globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
Ahoj máte někdo zkušenost ze spotřebou oleje u nové moto? KTM 990 ADVENTURE 2010.
-Zdá se mi že žere dost oleje a obávám se jestli ji nedávám moc za uši.
do 1000 km jsem točil max 6500
od 1000 do 1500 max 7500
od 1500 do 2500 kolem 7500 při vyšších rychlostech 8700.

GARANCE BEZ ZÁVAD chybělo 100 ml na prvních 1000 km.

Další vývoj spotřeby oleje s najetými kilometry stále klesá

najeto 11000 spotřeba oleje klesla na max 100 ml na 1000 km při agresivnější jízdě ve vysokých otáčkách 6000 -9000 ot/m ,zkrátka žeře olej podle stylu jízdy. Čím agresivnější jízda tím větší spotřeba oleje. Při vytáčení do 7500 to/m to znamená pohodová jízda spotřeba oleje do 50 ml / 1000 km.

Naposledy editováno 06.05.2011 20:33:00
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

19.6.2010 v 22:53 | Nahoru | #1
Ptej se TADY

(reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

19.6.2010 v 23:06 | Nahoru | #2
restore> tady maji taky adventury snad někdo napíše svůj postřeh

Naposledy editováno 19.06.2010 23:06:47

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

19.6.2010 v 23:16 | Nahoru | #3
no nevím jak je to u KTM ale kámoš s Buellem musel zajíždět myslím 3000 km a do těch 3 tisíc měl točit max. 5 nebo 6 tisíc .. a po ujetí těch 3000 km mohl jezdit normálně.

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 00:04 | Nahoru | #4
Obecně se uvádí, že spotřeba do půl litru/1000 km je v normě.
2,5 deci na 1500km mi taky nepřijde nic hroznýho...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 01:36 | Nahoru | #5
BagoBorec> tak to bych je teda obecne poslal do prdele. to snad nezrala ani stara fzr

1shiva> a co na to tvuj prodejce? a asi nebude povolanejsi misto nez lc8.cz, tak sup tam. ono taky projet prvni nadrz za vic jak 13 litru na sto je trochu "divny"

(reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 02:05 | Nahoru | #6
Peacemaker> bohužel první nádrž byla opravdu 13 litrů. Ale jen ta první, ted po 2500 km už to je 6,2 až 7 at jedu jak chci a to jí vůbec neštřím. No co jsem tak zaslechl že moto BMW A KTM JSOU ŽROUTI OLEJE, Japonci nikoli.

Záměrně jsem moto zajížděl na horní doporučené hranici 6500 otáček do 1000 km, pak už jsem jí dával trošku sodovku, ale jsem měl obavy , vlastně ještě mám, abych ji zbytečně netahal. Je fakt, žel spotřeba klesá každým dnem dneska za 16 litrů 250 kilometrů což je 6,4 litru na 100 km.

z toho 1OO kiláků cca 180- 200 km/h každých 5 min jsem jí chvíli ulevil.
pak 50km po Praze piánko,
pak 50 Křivoklát , Srbsko a Karlštejn tam jsem jel piánko do 6000 ot/min
pak 50 Milovice motárd okruh a tam jsem jí fakt dal sodovku.

Spotřeba mne potěšila velmi, ale ten olej mi fakt vrtá hlavou.Jestli má bago borec pravdu tak to je v pohodě. JE TO PŘECI JEN NOVEJ MOTOR musí si všechno sednout. Věřím kdybych jezdil pomalu nevezme si skoro nic asi to budu muset opravdu zítra vyzkoušet.

-A co se týče dealera, k tomu jsem velmi skeptický, chovají se ke mne dobře, to jo panáček chce plachtu , za 3 dny je doma, panáček si přeje AKRAPOVICH CARBON, není problém ve čtvrtek budou. Ale na otázku žere mi to olej neřeknou nic to jsem si jistej spíš mi řeknou to je normální chcete ho dolejt?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 02:15 | Nahoru | #7
Štemby> mne řekly že do 1000 první garance mám točit max 6500 to jsem jakš takš držel a po garanci jsem se zeptal co dál a řekly toč ji jak chceš ale do omezovače to netoč je to zbytečný. Měly pravdu je to zbytečný omezovač je zbytečnej max výkon je stejně někde kolem 7000.

(reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 08:32 | Nahoru | #8
1shiva> Z doslechu vím že se spotřeba oleje u LC8 řeší hustším olejem (15W50),ale jelikož to máš nové,chvilku bych počkal.Když jsem kupoval BMW GS,taky ze začátku brala až 0,5l/1000km,ale postupem času spotřeba oleje klesala až k nule.Když jsem bramboru prodával s najetýma 100 000km,nebrala prakticky nic.Takže vyčkej času,nejspíš se to časem srovná.

Já na mojí kačeně najel zatím nula prd (asi 1000km) a olej si zatím nebere.Celkově má najeto 27tis.Na cestě ji točím tak max.7000 a v terénu do 5000.Víc není třeba.Už tak to jede jako kráva.

2 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 11:05 | Nahoru | #9
Spotřeba půjde asi trošku dolů. Ale nechápu proč sis koupil takové moto když chceš lítat 180 a víc po silnici.

(reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 12:34 | Nahoru | #10

ýbrc>Spotřeba půjde asi trošku dolů. Ale nechápu proč sis koupil takové moto když chceš lítat 180 a víc po silnici.



Taky jsem si říkal, proč kupoval enduro když lítá 200 a točí 8700rpm.

Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 15:51 | Nahoru | #11
Mám najeto 16tis,ani za novoty jsem nedolil ani deci a proč??protože 180 jsem jel jen jednou asi 10vteřin,potom do mne foukl vítr z boku a málem jsem se posra*
8700ot/min-to je pro mne něco jako scifi,mám cestovní enduro, cestuji nezávodím

Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 17:03 | Nahoru | #12
mne to berie cca pol deci na 1000km, ale nechodim tak rychlo a ani v takych otackach.
Tieto velke 2 valce si v otackach nieco zoberu.
Za to spotrebu benzinu mas uplne skvelu...
Podla mna nic neries, proste kontroluj olej a dolievaj, vyrobca aj tak nic neurobi pokial ti to neberie viac ako 1 liter oleja na 1000km...

(reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 17:03 | Nahoru | #13

ýbrc>Spotřeba půjde asi trošku dolů. Ale nechápu proč sis koupil takové moto když chceš lítat 180 a víc po silnici.



pretoze je to skvela motorka aj na taketo pouzitie

Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 19:26 | Nahoru | #14
matus-tak to teda nesouhlasím!!!!!To si měl koupit jinou Imičovku Sorry,ale myslím,že tahle motorka je určená najinej provoz .

Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 19:39 | Nahoru | #15
noo, ale zda sa, ze len malo ludi s nasimi oranzadami jazdi ako my a vacsina jazdi asfalt. A preco? Opytaj sa ludi, preco maju radi SUV. Proste su rozbite cesty a na takomto povrchu funguju velke endura asi najlepsie z ponuky na trhu. No a odolaj WP :)

kazdopadne pred tyzdnom som prezul po 2 rokoch na skorpiony, tak som zvedavy.

Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 20:20 | Nahoru | #16
Pro 50% lidí je to jen imidžovka .Ještě,že naší party se to netýká LC8.CZ

Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 21:56 | Nahoru | #17
Takže díky za rady, docela jsem se nad některými odpověďmi pobavil. V každém případě děkuji za rozumné odpovědi které se zde také našly. ttak když mne tak napadá jestli bych neměl zavolat do KTM aby tam tu šestku už nedělali protože si hodně lidí stěžuje že to moc jede a že je to zbytečný.
samozřejmě že jezdit s endurem 200 je docela zbytečný, z ohledem na výšku stroje a bočnímu větru i nebezpeečný a vůbec to není pohodlný. Ale občas to prostě chce zkusit. takže tuto diskuzi uzavírám, A ZÁVĚREM tvrdím, že když budu pást šneky žrát olej nebude a bude asi líná. Smířím se s 234 ml na 1000 km jak jsem dneska přesně zjistil a věřím tomu že to klesne až bude dostatečně zaběhlá.

Naposledy editováno 20.06.2010 21:59:43

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 22:28 | Nahoru | #18
TAK JSEM TO ZAJEL DOBŘE DOCELA DRSNÝ ale věřím tomu

Si dovolim zkopirovat sem cosi co nekde vystrachal Nejt. Me to prijde hodne zajimavy.

Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.

Naposledy editováno 20.06.2010 22:28:43

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 22:29 | Nahoru | #19
to jsem našel na foru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

20.6.2010 v 22:49 | Nahoru | #20

1shiva>TAK JSEM TO ZAJEL DOBŘE DOCELA DRSNÝ ale věřím tomu



ty si zabiehal prvych 1000km do 6500ot, a oni hovoria o vyuziti 100% otacok pri tretej alebo strtej serii, co dosiahnes asi pri 7km.
Navyse v clanku sa pise ze nepouzit synteticky olej (ten je v LC8 od vyroby) a jeho vymenu aj s filtrom po zabehu (co su cca 4 serie) - do 10km.

netvrdim, ze si to zabehol zle (to neviem posudit) ale podla toho clanku to urcite nebolo

(reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

21.6.2010 v 01:27 | Nahoru | #21
matuS> podle toho návodu jsem to rozhodně nezabíhal našel jsem ho až dneska, to by asi z vrbovky šlo stejně dost špatně ve dvě odpoledne. Ale rozhodně jsem se první hodinu jizdy moc nekochal jasně že dostala taky čočku. Čas ukáže jak jsem jí zaběhl. Snad dobře jinak by mne to moc mrzelo kdybych ji zajel zle. Jako první motorku jsem měl vtipně před 15 lety MZ a ta se povedla zajet moc dobře a s touhle zacházím stejně nešetřím ji točím a nepodtáčím od toho motorka je, dolejvám olej, mažu řetěz a udržuji vše čitý.

Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

21.6.2010 v 06:52 | Nahoru | #22

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

21.6.2010 v 11:56 | Nahoru | #23
...TO si sedne, neboj-:)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

21.6.2010 v 14:42 | Nahoru | #24
1shiva> A kdo to tam napsal,ing.motorář nebo...?

(reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

21.6.2010 v 14:49 | Nahoru | #25
sqwer> možná si TO i lehne...

Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

21.6.2010 v 14:58 | Nahoru | #26
a nebo se to i hryzne

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

21.6.2010 v 15:31 | Nahoru | #27
Mě se to zvedne. Tím myslím i motorku přátelé

(reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

21.6.2010 v 15:39 | Nahoru | #28
juan> O tobě nikdo nepochybuje done..

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

21.6.2010 v 17:04 | Nahoru | #29
1shiva> Na asfaltu??? No na český silnice jedině enduro, to je jasný, ale jesli budeš takovej hrdina a budeš tomu dávat sodovku i v lese, tk to potom budeš frajer! Na asfaltu za to umí vzít i stará bába

(reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure

21.6.2010 v 17:28 | Nahoru | #30
Tom_Riddle> jasně že jsem za to vzal i na Milovickém oraništi pro čtyřkolky, docela rychle jsem jel zpátky na silnici jsme měkej

Naposledy editováno 21.06.2010 17:28:49
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric
Rovnání a centrování ráfku KTM 990 Adventure / S marcin23 1 15.2.2023 v 17:57 rg250
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... pagos 5 13.2.2023 v 15:11 Pepa919
Vysoký přední blatník KTM 990 Adventure / S Fuckyn 6 28.9.2022 v 15:05 Ariete
Seřízení ventilovich vůlí KTM 990 Adventure / S Krkovice 11 11.6.2022 v 20:06 Krkovice


TOPlist