globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: honda cbr 125 a maximalka?
3.9.2010 v 09:59
ja jsem na tom jel z kratkeho kopce a pak na rovince 140km/h a to v silenem zalehu a vic ani tuk... nekde jsem cetl ze nekdo dal 150 km/h ale prijde mi to jako totalni blbost.... A co vy a vase rychlostni rekordy ?

honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 12:55 | Nahoru | #91
150? tak to fakt nevím, oc bylo za kus, já z toho dostala 120 tacho a dál ani prd, a i tak jsem měla pocit, že to každou chvíli odletí ze silnice. Jezdím na rovinkách mezi 90-100 tacho a fakt to stačí, abych se ještě cítila bezpečně. Ne vyšší rychlosti není stavěná

honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 15:19 | Nahoru | #92
Co si pamatuju tak tachometrově opravdu tak 135-138km/h z kopce s vítrem v zádech. Ale bylo to s prstem na spojce, protože jsem čekal že se klikovka každou chvíli poletí mrknout ven.

2 reakcí na tento příspěvek honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 20:08 | Nahoru | #93
Ano, na malym cebru je možný vytáhnout tachometrových 150 km/h (reálných tipuju tak 130, ale neměřil jsem to). Nestane se to často, chce to určitý specifický podmínky (dlouhej kopec dolů, lehkýho pilota přilepenýho na nádrži a chladný počasí). S laďákem, KNkem a větší tryskou v karbeci se to poštěstí o trochu častějc, ale ne o moc (rozhodně ne tak, aby se do těchhle věcí vyplatilo investsovat). V žádnym případě to ale neni reálná, dlouhodobě udržitelná cestovní rychlost, to je u cebra tak 100 km/h s lehkym pilotem a do kopce se ve dvou dostanete na hodnoty okolo 80 km/h.

To je právě ta výhoda dvoutaktní stopětadvacítky. Papírově se ty maximálky až tolik neliší, ale na 4T se na tu rychlost dostanete vyjímečně a na malou chvíli, kdežto na 2T si valíte těch 150 naprosto stabilně do kopce, z kopce, zalehlý, nezalehlý, se spolujezdcem, bez spolujezdce...

Naposledy editováno 05.09.2010 20:10:22

(reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 20:10 | Nahoru | #94
get-hype> ještě žiješ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 20:11 | Nahoru | #95

get-hype>Ano, na malym cebru je možný vytáhnout tachometrových 150 km/h (reálných tipuju tak 130, ale neměřil jsem to). Nestane se to často, chce to určitý specifický podmínky (dlouhej kopec dolů, lehkýho pilota přilepenýho na nádrži a chladný počasí). S laďákem, KNkem a větší tryskou v karbeci se to poštěstí o trochu častějc, ale ne o moc (rozhodně ne tak, aby se do těchhle věcí vyplatilo investsovat). V žádnym případě to ale neni reálná, dlouhodobě udržitelná cestovní rychlost, to je u cebra tak 100 km/h s lehkym pilotem a do kopce se ve dvou dostanete na hodnoty okolo 80 km/h.

To je právě ta výhoda dvoutaktní stopětadvacítky. Papírově se ty maximálky až tolik neliší, ale na 4T se na tu rychlost dostanete vyjímečně a na malou chvíli, kdežto na 2T si valíte těch 150 naprosto stabilně do kopce, z kopce, zalehlý, nezalehlý, se spolujezdcem, bez spolujezdce...



Muzu se zeptat proc pri chladnym pocasi?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 20:15 | Nahoru | #96

SirIndy>Muzu se zeptat proc pri chladnym pocasi?



1) Větší rozdíl teplot motor/chladič = vyšší účinnost (fyzika 9. třídy ZŠ)
2) Bohatost směsi (kdyby byla směs sladěná na nejlepší poměr při teplotě třeba 28°C, v zimě by jsi moto pravděpodobně ani nenastartoval)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 20:23 | Nahoru | #97

get-hype>1) Větší rozdíl teplot motor/chladič = vyšší účinnost (fyzika 9. třídy ZŠ)
2) Bohatost směsi (kdyby byla směs sladěná na nejlepší poměr při teplotě třeba 28°C, v zimě by jsi moto pravděpodobně ani nenastartoval)



Ale stejne pak se ten motor zahreje na daleko vyssi teploty, na startovani se obohati syticem. Jaka je idealni pracovni teplota pro motor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 20:26 | Nahoru | #98

SirIndy>Ale stejne pak se ten motor zahreje na daleko vyssi teploty, na startovani se obohati syticem. Jaka je idealni pracovni teplota pro motor?



Ale pozor, čím teplejší motor (respektive čím vyšší teplota ve válci), tím líp, teoreticky. Motor a chladič není to samý. Nicméně tohle je jen velmi teoretická poučka, v dnešní době jsou chladiče udělaný tak, že na ně má okolní teplota pramalej vliv. V praxi má mnohem větší vliv právě ta bohatost směsi.

