globalmoto_duben_nolan





Téma: Uložení Klikovky
 
7.12.2009 v 20:03
čest...chtěl jsem se zeptat jestli někdo newí jak mám uložit klikovku do kartru když už tam mám i ložiska??Někdo říka nahřívat,někdo nalisovat,někdo s pomocí nějakého přípravku...Dík za odpovědi
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:09 | Nahoru | #1
přesně jak řikáš - buď nahřejvat kartry i s ložiskama, nebo za studena a vytvořit si tzv vtahovák - vtáhneš kliku do ložiska, ne že ji tam budeš prát kladivem z druhý strany.

1 reakcí na tento příspěvek Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:09 | Nahoru | #2
a na čem to je?

(reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:13 | Nahoru | #3
Mirek12> Na čz 175/477

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:13 | Nahoru | #4

kalkulačka>přesně jak řikáš - buď nahřejvat kartry i s ložiskama, nebo za studena a vytvořit si tzv vtahovák - vtáhneš kliku do ložiska, ne že ji tam budeš prát kladivem z druhý strany.



No a nešlo by to tam vlisovat pod lisem?

1 reakcí na tento příspěvek Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:14 | Nahoru | #5
na stroje značky pionýr, babetta a spol... Zkrátka československé ďáblostroje si ymlsím, že je nejlepší nahřívat.. třeba horkovzdušnou pistolí.. nebo na vařiči.. joo.. prušvih je když nahřeješ málo.. rači víc

1 reakcí na tento příspěvek Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:15 | Nahoru | #6
esli máš tu čízu z profilu, tak klikovku na pár hodin do mrazáku, kartery i s ložiskama nahřát a vjede to tam jak do dobře protáhlý baby

Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:15 | Nahoru | #7
hm tam mi to šlo vždycky vsuvně , max trochu namáčknout pod lisem všechno za studena

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:21 | Nahoru | #8

hok>esli máš tu čízu z profilu, tak klikovku na pár hodin do mrazáku, kartery i s ložiskama nahřát a vjede to tam jak do dobře protáhlý baby


Tak díky..xD

(reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:25 | Nahoru | #9
Bubenik15> akorát počítej, že jak tam tu kliku nacpeš (z mrazáku) tak se ti vorosí a bude z toho celkem dost vody takže vyfoukat namazat a co nejdřív jezdit

Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:25 | Nahoru | #10
Přsně jak správně radí hok, kliku do mrazáku a troubu na kartery.

1 reakcí na tento příspěvek Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:30 | Nahoru | #11
tak pod lisem jo? tak to rozhodně NE. to je snad to nejhorší, co mlžeš udělat, to se jen dotkneš lisu a mlůžeš tu kliku dát znova minimálně na vycentrování. Já osobně dělám za studen s vtahovákama, dělá se mi tak líp, ale proti nahřejvání nic nemám, dokonce je to i lepší, neboť nešoupeš čep kliky po kroužku ložiska, i když je to zanedbatelné

Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:37 | Nahoru | #12
jo to mi říká stává se mi, že po vtažení se klikovka nechce ani hnout - dělám jednu stranu nahřát a druhou za studena. Jak se to řeší ?

(reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 20:38 | Nahoru | #13
kalkulačka> už jsem to pekl 2x ty kartry...a ted znova?? xD Suuper..zítra se zeptaám v Auto Hellet jestli nemají vtahovák..

2 reakcí na tento příspěvek Uložení Klikovky

7.12.2009 v 21:35 | Nahoru | #14
Jezi: buď nahřeješ jeden karter a frkneš to tam a potom druhej a přiklopíš, nebo si musíš udělat ten vtahovát
Bubeník: to asi nikde mít nebudou, budeš si to muset udělat, stačí kus trubky, nebo jekl, či plocháč, šroub do klikovky (event matku) a je to. Zkrátka co dům dal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 21:45 | Nahoru | #15
kalkulačka> vtahovák mám, ale jak to tam natahnu tak mi klika pravidelně zůstává jako seklá v ložiskách a de pekelně ztuha točit, zkoušel sem jí i jakoby přetáhnout aby si to sedlo a výsledek nic moc. Mechanik co ho znám to řeší tak že veme gumovou paličku a klepne do kliky zjedný a pak i druhý strany a vona jako odskočí, ale moc košér mi to nepřijde.

(reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 21:49 | Nahoru | #16
kalkulačka> v Auto Heller by to mohli mít..kdybys viděl kolik tam toho majijou..;) zítra se poptám a dám vědět..;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 21:52 | Nahoru | #17

Jezi>kalkulačka> vtahovák mám, ale jak to tam natahnu tak mi klika pravidelně zůstává jako seklá v ložiskách a de pekelně ztuha točit, zkoušel sem jí i jakoby přetáhnout aby si to sedlo a výsledek nic moc. Mechanik co ho znám to řeší tak že veme gumovou paličku a klepne do kliky zjedný a pak i druhý strany a vona jako odskočí, ale moc košér mi to nepřijde.



je to normální já na tohle používám měděnou kulatinu. klepnu z jedny z druhy strany , protože jinak jsou do sebe ložiska zašponovaná... zese s toho nedělejte takovu vědu.. neříkám, že do toho mlátím z rozběhem ale tutu nu nu to teda néé

1 reakcí na tento příspěvek Uložení Klikovky

7.12.2009 v 22:08 | Nahoru | #18
No do čízy mě to šlo kdysi po nahřání karteru a zchlazení kliky celkem nenásilně...ono za těch pár desetiletí co tyto pekelné stroje jezdí už tam nějaký ty vůle jsou teda pokud nemáš novou kliku...a případně bych tomu pomohl gumovou palicí - lehce. nedělal bych si z toho těžkou hlavu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 22:13 | Nahoru | #19
huskyboy> Dík za opdověd

(reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 22:15 | Nahoru | #20

Mirek12>zese s toho nedělejte takovu vědu.. neříkám, že do toho mlátím z rozběhem ale tutu nu nu to teda néé


Tak to mě dostalo

(reakce na) Uložení Klikovky

7.12.2009 v 22:21 | Nahoru | #21
Bubenik15> mi se kdysi odvědčilo kliku lehce rozepřít mezi setrvačníkama krátkým šroubem s maticí, někde naproti ojničnímu čepu. Nešponovat, spíše jen podepřít. Pak se dá do kliky i trochu víc klepnout bez obavy že se rozhodí

Uložení Klikovky

7.12.2009 v 22:42 | Nahoru | #22
jezi: to s úspěchem dělám tak, že klepnu na vnitřní kroužek ložiska přes trubku. Jendou sem to nechal a po natočení si ta klika sedla prasárna, ale co no..

Uložení Klikovky

7.12.2009 v 23:13 | Nahoru | #23
ať ohříváš nebo vtahuješ, prakticky vždy se motor točí ztuha. Někdo používá gumovou paličku, někdo měď, já mám paličku plastovou. Prostě to našponování po montáži musí pryč, musí si to sednout. Pokud se to točí ne moc ztuha, tak po prvním zahřátí motoru si to sedne samo.

(reakce na) Uložení Klikovky

8.12.2009 v 11:32 | Nahoru | #24

Bubenik15>No a nešlo by to tam vlisovat pod lisem?



Myslim,ze vlisovat a vtahnout to tam je stejny zpusob proveden jinou technikou takze schvaluju.

Uložení Klikovky

8.12.2009 v 13:03 | Nahoru | #25
Na naší závodní ČZ 516 to dělám tak, že jemně obrousím vnitřní kroužek ložisek. (Proxonka a válcový brusný nástroj.) Potom když ložisko nahřeji jemně horkovzduškou tak tam klikovka musí jít skoro sana. Napřed jednu stranu - potom druhou a následně složit. Někteří staří borci s kterýma jsem se bavil říkají, že klika musí dýchat. T.j mít malou horizontální vůli. Jinak ložiska C3 nebo C4. Potom uvidíš jak to pojede. Klika po dání do kártrů musí jít jak po másle. Záleží také na tom jká jsi tam dal gufera (viton....). A hlavně žádné násilí.

1 reakcí na tento příspěvek Uložení Klikovky

8.12.2009 v 13:46 | Nahoru | #26
spieke: no tím si totálně rozhodí kliku, takže to se nemlůže dělat

2 reakcí na tento příspěvek Uložení Klikovky

8.12.2009 v 14:35 | Nahoru | #27
Kliku do mrazaku na cca12 hodin,loziska cca 80 stupnu celsia ,loziska nasadit na studenou kliku
(musi jit volne) a vlozit spatky do mrazaku na 2 hodiny.Kartery prohrat na 80 az 100 stupnu,potom vkladat kliku i s lozisky jako celek.Po slozeni nutno nejakou chvili kliku rotovat pro vyrovnani teplot.NIKDY neklepat ani tvarohovym kladivkem.Osvedceny zpusob a jen tak muze byt zarucena symetricnost klikoveho ustroji.Gufera nasazovat az po sesroubovani karteru nejlepe pripravkem k tomu urcenemu.

Naposledy editováno 08.12.2009 14:38:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uložení Klikovky

8.12.2009 v 16:50 | Nahoru | #28

nahllowSKY>Kliku do mrazaku na cca12 hodin,loziska cca 80 stupnu celsia ,loziska nasadit na studenou kliku
(musi jit volne) a vlozit spatky do mrazaku na 2 hodiny.Kartery prohrat na 80 az 100 stupnu,potom vkladat kliku i s lozisky jako celek.Po slozeni nutno nejakou chvili kliku rotovat pro vyrovnani teplot.NIKDY neklepat ani tvarohovym kladivkem.Osvedceny zpusob a jen tak muze byt zarucena symetricnost klikoveho ustroji.Gufera nasazovat az po sesroubovani karteru nejlepe pripravkem k tomu urcenemu.


tohle se jeví jako rozmný způsob
e: písmenko

Naposledy editováno 08.12.2009 16:51:02

(reakce na) Uložení Klikovky

8.12.2009 v 21:40 | Nahoru | #29
nahllowSKY> Tak je to tak jak říkáš..byl jsme se zeptat na to i v domě motocyklů...já si s tím newím rady, protože mám typ 477 tzn že mám Gufera v klikové skříni....radili mi jak to mám dělat, ale já si na to netroufám..tak to dávám k nim do servisu..za 6oo mi složí celý motor..;) lepší přes servis než abych na tom něco zdupal, přece jenom GO dělám poprvé..;)

(reakce na) Uložení Klikovky

8.12.2009 v 21:57 | Nahoru | #30
dančic> S tim větším nahřejváním opatrně.. vyhřeješ ložiska a za pár km to děláš znova

Jinak když jsem skládal motor na svojí závodní 210 ( ), přelisoval jsem ojnici a kliku srovnal na 0,02mm.. při skládání jsem se s tim nijak nesral, nahřát slousknout odrazit ze stran gumovou palicí a jelo se.. po zadření jsem měl kliku znovu venku, hodil jsem jí na budíky a ona měla furt házivost 0,02mm... Takže tak horký jak si někteří myslí to nebude
Ono vůbec tady na foru lidi kolikrát i z hovadiny udělaj vědu(neberte si to prosím nikdo osobně)

Naposledy editováno 08.12.2009 21:59:55
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist