oba trmeny jsou uplne stejny, roztece der stejny, uchyceni stejny atd... urcite by nebyl problem dat predni trmen dozadu a zadni dopredu...
a co me k teto myslence vede? to, ze predni desky jsou asi o centimetr kratsi nez zadni, on ten centimetr je dost, bavim se o scooteru
predni maji cca 4cm a zadni neco malo pres 5cm
asi je to kravina... ale zeptam se :D co by se stalo, kdybych vymenil trmeny a vepredu mel tedy vetsi brzdici plochu? neni scooter z vyroby delan pro "mestaky" co beztak brzdi hlavne zadni brzdou a jezdi v serii tech 45?
to ja si to frcim klidne 90, 100 a namaham hlavne predni brzdu...
1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni
Axel>a tohle je ten "tip" nebo "trik"??
nevedel jsem kam jinam to dat... spis tip pro me :)
jinak kotouce jsou stejny, roztece der stejny, i kotou zapada do stredu...
jen pajsl je jinej, jeden sirsi a druhej uzsi... nic vic... jinak jsou vazne stejny... myslim ze je to prave kvuli prepokladanemu brzdeni "normalnich" lidi zadnim kolem...
ale zas aby to nemelo nejaky extra negativni nasledky... proto se ptam
1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni
maš recht,že lidi na scooteru asi bzdi spiš jak na kole-tedy zadni brzdou,tak stim vyrobci asi počitaj a možna dimenzujou ten zasek lip
1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni
Pak ber v potaz, že každá pumpa je jiná, nohou na ni vyvineš jinou sílu než rukou. Jsi si jist, že jsou stejné pístky v těch třmenech?
Vyzkoušet to asi můžeš, ale asi zbytečná práce. Já třeba "nerýpu" do toho, co funguje
Naposledy editováno 03.01.2010 23:30:08
1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni
* druhu tření
* přítlačné síle, tj. na síle, která tlačí obě tělesa k sobě kolmo k jejich povrchu
* kvalitě povrchu těles (drsnost - hladkost). Třecí síla nezávisí na velikosti povrchu těles a pro malé rychlosti nezávisí na vzájemné rychlosti mezi tělesy.
Fyzika 8. trida zakladni skoly.(no dobre priznavam ze je to trochu divny)
Takze jestli jsou ty trmeny stejny - brzdny ucinek bude take stejny.
1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni
1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni
Lub@>kuba104> taky bych uvital kdyby mi scooter brzdil lepe, ale zase se mi nechce do toho sypat penize kdyz to ma byt "ekonomicke" priblizovadlo. Taky mam trosku obavy o vidle aby se nezlomily
ted koukam na tebe... zidenice... sr? www.scbrno.cz :)
jinak ja nemam scooter jako priblizovadlo, mam to jako hracku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni
Základku jsem zřejmě bohužel nevychodil i když je to divný
Tak když jsi tak študovaný, tak nám pověz, proč každý brzdič má jinou plochu destiček.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni
Danielos>Lub@>
Tak když jsi tak študovaný, tak nám pověz, proč každý brzdič má jinou plochu destiček.
noooooooooooooooo
http://zabavnafyzika.blog.cz/0801/priklad-hydraulika
podle me sily jsou stejny... jelikoz prasatka jsou stejny... nebo jak se to jmenuje :)
jen plocha je vetsi, podle me lepsi brzdici ucinek...
Naposledy editováno 03.01.2010 23:58:26
kuba104>noooooooooooooooo
http://zabavnafyzika.blog.cz/0801/priklad-hydraulika
My se bavíme o třecí ploše. Tak nám nemotej hlavy hydraulikou, to už by bylo na nás moc .
kuba104>noooooooooooooooo
http://zabavnafyzika.blog.cz/0801/priklad-hydraulika
podle me sily jsou stejny... jelikoz prasatka jsou stejny... nebo jak se to jmenuje :)
jen plocha je vetsi, podle me lepsi brzdici ucinek...
To už jsem byl proškolen Lubem z učiva základní školy: "Třecí síla nezávisí na velikosti povrchu těles" (i když je to divné)
1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni
prece neubrzdim spendlikovou hlavickou, pri vyuziti stejne pritlacne sily to, co deskama...
podle me zavisi na plose
Lubo, nechceš nám pomoct?
Naposledy editováno 04.01.2010 00:10:25
2 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni
Dave81>Jste se do toho zamotali. Síla závisí na průměrech pístků a na páce, jakou na pístek tlačíš. To že jsou jedny desky trochu větší bude mít vliv spíš na opotřebení, než na brzdný účinek. Osobně bych se do toho nepouštěl. Vědí, proč je to takhle osazený.
taky vědi proč je konstrukčni rychlost psána 45km/h....a přitom to tutaj Kubovi maže k 90...
nicmeně bych se do tehle operace taky nepouštěl...jak psal Kuba..vyměnit pumpu-třmen-kotouč..proč ne, za nějake kitove...al možna to budou jen vyhozene penie..na tuhle muší vahu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni
Dave81>Jste se do toho zamotali. Síla závisí na průměrech pístků a na páce, jakou na pístek tlačíš. To že jsou jedny desky trochu větší bude mít vliv spíš na opotřebení, než na brzdný účinek. Osobně bych se do toho nepouštěl. Vědí, proč je to takhle osazený.
A teď ses do toho zamotal i ty
Neřešíme tu hydrauliku a ani páku. Bereme to, že je vše stejné. Jen by nás zajímalo, proč jsou tam jiné desky? Aby předek měnili častěji? Když podle učiva základky třecí plocha nemá vliv na brzdnou sílu..
1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni
no hracka je to zabavna, ale kdyz koukam na cenu oversize brzdiciho kotouce tak uz to takova zabava neni. Nehlede na to ze to na disku budou porad drzet jen tri imbusy M6.
S tou treci silou se mi to taky nikdy nezdalo, ale beru to jako fakt. Marne premyslim nad necim praktickym ze zivota, mozna snad lyze, kdyz jednu nohu zvednu zadny dramaticky rozdil jsem nikdy nezaznamenal
Vyse zmineny priklad z auta je ciste subjektivni pocit, ktery je zapricinen predevsim jinou smesi pneumatik. Teoreticky kdybys nazul galusky ze stejne smesi bude to brzdit stejne, problem asi bude v prehrati - vetsi stycna plocha by mela odvest vic tepla.
Priklad ktery uvadis s hydrauliky by te mel nasmerovat na jiny brzdic - s vetsim prumerem pistku pripadne jinou pumpu. Dale pak jina smes desticek a pro dobry pocit pancerova hadice a nova brzdovka.
Priznavam samotnyho by mne zajimalo proc je tam jiny rozmer desek :\
2 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni
banzai>Serte na to ,brzdy jsou pro zbabělý. Jo a čím menší plocha při stejném tlaku brzdí lépe, nebo ne-fakt si to myslím.čau
no brzdy jsou pro ty co plasi duchodce na prechodech elegantnim stopie
Jinak cim vetsi pomer mezi plochou pistku v hydraulickem systemu tim vetsi rozdil sil, ale mezi brzdovou destickou a kotoucem zadna kapalina neni => vetsi deska neresi vetsi treci silu o kterou nam tu jde. Mozna se bude lepsi chladit = vetsi odolnost proti vadnuti.