globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...
4.10.2010 v 11:04
může dle vás mít vliv použití motorového oleje za "hustší" viskozitu,př: 15W50 za předepsanou 10W40, na hydraulický napínák rozvodového řetězu a tim i celoou rozvodovou soustavu???

1 reakcí na tento příspěvek vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 11:17 | Nahoru | #1
jo. Zvedne se tlak v mazací soustavě. Zvíší se spotřeba v důsledku silnějšího olejového filmu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 11:32 | Nahoru | #2

Durex>jo. Zvedne se tlak v mazací soustavě. Zvíší se spotřeba v důsledku silnějšího olejového filmu.



čus,já se neptal na spotřebu , ale na vliv na rozvody...

A právě že si uvědomuju možnost zvýšení tlaku v soustavě, zajímalo by mě, jestli se tim nemůže snížit životnost napínáku, řetězu, vodítek...vlivem konstantního, dlouhodobějšího "přetěžování",nebo dokonce poškození!
což je ale jen moje úvaha, možná je to blbost- to řešit, nevim, proto se ptám na názory někoho, kdo by o tom mohl něco vědět...

edit-úprava slova ...

Naposledy editováno 04.10.2010 11:34:11

2 reakcí na tento příspěvek vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 11:38 | Nahoru | #3
Takže chceš říct, že o tom nic nevím ...

(reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 11:40 | Nahoru | #4

mari>čus,já se neptal na spotřebu , ale na vliv na rozvody...

A právě že si uvědomuju možnost zvýšení tlaku v soustavě, zajímalo by mě, jestli se tim nemůže snížit životnost napínáku, řetězu, vodítek...vlivem konstantního, dlouhodobějšího "přetěžování",nebo dokonce poškození!
což je ale jen moje úvaha, možná je to blbost- to řešit, nevim, proto se ptám na názory někoho, kdo by o tom mohl něco vědět...

edit-úprava slova ...



Vzhledem k tomu, ze v hlavnim mazacim okruhu je ventil ktery nedovoli prekrocit max tlak oleje tak to nebude mit nejspis zadny vliv.

(reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 11:44 | Nahoru | #5

Durex>Takže chceš říct, že o tom nic nevím ...



Ty??? ...určitě ne

(reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 12:20 | Nahoru | #6

Durex>Takže chceš říct, že o tom nic nevím ...



nn ty seš přece přes oleje borec

proto bych rád slyšel tvůj názor a spotřebu vynech, pleas...

vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 12:29 | Nahoru | #7
Aliente by mohl vědet jak a co

1 reakcí na tento příspěvek vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 13:15 | Nahoru | #8
Hlavne neresit kraviny ....10W/15W znamena mez cerpatelnosti a tim zakladni viskozitu pri ony nizky minusovy teplote, tzn. projevuje se vlastne jen u studenyho motoru, resis snad jestli ma motor provozni teplotu oleje 40° kdyz se jede v mrazu nebo 120° kdyz to tavis po dalnici v 30kach? to se viskozita meni jako prase. Od toho aby motor jel na spravnym tlaku oleje je tu redukcak a vic te nemusi trapit. Vic jak zakladni viskozita u motorky je dulezitejsi skutecna teplota oleje vs. trida oleje, kterou tam lejes tzn jestli 40ka, 50ka a co je predepsany... ale olej s vyssi viskozitou nema vliv na opotrebeni napinaku retezu....driv, kdyz se jeste pocitalo v manualech s tim, ze motorka jezdi i v zime, tak tam bylo napsany treba to, ze do 15° se ma pouzivat 20w40 a nad 10° 10w40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 13:40 | Nahoru | #9

Jindra650>Hlavne neresit kraviny ....10W/15W znamena mez cerpatelnosti a tim zakladni viskozitu pri ony nizky minusovy teplote, tzn. projevuje se vlastne jen u studenyho motoru, resis snad jestli ma motor provozni teplotu oleje 40° kdyz se jede v mrazu nebo 120° kdyz to tavis po dalnici v 30kach? to se viskozita meni jako prase. Od toho aby motor jel na spravnym tlaku oleje je tu redukcak a vic te nemusi trapit. Vic jak zakladni viskozita u motorky je dulezitejsi skutecna teplota oleje vs. trida oleje, kterou tam lejes tzn jestli 40ka, 50ka a co je predepsany... ale olej s vyssi viskozitou nema vliv na opotrebeni napinaku retezu....driv, kdyz se jeste pocitalo v manualech s tim, ze motorka jezdi i v zime, tak tam bylo napsany treba to, ze do 15° se ma pouzivat 20w40 a nad 10° 10w40



vše co píšeš jsem věděl až na to, že je tam nějakej redukční ventil-to je pro mě novinka-potom, jak píšeš by to vadit nemělo...

Ovšem to, že je to na studenej motor hlučnější a trvá déle než ty mechanický zvuky po úplném zahřátí zmizí, je zřejmě díky "hustší" viskozitě - fakt...

já to měl na studenej motor vždy hlučnější a nějak sem to neřešil, ale teď mi to začalo při 2 a4tis. hodně rezonovat-rozvody a je to slyšet i při jízdě...

Po úplném zahřátí bych řekl, že motor jde na Hayabusu standartně...

(reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 14:38 | Nahoru | #10

mari>vše co píšeš jsem věděl až na to, že je tam nějakej redukční ventil-to je pro mě novinka-potom, jak píšeš by to vadit nemělo...

Ovšem to, že je to na studenej motor hlučnější a trvá déle než ty mechanický zvuky po úplném zahřátí zmizí, je zřejmě díky "hustší" viskozitě - fakt...

já to měl na studenej motor vždy hlučnější a nějak sem to neřešil, ale teď mi to začalo při 2 a4tis. hodně rezonovat-rozvody a je to slyšet i při jízdě...

Po úplném zahřátí bych řekl, že motor jde na Hayabusu standartně...


Hele mám ten samej problém. Už je to tak 30 000 km a pořád stejný Akorát že mě to na volnoběh chrastí a od 2000 ot je klid. Takže bych řek, že olejový čerpadlo má něco zasebou a na malý otáčky nedokáže dát potřebnej tlak, kterej dopne rozvoďák. Proto si teď ten tlak budu v blízké době měřit

1 reakcí na tento příspěvek vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 15:29 | Nahoru | #11
trošku odbočim a dodám jen, že prodejce Motorexu mi na otázku, zda nebude docházet k většímu opotřebení motoru při studených startech díky vyšší viskozitě, kterou 15w50 má, napsal:

"Olej Top Speed 15W50 nemůže mít negativní vliv na opotřebení při studených
startech oproti 10W40, neboť má ještě vyšší střihovou stabilitu. Dále
předpokládám, že nejezdíte v zimních měsících a už vůbec ne při teplotách
pod bodem mrazu. Tam má vliv hustota oleje na startovatelnost motoru, ale v
žádném případě nemá souvislost se střihovou stabilitou."

1 reakcí na tento příspěvek vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 15:47 | Nahoru | #12
A proč tam vlastně chceš dávat 15W50ku a né to co je doporučený???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 15:56 | Nahoru | #13

Cooker>A proč tam vlastně chceš dávat 15W50ku a né to co je doporučený???



já tam leju ten motorex už cca 3 roky a přešel jsem k němu , protože jsem si od toho sliboval ztišení hlučného motoru za studena a taky zlepšení řazení, což udává výrobce i na obalu.Měl jsem občasný problém s nedořazením 5,častěji 6-respektive falešnýho neutrálu...

Když mi pak kluk tady z motorkářů, co měl nejnašlápější Busu a ladil mu ji osobní mechanik-s profi zázemím a dostal mu z toho 211 kobyl řekl, že pokud naleje něco jinýho než 15W50 TopSped tak ho zabije + oficielní dovozce motorexu mi podal informace, které mě přesvědčili, začal sem tento olej používat.

Zjistil sem si o tom dost, než jsem to do motorky nalil, tim si můžeš bý jistej...

Je mi jasný že 211Ps na vytuňený motorce a doporučení někoho, kdo ty oleje prodává nejsou důvodem k tomu ,aby to tam člověk nalil, ale tak když jsem zjistil že tomu spíš pomůžu než uškodim, rozhodl jsem se pro něj...asi tak...

edit: vlastně jsem zapoměl, že motorku jsem koupil od chlápka jako prvního majitele, kterej tam lil Castrol R4-tedy plnou sysntetiku, tedy ten samej olej, kterej byl do Busy nalitej když jí on koupil jako funglovku(Suzuki má smlouvu s Castrlolem, což ty určo víš)a u Castrolu jsem zůstat nechtěl...

Naposledy editováno 04.10.2010 16:00:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 16:00 | Nahoru | #14

mari>já tam leju ten motorex už cca 3 roky a přešel jsem k němu , protože jsem si od toho sliboval ztišení hlučného motoru za studena a taky zlepšení řazení, což udává výrobce i na obalu.Měl jsem občasný problém s nedořazením 5,častěji 6-respektive falešnýho neutrálu...

Když mi pak kluk tady z motorkářů, co měl nejnašlápější Busu a ladil mu ji osobní mechanik-s profi zázemím a dostal mu z toho 211 kobyl řekl, že pokud naleje něco jinýho než 15W50 TopSped tak ho zabije + oficielní dovozce motorexu mi podal informace, které mě přesvědčili, začal sem tento olej používat.

Zjistil sem si o tom dost, než jsem to do motorky nalil, tim si můžeš bý jistej...

Je mi jasný že 211Ps na vytuňený motorce a doporučení někoho, kdo ty oleje prodává nejsou důvodem k tomu ,aby to tam člověk nalil, ale tak když jsem zjistil že tomu spíš pomůžu než uškodim, rozhodl jsem se pro něj...asi tak...



Tak to jsou dostatečné důvody, já jezdím Motorex taky, jen 10W40ku, na to moje cestování je zbytečný tam cpát plnou syntetiku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 16:03 | Nahoru | #15
Cooker> ten jsem tam chtěl dát původně, ale nakonec po provnání všech pro a proti zvítězil ten TopSpeed 15W50, myslíš že jsem neudělal dobře?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 16:10 | Nahoru | #16

mari>Cooker> ten jsem tam chtěl dát původně, ale nakonec po provnání všech pro a proti zvítězil ten TopSpeed 15W50, myslíš že jsem neudělal dobře?



Tak určitě jsi neudělal špatně....jen podle mě jsou to vyhozený prachy...15W50 je dělaná, aby zvládala motory v závodním režimu kde točej 15 tis otáček a ruku na srdce, kolikrát a na jak dlouho vytočím busu nad 10tis otáček?....Kde ho kupuješ a nakolik tě vyjde?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 16:20 | Nahoru | #17

mari>vlastně jsem zapoměl, že motorku jsem koupil od chlápka jako prvního majitele, kterej tam lil Castrol R4-tedy plnou sysntetiku, tedy ten samej olej, kterej byl do Busy nalitej když jí on koupil jako funglovku(Suzuki má smlouvu s Castrlolem, což ty určo víš)a u Castrolu jsem zůstat nechtěl...


A ty si opravdu myslíš, že na lince tam lejou R4-ku? To nemyslíš vážně že ne.To by u suzuki byly pěkný tupci aby při záběhu motoru, kdy je potřeba co nejrychlejší opotřebení součástí aby si sedly tam dali sintetiku co snižuje tření ...

(reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 16:26 | Nahoru | #18

Durex> A ty si opravdu myslíš, že na lince tam lejou R4-ku? To nemyslíš vážně že ne.To by u suzuki byly pěkný tupci aby při záběhu motoru, kdy je potřeba co nejrychlejší opotřebení součástí aby si sedly tam dali sintetiku co snižuje tření ...



hele já si nic nemyslim, já jen vim, že prvotně tam lijou nějakej minerál aby si to sedlo a po cca 1000km ho vylejou a nelejou už normální olej na kterej ta motorka dál jezdí, takovej blbec nejsem, jak si zřejmě myslíš...

(reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 16:28 | Nahoru | #19
Cooker> kupuju tady a tušim něco kolem 1200Kč za 4litrovku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 17:47 | Nahoru | #20

mari>trošku odbočim a dodám jen, že prodejce Motorexu mi na otázku, zda nebude docházet k většímu opotřebení motoru při studených startech díky vyšší viskozitě, kterou 15w50 má, napsal:

"Olej Top Speed 15W50 nemůže mít negativní vliv na opotřebení při studených
startech oproti 10W40, neboť má ještě vyšší střihovou stabilitu. Dále
předpokládám, že nejezdíte v zimních měsících a už vůbec ne při teplotách
pod bodem mrazu. Tam má vliv hustota oleje na startovatelnost motoru, ale v
žádném případě nemá souvislost se střihovou stabilitou."



Jak souvisí vyšší střihová stabilita s ochranou motoru po startu za studena?

(reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 19:16 | Nahoru | #21
Váňa> tak to ti asi já přesně nepovim, to by byla spíš otázka na dotyčného prodejce...

1 reakcí na tento příspěvek vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 19:24 | Nahoru | #22
ještě postřeh k tomu ventilu co reguluje tlak oleje.
Známej řeší podobnej problém, ale u Busy 07 a najeto má pouze 21tis!Kupoval ji jako funglovku!Lil do ní 10w50.

Byl s tim v servisu v Německu a tam mu trvdí, že ten ventil je nastaven jen na extrémní situace, kdy by mohl tlak nějak vážně poškodit motor, ale nějaký menší změny tlaku neřeší a že změnou z 10w40 na 15w50, nebo 10w50 se může opravdu životnost napínáku+rozvodů u Busy zkrátit...

Co člověk to názor, každopádně mě z toho vychází jediný správný rozhodnutí a to , že začnu používat 10w40 co předepisuje výrobce a na nějaký pokusy, byť to byla SUPER doporučení, je lepší se vyprdnout...

Teď mě napadá, používá ještě nějaká jiná motorka než budsa hydraulickej napínák???

1 reakcí na tento příspěvek vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 19:50 | Nahoru | #23
Mari,já si nemyslím že si blbec.Ale to jak si to napsal, tak z té formulace jsem to tak pochopil. Jinak já mám olej za 116 kč litr 10W40 a jsem happy. Jinak opravdu používat 10w50 nebo 15w50 pro normální ježdění na vodou chlazeným motoru jako je busa je opravdu zbytečnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 20:16 | Nahoru | #24
Durex> OK, se mi ulevilo...

můžu se zeptat co tam leješ, konkrétně za olej?
Vyndám napínák, omrknu jak moc je vysunutej a zkontroluju zoubky(rohatku) a uvidí se , co dál...

(reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

4.10.2010 v 20:48 | Nahoru | #25

mari>Durex> OK, se mi ulevilo...

můžu se zeptat co tam leješ, konkrétně za olej?
Vyndám napínák, omrknu jak moc je vysunutej a zkontroluju zoubky(rohatku) a uvidí se , co dál...


ELF 4HP ECO 10W40

(reakce na) vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

5.10.2010 v 13:05 | Nahoru | #26

mari>ještě postřeh k tomu ventilu co reguluje tlak oleje.
Známej řeší podobnej problém, ale u Busy 07 a najeto má pouze 21tis!Kupoval ji jako funglovku!Lil do ní 10w50.

Byl s tim v servisu v Německu a tam mu trvdí, že ten ventil je nastaven jen na extrémní situace, kdy by mohl tlak nějak vážně poškodit motor, ale nějaký menší změny tlaku neřeší a že změnou z 10w40 na 15w50, nebo 10w50 se může opravdu životnost napínáku+rozvodů u Busy zkrátit...

Co člověk to názor, každopádně mě z toho vychází jediný správný rozhodnutí a to , že začnu používat 10w40 co předepisuje výrobce a na nějaký pokusy, byť to byla SUPER doporučení, je lepší se vyprdnout...

Teď mě napadá, používá ještě nějaká jiná motorka než budsa hydraulickej napínák???



Ja neznam motor busy, ale skoro bych rekl, ze onen redukcni ventil bude udrzovat spravny tlak oleje uz od nejakych 5000 ot. (nebo v jakych otackach uvadi vyrobce jmenovity tlak oleje). Dokonce byva v mazacim okruhu vice nez 1.
Jinak i kdyby tam zadny redukcni ventil nebyl, tak rozdil v kinematicke viskozite ohrateho oleje na 100°C 10w40 vs 15w50 je nejakych 25%. Pokud by toto melo zpusobit poskozeni motoru vlivem narustu tlaku oleje tak co by potom mel zpusobit start studeneho motoru kdyz rozdil kinematicke viskozity oleje 10w40 pri teplotach 40°C a 100°C je 125%? A co teprv pri -20°C kdy se 15W50 dá stále použít?

vliv oleje(viskozity) na hydr. napínák rozvodů...

5.10.2010 v 14:36 | Nahoru | #27
Nechce se mi cist vsechny ty prizpevky od ostatnich... ja bych to vubec neresil... naleju tam co tam patri a tecka...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist