globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vymena trmenu... predni za zadni
 
3.1.2010 v 22:45
cauvec... dneska jsem menil desky...

oba trmeny jsou uplne stejny, roztece der stejny, uchyceni stejny atd... urcite by nebyl problem dat predni trmen dozadu a zadni dopredu...

a co me k teto myslence vede? to, ze predni desky jsou asi o centimetr kratsi nez zadni, on ten centimetr je dost, bavim se o scooteru

predni maji cca 4cm a zadni neco malo pres 5cm

asi je to kravina... ale zeptam se :D co by se stalo, kdybych vymenil trmeny a vepredu mel tedy vetsi brzdici plochu? neni scooter z vyroby delan pro "mestaky" co beztak brzdi hlavne zadni brzdou a jezdi v serii tech 45?

to ja si to frcim klidne 90, 100 a namaham hlavne predni brzdu...
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 22:52 | Nahoru | #1
a tohle je ten "tip" nebo "trik"??

vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 22:52 | Nahoru | #2
Píšeš že oba třmeny jsou úplně stejný, tak asi ale nejsou, když do každýho se dávaj jiný desky. Jsou stejný i průměry kotoučů??

(reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 22:55 | Nahoru | #3

Axel>a tohle je ten "tip" nebo "trik"??



nevedel jsem kam jinam to dat... spis tip pro me :)

jinak kotouce jsou stejny, roztece der stejny, i kotou zapada do stredu...

jen pajsl je jinej, jeden sirsi a druhej uzsi... nic vic... jinak jsou vazne stejny... myslim ze je to prave kvuli prepokladanemu brzdeni "normalnich" lidi zadnim kolem...

ale zas aby to nemelo nejaky extra negativni nasledky... proto se ptam

1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:01 | Nahoru | #4
kuba>tak logicky bych řekl,že větší třecí plocha= lepší brzdný účinek, co to ale uděla v praxi, jestli bude nějaky rozdil citelny...jestli se Ti s tim chce dělat..odvzdušnovat... :\
maš recht,že lidi na scooteru asi bzdi spiš jak na kole-tedy zadni brzdou,tak stim vyrobci asi počitaj a možna dimenzujou ten zasek lip

(reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:04 | Nahoru | #5
Axel> Jen jestli větší plocha nebude brzdit hůř, když se na ni rozloží stejná síla co na menší plochu.

Kuba zbytečně vymýšlí "zlepšováky".

1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:16 | Nahoru | #6
nevymejslim... jen me to prekvapilo... a ted u komplu me to napadlo, tak se ptam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:26 | Nahoru | #7
kuba104> Ono většinou má vše svou logiku, inženýři, co navrhli tvůj stroj určitě nebyli hloupí a je jen malá pravděpodobnost, že by dali špatný brzdič na špatné kolo.

Pak ber v potaz, že každá pumpa je jiná, nohou na ni vyvineš jinou sílu než rukou. Jsi si jist, že jsou stejné pístky v těch třmenech?

Vyzkoušet to asi můžeš, ale asi zbytečná práce. Já třeba "nerýpu" do toho, co funguje

Naposledy editováno 03.01.2010 23:30:08

1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:30 | Nahoru | #8
Velikost třecí síly závisí na:

* druhu tření
* přítlačné síle, tj. na síle, která tlačí obě tělesa k sobě kolmo k jejich povrchu
* kvalitě povrchu těles (drsnost - hladkost). Třecí síla nezávisí na velikosti povrchu těles a pro malé rychlosti nezávisí na vzájemné rychlosti mezi tělesy.

Fyzika 8. trida zakladni skoly.(no dobre priznavam ze je to trochu divny)
Takze jestli jsou ty trmeny stejny - brzdny ucinek bude take stejny.

1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:31 | Nahoru | #9
mam scooter... brzdim packama (jak na kole) :) ja do toho taky nerypu, zatim :D jen me to napadlo :) ale asi to necham tak jak to je :) spis uvazuji o koupi noveho predniho sportovniho trmenu i s kotoucem

1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:32 | Nahoru | #10
já tedana skůtru dycky brzdim přední,zadní jen když sem naloženej nebo tak..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:36 | Nahoru | #11
Danielos> na scootru jsou obe brzdy rucni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:42 | Nahoru | #12
kuba104> taky bych uvital kdyby mi scooter brzdil lepe, ale zase se mi nechce do toho sypat penize kdyz to ma byt "ekonomicke" priblizovadlo. Taky mam trosku obavy o vidle aby se nezlomily

(reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:43 | Nahoru | #13
iSlave>

sak jo :D a proto chci dat vetsi desky dopredu...

jinak stastnej novej rok :) a hodne km :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:43 | Nahoru | #14

Lub@>kuba104> taky bych uvital kdyby mi scooter brzdil lepe, ale zase se mi nechce do toho sypat penize kdyz to ma byt "ekonomicke" priblizovadlo. Taky mam trosku obavy o vidle aby se nezlomily



ted koukam na tebe... zidenice... sr? www.scbrno.cz :)

jinak ja nemam scooter jako priblizovadlo, mam to jako hracku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:50 | Nahoru | #15
Lub@> jo, já už zapomněl že scooter má jen ručky.

Základku jsem zřejmě bohužel nevychodil i když je to divný

Tak když jsi tak študovaný, tak nám pověz, proč každý brzdič má jinou plochu destiček.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:56 | Nahoru | #16

Danielos>Lub@>

Tak když jsi tak študovaný, tak nám pověz, proč každý brzdič má jinou plochu destiček.



noooooooooooooooo

http://zabavnafyzika.blog.cz/0801/priklad-hydraulika

podle me sily jsou stejny... jelikoz prasatka jsou stejny... nebo jak se to jmenuje :)

jen plocha je vetsi, podle me lepsi brzdici ucinek...

Naposledy editováno 03.01.2010 23:58:26

(reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

3.1.2010 v 23:59 | Nahoru | #17

kuba104>noooooooooooooooo

http://zabavnafyzika.blog.cz/0801/priklad-hydraulika



My se bavíme o třecí ploše. Tak nám nemotej hlavy hydraulikou, to už by bylo na nás moc .

(reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:01 | Nahoru | #18

kuba104>noooooooooooooooo

http://zabavnafyzika.blog.cz/0801/priklad-hydraulika

podle me sily jsou stejny... jelikoz prasatka jsou stejny... nebo jak se to jmenuje :)

jen plocha je vetsi, podle me lepsi brzdici ucinek...



To už jsem byl proškolen Lubem z učiva základní školy: "Třecí síla nezávisí na velikosti povrchu těles" (i když je to divné)

1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:05 | Nahoru | #19
extrem:

prece neubrzdim spendlikovou hlavickou, pri vyuziti stejne pritlacne sily to, co deskama...

podle me zavisi na plose

(reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:09 | Nahoru | #20
kuba104> Tak to je extrem, protože špendlík by ten tlak nevydržel. Taky se mi to z praxe nezdá. Třeba na autě je rozdíl, jakou styčnou plochou se pneumatiky dotýkají asfaltu. Tam to jde lehce poznat při výměně širších - tenčích pneu, ale to jen ti, co nemají základku.

Lubo, nechceš nám pomoct?

Naposledy editováno 04.01.2010 00:10:25

vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:10 | Nahoru | #21

napište uživateli Dawe02 at Vam to vysvětli

2 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:12 | Nahoru | #22
Jste se do toho zamotali. Síla závisí na průměrech pístků a na páce, jakou na pístek tlačíš. To že jsou jedny desky trochu větší bude mít vliv spíš na opotřebení, než na brzdný účinek. Osobně bych se do toho nepouštěl. Vědí, proč je to takhle osazený.

(reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:16 | Nahoru | #23

Dave81>Jste se do toho zamotali. Síla závisí na průměrech pístků a na páce, jakou na pístek tlačíš. To že jsou jedny desky trochu větší bude mít vliv spíš na opotřebení, než na brzdný účinek. Osobně bych se do toho nepouštěl. Vědí, proč je to takhle osazený.



taky vědi proč je konstrukčni rychlost psána 45km/h....a přitom to tutaj Kubovi maže k 90...
nicmeně bych se do tehle operace taky nepouštěl...jak psal Kuba..vyměnit pumpu-třmen-kotouč..proč ne, za nějake kitove...al možna to budou jen vyhozene penie..na tuhle muší vahu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:17 | Nahoru | #24

Dave81>Jste se do toho zamotali. Síla závisí na průměrech pístků a na páce, jakou na pístek tlačíš. To že jsou jedny desky trochu větší bude mít vliv spíš na opotřebení, než na brzdný účinek. Osobně bych se do toho nepouštěl. Vědí, proč je to takhle osazený.



A teď ses do toho zamotal i ty

Neřešíme tu hydrauliku a ani páku. Bereme to, že je vše stejné. Jen by nás zajímalo, proč jsou tam jiné desky? Aby předek měnili častěji? Když podle učiva základky třecí plocha nemá vliv na brzdnou sílu..

vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:22 | Nahoru | #25
hod to na scooter-tuning .zní to jako zajímavá idea .jinak ano výrobce ví proč to má 45 v tp a to aby to prodal protože víc to při 50ccm nejde.

1 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:35 | Nahoru | #26
Serte na to ,brzdy jsou pro zbabělý. Jo a čím menší plocha při stejném tlaku brzdí lépe, nebo ne-fakt si to myslím.čau

(reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:35 | Nahoru | #27
kuba104> jj scbrno.cz su taky ja

no hracka je to zabavna, ale kdyz koukam na cenu oversize brzdiciho kotouce tak uz to takova zabava neni. Nehlede na to ze to na disku budou porad drzet jen tri imbusy M6.
S tou treci silou se mi to taky nikdy nezdalo, ale beru to jako fakt. Marne premyslim nad necim praktickym ze zivota, mozna snad lyze, kdyz jednu nohu zvednu zadny dramaticky rozdil jsem nikdy nezaznamenal
Vyse zmineny priklad z auta je ciste subjektivni pocit, ktery je zapricinen predevsim jinou smesi pneumatik. Teoreticky kdybys nazul galusky ze stejne smesi bude to brzdit stejne, problem asi bude v prehrati - vetsi stycna plocha by mela odvest vic tepla.
Priklad ktery uvadis s hydrauliky by te mel nasmerovat na jiny brzdic - s vetsim prumerem pistku pripadne jinou pumpu. Dale pak jina smes desticek a pro dobry pocit pancerova hadice a nova brzdovka.
Priznavam samotnyho by mne zajimalo proc je tam jiny rozmer desek :\

2 reakcí na tento příspěvek vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:40 | Nahoru | #28
proc ma porsche 2x tak vetsi stycnou plochu desek nez ja na roveru? :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:45 | Nahoru | #29

banzai>Serte na to ,brzdy jsou pro zbabělý. Jo a čím menší plocha při stejném tlaku brzdí lépe, nebo ne-fakt si to myslím.čau



no brzdy jsou pro ty co plasi duchodce na prechodech elegantnim stopie

Jinak cim vetsi pomer mezi plochou pistku v hydraulickem systemu tim vetsi rozdil sil, ale mezi brzdovou destickou a kotoucem zadna kapalina neni => vetsi deska neresi vetsi treci silu o kterou nam tu jde. Mozna se bude lepsi chladit = vetsi odolnost proti vadnuti.

(reakce na) vymena trmenu... predni za zadni

4.1.2010 v 00:50 | Nahoru | #30

kuba104>proc ma porsche 2x tak vetsi stycnou plochu desek nez ja na roveru? :D

Aco průměry kotoučů počet pístků atd .nechte ho -nebo zblbne-jsou lidi kteří o tom něco vědí.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist