Nordkapp: sněžení, mráz a sobi
video na YouTube tady
Na konci je i video, vlastně moje první video, které jsem doplnil i hudbou
a ještě odkazy na 2 obsáhlejší fotogalerie, kdyby někomu nestačilo těch pár fotek a na tu fotogaleri s Kundodeníkem.
Naposledy editováno 10.12.2009 13:43:33
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
titus>Roman2bk>Myslíš,že se to dá zvládnout i na BMW650GS? Dostanu ji od Ježíška tak o ní ještě nic moc nevím.
No, kdybys nezlobil, mohl bys býval od Ježíška dostat velké GSo, jako já Žerty stranou, kamarád, se kterým se projel půl Evropy a na tu druhou se chystáme , jezdí na F 650 GS, ročník tuším 05, a je naprosto spokojen. Ty vibrace nejsou nijak zásadní, motorka je to celkem velká, takže se poskládáte i dva, je to spolehlivý, nevadí tomu špatný cesty a z cestovatelsého hlediska je perfektní nízká spotřeba, potažmo dlouhý dojezd na nádrž. To byla velká slabina u mého TA, v místech kde je málo pump, nebo nejsou otevřené nonstop, jsem s tím měl asi třikrát trochu problém, i když jsem na výpary vždy dojel.. takže gratuluji k Ježíškovi a pořádně si ho užij1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
P.S: Romane, sorry za off topic...
Roman2bk>tobig> ahoj, beru to tak, že jsem rád, že jsem na sever jel přes Finsko a teď se budu těšit, až někdy pojedu na sever přes Švédsko a Norsko. A to, jeslti to bude až na Nordkapp, nebo ne, to bude myslím vedlejší, hlavní je si trochu ty země projet, něoc tam vidět a něco zažít .....
Ano, i cesta je cíl - já jsem to myslel ale tak, že mám i díky tobě možnost srovnání, možnost výběru trasy kudy... co vím, tak bys na cestě nevynechal nic, co za to stojí.. Co však neovlivním je čas, ten je prostě dán a musím se vejít do dvou týdnů, což vylučuje Rusko, Finsko a Norsko zároveň na jeden výlet.. proto jsem psal inspirující
btw - s tím Nikonem fotit za jízdy opatrně...!!
Tarabys>Sema> souhlasím s Tebou i s tím, že bych chtěl taky takového ježíška a stačí mi i malé "staré" GeeSo... (nejen) Co se nádrže respektive dojezdu na nádrž jsem velice spokojen se svým "Bonsajem" alias "malým" V-Stromem...
P.S: Romane, sorry za off topic...
Sema>Naštěstí nepršelo trvale, ale s přestávkama-chvílemi pršelo lehce, chvílemi doslova protržené nebe a občas se mraky roztrhaly-ale naprostou většinu času na silnici jsme trávili v dešti Výhodou bylo, že lepší počasí přicházelo večer, což nám usnadňovalo noclehy-taky spíme na divoko.. A gratuluju k nákupu Nikonu , až to dostaneš do ruky, budou fotky podstatně lepší než z jakéhokoliv kompaktu, pokud pro to máš alespoň trochu cit..
Tak to jo, protože když prší v kuse i když rozděláváš stan, lezeš dovnitř v mokrém a i ráno, když jej balíš, tak tedy nic moc...
Doufám že jej dostanu více do ruky, musím se s ním ale ještě naoučit.
Zatím ale prohrávám, automatika vyfotí většinu lépe než já....
Tarabys>Roman2bk> znám jednoho člověka, kterému by na moto-dovolené nezapršelo ani v deštném pralese... ale bohužel mu TO nějak "ujelo" a tak má teď jiné starosti...
Neujelo, a v norsku mám 26 stupňů.Není nad koupel ve fjordu, a výlet v plavkách k ledovci.
Romane , klobouk dolů za výkon. A trošku tě s tím počasím lituji. Někdy pojedeme spolu, at vidíš sluníčko.
Mimochodem Romane, znám jednoho kterému to ujíždí jak na asfaltu tak v brodu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Noir>Ahoj, moc hezkej cestopis. Fakt mě překvapila ta cena, na jaře plánujem Nordkapp přes Polsko,...,Finsko a zpátky po Norským pobřeží, Švédsko... a počítáme to na cca 30kKč (3 týdny)...
Ale chci se zeptat přesněji na cestu Tallin-Helsinky trajektem. Měli jste vlastní panty (stahováky) nebo to vám půjčili? (Případně kolik se jich dá od nich půjčit) Věci jste si nechali na moto nebo s sebou? Rezervovali jste si lístky předem a nebo tam nebyl takovej nátřesk aby se tam člověk snad nevešel?
No tak cena je daná = benzín + trajekty + tunel + vstupné + to co člověk projí, propije a jinak utratí. My jsme stanovali vždy v přírodě a jídlo kupovali v supermarketech, pár konzerv jsem si vzal z domu, takže jsme neplatili za ubytování a za hospody, tak proto ta cena.
A taky mám spotřebu do 5 litrů (někdy i 4,5) takže kamarád musel vzít asi o 70 litrů benzínů více (já asi 360 a on 430 litrů), takže dal za benzín asi o 2300,-Kč více.
Takže je otázka kolik si vezmou vaše motorky. A taky najedete více, minimálně o 1000 km, ale i o 2-3 tisíce (škoda to tam neprojet). A taky budete na cestě skoro 2x tak déle, takže více toho chtě nechtě projíte. Takže to klidně může být těch 30 tisíc.
Ty stahováky - to měli na obou trajektech oni, nabídli že si to můžem přikurtovat sami, ale vždy jsme je nechali, ať to udělají oni. Nazpět s nami jel jeden místní, tak si dal pod ten popruh na sedlo rukavice, aby mu ten popruh "nevytlačil" do selda pruh. Nám vytlačil, ale pak to zmizlo. To byl jediný rozdil zkušeného a nezkušených, co jsem si všiml.
Soubou jsem si vzal jen tankvak, s nějakým jídlem a pitím, jinak věci na zadním sedadle jsem nechal na motorce. A taky pověšené nepromoky (snad by to tam nikdo nekradl...).
Lísky jsme si nerezervovali, nevěděli jsme kdy přijedem, prostě jsme přijeli na terminál (ke kterému jsme trefili jako k prvnímu), šli dovnitř a u každého okýnka se zeptali lámanou angličtinou nebo němčinou na cenu za člověk+moto a čas, kdy odplouvá, od kolikati do kolikati se máme nalodit a to bylo vše.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Sema>No, kdybys nezlobil, mohl bys býval od Ježíška dostat velké GSo, jako já Žerty stranou, kamarád, se kterým se projel půl Evropy a na tu druhou se chystáme , jezdí na F 650 GS, ročník tuším 05, a je naprosto spokojen. Ty vibrace nejsou nijak zásadní, motorka je to celkem velká, takže se poskládáte i dva, je to spolehlivý, nevadí tomu špatný cesty a z cestovatelsého hlediska je perfektní nízká spotřeba, potažmo dlouhý dojezd na nádrž. To byla velká slabina u mého TA, v místech kde je málo pump, nebo nejsou otevřené nonstop, jsem s tím měl asi třikrát trochu problém, i když jsem na výpary vždy dojel.. takže gratuluji k Ježíškovi a pořádně si ho užij
Jen tak pro zajímavost, kolik ti ten TA bral a který to byl ročník?
A kolik má na tom F650GS spotřebu?
Ptám se jen tak pro zajímavost, přejít na jednoválec se myslím nechystám.
Tarabys - za offtopic se neomlouvej.
Jinak kolik máš na te své DL650 spotřebu, když už si to tak zjišťuji...
(min, max, průměr kolem komína a průměr nabalený při cestování)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Roman2bk>Jen tak pro zajímavost, kolik ti ten TA bral a který to byl ročník?
A kolik má na tom F650GS spotřebu?
Transalp (ročník 1996) mi bral dlouhodobě 5,12 nejméně jsem se dostal na 4,1-to bylo při přejezdu Albánie do Černé Hory. Chystali jsme se natankovat až v CG, ale cesta byla trochu delší, než jsme předpokládali a pak dlouho nebyla pumpa, takže jsem jel už opravdu brblačku. Nejvíc jsem se dostal na 7,5 to byla spotřeba při dálničním přesunu Lucemburk-Praha tempem kolem 120-130 větší část cesty. Na dálnici to TA opravdu nesvědčí, hodně točí a na enduro gumách trošku ztrácí jistotu. Ve dvou šla spotřeba nahoru o cca. 3 deci, ale drtivou většinu km jsem jel sám. Tyhle věci mě baví evidovat, takže mám ta čísla přesná.
Tomovo 650 GS bere běžně 3,7 litru a ani na dálnici se ta spotřeba moc nezvyšuje, v srpnu cestou z Ga-Pa měl spotřebu 4,2. Nádrž to má na 17 litrů, při téhle spotřebě je dojezd přes 400 km jistý, o čemž se mi ani nesnilo..
Naposledy editováno 08.12.2009 11:59:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
A to při hodně nabalené motorku, 2 lidi, 3 kufry, nahoře karimatky a přes boční kufry ještě brašny....
"cestou z Ga-Pa" - odkud?
a těch 3,7 je za jakých podmínek? (rychlost, typ silnic, sám? nabalený?)
Tarabys - opravdu je to takový rozdíl, když na to sednou 2 lidi?
těch 4,5 jak jsi naměřil, tak to jsi jel sám a nenabalený?
jinak jasně, dojezd je super, ale taky pokud nepřepnu na rezervu do 300km (ručně za jízdy vlevo pod nádrží), tak vím, že těch 400km ujedu. Obvykle tankuji kolem 350km, pro jistotu.
Jinak právě že počítám, že polovinu nacestuji s přítelkyní a hodně nabalený, takže kdoví u čeho skončím... nakonec to může být i 1100GS, že jo.
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Jasně že uveze dva i s bagáží- ale na dálnici se trápíš, v kopci se trápíš, spotřeba roste atd. Je tam spousta detailů, a je na každém at si je srovná. Pro mne to byla poloha jezdce- myslím že i ty se na tvé trošinku trápíš se svou výško. Ale jak už jsme zmínili, je to o kompromisu a chuti. To člověk zvládne vše.
Ale jak říká jedna známá- já bych jezdila Trabantem, ale proč když mám X5.
1100 je osvědčený cestovatelský, nedrahý, pěkný, kultovní, motocykl.
Už jsem to sliboval jednou- ale napíšu své Norsko. at máš i ty jasno proč jsem psal co jsem psal.
Ps víc fotek u vás na Kopřivnických?
Spotřeba u GS-pozoroval jsem to při společných cestách, takže tempo turistika, jízda sólo, plný topcase, tankvak a motoválec na sedle. Proti Tomovi jezdím trochu svižněji v průsmycích, ale nijak se neloudá. Vždy mu spotřeba vycházela o cca. 1,2 litru méně než moje, na dálnici ten rozdíl výrazně stoupal.
No, já mám z toho GSa radost a to jsem na něm byl nejdál na Brdech. To jsou takový kopce nedaleko Prahy, s pěknýma silničkama. Tobě by určitě udělalo dobrou službu.
EDIT-v posledním odstavci píšu o svém GS1100, ne o tom Tomově.
Naposledy editováno 08.12.2009 14:06:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Roman2bk>Tarabys - opravdu je to takový rozdíl, když na to sednou 2 lidi?
těch 4,5 jak jsi naměřil, tak to jsi jel sám a nenabalený?
no takhle, my jeli dva a něco málo bylo i nabaleno v topcase (ale ne nějak extrémně), ale tu spotřebu měl více na svědomí styl jízdy, který byl jak jsem psal dost svižný. Ta spotřeba okolo 4,5-4,8 litrů mám i když jsem jel nabalený (plný topcase-řekl bych že určitě nad jeho papírovou nosnost + loďák), ale zase jsem jel max 140km/h i když třeba několik km v kuse. U Stromka má (nejen dle mých zkušeností) největší vliv na spotřebu styl jízdy respektive rychlost, ale jak říkám nikdo se ani dlouhodobým měřením (ve dvou a plně nabalený!) nedostal přes 6,5 litrů. Což je u litrového DLka naprosto běžná spotřeba bez sportovní jízdy a na lehko...
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Jo a pro Romana 2 bk : Výměna motorky není až tak o penězích. Já jsem např. prodal Varana a za stejný peníz pořídil 1150 GS.
A dost už, toto téma je o Nordkappu .
Tady jen nějaké foto, že na všem se dá dojet téměř všude
[img]
že i Varadero si nechá líbit téměř vše
[img]
Ale stejně ty stroje z Mnichova se prostě na cesty hodí
[img]
Naposledy editováno 08.12.2009 15:36:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Jen za normálních okolností, je zase o dost nižší.
Dnes u vstřikování už je i nepatrný (proi karburátorům) rozdíl ve spotřebě. On si to tam ten čip počítá...........tak to stačí, víc ti nedám. Karbec byl flegmoš...oevřel jsi si klapu- no prosím když tam ten benzín chceš.
Dobrou noc děti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Seděl jsi na 800gs? To je totiš větší než 12GS. Jen tak pro pořádek, a kdyby jsi zase znova vybíral
Promin Romane.
Naposledy editováno 08.12.2009 15:39:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Naposledy editováno 08.12.2009 15:45:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 880 mm (obniżone zawieszenie 850 800GS
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 840/860 mm (wysoka kanapa: 880 / 900 mm, niska kanapa: 820 mm) pro 12GS
Myslím že překlad netřeba....a tradiční omluva za ofik
Tak není všší než ta zvýšená- je stejná
Naposledy editováno 08.12.2009 16:39:40
omlouvám se za mimotematické příspěvky autorovi vlákna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
Good luck na daších cestách, snad tu příští rok budu moct založit téma s 8500 km severem Evropy