potýkám se zajímavým problémem.
Teploměr začal lézt nahoru, a to tak, že během provozu se po zahřátí motoru ustaloval na vyšších a vyšších teplotách.
Začalo mi to být divné, ale hladina chladiva v expanzní nádržce se nezměnila.
Když to pokračovalo a teploměr začal lézt pořád více nahoru (celé se to dělo pozvolna, behěm cca 200 km, nikdy jsem nevlezl do červeného),
otrevřel jsem chladič a chtěl nastartovat abych zkontroloval, jestli proudí voda uvnitř chladiče.
Bohužel v chladiči jsem vodu nenašel.
Dolil jsem cca 3dl vody (celková náplň chladicího okruhu je asi 2 litry, takže jsem dolil asi docela dost), nastartoval a voda v chladiči normálně cirkulovala.
Nechal jsem motor běžet a kontroloval teplotu na žebrech válců a mezi žebry chladiče.
Válce byly stejné, cca 70 stupňů, na chladiči jsem naměřil průměrně 80. (rozdíl vzniknul patrně teplotním gradientem na žebrech, protože jsem měřil až na
koncích žeber hlavy motoru). Držel jsem motor pod plynem a počkal dokud nesepnul ventilátor (přitom jsem kontroloval teplotu) a ten sepnul správně.
Udělal jsem zkušební jízdu a pak jsem po vychladnutí znovu otevřel chladič.
Musel jsem znovu dolít necelý decilitr vody.
Přitom v expanzce neubyla ani kapka.
Takže dle mého laického názoru mám asi dvě závady:
- motor mi "požírá vodu", podle toho co jsem našel a podle toho kam ústí hadice na vodu jsou podezřelá těsnění pod hlavou i pod válcem
- chladicí soustava nepřisává vodu z expanzky, i když je jí v okruhu málo
za názor nebo i nakopnutí správným směrem předem děkuji
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení XL600V-H Transalp, rv 1988
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení XL600V-H Transalp, rv 1988
Olej je jak má být a vlastně všechno okolo, nikde nic neteče, leda by někde prolínala voda až když se to ohřeje a hned se odpařila, že to není poznat, to je snad jediný vysvětlení.
Naposledy editováno 23.05.2010 03:39:39
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení XL600V-H Transalp, rv 1988
Ale když dolévám 2dl na 100, něco je špatně.
Sehnal jsem si servis a půjde na sál na operaci, potvora .
Přetěsnit motor a když už ho budou mít venku,
tak vyměnit všechny hadice od chlazení.
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení XL600V-H Transalp, rv 1988
to že se motor více zahříval když se ztrácela voda je logické a normální, a to že si nepřisaje z expanzky je při tom když voda uniká jinudy taky normální - aby si systém přisál z expanzky musí být v chadicím okruhu dostatečný podtlak a samozřejmě musí fungovat tlakový ventil - pokud voda uniká někud jinudy tak podtlaku nedosáhneš a nenasaje si z expanzky nic
v podstatě u žádné motorky co měla problém s chlazením nepomohlo dolití do expanzky . motor si to nenasaje, nemá jak - jedině kdy to funguje je, když je tam plno kapaliny a velké zahřívání tak při tepelném roztažeí kapaliny něco pustí ventil ven do expanzky a při chladnutí na normální teplotu si zase to množství vznikajícím podtlakem nasaje zpátky - když je v chladiči málo kapaliny a přiliješ kapalinu do expanzky tak si ji nemá jak nasát
čili jako promární problém vidím to že se ztrácí voda - omkrni to pořádně zvenku jestli někde neteče - hadice, pumpa, chladič apokdu ne tak bude prosakovat někde vevnitř
u LC8 je podobná "záhada" gufero do vodní pumpy prosakuje při přehřátí do motoru - voda se ztrácí, ale protože je to pomalu tak v oleji se ten hnusný našlehaný šlem voda+olej nenajde - prostě se to stíhá vypařovat
Prasklé těsnění pod jednou hlavou + nemocné gufero u vodní pumpy.
Pravděpodobně motor jednak požíral vodu (a vyhazoval ji do výfuku, prasklina byla u výfukového ventilu), druhak asi tlakoval chladicí soustavu, takže ta neměla důvod přisát si z expanzky.
Natlakovaná voda v chlazení pak utíkala i přes gufero u vodní pumpy a dírkou mezi gufery ven, tam kapala na šusplech zevnitř, což se jízdou vysušilo a nebylo nic vidět.
Do oleje voda nešla, měl jsem sundaná obě víka a vypadalo to OK.
Gufera vyměněná obě, těsnění pod hlavou také obě.
To na zadním válci vypadalo dobře, ale když už byl motor venku ...
Uvažoval jsem i o výměně těsnění pod válci, ale neměl jsem stahovák na kroužky a také mně dědeček učil: Co funguje, nespravuj.
Naposledy editováno 07.06.2010 23:43:21
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |