globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Semafory s vybavováním pomocí indukční cívky

27.9.2010 v 22:48
Možná, že je tento problém již vyřešen, ale kdysi dávno se tu řešilo, jak na semafory, které indikují přítomnost vozidla "v červeném" směru pomocí indukční cívky v povrchu silnice. Auto to vezme, ale motorka je pro to moc malá.
Na youtube jsem našel vychytávku.

Tak třeba chytnete inspiraci....
1 2

28.9.2010 v 12:30 | Nahoru | #31
Dawe02> tak mě napadá, že už tu dlouho nebylo téma o magnetizérech :D

28.9.2010 v 14:26 | Nahoru | #32
Jo to je svinstvo...mají to kousek od nás na posledním sjezdu končící D1 ze směru Bohumín->Polsko.
Než jsme na to přišli tak jsme tak kolikrát čuměli i 10 minut,než nás vysvobodilo auto.

28.9.2010 v 19:28 | Nahoru | #33
Kdyby se dala ješte vymyslet takováto mlinká kostička,která by vypínyla radary

28.9.2010 v 19:57 | Nahoru | #34
No a já mám zase pocit, že to nesnímá žádný impuls od kovu potažmo magnetu, ale ta cívka pod asfaltem je součást rezonančního obvodu a jakmile nad ní najede auto, obvod se rozladí - vpodstatě jde vlastně o indukční snímač pro ty co pomalu chápou, princip je stejný jako u minohledaček-hledaček kovů a na málo železa ve větší výšce(plastovohliníková motorka) nemusí reagovat.

29.9.2010 v 12:48 | Nahoru | #35
O tomhle způsobu jsem slyšel už dřív, ale pořád jsem línej shánět magnety... Každopádně pokud u semaforu neni novej asfalt, tak je vidět obdélník (kus před bílou čárou, tak 1,5m?), kde je ten asfalt vyřízlej a zase zalepenej. Stačí motorku postavit na tenhle obdélník. Tahle rada přišla od jedný motorkářky tady a foru (tušim že je taky z Plzně) a funguje to. Tam kde je novej asfalt jsou čidla bohužel už pod nim = neni vidět ten obdélník... Taky by mohlo pomáhat, kdyby se s motorkou popojelo až na bílou, aby se za vás vešlo auto a zasahovalo do tý smyčky (pokud nějaký jede)

29.9.2010 v 13:22 | Nahoru | #36
u neodymových magnetů je potřeba dávat pozor na teplotu,sice těžko odhadnu kolik má teplota spodku motoru, ale většina magnetů ztrácí svoje schopnosti už při 80°C viz cs.wikipedia.org/wiki/Neodym
jinak magnety třeba tady:eshop.promag.cz/

29.9.2010 v 20:35 | Nahoru | #37
Jednou jsem čekal na semaforu asi 10 minut a pořád červená, nikde žadný auto tak jsem musel mašinu postavit na stojánej a běžel jsem k přechodu zmáčknout to tlačitko pro chodce a zase zpatky k motorce , bylo to celkem velká křižovatka tak se mě to podařilo až na podruhý, jestli tam měli fízli kameru tak se mě museli pekně tlemit

Naposledy editováno 29.09.2010 20:38:29

1 reakcí na tento příspěvek Semafory s vybavováním pomocí indukční cívky

29.9.2010 v 22:35 | Nahoru | #38
U nás jsou pod semaforem snímače na cyklisty a motorkáře. Ten tě vysvobodí.
A ještě něco. Údajně u nás semafor snímá rychlost a když jedeš nad 50km/h,tak ti tam vždycky skočí červená. Hodně krát se mi to stalo a slyšel jsem to i od dopravních policajtů. Prej jsou průběžně po několika metrech v cestě taky nějaké snímače,které přepnou na červenou.

29.9.2010 v 22:46 | Nahoru | #39
JollyJoker> jj, takovýhle semafory jsou docela často. Jsou v Praze na nějakých přechodech a dokonce nám jeden takový vyrostl v obci před školou, měří rychlost a když jedeš rychleji než můžeš tak ti hodí červenou. Připadá mi to ale, že to u nás mají nějak blbě poladěný a hází to červenou i když tam žádný vozidlo nejede a ani chodci nejdou.

1 reakcí na tento příspěvek Semafory s vybavováním pomocí indukční cívky

29.9.2010 v 23:33 | Nahoru | #40

29.9.2010 v 23:49 | Nahoru | #41

Milosek.m>hehe to zase ja slysel ze tam maj kvuli sanitkam apod. fotocidla na majaky a staci prej 3x bliknout dalkama a taky to funguje, aneb at žije PLACEBO efekt že

Zkoušel jsem to x-krát a vždycky se mi to potvrdilo.
Jo a sanitku jsem tam viděl tak 10x a vždycky dojela na křižovatku, a na červenou jí pomalu přejela....

30.9.2010 v 06:41 | Nahoru | #42
tak to už jsou spíš klasický Urban Legend...
která sanitka se s..e s červenou, když jede pod majákama...postrádá to smysl :)

30.9.2010 v 19:53 | Nahoru | #43
Vetsinou ty "smycky" jsou pred semaforama dve. Jedna tesne pred nima a druha cca 60 m od semaforu....

8.10.2010 v 20:59 | Nahoru | #44
Z práce mám semafor se smyčkou pro odbočení do leva, dneska žádný auto za mnou neodbočovalo.I když jsem stál na smyčce, tak se nic nedělo, takže jak začal čtvrtej cyklus, tak jsem jel na červenou a basta.Ať si ty krámy daj do pořádku.Nechápu, jak někdo může čekat třeba na auto až 10 minut nebo vymýšlet nějaký blbiny.Počkám 3 cykly a když mi nepadne zelená, tak jedu.A kdyby mě viděli policajti a remcali, tak jim řeknu, že je na zařízení závada a ať si to dá někdo do pořádku.

8.10.2010 v 21:12 | Nahoru | #45

Deadman>Neodymový magnety seženete nejlevněji ve starým nefunkčním harddisku, když už máte plastovohliníkový "motorky".

Připomenu vám ještě indukční zákon, že indukované napětí (v čase) je časovou derivací integrálu intenzity magnetického pole po ploše smyčky.
Z této definice je vám to všem určitě naprosto jasné, ale kdyby tu byl někdo mladší, co ještě nemá jasno v derivacích a integrálech, tak je důležité, že to napětí není rovno síle magnetického toku, ale velikosti jeho změny. Tedy že magnet nad smyčkou žádné napětí neindukuje, indukuje ho jeho pohyb přes smyčku. Takže čím rychleji s tím magnetem přes smyčku přelítnete, tím větší elektrický impulz.

a já furt proč do nás ty derivace na škole rvali a ono je to proto abych věděla že mám na křižovatku s magnetem přiletět jak hovado

ale vážně- super rozbor, super vysvětlení
jinak neodymový magnety se dají koupit a jeden o průměru zhruba 1cm stojí cca 10-15 kč