globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ozubené kolo(klika)
7.8.2010 v 12:45
Dobrý den,takový dotaz. Potřeboval bych poradit, jedná se mi o výměnu řetezové kolečka, toho které je na jednom hřídeli s klikou. Chtěl bych tam dát o něco menší jen ho nemohu někde sehnat jeslti by jste mi neporadili obchod nebo stranky kde se mám podívat a zda-li je tato výměná vubec možná. Nyní tam mám 22 zubé kolo a chtěl bych dát o něco málo menší. Dále by mě zajímalo jaký závit je na této hřídeli jeslti levý nebo pravý..snažil jsem se matici povolit ale marně a jestli by jste mi poradili nejaky trik jak zajistit kliku aby se neotacela a nechalo se do toho trosku opřit při povolování..děkuji moc!:)

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 12:49 | Nahoru | #1
¨Podle mě je tam pravej závit, tak aby se to "dotahovalo"
a to kolečko je na konusu a jistí ho tušim klínek, nebo kolíček...
Takže pořádnej ořech a musí to jít.
Asi budeš potřebovat k uvolnění stahovák.
Ale kde sehnat jiný kolečko neporadim.

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 12:51 | Nahoru | #2
Myslím že zavit je tam normální. Při povolování sem to vždy zajistil píchnutím šrubováku mezi zub kolečka a řetěz

Kolečko asi seženeš jen takove jake tam ma byt, Jedině ho nechat udělat nekomu. Ale spíš bych převodový poměr řešil vyměnou řetězového kolečka na sekundárním převodu

Naposledy editováno 07.08.2010 12:53:37

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 12:55 | Nahoru | #3
Jak pak budeš zkracovat primární řetěz?

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 13:22 | Nahoru | #4
Nj to me nenapadlo ja mel furt v domeni ze se taky necha rozpojit a ten je vlastne takovej...ten se neda rozpojit..Tak to asi necham jak to ma byt..

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 13:26 | Nahoru | #5
Ale ono to jde, známý měl vepředu naopak větší kolečko, ale měnil asi i spojkový koš. Ve 175/250 se nevyznám, některé mají koše a primární kolečka myslím jiné a zaměnit to jde..

Ale každopádně jak bylo psáno výše, není k tomu důvod, když můžeš prohodit pastorek na řetězu nebo zadní rozetu.

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 13:29 | Nahoru | #6
Ještě sem si vzpoměl že v kolečku u mojí 175/356 byly vyvrtány dva otvory pro nasazení přípravku na zajištění při povolování a pro stažení. tušim že v nich byl i M6 závit.

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 13:31 | Nahoru | #7
To kolečko je na kolnusu ale žádnej klínek ani péro tam není.je to jen naražený,závit normál pravej.a zajistíš to tak že dáš třeba šrou nebo něco mezi to kolečko a spojkovej koš,naštorc jak se proti sobě točí ruby na řetěz.pak nekurvíš řetěz cpaním šroubováku do zubů.pak to chce určitě stahovák.je to dost nafest.nandaš ho,utáhneš a párkrát do stahováku žahni kladivem,pak zase dotáhni a to samé dokud nepovolí.pak to celé sundáš ale zároven se spojkovým košem.při spětné montáži pořádně odmastit kolnus i kolo a pořádně naklepnout spět.

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 13:35 | Nahoru | #8
ok dik zkusim se na to kouknout este..:)

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 14:17 | Nahoru | #9
ty jo tak mam matici povolenou sundanou ale to kolecko nemuzu ani za nic sundat...nemate nejaky figle na to jak presne sundat to kolecko..?

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 14:27 | Nahoru | #10
Lewisss už to popsal. Jinak to neuděláš!

1 reakcí na tento příspěvek Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 14:50 | Nahoru | #11
Ja vim ale nejak nechapu to s tim stahovakem a co si mam pod tim predstavit...delam tohle poprvy motor je v haji ale prevodovku mel dobrou potreboval bych ji do druhyho motoru stejnyho typu...jak ten stahovak vypada nebo co si mam pod tim predstavit kam to upevnit a kam do toho mlatit...neci to posrat vic nez toje

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 14:57 | Nahoru | #12

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 15:55 | Nahoru | #13
Takový nejaký dvou nebo tříramenny. Nasadíš, utáhneš, majzneš kladivem po tom šroubu stahovaku. Opakuješ dokud nepovolí

(reakce na) Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 19:38 | Nahoru | #14

ACHY>Ja vim ale nejak nechapu to s tim stahovakem a co si mam pod tim predstavit...delam tohle poprvy motor je v haji ale prevodovku mel dobrou potreboval bych ji do druhyho motoru stejnyho typu...jak ten stahovak vypada nebo co si mam pod tim predstavit kam to upevnit a kam do toho mlatit...neci to posrat vic nez toje



no jestli chceš půlit motor tak na to je taky dobrej stahovák.protože někde to páčit šroubovákama je pěkně na ho....akorát se dojebe karter.

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 19:58 | Nahoru | #15
Kolečko stáhni stahovákem,kdyby se mu nechtělo,tak ho lehce navlažit autogenem.
Až dáš o zub menší kolo,jak napneš primární řetěz?

Ozubené kolo(klika)

7.8.2010 v 20:18 | Nahoru | #16
a bude mi stacit ten stahovak který ukazoval Everst 72?? prijde mi to nejaky malicky...jsem zkousel neco podobnyho od dědy(podomacku udělany-taky v te době je to asi znat) a nejak se tomu nechtelo a dedovo stahovak se krapek ohnuljestli mi bude ten stahovat co ukazoval everst stacit tak ho hned objednam nez se s tim taky srat...

Ozubené kolo(klika)

8.8.2010 v 22:39 | Nahoru | #17
bude mám ho doma taky, jen mě stál u nás v železářství asi 150,- kup si ho u vás ve měste nebudes muset čekat než příjde

1 reakcí na tento příspěvek Ozubené kolo(klika)

9.8.2010 v 12:21 | Nahoru | #18
super diky moc..si pro nej skocim do zelezarstvi...aspon ze tak bomba konecne ot nejak sundam..a myslis ze s tim stahnu i to magneto na tom kuzelu..?nechtel bych tam prestipat nejaky kontakty...diky moc za rady..!!

(reakce na) Ozubené kolo(klika)

10.8.2010 v 20:32 | Nahoru | #19

ACHY>super diky moc..si pro nej skocim do zelezarstvi...aspon ze tak bomba konecne ot nejak sundam..a myslis ze s tim stahnu i to magneto na tom kuzelu..?nechtel bych tam prestipat nejaky kontakty...diky moc za rady..!!



4oveče zože to chceš sundavat?magneto?na čem že to stahuješ?normální zapalko u javy se sundavá tak že odšroubuješ celý stator:dva dlouhé šrouby průměr 6 mm,až se dostaneš k rotoru.vytočíš středový šroub co drží vačku,tu pak vysun a do té díry našroubuj delší šroub 8mm,zase dotáhni nadoraz a klepni do něj dokud to nepovolí.pak si nestrat kolíček z kliky.ale hlavně do zapalka nesahej nějakém třípackovým stahovákem.

Ozubené kolo(klika)

10.8.2010 v 22:22 | Nahoru | #20
Stáhnout se to dá různýma stahovákama třeba toto

Pořádně dotáhnout a klepnout kladivem (s rozumem - nemlať do toho silou, ať zbytečně nezkurvíš kliku). Když po dotáhnutí a klepnutí kolečko nepovolí, tak ještě víc dotáhnout stahovák a udeřit do zubů kolečka ve směru otáčení motoru. Pak už musí povolit. A bacha lítá hodně vysoko a daleko, tak ať mu v cestě nenecháš hlavu

1 reakcí na tento příspěvek Ozubené kolo(klika)

10.8.2010 v 22:27 | Nahoru | #21
Ty vole to jsou prasárny, pořiďte si originál jawáckej stahovák a máte po starostech.

(reakce na) Ozubené kolo(klika)

10.8.2010 v 22:31 | Nahoru | #22

Sojky>Ty vole to jsou prasárny, pořiďte si originál jawáckej stahovák a máte po starostech.



Máš něco proti mýmu stahováku z pantu?

Není trochu zbytečný kupovat si originální stahovák, když ho člověk použije jednou za dva roky?

Ozubené kolo(klika)

11.8.2010 v 19:47 | Nahoru | #23
lewisss..ja se blbe vyjadril magneto ne ten rotor samozdrejme..

jinak hans dekuji za dobrej typ to je fakt typacky..

Ozubené kolo(klika)

11.8.2010 v 23:27 | Nahoru | #24
na povolování je takovej přípraveček, na lisování mám hřebenovej lis 2T
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3891, 3892] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116754 Dnes v 17:29 Jirka4137
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist