globalmoto_duben_nolan





Téma: Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
 
7.12.2009 v 06:39
Ahoj, tak mi zveřejnili cestopis, co jsem nedávno dopsal, pokud chcete, můžete se na něj mrknout:

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi

video na YouTube tady

Na konci je i video, vlastně moje první video, které jsem doplnil i hudbou
a ještě odkazy na 2 obsáhlejší fotogalerie, kdyby někomu nestačilo těch pár fotek a na tu fotogaleri s Kundodeníkem.



Naposledy editováno 10.12.2009 13:43:33

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

7.12.2009 v 21:02 | Nahoru | #31

titus>Roman2bk>Myslíš,že se to dá zvládnout i na BMW650GS? Dostanu ji od Ježíška tak o ní ještě nic moc nevím.

No, kdybys nezlobil, mohl bys býval od Ježíška dostat velké GSo, jako já Žerty stranou, kamarád, se kterým se projel půl Evropy a na tu druhou se chystáme , jezdí na F 650 GS, ročník tuším 05, a je naprosto spokojen. Ty vibrace nejsou nijak zásadní, motorka je to celkem velká, takže se poskládáte i dva, je to spolehlivý, nevadí tomu špatný cesty a z cestovatelsého hlediska je perfektní nízká spotřeba, potažmo dlouhý dojezd na nádrž. To byla velká slabina u mého TA, v místech kde je málo pump, nebo nejsou otevřené nonstop, jsem s tím měl asi třikrát trochu problém, i když jsem na výpary vždy dojel.. takže gratuluji k Ježíškovi a pořádně si ho užij

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

7.12.2009 v 21:20 | Nahoru | #32
Sema> souhlasím s Tebou i s tím, že bych chtěl taky takového ježíška a stačí mi i malé "staré" GeeSo... (nejen) Co se nádrže respektive dojezdu na nádrž jsem velice spokojen se svým "Bonsajem" alias "malým" V-Stromem...
P.S: Romane, sorry za off topic...

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

7.12.2009 v 21:27 | Nahoru | #33
Waltr kdybych je poslech tak mam Busu minimalne.....
na SV to aspon fouka kdysto /ne/jede

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

7.12.2009 v 21:38 | Nahoru | #34

Roman2bk>tobig> ahoj, beru to tak, že jsem rád, že jsem na sever jel přes Finsko a teď se budu těšit, až někdy pojedu na sever přes Švédsko a Norsko. A to, jeslti to bude až na Nordkapp, nebo ne, to bude myslím vedlejší, hlavní je si trochu ty země projet, něoc tam vidět a něco zažít .....



Ano, i cesta je cíl - já jsem to myslel ale tak, že mám i díky tobě možnost srovnání, možnost výběru trasy kudy... co vím, tak bys na cestě nevynechal nic, co za to stojí.. Co však neovlivním je čas, ten je prostě dán a musím se vejít do dvou týdnů, což vylučuje Rusko, Finsko a Norsko zároveň na jeden výlet.. proto jsem psal inspirující

btw - s tím Nikonem fotit za jízdy opatrně...!!

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

7.12.2009 v 21:38 | Nahoru | #35

Tarabys>Sema> souhlasím s Tebou i s tím, že bych chtěl taky takového ježíška a stačí mi i malé "staré" GeeSo... (nejen) Co se nádrže respektive dojezdu na nádrž jsem velice spokojen se svým "Bonsajem" alias "malým" V-Stromem...
P.S: Romane, sorry za off topic...

Předem se také omlouvám za offík.. "malej" Strom je super motorka -vážně jsem o něm uvažoval, jeho dojezd bylo výrazné plus v hodnocení a těch kladů bylo víc. Boxerový GSo 1100 byl ale můj sen a nakonec jsem si ho koupil, i když je to značně postarší model..

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 06:43 | Nahoru | #36
bandita1> díky

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 06:45 | Nahoru | #37

Sema>Naštěstí nepršelo trvale, ale s přestávkama-chvílemi pršelo lehce, chvílemi doslova protržené nebe a občas se mraky roztrhaly-ale naprostou většinu času na silnici jsme trávili v dešti Výhodou bylo, že lepší počasí přicházelo večer, což nám usnadňovalo noclehy-taky spíme na divoko.. A gratuluju k nákupu Nikonu , až to dostaneš do ruky, budou fotky podstatně lepší než z jakéhokoliv kompaktu, pokud pro to máš alespoň trochu cit..



Tak to jo, protože když prší v kuse i když rozděláváš stan, lezeš dovnitř v mokrém a i ráno, když jej balíš, tak tedy nic moc...
Doufám že jej dostanu více do ruky, musím se s ním ale ještě naoučit.
Zatím ale prohrávám, automatika vyfotí většinu lépe než já....

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 06:48 | Nahoru | #38

Tarabys>Roman2bk> znám jednoho člověka, kterému by na moto-dovolené nezapršelo ani v deštném pralese... ale bohužel mu TO nějak "ujelo" a tak má teď jiné starosti...



Neujelo, a v norsku mám 26 stupňů.Není nad koupel ve fjordu, a výlet v plavkách k ledovci.
Romane , klobouk dolů za výkon. A trošku tě s tím počasím lituji. Někdy pojedeme spolu, at vidíš sluníčko.

Mimochodem Romane, znám jednoho kterému to ujíždí jak na asfaltu tak v brodu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 08:28 | Nahoru | #39

Noir>Ahoj, moc hezkej cestopis. Fakt mě překvapila ta cena, na jaře plánujem Nordkapp přes Polsko,...,Finsko a zpátky po Norským pobřeží, Švédsko... a počítáme to na cca 30kKč (3 týdny)...
Ale chci se zeptat přesněji na cestu Tallin-Helsinky trajektem. Měli jste vlastní panty (stahováky) nebo to vám půjčili? (Případně kolik se jich dá od nich půjčit) Věci jste si nechali na moto nebo s sebou? Rezervovali jste si lístky předem a nebo tam nebyl takovej nátřesk aby se tam člověk snad nevešel?



No tak cena je daná = benzín + trajekty + tunel + vstupné + to co člověk projí, propije a jinak utratí. My jsme stanovali vždy v přírodě a jídlo kupovali v supermarketech, pár konzerv jsem si vzal z domu, takže jsme neplatili za ubytování a za hospody, tak proto ta cena.
A taky mám spotřebu do 5 litrů (někdy i 4,5) takže kamarád musel vzít asi o 70 litrů benzínů více (já asi 360 a on 430 litrů), takže dal za benzín asi o 2300,-Kč více.
Takže je otázka kolik si vezmou vaše motorky. A taky najedete více, minimálně o 1000 km, ale i o 2-3 tisíce (škoda to tam neprojet). A taky budete na cestě skoro 2x tak déle, takže více toho chtě nechtě projíte. Takže to klidně může být těch 30 tisíc.
Ty stahováky - to měli na obou trajektech oni, nabídli že si to můžem přikurtovat sami, ale vždy jsme je nechali, ať to udělají oni. Nazpět s nami jel jeden místní, tak si dal pod ten popruh na sedlo rukavice, aby mu ten popruh "nevytlačil" do selda pruh. Nám vytlačil, ale pak to zmizlo. To byl jediný rozdil zkušeného a nezkušených, co jsem si všiml.
Soubou jsem si vzal jen tankvak, s nějakým jídlem a pitím, jinak věci na zadním sedadle jsem nechal na motorce. A taky pověšené nepromoky (snad by to tam nikdo nekradl...).
Lísky jsme si nerezervovali, nevěděli jsme kdy přijedem, prostě jsme přijeli na terminál (ke kterému jsme trefili jako k prvnímu), šli dovnitř a u každého okýnka se zeptali lámanou angličtinou nebo němčinou na cenu za člověk+moto a čas, kdy odplouvá, od kolikati do kolikati se máme nalodit a to bylo vše.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 09:40 | Nahoru | #40

Sema>No, kdybys nezlobil, mohl bys býval od Ježíška dostat velké GSo, jako já Žerty stranou, kamarád, se kterým se projel půl Evropy a na tu druhou se chystáme , jezdí na F 650 GS, ročník tuším 05, a je naprosto spokojen. Ty vibrace nejsou nijak zásadní, motorka je to celkem velká, takže se poskládáte i dva, je to spolehlivý, nevadí tomu špatný cesty a z cestovatelsého hlediska je perfektní nízká spotřeba, potažmo dlouhý dojezd na nádrž. To byla velká slabina u mého TA, v místech kde je málo pump, nebo nejsou otevřené nonstop, jsem s tím měl asi třikrát trochu problém, i když jsem na výpary vždy dojel.. takže gratuluji k Ježíškovi a pořádně si ho užij



Jen tak pro zajímavost, kolik ti ten TA bral a který to byl ročník?
A kolik má na tom F650GS spotřebu?
Ptám se jen tak pro zajímavost, přejít na jednoválec se myslím nechystám.

Tarabys - za offtopic se neomlouvej.
Jinak kolik máš na te své DL650 spotřebu, když už si to tak zjišťuji...

(min, max, průměr kolem komína a průměr nabalený při cestování)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 11:19 | Nahoru | #41

Roman2bk>Jen tak pro zajímavost, kolik ti ten TA bral a který to byl ročník?
A kolik má na tom F650GS spotřebu?


Transalp (ročník 1996) mi bral dlouhodobě 5,12 nejméně jsem se dostal na 4,1-to bylo při přejezdu Albánie do Černé Hory. Chystali jsme se natankovat až v CG, ale cesta byla trochu delší, než jsme předpokládali a pak dlouho nebyla pumpa, takže jsem jel už opravdu brblačku. Nejvíc jsem se dostal na 7,5 to byla spotřeba při dálničním přesunu Lucemburk-Praha tempem kolem 120-130 větší část cesty. Na dálnici to TA opravdu nesvědčí, hodně točí a na enduro gumách trošku ztrácí jistotu. Ve dvou šla spotřeba nahoru o cca. 3 deci, ale drtivou většinu km jsem jel sám. Tyhle věci mě baví evidovat, takže mám ta čísla přesná.
Tomovo 650 GS bere běžně 3,7 litru a ani na dálnici se ta spotřeba moc nezvyšuje, v srpnu cestou z Ga-Pa měl spotřebu 4,2. Nádrž to má na 17 litrů, při téhle spotřebě je dojezd přes 400 km jistý, o čemž se mi ani nesnilo..

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 11:54 | Nahoru | #42
Roman2bk> no Stromík žere okolo 4,6-4,7 při jízdě do 130-140, prostě cestovním i s nějakým naložením. Horší to bylo ve dvou (vezl jsem kámoše, takže tak 90 i více kg navíc) kdy jsme jeli celkem "svižně" a to se dojezd zkrátil a ve ValMezu mi došel benál, což mě dost překvapilo... Spotřebu jsem při tom neměřil, ale tipuju to tak okolo 5,7 max 6 litrů. Já si nijak nevedu statistiku, nebo teda ne dlouhodobější, spíš to zjišťuju na cestách pokud jedu někam "dál" hned po načepování. Ale podle zkušeností majitelů viz. VStrom.cz je spotřeba málokdy přes 5,5 litrů (u modelů 2007 a výš) a nikdo tam snad nenaměřil více než 6,5 ani při soustavné "střelbě v červeném". Při pohodové a vyrovnané jízdě do 120-130 klidně i pod 4,5 (vyzkoušeno). Důležité je, že má nádrž 22 litrů, takže i při 5 litrech (ale spíše méně)???

Naposledy editováno 08.12.2009 11:59:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 13:31 | Nahoru | #43
Sema - zajímavé.... mám vlastně stejný motor jak TA, těžší motorku (kardan), jeeště se prý výkon ztrácá v kardanu a myslím že jsem měl maximum 6 litrů, když jsem byl jednou na okruhu (ale spotřebu jsem spočítal i za cestu). Jinak mi přijde, že do 120-130 se držím ještě na těch 5 litrech a až pokud jedu třeba 140, tak to vyskočí přes 5,5 litrů a nebo i výš.
A to při hodně nabalené motorku, 2 lidi, 3 kufry, nahoře karimatky a přes boční kufry ještě brašny....
"cestou z Ga-Pa" - odkud?
a těch 3,7 je za jakých podmínek? (rychlost, typ silnic, sám? nabalený?)

Tarabys - opravdu je to takový rozdíl, když na to sednou 2 lidi?
těch 4,5 jak jsi naměřil, tak to jsi jel sám a nenabalený?
jinak jasně, dojezd je super, ale taky pokud nepřepnu na rezervu do 300km (ručně za jízdy vlevo pod nádrží), tak vím, že těch 400km ujedu. Obvykle tankuji kolem 350km, pro jistotu.

Jinak právě že počítám, že polovinu nacestuji s přítelkyní a hodně nabalený, takže kdoví u čeho skončím... nakonec to může být i 1100GS, že jo.

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 13:48 | Nahoru | #44
Romane jsi kapotován oproti TA, jsi mnohem lépe řešen aerodynamicky, čím vyšší rychlost tím se budou zvětšovat rozdíly. K DL to je to samé- když to naložíš je to pro motor tohoto typu mnohem větší zátěž než pro (npř) 12gs. Tam se projeví jeho (v tomto směru) slabiny. Proto jsem taky když jsem ti mimo jiné stejně jako teď zasíral vlákno že DL 650 pro jednoho.
Jasně že uveze dva i s bagáží- ale na dálnici se trápíš, v kopci se trápíš, spotřeba roste atd. Je tam spousta detailů, a je na každém at si je srovná. Pro mne to byla poloha jezdce- myslím že i ty se na tvé trošinku trápíš se svou výško. Ale jak už jsme zmínili, je to o kompromisu a chuti. To člověk zvládne vše.
Ale jak říká jedna známá- já bych jezdila Trabantem, ale proč když mám X5.
1100 je osvědčený cestovatelský, nedrahý, pěkný, kultovní, motocykl.
Už jsem to sliboval jednou- ale napíšu své Norsko. at máš i ty jasno proč jsem psal co jsem psal.
Ps víc fotek u vás na Kopřivnických?

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 14:01 | Nahoru | #45
Roman2bk> Ga-Pa je Garmisch-Partenkirchen, Zmínil jsem ho proto, že jsme tam najeli na dálnici a po ní frčeli až domu(cestou z plachtění u Korsiky). To je zajímavé, protože aspoň podle toho, co jsem četl tak deauvillka taky docela dost točí. Já mám teda ještě šestistovku, možná to dělá menší výkon motoru, kvůli kterému za to víc tahám, možná větší čelní plocha endura, valivý odpor hrubších pneumatik... těžko říct, možná souhrn všech těhle drobností. Karburátory jsem nechával seřizovat u dealera Hondy, takže neseřízenost bych vyloučil.
Spotřeba u GS-pozoroval jsem to při společných cestách, takže tempo turistika, jízda sólo, plný topcase, tankvak a motoválec na sedle. Proti Tomovi jezdím trochu svižněji v průsmycích, ale nijak se neloudá. Vždy mu spotřeba vycházela o cca. 1,2 litru méně než moje, na dálnici ten rozdíl výrazně stoupal.
No, já mám z toho GSa radost a to jsem na něm byl nejdál na Brdech. To jsou takový kopce nedaleko Prahy, s pěknýma silničkama. Tobě by určitě udělalo dobrou službu.

EDIT-v posledním odstavci píšu o svém GS1100, ne o tom Tomově.

Naposledy editováno 08.12.2009 14:06:04

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 14:02 | Nahoru | #46
Waltr> Díky za doplnění.. A bod za rychlost

Naposledy editováno 08.12.2009 14:03:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 14:41 | Nahoru | #47

Roman2bk>Tarabys - opravdu je to takový rozdíl, když na to sednou 2 lidi?
těch 4,5 jak jsi naměřil, tak to jsi jel sám a nenabalený?


no takhle, my jeli dva a něco málo bylo i nabaleno v topcase (ale ne nějak extrémně), ale tu spotřebu měl více na svědomí styl jízdy, který byl jak jsem psal dost svižný. Ta spotřeba okolo 4,5-4,8 litrů mám i když jsem jel nabalený (plný topcase-řekl bych že určitě nad jeho papírovou nosnost + loďák), ale zase jsem jel max 140km/h i když třeba několik km v kuse. U Stromka má (nejen dle mých zkušeností) největší vliv na spotřebu styl jízdy respektive rychlost, ale jak říkám nikdo se ani dlouhodobým měřením (ve dvou a plně nabalený!) nedostal přes 6,5 litrů. Což je u litrového DLka naprosto běžná spotřeba bez sportovní jízdy a na lehko...

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 15:35 | Nahoru | #48
Trochu se tu změnilo téma a tak taky přispěju myšlenkou. Každý kdo chce jezdit, stejně nakonec asi skončí u BMW. Nikdy se mi nelíbilo, a myslel jsem, že si ho nikdy nepořídím. Nikdy ale neříkej nikdy. Po dvou Transalpech a Varaderu jsem u brambory a už bych za jinou značku neměnil. Se všemi motorkami jsem jezdil cestou necestou, daleko, blízko, sám i naložený ve dvou, takže mohu porovnat. Možná kdybych nebyl tak BIG klonil bych se i k malému F 650 GS, či 800 GS, protože když jedeme spolu, je tam menší spotřeba a v terénu lehčí manévrovatelnost. Když jsem však na něm jak vosa na bonboně, opravdu zbývá jen to velké GS. Na Varaderu byla možná trochu lepší ochrana před deštěm, ale jízda je nesrovnatelná.
Jo a pro Romana 2 bk : Výměna motorky není až tak o penězích. Já jsem např. prodal Varana a za stejný peníz pořídil 1150 GS.

A dost už, toto téma je o Nordkappu .
Tady jen nějaké foto, že na všem se dá dojet téměř všude

[img]

že i Varadero si nechá líbit téměř vše

[img]

Ale stejně ty stroje z Mnichova se prostě na cesty hodí

[img]

Naposledy editováno 08.12.2009 15:36:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 15:37 | Nahoru | #49
Tarabys>Myslím že pouhé matematické (asi spíše Fyzikální, že?) výpočty ti prozradí že na větší váhu potřebuješ větší práci na větší práci potřebuješ víc ,,jídla" to je jako u lidí. Pro menší stroje je konstantně zvětšená váha vůči slabšímu motoru- větší zatížení proti větším obsahům.
Jen za normálních okolností, je zase o dost nižší.
Dnes u vstřikování už je i nepatrný (proi karburátorům) rozdíl ve spotřebě. On si to tam ten čip počítá...........tak to stačí, víc ti nedám. Karbec byl flegmoš...oevřel jsi si klapu- no prosím když tam ten benzín chceš.
Dobrou noc děti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 15:39 | Nahoru | #50
Nadd>Ještě mlý off.
Seděl jsi na 800gs? To je totiš větší než 12GS. Jen tak pro pořádek, a kdyby jsi zase znova vybíral
Promin Romane.

Naposledy editováno 08.12.2009 15:39:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 15:43 | Nahoru | #51
Waltr> Na 800 jsem seděl na výstavě. Pravda je , že jsem na něm nejel, ale opravdu se mi nezdálo větší než 12tka. ( A navíc má řetízek)Ale třeba mám špatný porovnávací smysl

Naposledy editováno 08.12.2009 15:45:25

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 15:54 | Nahoru | #52
Nadd> No vida, četl jsem pár cestopisů z vašich cest ale nevěděl jsem, že jsi taky přesedlal na GSo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 16:32 | Nahoru | #53
Nadd>Je bud si jistý, i než vyšší verze 12. Řešil jsem to docela detailně. navíc 800 máme v garáži. Teda má přítelkyně v garáži.
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 880 mm (obniżone zawieszenie 850 800GS
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 840/860 mm (wysoka kanapa: 880 / 900 mm, niska kanapa: 820 mm) pro 12GS
Myslím že překlad netřeba....a tradiční omluva za ofik
Tak není všší než ta zvýšená- je stejná

Naposledy editováno 08.12.2009 16:39:40

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 16:44 | Nahoru | #54
Waltr> zas..rám tu vlákno, ale musím dodat, že výška sedla od země není měřítkem pro velikost prostoru na motorce. Pokud se mi nevejdou nohy do vybrání nádrže, či mi lokty škrtaj o nohy při manipulaci s řídítky, může být sedlo třeba metr nad zemí ale motorka je přitom pouze pro menší postavy. A ještě jedna věc co by pro mne byla rozhodující, CENA.

omlouvám se za mimotematické příspěvky autorovi vlákna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 17:23 | Nahoru | #55
Waltr> jenže to tak jak píšeš u DLka není... u DL 650 záleží nejvíce na tom jak se jede než kolik toho veze, ale vím že Ty, máš s DLkem stejně tolik zkušeností jako Daliss más letité zkušenosti s Varaderem (nebo vlastnil dokonce dvě?), takže se s Tebou hádat nebudu... A tímto se končím bavit o tomto tématu a kurvit tak Romanovi vlákno... Sorry Romane...

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 17:41 | Nahoru | #56
Nic raději jdu na to Norsko.

Naposledy editováno 08.12.2009 18:48:43

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 20:42 | Nahoru | #57
už se furt neomlouvejte, mě to nevadí, navíc to jsou informace, které mě i zajímají, takže nejsem proti

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 21:13 | Nahoru | #58
Jinak jak to tak čtu, tak se na ty "malé" verze GéeSa a Stromu musím ještě mrknout...



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 21:58 | Nahoru | #59
Roman2bk> Ale to máš 650. Jsi vysoký, 800 bávo by jsi měl asi líp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

8.12.2009 v 22:04 | Nahoru | #60
Roman2bk> díky za cenné rady. Vidíme to co se ubytování a jídla týče podobně (občas si to asi vyžádá kemp kvůli sprše )... Náklady na benzín, tam je to jasný, naše stroje si vezmou více a pojedem delší cestu. Tohle stejně není otázka peněz, jde o ten zážitek . Každopádně jsem rád, že s sebou nepovezu stahováky, každej litr v zavazadlech se bude hodit na jiné věci.
Good luck na daších cestách, snad tu příští rok budu moct založit téma s 8500 km severem Evropy
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist