověď: nebuď línej a hledej sám a čti!

(reakce na) Naco si dát pozor při výběru

6.10.2010 v 21:36 | Nahoru | #4
Striker77> Sice máš v něčem pravdu, ale vše nemůže poznat ani puštěním řidítek sedneš trocha mimo osu a motka jede úplně jinak. V ČR koupit motku je sebevražda raději zajedu do říše a mám jistotu že je vše ok radši si připlatím.

2 reakcí na tento příspěvek Naco si dát pozor při výběru

6.10.2010 v 23:38 | Nahoru | #5
Co zkontrolovat při koupi motocyklu :

- kontrola vsech udaju a cisel dle velkeho TP i maleho TP ( OTP )
- kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour cerny? pak by to signalizovalo prilis bohatou smes
- neni kour bily? pak zrala vodu
- neni kour modry? pak by to signalizovalo, ze zere olej

(reakce na) Naco si dát pozor při výběru

7.10.2010 v 01:49 | Nahoru | #6
dedek new> Howgh

1 reakcí na tento příspěvek Naco si dát pozor při výběru

7.10.2010 v 11:19 | Nahoru | #7
Dík za rozsáhlej popis a ještě jedna věc,už jsem jich pár zkouknul,i když na fotkách,je normální že čísla na tachometru nejsou v jedné řadě a jsou rozházená? Dá se očekávat stočení tachometru jak je to v Čechách národním sportem? Jo,a už jsem slyšel že i v Německu se dá narazit na stočenou motorku,už tam pár šikounejch čechů pracuje. Je pravda že to je od týpka co tahá ,,stále ještě,, auta.

Naco si dát pozor při výběru

7.10.2010 v 11:23 | Nahoru | #8
Jo ,Dingo/- nejsem línej,nemám moc času sedět u počítače,proto jsem vás zkušené požádal o rady. Přesto dík.

(reakce na) Naco si dát pozor při výběru

7.10.2010 v 15:06 | Nahoru | #9

bonista>Dík za rozsáhlej popis a ještě jedna věc,už jsem jich pár zkouknul,i když na fotkách,je normální že čísla na tachometru nejsou v jedné řadě a jsou rozházená? Dá se očekávat stočení tachometru jak je to v Čechách národním sportem? Jo,a už jsem slyšel že i v Německu se dá narazit na stočenou motorku,už tam pár šikounejch čechů pracuje. Je pravda že to je od týpka co tahá ,,stále ještě,, auta.



Ale například v Německu jde od srpna 2005 o trestný čin pokud takový zákrok není jasně zdokumentován v servisní historii vozidla. "Zákon, který trestá manipulaci s tachometrem, jsme zavedli, protože neustále stoupala nabídka falšování údajů na tomto zařízení. Na internetu a v novinách se objevovaly inzeráty, v nichž lidé nabízeli přetočení tachometru právě s odkazem na beztrestnost takového jednání," vysvětluje Ingo Strater, mluvčí německého ministerstva dopravy.

Zákon je také jedním z důvodů, proč mají ojetiny v německých bazarech na počítadlech mnohem více kilometrů než v českých. I v Německu však dochází podle českých dovozců k podvodům.

Naco si dát pozor při výběru

9.10.2010 v 18:35 | Nahoru | #10
4au chlapy,taky jsem zhaněl transalpa 650-sehnal jsem v super stavu,ale jelikož stavim a dostal jsem se do finančni tisni,tak ho prodavam,tak pokud by jste měli zajem,rad ho prodam do dobrych rukou . mam ho i na bazaru rok 2003,modry.ma jen horší gumu,jinak se nemusite bat a klidne dojette i z kamaradem ktery tomu rozumi.vim co nabizim.vilda1. jsem i v motodatabazi.

(reakce na) Naco si dát pozor při výběru

21.1.2012 v 08:07 | Nahoru | #11
dedek_new> Mazec

Naco si dát pozor při výběru

21.1.2012 v 09:25 | Nahoru | #12
ted nevim zda se nepletu, ale tusim, ze jsem nekde neco cetl, ze ani nestocenej alp nema cisla v jednom radku
jinak me bylo doporuceno zkontrolovat dorazy rizeni, zda nejsou ulomeny a tak, dale kdyz mas pustenej motor tak ho na neutral vytocit a a pri ubrani plynu poslouchat aby nezachrastilo (silneji) z hlavy (rozvody), dale se muzes kouknout pod motor, zda tam ma kdyt, zda neni nejaky pobouchany - jezdila by v terenu, jinak asi jako u vsech ostatnich

Naposledy editováno 21.01.2012 09:26:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist