1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny
kov>
Nemáš v motoru náhodu iridiovou svíčku ? Teď vážně 98 oktanů jde v běžném motoru tak trochu poznat 100 oktanů, no to už chce něco speciálního a ne třeba jen kompresní poměr 11:0 apod. atd.Naposledy editováno 21.08.2010 22:54:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny
babuka>Nemáš v motoru náhodu iridiovou svíčku ? Teď vážně 98 oktanů jde v běžném motoru tak trochu poznat 100 oktanů, no to už chce něco speciálního a ne třeba jen kompresní poměr 11:0 apod. atd.
Četl jsem tu o tom, že 98-čka + 100-ka jsou pro motory s vyšším kompresním poměrem, že u ostatních to nefunguje. Jenže varan má kompresní poměr dost malý a přesto mi spadla spořeba o litr.
Co musím ještě pozjištovat... napsal mi jeden chlapík, že by to mohlo podpalovat ventily. O tom jsem slyšel poprvé, tak musím ještě nějak zjistit, jestli to může být pravda. Někdo zase píše, že to motoru neškodí, že to jen nemá smysl z finančního hlediska.
1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 od benziny
Váňa>Mrva 100
''Tentokrát ovšem není výkonu dosaženo hyperatomovou syntézou komplexního multiminerálu s el kasei imunitas s výtažkem z perel, jak je ve světě televizních reklam obyklé, ale snížením třecích ztrát díky speciálním mazacím složkám. ''
To mě dostalo!
Jiné změny jako výkon atd. nepozoruju, jezdím pohodu, takže asi ani nemám šanci to poznat.
N95
- za studena normální starty
- volnoběh za studena nic moc
- po ohřátí starty na první protočení, volnoběh OK
- s přídavkem Benzin VIF aditiv pouze lepší volnoběh jak za studena tak po ohřátí (musel jsem na škrtící klapkce o chlup ubrat), jinak beze změn
- moto „bez vibrací“ do 7000ot., pak standardní projev tohoto motoru
verva
– lepší studené starty
- výrazně lepší volnoběh hlavně za studena (rozdíl markantní) a za tepla (opět jsem musel na škrtící klapce ubrat)
- co mě ale nemile překvapilo a musel jsem se v tom utvrdit, jsou vibrace a kovový zvuk motoru. Když jezdím na vervu, tak motorka od 5-7000 ot. vibruje min o 50% víc (až nepříjemně) než na N95 a přesně v tomto spektru otáček, ve kterém se nejčastěji pohybuji, je výrazně slyšet cvakání ventilů, ale opravdu fest. Při zatížení je toto ještě výraznější. Po včerejším posledním hodnotícím natankování N95+VIF jsem měl dalších 100km pocit, že jedu na jiné motorce. Ta nepřítomnost vibrací a kovového zvuku byla parádní. Musel jsem opět zvýšit volnoběh.
Takže u mě vervu a pod pouze přes zimu a párkrát přes sezónu na proplach nádrže. Modernější motory na tom budou asi jinak, takže tam hodnotit nemůžu.
Pozn. zvuk na volnoběh byl vždy stejný.
2 reakcí na tento příspěvek Verva 100 od benziny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny
Verva 100 se vyrábí s oktanovým číslem cca 99,5 - cca 101. Důvod, že na stojanu je u pistole uvedeno, že benzín vyhovuje požadavkům na 98 oktanový benzín je údajně to, že na 100 oktanové benzíny není samostatná EN norma a prodejce pravděpodobně musí deklarovat minimálně jaké normě prodávaný benzín vyhovuje. Uvádí tedy 98 nebo jak píšeš někde i 95. Použití vyššího oktanového čísla má smysl u motorů se zvýšeným kompresním poměrem apod. kdy platí, že čím vyšší oktanové číslo, tím je možný vyšší kompresní poměr a nedochází k detonačnímu hoření směsi ve spalovacím prostoru. Z tohoto pohledu pro běžné motory nemá vyšší oktanové číslo tak velký smysl, ale za důležité považuji to, že u vysooktanových benzínů do nich nejsou (nebo jen minimálně) přidávány další "povinné" biosložky. Při dlouhém stání (u moto při zazimování mimo sezónu) se tedy biosložka od benzínu neseparuje a neucpává palivový systém.
Pokud to zjednoduším a pominu různou úroveň aditiv, tak zejména díky absenci nebo jen minimálnímu podílu biosložky je pravděpodobně na vysooktanové benzíny uvalena vyšší spotřební daň a proto jsou asi dražší. Resp. paliva s vyšším podílem biosložky (natural95, E85) jsou asi považována za "ekologičtější" a jsou tedy daňově zvýhodněna, proto jsou levnější. Ovšem za cenu toho, že v benzínu je vyšší poměr sajrajtu, který do něj podle mě nepatří.
Nevím to teď přesně, ale dá se ověřit na účtenkách od pumpy, na kterých bývá uvedena výše spotřební daně na tankované palivo. Např. na lpg je spotřební daň 2,146 Kč/litr. Účtenku za natural 95 nebo Vervu 100 teď žádnou po ruce nemám
Já kupuju Vervu 100 do motorové pily (kanystr mám namíchaný s olejem a benzín v něm stojí delší dobu než jej všechen "vyřežu"), do motocyklu když dlouho stojí a do auta, který mám s alternativním pohonem na lpg a plná nádrž benzínu (pouze na starty nebo krátké pojíždění po městě) mi vydrží třeba i 4 - 6 měsíců.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny
Zdroje:
http://www.auto.cz/v...raky-necekejte-82674
http://www.subaruclu...tanu-ano-ci-ne-69298
http://auto.idnes.cz...ovedi.aspx?t=BENZINA
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny
Václav Loula: Kolekci prémiových paliv značky VERVA prodává společnost BENZINA . Tvoří ji vysokoktanový benzin VERVA 100 u tohoto prémiového benzinu není přidáván bioetanol.
Metric píše: Kov> Podľa toho, čo viem, tak do vysokooktánových benzínov sa dávajú nejaké prísady (meno si nepamätám), ktoré (podobne ako lieh) zvyšujú oktánové číslo, ale na rozdiel od liehu nemajú toľko neželaných vlastností. Vyrábajú sa z liehu (ktorý sa ráta do minimálnej kvóty pre biozložky) a ešte nejakej látky, ktorá je drahšia. Teoreticky sa dá spraviť, čo píšeš, ale potrebný priemer je nad 4% a maximálny obsah je 5%, takže tam moc miesta na to nie je.
Zdroje:
http://www.auto.cz/v...raky-necekejte-82674
http://www.subaruclu...tanu-ano-ci-ne-69298
http://auto.idnes.cz...px?t=BENZINA [/quote]
Jen bych ještě doplnil, že se jedná o ETBE v benzínech, a to se započítává do tzv. plnění biopovinnosti daňového skladu jen z 50% aplikovaného množství. ETBE se do vysokooktanových benzínů přidává jako zvyšovač oktanového čísla místo tetraethylu a tetramethylu olova, které byly z důvodu jejich jedovatosti zakázány již před cca 15 lety. To že se započítává je logické, protože se z lihu vyrábí. Pokud je ve 100 oktanovém benzínu detekován zbytek lihu, je to technologický zbytek z výroby ETBE, a je v řádech jen několika desetin %, ve výsledcích rozboru v odkazu je to od 0,2 do 0,5%, což je chemicky pro běžný provoz zcela zanedbatelné. To se ale týká těchto benzínů, jen pokud jsou z Rakouska nebo Německa. Pozor, pokud to bude benzín z Polska, nebude mít určitě 100 oktanovou hodnotu, a bude v něm normálně přimíchán sprostý bioethanol, což je v tom testu ve výsledcích také jasně vidět u polské Vervy a BA98 u KM Prona. A současně tam bude i nižší podíl ETBE, bo je drahé, a v Polsku to vohnoutům ke štěstí takto stačí, to je tam vidět taky.
Takže až Benzina zruší v Čechách v názvu Vervy tu 100vku, tak to na 99% bude znamenat, že se k nám už dodává "polská ověřená kvalita", protože když to je tak dobré v Polsce, bude to dobré i u nás pro nás.
Testu se zúčastnil i jeden vůz, jehož motor se spokojí s Naturalem 95. Měření výkonu se tak podrobilo Audi A3, BMW 316i, Porsche Boxter a Volkswagen Golf 1,4. Proti hodnotám udávaných výrobcem se výkon motoru nepatrně zlepšil pouze u vozů Porsche a Volkswagen. U zbývajících tří byl zaznamenán dokonce jeho pokles. Podobně dopadla i druhá část testu, v níž se posuzovalo pružné zrychlení.
Zdroj: http://auto.idnes.c....aspx?c=2004M146Y02A