Ideální pracovní teplota pro motor je taková, pro jakou má nastavenou bohatost směsi (v určitých mezích samozřejmě).

Naposledy editováno 05.09.2010 20:33:12

(reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 21:40 | Nahoru | #99
a ja k tomu jeste podotknu, ze pro ucinnost je rozhodujici podil teplot motor/chladic, nikoliv rozdil (proto studenejsi chladic -> vyssi ucinnost) a navic chladnejsi vzduch ma vetsi hustotu, takze se spali vic smesi (hmotnostne)... toliko z teorie

1 reakcí na tento příspěvek honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 22:16 | Nahoru | #100
ja teda dala 136, ale byl to zahul teda . Jako stejne nema cenu tydle ,,skrčky,, trápit. Nemůžem přece chtít zázraky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 22:40 | Nahoru | #101

WildSoul>ja teda dala 136, ale byl to zahul teda . Jako stejne nema cenu tydle ,,skrčky,, trápit. Nemůžem přece chtít zázraky



Máš krásný nohy

Naposledy editováno 05.09.2010 22:41:45

(reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 22:43 | Nahoru | #102
get-hype> koukam, ze dovetek byl rychle smazan

1 reakcí na tento příspěvek honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 22:47 | Nahoru | #103
a co tam bylo za dovetek!!!! Kua, se naseru, az tu budou výfuky létat!!!! wrrr

(reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 22:52 | Nahoru | #104
WildSoul> tak si udelej vejlet do prahy a ja ti to prozradim...

2 reakcí na tento příspěvek honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 22:53 | Nahoru | #105
co ja??? Ty mas silnejsi stroj, ty dojed

(reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 22:56 | Nahoru | #106
WildSoul> na Jiznich Svazich jsem byl zrovna pred tejdnem v ramci Barum rally

honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 22:58 | Nahoru | #107
toz je toto mozne

(reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 23:03 | Nahoru | #108

WildSoul>co ja??? Ty mas silnejsi stroj, ty dojed



Ty budeš mít levnější cestu Ne, že bych se chtěl Skaldy zastávat, ale když už by jsi tu byla, mohla by jsi si rovnou domluvit rande i se mnou, měla by jsi to z první ruky, co to bylo za dovětek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 23:18 | Nahoru | #109

get-hype>Ale pozor, čím teplejší motor (respektive čím vyšší teplota ve válci), tím líp, teoreticky. Motor a chladič není to samý. Nicméně tohle je jen velmi teoretická poučka, v dnešní době jsou chladiče udělaný tak, že na ně má okolní teplota pramalej vliv. V praxi má mnohem větší vliv právě ta bohatost směsi.

Ideální pracovní teplota pro motor je taková, pro jakou má nastavenou bohatost směsi (v určitých mezích samozřejmě).



Ja jen ze vsechny tri motorky co mam tak hur startujou (i se syticem) i jedou kdyz je zima. Asi mam nastavenou bohatost na teply podminky :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

5.9.2010 v 23:46 | Nahoru | #110

SirIndy>Ja jen ze vsechny tri motorky co mam tak hur startujou (i se syticem) i jedou kdyz je zima. Asi mam nastavenou bohatost na teply podminky :)



Zdá se mi, že si pořád úplně nerozumíme. Čím větší rozdíl teplot CHLADIČE a VÁLCE je, tím VYŠŠÍ účinnost, potažmo výkon. Když motorku startuješ za studena, je rozdíl teplot chladiče a válce 0°C. Proto taky od nezahřátý motorky nemůžeš očekávat plnej výkon. Chladící kapalina je sice studená, ale válec je taky studenej, takže je rozdíl teplot menší než když motorku zahřeješ. Válec se ti ohřeje zhruba stejně v zimě i v létě, ale na teplota chladící kapaliny je hodně ovlivněná teplotou vzduchu. Už si rozumíme?

To, že nezahřátá motorka startuje hůř v zimě než v létě, je věc úplně jiná, protože v zimě i v létě je rozdíl teplot chladiče a válce u studený motorky 0°C. Tam jde zase o to, že směs se líp vznítí, když je ve válci s teplýma stěnama, než když je ve válci se studenýma stěnama, zjednodušeně řečeno. Okolní teplota na to ale má vliv jen nějakou dobu po startu - po nějaký době se ti ohřejou stěny válce na určitou teplotu v létě i v zimě a tenhle aspekt odpadá.

A to, že v zimě PO ZAHŘÁTÍ motorky hůř jedou je tvůj subjektivní pocit nebo se to nějak objektivně projeví třeba v maximálce?

Naposledy editováno 05.09.2010 23:58:47

(reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

6.9.2010 v 00:12 | Nahoru | #111
get-hype> ucinnost (posledni vzorec po vykraceni T2) - takto jsem to myslel

2 reakcí na tento příspěvek honda cbr 125 a maximalka?

6.9.2010 v 00:12 | Nahoru | #112
Tyvole ďábel v kravatě zase čaruje

PS:Ta tvoje teorie o teplotě chladiče a válce má pouze jednu malou trhlinu, která ovšem způsobuje to, že meleš úplný hovna ...
...co my, kteří chadič nemáme? Nebo jinak, podle tvé teorie - pokud by měla chladící soustava 50°C a válec 500°C, myslíš že by bylo spalování účinnější?
Chladič se jmenuje chladič od toho, že chladí válec(a potažmo vlastně celej motor) na určitou ideální teplotu, při které je spalování nejefektivnější a zároveň jsou stále zachovány mazací schopnosti oleje.

V zime se hůř startuje jednoduše proto, že se palivo sráží na stěnách nezahřátého válce a prohořívá pouze při obvodu spalovacího prostoru.

...aneb přestaň už mlít hovna, nech si je pro sebe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

6.9.2010 v 00:30 | Nahoru | #113
BagoBorec> on ma principialne pravdu. Problem je "pouze" v nasaditelnosti elementarnich poucek na konkretni situace a prispevku zrovna tohoto jevu na absolutni vykon motoru. Ono bylo jasny hned v uvodu, ze z tohohle tematu nic zajimavyho nevzejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

6.9.2010 v 00:34 | Nahoru | #114
BagoBorec> Neexistuje motor, kterej by neměl chladič. Jen některý motory maj chlazení vodní, a některý jsou chlazený okolním vzduchem. A ano, pokud by chladící soustava měla 50°C a válec 500°C (respektive směs v něm vybuchovala s teplotou 500°C), spalování by teoreticky mělo být účinější, ale v praxi to má několik háčků jako právě třeba tu mazací schopnost oleje nebo to, že by se rozpínáním při takový teplotě válec zadřel. Ale hezkej pokus

Naposledy editováno 06.09.2010 00:35:04

(reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

6.9.2010 v 00:36 | Nahoru | #115

Skalda>BagoBorec> on ma principialne pravdu. Problem je "pouze" v nasaditelnosti elementarnich poucek na konkretni situace a prispevku zrovna tohoto jevu na absolutni vykon motoru. Ono bylo jasny hned v uvodu, ze z tohohle tematu nic zajimavyho nevzejde



Já ale říkal hned na začátku, že tohle je jen teorie a v praxi to má vliv naprosto minimální. Nicméně na malym cebru je každá setinka koníka dolů natolik znát, že to nejde nezmínit.

honda cbr 125 a maximalka?

6.9.2010 v 00:40 | Nahoru | #116
To GSX-R jsi koupil ve Wisconsinu co, ty motorari?

2 reakcí na tento příspěvek honda cbr 125 a maximalka?

6.9.2010 v 13:13 | Nahoru | #117
No nevim nevim get-hype, ale mě to taky jede líp když je teplo. A je to znát i na rychlosti. Nemluvim tu teď o startování a jízdě se studenym motorem, ale o motorce zahřátý na správnou teplotu. Když je třeba 25 stupňů tak táhlejší kopec vyjedu klidně na pětku, ale když je stupňů 15 tak te nsamej kopec musim chtě nechtě dát za čtyři. Takže asi tak.
Jinak k rychlosti CBR si já osobně nemůžu stěžovat, po vyndání toho kroužku u karburátoru jede přesně tak jak jsem čekala. A teda je to rozdíl jak nebe a dudy takže kdo jí máte dovezenou z Německa, vřele doporučuju to vyndat.

(reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

6.9.2010 v 13:17 | Nahoru | #118

SiSpo>Hlavně si to necejchujte podle obecního ukazatele rychlosti, ty jsou taky volšový .



přesně, pořád mi ukazujou 99

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

6.9.2010 v 13:21 | Nahoru | #119
get-hype> Reaguju naposledy, jelikož s debilem tvýho kalibru evidentně nemá cenu se hádat.
Nějaká teplota chladiče je vzhledem k spalování naprosto nepodstatná.
I vodou chlazený motory jsou zároveň chlazený vzduchem - a směsí.
Směs nevybuchuje, ale hoří.

(reakce na) honda cbr 125 a maximalka?

6.9.2010 v 14:53 | Nahoru | #120

nicooo>No nevim nevim get-hype, ale mě to taky jede líp když je teplo. A je to znát i na rychlosti. Nemluvim tu teď o startování a jízdě se studenym motorem, ale o motorce zahřátý na správnou teplotu. Když je třeba 25 stupňů tak táhlejší kopec vyjedu klidně na pětku, ale když je stupňů 15 tak te nsamej kopec musim chtě nechtě dát za čtyři. Takže asi tak.
Jinak k rychlosti CBR si já osobně nemůžu stěžovat, po vyndání toho kroužku u karburátoru jede přesně tak jak jsem čekala. A teda je to rozdíl jak nebe a dudy takže kdo jí máte dovezenou z Německa, vřele doporučuju to vyndat.



Na moji 125ccm 2T se projevuje nizsi teplota vzduchu tim, ze jde pomaleji do otacek (i kdyz uz jedu delsi dobu a neni uplne studena).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 11 29.4.2024 v 15:12 Krautkopf
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37


TOPlist