globalmoto_duben_nolan





Téma: Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
 
7.12.2009 v 06:39
Ahoj, tak mi zveřejnili cestopis, co jsem nedávno dopsal, pokud chcete, můžete se na něj mrknout:

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi

video na YouTube tady

Na konci je i video, vlastně moje první video, které jsem doplnil i hudbou
a ještě odkazy na 2 obsáhlejší fotogalerie, kdyby někomu nestačilo těch pár fotek a na tu fotogaleri s Kundodeníkem.



Naposledy editováno 10.12.2009 13:43:33
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 19:54 | Nahoru | #91
w.o.l.f.> no právě se mi zdá, že mi to takto říkal.
(popř. určitě by se to dalo najít třeba na varadero.cz)

Tarabys - ad "není tak horké"? Tak napiš, co je třeba každých 6 tisíc udělat a ještě by bylo třeba zjistit, kolik to stojí (např. v nějakém Suzuki servisu).

Na mě to zatím působí jako dvojnásobně dražší náklady.... pokud jsem letos dal za dva pravidelné servisy 9 tisíc Kč, tak u DL650 bych dal jako 18 tisíc Kč??

Mě se už nelíbí ani to, že 1100GS má servis co 10 tis. jako že je to méně než u NTV650, i když je to větší obsah a čekal bych spíš opak (i když aspoň že olej v převodovce co 20 tis., a přístup k ventilům je jednodušší).
Těch 6 tis.km je fakt málo (z mého pohledu).

A co to znamená - to znamená, že Suzuki udělala motor, u kterého vzniká vůle na ventilech 2x rychleji než u Hondy? nebo jako že více tomu motoru nevěří? a nebo čím modernější koncepce motoru, tím častěji do servisu?

Naposledy editováno 10.12.2009 20:00:15

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 20:39 | Nahoru | #92
Chlapi, mícháte hrušky a jablka. Jak na co je servis. Na olej 10, na svíčky 12 na filtr 20 atd. Je třeba ty servisky rozlišit, což moc lidí nedělá. Není to vždy to samé.
Mimochodem ti zaručuji, že Dl nebude mít po 50 tisících problém s ventily.
Servisy prostě dělají vše, jsou to penízky (a vím že to často jen zaúčtují). Ale není to třeba- podívejte se do manuálu. Až bude čas kouknu na tu DL - to by bylo horší než Ducati kdepak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 21:00 | Nahoru | #93
Waltr> jenom při 50 tis???? já nechci mít problém s ventily, když má motorka 100 nebo 150 tisíc, 50 tisíc bude mít dávno za sebou, když ji budu kupovat...

jinak abych si na takovou motorku udělal tabulku pomalu jak na chemické prvky už jsem si zvykl, že u NTV stačí zajet do servisu jednou za 12 tisíc km.
A dělat servis něčeho po 10, pak něčeho jiného po dalších 2 a něčeho jiného po dalších 8 a dál po 4 a po 6?.... nebo jinak? trochu zmatek, ne?

Jo a nejezdím do authorizovaného servisu, tam jsem byl jednou a po servisu mi řekli jen jednu větu, že servis byl proveden. A víc na mě neměli čas. Tak tím prostě u mě skončili. Jezdím k do soukromého servisu a dělá co řeknu, když na něco narazí, tak mi volá, ať se rozhodnu já. A nebo jsme např. zkusili nevyměnit svíčky po 12 tis. ale až po 24 tis. (svíčky nemohou nic zkazit, max. se sníží výkon, ne?) a co se stalo? nic. Jestli byl rozdíl ve výkonu, tak já ho nepoznal. Ale zanedbat něco rozhodujícího, co by mohlo něco zakzit, tak to nechci.

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 21:30 | Nahoru | #94
Roman: co jsem vykoumal při podobném vybírání jako máš ted ty:
V-strom po 6tis jen olej a olej.filtr, po 12tis svíce a ventily.
BMW GS: po 10tis olej, po 20 olej+ventily.
Ono to s tím DL nebude tak horký, ty 3l oleje koupíš všude a výmenu uděláš sám,anebo v servisu a nezrujnuje tě to. Ale je fakt že větší interval je prostě nesporná výhoda, to jo
Nadruhou stranu poměr pořizivací cena/stáří stroje hraje pro Dl více než pro GS.
Mrkni na velký test Trinidata, který tu vyšel. Může pomoci.
Je to i mé velké dilema.

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 21:52 | Nahoru | #95
u DL ventily po 12tkm teda nic moc pro žrouta kilometrů

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 23:50 | Nahoru | #96
Trinidad píše, že ty výměny oleje postupně prodloužil, aleee.. No motorka mu jezdí. 10t km na servis je míň, než měl Transalp (12t km), ale pořád to považuju za rozumnou hodnotu. Těch 6t km je děs, měnit olej při normálních cestách po Evropě :\ A přetáčet olej, to nemám rád. O údržbě GS vím jen ten základ, podívám se do servisky, přeložím něco málo odborných německých výrazů a hodím to sem. Jsou tam dva základní druhy prohlídky (10t a 20t).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 00:58 | Nahoru | #97

w.o.l.f.>u DL ventily po 12tkm teda nic moc pro žrouta kilometrů



nesmíš taky věřit všemu... páč tak se šíří fámy, ala jedná paní povídala..

DL 650 má ventily co 24tkm, olej co 6tkm, olejový filtr co 18, svíčky po 12, vzducháč co 18tkm... atd.

když už nic tak sitokuwavyguglete - viz: Manual DL650 strana 38.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 01:09 | Nahoru | #98

Roman2bk>Waltr> jenom při 50 tis???? já nechci mít problém s ventily, když má motorka 100 nebo 150 tisíc, 50 tisíc bude mít dávno za sebou, když ji budu kupovat...

jinak abych si na takovou motorku udělal tabulku pomalu jak na chemické prvky už jsem si zvykl, že u NTV stačí zajet do servisu jednou za 12 tisíc km.
A dělat servis něčeho po 10, pak něčeho jiného po dalších 2 a něčeho jiného po dalších 8 a dál po 4 a po 6?.... nebo jinak? trochu zmatek, ne?

Jo a nejezdím do authorizovaného servisu, tam jsem byl jednou a po servisu mi řekli jen jednu větu, že servis byl proveden. A víc na mě neměli čas. Tak tím prostě u mě skončili. Jezdím k do soukromého servisu a dělá co řeknu, když na něco narazí, tak mi volá, ať se rozhodnu já. A nebo jsme např. zkusili nevyměnit svíčky po 12 tis. ale až po 24 tis. (svíčky nemohou nic zkazit, max. se sníží výkon, ne?) a co se stalo? nic. Jestli byl rozdíl ve výkonu, tak já ho nepoznal. Ale zanedbat něco rozhodujícího, co by mohlo něco zakzit, tak to nechci.



Stát se může - a hodně! Taková "ukápnutá" elektroda (nebo její část) nebude s pístem a kroužky moc kamaradit.... moje vlastní zkušenost.... To tě taky mohlo těch pár ušetřených korun za čtyři svíčky přijít draze....

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 07:38 | Nahoru | #99
No už vidí že se k tomu dostáváme.
Samozřejmě olej vyměníš sám, po dvanácti když si nevěříš(máš servisní knihu) vyměníš v servise s filtrem a při příští necháš změřit ventily- a jsi na částce co dá Tarabys po 6tis. Teda pokud by dodržoval co psal.Raději kvalitní olej a filtr nechat. Svíčky ti samozřejmě vydrží víc, udávají vždy raději méně, ale nenechával bych to na dvojnásobek. A taky je nečiti kartáčem- některé jsou na to alergické- aspoň tím měkým(drátěnkou) Taky koupíš nějaké co vydrží déle.
A nebo trefit na slušný servis, kde ti opravdu ventily zkontrolují, a ne že i ,,fiktivně" seřídí (to nikdo nepozná) nedo se na to ůplně vy...ou.-zaúčtují.
Vymění olej. A při tom hodí oko na:
Řetěz, krk, ložiska kol, stav batrie, tedy stráví 15minut navíc a majitel má dobrý pocit i po tom co zaplatí výměnu co 6. To je jiný pocit když ti servisák při předání motocyklu řekne věci, kterých ty si jako uživatel nevšimneš přes denní kontakt.
Nejlépe navrhne radou co s tím- nesmí to být ale pouhá snaha o další příjem.

Romane myslel jsem že ti ventily po přeměření při najetí 50 000km ukážou předpisové hodnoty.
Pokud nejsi z říše hovad, nebo nemáš těžkou smůlu- motor mechanicky vydrží 200 000. pravda bude trošilinku více čoudit a pojede lehce miň ale pojde.

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 07:40 | Nahoru | #100

tobig>nesmíš taky věřit všemu... páč tak se šíří fámy, ala jedná paní povídala..

DL 650 má ventily co 24tkm, olej co 6tkm, olejový filtr co 18, svíčky po 12, vzducháč co 18tkm... atd.

když už nic tak sitokuwavyguglete - viz: Manual DL650 strana 38.



No dobře, ale čím to je, že
Takže u DL650 musím myslet na to, že
6 tis. km - olej
12 tis. km - olej, svíčky
18 tis. km - olej, filtry
24 tis. km - olej, svíčky, ventily
30 tis. km - olej
36 tis. km - olej, svíčky, filtry
42 tis. km - olej
48 tis. km - olej, svíčky
54 tis. km - olej, filtry
60 tis. km - olej, svíčky

NTV650
12 tis. km - vše
24 tis. km - vše
36 tis. km - vše
48 tis. km - vše
60 tis. km - vše

prostě 12 tis. km nemusím vůbec nic dělat, tedy vůbec nic nedělám, zažil jsem to se svou motorkou už hodněkrát. Na druhou stranu by olej měli umět vyměnit všude, v každém větším městě každého evropského státu, vč. Černého hory, Turecka, Ukrajiny,apod. Snad.

Jinak by mě zajímalo, proč motor u DL650 zničí olej 2x rychleji, než motor TA650? A nebo je to jen "bublina" a dělat se to nemusí?

Naposledy editováno 11.12.2009 07:41:32

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 07:43 | Nahoru | #101
tobig> kolik tis. km měla ta svíčka najeto, že "ukápla" elektroda?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 07:49 | Nahoru | #102
Roman2bk>Romane věř že pokud budeš dodržovat řádně co u DL budete v servise stejně.

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 09:33 | Nahoru | #103

Waltr>Roman2bk>Romane věř že pokud budeš dodržovat řádně co u DL budete v servise stejně.



Počkej, jak to myslíš?
Že pokud budu dodržovat servis u DL650 (pokud is ji koupím), tak budu v servise každých 6 tis.km a budu v servise stejně často, jako s jakou motorkou?
Se součanou asi ne, s tou tam přece jezdím každých 12 tis.km?

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 13:55 | Nahoru | #104
Nevěřím že mají tak odlišné servisní intervaly- mimochodem kolik má inerval olej co tam liješ.
Každý olej má jiný, co když japončík počítal Paramo a ty liješ Shel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 17:21 | Nahoru | #105
Roman2bk> cca 25tkm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 17:39 | Nahoru | #106

Waltr>Nevěřím že mají tak odlišné servisní intervaly- mimochodem kolik má inerval olej co tam liješ.
Každý olej má jiný, co když japončík počítal Paramo a ty liješ Shel.



no, takový Mogul 10W-40 (API-SL) co liju do pašíka je o třídu výš oproti doporučenému Helixu a za poloviční cenu... ale je to Paramo, takže musí být logicky horší než Shell...??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 18:07 | Nahoru | #107
tobig>Nemusí to byl příměr, řekněme že jsme myslel nejvyšší řadu Shell

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 18:09 | Nahoru | #108
tobig> tak já je tam nechal 24 tis.km, takže jsem je nechal vyměnit 1000 km před upadnutím Jinak jakou paseku ti to udělalo s motorem?

Jinak žádný olej do motorky neleju. Ani nevím co mi tam servisák leje. Ale asi to dělá dobře.
Jinak na rysku jsem se díval jen asi dvakrát, než jsem jel do Turecka a ještě jednou někdy. Olej mi ubývá, ale během těch 12000km ubyde na té měrce od hroní rysky něco ke spodní rysce, takže ještě nikdy nebylo třeba dolívat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

11.12.2009 v 18:57 | Nahoru | #109

Waltr>tobig>Nemusí to byl příměr, řekněme že jsme myslel nejvyšší řadu Shell



myslel jsem, že myslíš na tu nejvyšší řadu....

tobig> tak já je tam nechal 24 tis.km, takže jsem je nechal vyměnit 1000 km před upadnutím Jinak jakou paseku ti to udělalo s motorem?



Asi jsem měl jen smůlu Romane , nicméně představ si teplotu a tlak prostředí v němž svíčka pracuje! Mě to nedošlo a poučil jsem se až z této události. Možná, že kdyby se alespoň v daném termínu svíčky vytáhly, vyčistily a zkotrolovaly - nemuselo k tomu dojít... udělalo to docela pěkné rýhy na stěně ve válci.... takže - vybrus válců, přebroušení kliky, pouzdra, krouzky, gufera, loziska, tesneni, atd....

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

12.12.2009 v 23:35 | Nahoru | #110

tobig>Asi jsem měl jen smůlu Romane , nicméně představ si teplotu a tlak prostředí v němž svíčka pracuje! Mě to nedošlo a poučil jsem se až z této události. Možná, že kdyby se alespoň v daném termínu svíčky vytáhly, vyčistily a zkotrolovaly - nemuselo k tomu dojít... udělalo to docela pěkné rýhy na stěně ve válci.... takže - vybrus válců, přebroušení kliky, pouzdra, krouzky, gufera, loziska, tesneni, atd....



No já nevím které součástky jsou jak dimenzované, prostě jsem se zeptal servisáka co by se stalo, kdyby je tam nechal na dalších 12tis.km a on je zkontroloval a že to vydrží, jen že by se mohl snížit výkon. Pak jak mi po 24tis.km dal nové svíčky, tak jsem to na výkonu nepoznal. O možností upadnutí mi neřekl nic, tak se ho zeptám příště

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

12.12.2009 v 23:51 | Nahoru | #111
Svíčka toho vydrží hodně-u TA je předepsaná výměna po 12tkm, tak jsem tu jedinou, která jde vymontovat jednoduše vymontoval a protože vypadala dobře a motorka jezdila i startovala bez obtíží, zase jsem ji vrazil zpět a vyměnil v 18tkm. Pro ilustraci přikládám foto svíčky vymontované z kamarádova stroje Jawa 350 v Litvě, podotýkám, že pálila jak zamlada a problém byl jinde.

[img]
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist