Téma: trpí tlumiče při kurtování
 
28.8.2010 v 00:29
tak mě zajímá váš názor jak moc trpí tlumiče kurtováním motorky setkal sem se z názory někoho že jo ale osobně si myslím že pokud motorce stlačím na hodinku tlumiče tak by ji to moc vadit nemuselo případně estli dát mezi kolo a blatník bazkem proti stlačení tlumičů

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 00:43 | Nahoru | #1
Trpí ale 90% to tak převáží já též.
Foto v profilu

Naposledy editováno 28.08.2010 00:44:25

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 07:02 | Nahoru | #2
Když jedeš ve dvou tak jsou také stlačený.

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 07:13 | Nahoru | #3
lenze ked ides vo dvoch su malokedy stlacene na doraz
a pri kurtovani su stlacene na max aj niekolko hodin

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 07:44 | Nahoru | #4
to vůbec neřeš, tlumiči to nevadí, možná trochu pružinám ale na těch pár hodin o nic nejde

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 07:58 | Nahoru | #5
Tak je přikurtuj kolama nahoru

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 08:54 | Nahoru | #6
Další otázka je jak by jsi ji pak chtěl přidělat... , vpředu za brýle vzadu třeba za stupačky pořádně stáhnout a není co řešit ty pružiny taky něco musej vydržet

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 09:17 | Nahoru | #7
..minule mě ty tlumiče říkali,že je to zase tak nebolí...že na doraz při jízdě ,je to bolí více!

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 10:04 | Nahoru | #8

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 10:05 | Nahoru | #9
Při kurtování bys neměl stahovat motorku až na doraz. Když má možnost při poskakování na našich silnicích ještě trochu propružit, je to ohleduplnější k motorce i kurtům. Najezdím s uvázanými motorkami cca 6000km/rok a stahuju je čím dál méně. Zatím mi nikdy nespadly a nemusím každej rok kupovat nové kurty (jak jsem musel dřív).

Naposledy editováno 28.08.2010 10:06:45

1 reakcí na tento příspěvek trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 10:07 | Nahoru | #10
Jista uroven predpeti nevadi, extremni muze dlouhodobe zpusobit relaxaci materialu.
Ja mel tuhle uvazanou K6 na voziku 5 tydnu stlacenou na doraz a nemyslim ze by se neco zavazneho delo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 10:11 | Nahoru | #11
Dawe02> Relaxaci? Snad únavu matriálu chlape

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 10:12 | Nahoru | #12
Říká se že trpí, ale pokud můžu mluvit o jednokomorových terénních vidlicích tak mě nenapadá co by tam mohlo trpět. Jedině ty pružiny, ale tam je to tak dlouhodobá záležitost že nějaký jednodenní zkurtování skoro nemá význam. Víc je unavuje dlouhodobý stání bez stojanu pod motorem.

Občas se stane že po zkurtování tlumiče vytečou, ale to by vytekly tak jako tak. Ztlačení je jen poslední kapka. "Zdravýmu" guferu to nemůže vadit, protože je na tlak zevnitř konstruovaný.

Jiná věc budou ale nějaký hypermoderní hitech tlumiče, tam bývají různý technický lahůdky, takže tam těžko říct. Ale ty se na sériový motorky nemontujou..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 10:23 | Nahoru | #13

docent>Dawe02> Relaxaci? Snad únavu matriálu chlape



No, v obou pripadech jde o odchylky od Hookova zakona, ale unava znamena primarne cyklycke zatezovani, relaxace ne. Alespon relaxace ve smyslu terminu pouzivaneho v anglicky mluvici literature, v cestine se myslim hlavne hovori o chovani polymeru...dopruzovani??!
Meli jsme s tim potize u velmi predepjatych pruzin vakuovych aktuatoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 10:36 | Nahoru | #14
Dawe02> Tak to jó. Já to znám pod pojmem "dopružování materiálu". U ocelových pružin to ale mám dojem není tak významné. Tam bude významnější případná trvalá deformace.

Nechci se však pouštět do odbornějších diskuzí - na to jsi - pokud vím - větší odborník ty

Shodnem se na tom, že dočasné přikurtování motorky pro převoz těžko může trvale poškodit pružiny.
Přes zimu je ale asi fakt dobrý tu motorku z vozejku sundat

(reakce na) trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 10:38 | Nahoru | #15
docent>

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 16:38 | Nahoru | #16
Když si to sedne o 5-10 cm tak nemusíš řešit co to udělá s tlumičema. Půlka zdvihu je normální provozní zatížení a pokud nemáš tunovou motorku tak to určitě na nerovnostech skákat nebude.

trpí tlumiče při kurtování

28.8.2010 v 18:06 | Nahoru | #17
já jsem začal dávat mezi přední kolo a blatník při kurtování špalek a je to lepší - kurty jsou pořád našponovaný na doraz a motorka se nehne. Párkrát se nám dřív stávalo, že se krosky třeba na rozbitých cestách v tlumičích propružili a motorky se na káře začaly hejbat nebo i padat.

edit: ale záleží pro jakou motorku tě to zajímá

Naposledy editováno 28.08.2010 18:07:45

trpí tlumiče při kurtování

29.8.2010 v 22:20 | Nahoru | #18
Motorku stačí přikurtovat lehce a hlavně správně. Není důvod ji zarvat jak prase na dorazy. Pružiny se z toho neposerou, ale simerinkům to dobře neudělá. To platí i pro zadek.

trpí tlumiče při kurtování

21.9.2010 v 07:00 | Nahoru | #19
Tak nad tímhle tématem jsem taky několikrát přemýšlel, jediná moje zkušenost je, že je lepší motorku vázat na kolech ze stojanu mi jednou sekočila.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist