obracím se na Vás s prosbou o inspiraci, rady a možná i pomoc se znovuoživením a znovupostavením na nohy mé srdcové motorky, Hondy VFR 400 R NC24. Pořídil jsem si jí, když mi bylo 20, čtyři roky na ní krásně a pohodově jezdil a pak následovala pauza 5ti let, kdy stála v suché garáži a čekala na mě....
Asi před měsícem se konečně dočkala, stojí u mě v ložnici, je odstrojená od kapotáže a prochází prvotním čištěním. Stroji by nemělo nic zásadního být, palivový systém je suchý, nikde nic nerezlo ani nepuchřelo, je v tom samém stavu, v jakém jsem ji tenkrát zazimoval. Jediný problém, o kterém vím je otázka dobíjení, nebylo na 100% a několikrát se mi stalo, že jsem zůstal stát někde v polích
Otázky jsou jednoduché... co je všechno potřeba udělat pro to, aby zase nastartovala, jak se postavit k problému dobíjení a co všechno je třeba udělat, aby se dostala na jaře zpátky do formy?
Je tady z Vás někdo, nebo znáte a můžete doporučit někoho, kdo VFRa má častěji v rukách a mohl by se pověnovat té mé komplexněji? Myslím tím vůle ventilů, časté problémy tohohle modelu a podobně? Jsem z Prahy, okruh tak do 100km není problém..... chtěl bych nějakého srdcaře, se kterým bych mohl tenhle vzácnej "stroj" sdílet a kdo by ocenil její na dvacet tři let starej stroj opravdu vyjímečnej stav. Dověděl jsem se totiž, že se přechodová verze NC24 nikdy nedovážela oficiálně do Evropy..... což v praxi znamená, že v servisech Honda jí ani nemají v tabulkách a jakékoliv potřebné díly se dají pořídit buď z Anglie, kam se častěji dovážely individuálně . . . . . a nebo rovnou Japonsko což je cenově doslova harakirri
Přikládám pár fotek, snad se tady v čechách někdo takovej šikovnej a otevřenej najde.... budu na to hodně nerad sám
Jmenuju se Honza, je mi 29, do téhle motorky se zamilovala dokonce i přítelkyně.... takže bych rád na jaře brázdil venkov ve dvou. K tomu mi dopomáhej ... a snad i někdo tady z fóra
Za každej tip, připomínku nebo radu budu moc rád!! Díky Vám!
H.
1 reakcí na tento příspěvek Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
2 reakcí na tento příspěvek Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
Je vůbec možný nastartovat tak dlouho stojící motorku normálně? Samozřejmě za předpokladu vyměněnýho benzínu, vyčištěnýho palivovýho systému a svíček a dobitý baterky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
SensationBlaack>VFR400R> tak jsem to nemyslel... o motorce neni rec ale o tom co tu pises a este prikaldas foto s kym se bavim prijde mi tohle vlakno ulitle...
ty radši pomlčTy woe to není vejtřaska aby se při startování něco stříkalo do sání, nebo se u něj zapalovaly noviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
VFR400R>Díky Vám kluci za odkazy a inspiraci.... napadlo mě ještě, když tak dlouho stála, nebudu muset foukat do sání při startování nějakej aerosol za spreje pro podporu hoření? V jednom servisu jsem to viděl, chlapík tomu říkal "suprturbo" a mašině to očividně pomohlo . . . .
Je vůbec možný nastartovat tak dlouho stojící motorku normálně? Samozřejmě za předpokladu vyměněnýho benzínu, vyčištěnýho palivovýho systému a svíček a dobitý baterky?
Dneska opravuje motorky za peníze kdekdo...bohužel velmi často neodborně...
Proč bys ji nenastartoval? ...sundej karburátory, vyčisti plovákové komory - pokud tam bude nějaká usazenina, vyčisti to třeba Dremelem s malým drátěným kartáčem, dále v karbech vyčisti veškeré kanály a trysky apod., zkontroluj plováky - jestli jsou ve stejných výškách, nech seřídit podtlaky... no co dál, vyměň vzduchový filtr, olej s olejovým filtrem. Teď otázka jestli si chceš ventily seřídit sám, jestli si na to troufáš (není to nic složitého), ale pro někoho je...atd...Jinak k té elektrice - Je to Honda, navíc ještě skoro veterán, takže klasika regulátor napětí...jestli ta baterie stála 5 let, tak už bude KO, sulfatované desky, vyhoď ji a kup jinou...
Jinak ji máš v pěkném stavu, ale myslím si, že na cestování ve dvou to moc nebude, 4kilo je na dva slabé, kolem komína to zvládnete, ale na delší cestu bych to neviděl...
Naposledy editováno 24.09.2010 14:45:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
Je na karburátorech něco, co bych mohl pokazit nebo totálně rozhodit? Jsou tam určitě šrouby, na který "se prostě nehrabe" a seřídit podtlaky se asi nepovede v domácích podmínkách, to bych to musel k někomu odvýzt.... a jsme zase u toho, kdo mi s tím dokáže opravdu poradit na fóru je každý hrdina, ale když před něj pak postavíš čtveřitej karburátor se dvaceti škoubama, jde do tuhýho Mám s tím zkušenosti u starejch Mercedesů. Bylo by nejlepší si nějakýho fachmana přivýzt sem a tady to za odpoledne zvládnout všechno u láhnve červenýho
Díky za odpovědi, za každou jsem opravdu vděčnej, každej střípek je důležitej.....
Naposledy editováno 24.09.2010 15:11:50
VFR400R>2stroke> Tak nějak si to představuju taky, mám tady servisní mauál na NC 30, která se ale v lecčem liší, ale i tak je to dobrý vodítko, je dobrý mít místo, kam se můžeš podívat
Je na karburátorech něco, co bych mohl pokazit nebo totálně rozhodit? Jsou tam určitě šrouby, na který "se prostě nehrabe" a seřídit podtlaky se asi nepovede v domácích podmínkách, to bych to musel k někomu odvýzt.... a jsme zase u toho, kdo mi s tím dokáže opravdu poradit na fóru je každý hrdina, ale když před něj pak postavíš čtveřitej karburátor se dvaceti škoubama, jde do tuhýho Mám s tím zkušenosti u starejch Mercedesů. Bylo by nejlepší si nějakýho fachmana přivýzt sem a tady to za odpoledne zvládnout všechno u láhnve červenýho
Díky za odpovědi, za každou jsem opravdu vděčnej, každej střípek je důležitej.....
Na karburátorech nemáš co zkazit, pokud nešáhneš na něco na co nemáš...do směsí se nemontuj, na seřízení směsi potřebuješ stejně colortune svíčku - kolem elektrody a mezi závitem svíčky je skleněná - tzn. že se přes ní můžeš dívat do spalovacího prostoru a sledovat jak směs hoří - správně má směs hořet modře, když je moc bohatá, hoří žlutě, lehce do oranžova...jo jo, na podtlaky to raději někomu odvez, lepší je když to člověk nejdříve vidí, navíc předpokládám, že doma budíky asi nemáš, nemluvě o úhlovém šroubováku (pokud by byl potřeba) - trochu něco pro info: podtlaky (=synchronizace karburátorů) - v podstatě jde o to, sladit úhly klapek mezi karburátory, aby si měl ve všech karbech stejné podtlaky, je jedno jakou hodnotu bude mít podtlak, důležité je, aby byly na všech 4 karbech stejné - tzn. aby ručičky budíků ve všech 4 karbech reagovaly stejně rychle na přidání plynu a byly ve stejný okamžik na stejné hodnotě - to samé platí i při ubrání plynu...
Já bych tu moto moc neřešil - prostě vyměnit spotřební věci (baterii, řetězovku pokud je třeba, olej, olejový filtr, vzduchový filtr, zkontrolovat nátrubky sání - jestli nejsou vytvrdlé, jestli to nesaje kolem), seřídit ventily, teď nevím jestli VFR 400 má rozvodový řetěz nebo už má vačky poháněné ozubenými koly, myslím že má taky kola, o to méně práce s případnou výměnou rozvodového řetězu, dále třeba změřit tlaky ve válcích (a hlavně správně je změřit)...no co dál, pokud to žere olej, tak to moc neřešit, je to stará vrána, navíc do 1 l je to ještě OK, maximálně nechat vyměnit ventilová gufera....rozdělat vidle, vyměnit gufera, olej, pokud bude potřeba tak vyměnit i ložiska krku...sundat kyvku, vyčistit a namazat hlavní hřídel, to samé s přepákováním...zkontrolovat desky, vyměnit brzdovku...taková větší údržba...říkám, moc bych to něřešil...
Goog Luck..
1 reakcí na tento příspěvek Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
Mam doma stejnej mezimodel nc24, se kterym jsem stravil v garazi spousty casu a dost jsem se s tim natrapil. Ted po sedmi letech uz me u ni snad nic neprekvapi. Koupil jsem si sice novou motku, ale NC24 u me stejne zustala, je to milacek. Mam k tomu i origo manual, myslim ze i v PDF verzi. Dyztak pisni SZ a domluvime se, jinak jsem od Cesky Lipy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Seřízení karburátoru Honda VFR 400 Honda VFR 400 | V700 | 7 | 17.1.2023 v 22:38 2stroke |
VFR400 servis Liberec a okolí Honda VFR 400 | Gahan37 | 12 | 25.7.2018 v 09:07 GL1 |
Výběr staršího čtyřkila Suzuki GSX-R 400, Honda CBR 400, Yamaha FZR 400, Kaw... | Martas61 | 16 | 19.9.2016 v 20:43 Gahan37 |
Jaký materiál na brzdový kotouč ??? [1, 2] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 32 | 24.4.2016 v 16:01 Rada36 |