a zde jeste jedno kratsi "popularne fyzikalni" s vizualnim dukazem (bylo v related):
EDIT: pismenka
Naposledy editováno 14.04.2010 10:24:11
1 reakcí na tento příspěvek Countersteering - ilustrativni video
Naposledy editováno 13.04.2010 23:08:05
SVSkritek> tjn... ono totiz pri samotnym naklaneni "neni od ceho se odrazit" - motorka se naklani na druhou stranu a teziste zustava nad bodem kontaktu kol s vozovkou (lze snadno vyzkouset pri vykloneni se bokem pri jizde rovne). Mohlo by se zdat, ze jizda bez drzeni riditek to porusuje, ale tam zase vznika to otoceni riditek diky naklonu osy motorky (jde o stejny fyzikalni jev - zachovani momentu hybnosti - jen pootoceny o 90°)
1 reakcí na tento příspěvek Countersteering - ilustrativni video
1 reakcí na tento příspěvek Countersteering - ilustrativni video
WenCa>Tak v jízdě bez řidítek jde především o gyroskopickou sílu toho otáčejícího kola
WenCa> nevim, cemu rikas "gyroskopicka sila" (to je snad kazda, ktera pusobi kolmo na vektor rychlosti), ale diky "gyroskopickemu jevu" motorka nespadne pri rovne jizde na bok (pikantni je, ze pokud bychom brzdami zablokovali obe kola, tak by spadla , resp. asi nespadla kvuli tocicimu se motoru, ale stabilita by vyrazne klesla). Podstata gyroskopickeho jevu spociva prave v zachovani momentu hybnosti kol... ze stejneho duvodu se setrvacnik pri nucene zmene osy staci v kolmem smeru (a to je to, jak pracuje countersteering) - to lze vyzkouset tim "skolnim" experimentem, kdy osoba drzi v rukou osu otacejiciho se kola (osa je horizontalne), snazi se osu sklapet a citi tahani za jednu ruku a tlak do druhe ruky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Countersteering - ilustrativni video
cvrkcvrk>neumím angl... ale jako chcete říct že když v zatáčce tlačím pravý řidítko vpřed zatářím doleva ???
cvrkcvrk> asi te ted zklamu, ale vtip je v tom, ze je to naopak - zatlacis na pravy a zatacim doprava... vzdyt presne to v tom videu ukazuje, na to nepotrebujes ani ten komentar
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Countersteering - ilustrativni video
EDIT: te technice, kterou pouzivaji ti plochodraznici, se u aut (nevim, jestli i tady) rika "opposite lock" - toceni volantem proti smeru zataceni pri smyku (leckdo si jiste vzpomene jak vyrovnava smyk alesopon na snehu/ledu)
Naposledy editováno 14.04.2010 00:01:58
2 reakcí na tento příspěvek Countersteering - ilustrativni video
1. Pro manipulaci na miste
2. Kdyz jedu pomalu a usinam at se ruce pridrzi a neprastim se hlavou do budiku
3. Kdyz jedu rychle at se drzim jeste vic aby me to nesfouklo
Jinak si klidne muzu dat tlumic rizeni na plno a nemam sanci drcanim do riditek neco ovlivnit ale klidne tak ujedu par set kilometru. Kdo za me tedy ridi andel strazny?
z toho zvonku na řidítkách v tom prvním videu jsem se málem pochcal
Naposledy editováno 14.04.2010 00:57:04
1 reakcí na tento příspěvek Countersteering - ilustrativni video
Ještěže se neučím podle všech teorií, to bych byl úplně mimo
http://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering
E: je tam i obrázek, který to dobře vysvětluje
Naposledy editováno 14.04.2010 00:57:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Countersteering - ilustrativni video
Skalda>Danielos> ten clanek jsem kdysi cetl... jsou tam zajiamve poznatky, napr. to, ze v zavislosti na geometrii motorky je nekdy nutne sily pri zataceni vyrovnavat momentem na jednu stranu a jindy na druhou
tak to je nám sice jasné, ale když jsem půjčoval motorku kámošovi, co jezdil jen na MeZkovi, tak byl z toho dost vyvředěný.
1 reakcí na tento příspěvek Countersteering - ilustrativni video
Motorkáři se jako v každém vlákně dělí na tábory kde většina je těch co to dělá automaticky, další jsou ti co to vědí a poslední ti co budou tvrdit že řidítka nepotřebují
Naposledy editováno 14.04.2010 13:02:35
3 reakcí na tento příspěvek Countersteering - ilustrativni video
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Countersteering - ilustrativni video
DJwasabi>Já se chci jen zeptat.. Jakej to má smysl...je to teda JENOM kuli snažší manipulaci s těžkym strojem?Nebo to ma i nějakej jinej význam..?Je reálný, že po třeba tréninku nebo tak dokážu Countersteering využít třeba při prudším vyhejbání překážce?Díky
Já to využívám třeba když se najednou objeví větší díra nebo jiná překážka, tak takhle udělám dvojitý oblouček.
Nevím jak to dobře vysvětlit, ale špatný náklon z prvního obloučku vykryji tím druhým náklonem.
Druhá věc je do zatáčky - to si prakticky podkopneš přední kolo doprava, abys byl hned v dobrém náklonu do levotočivé zatáčky..