globalmoto_kveten





Téma: Hliníkové kufry
3.11.2009 v 11:00
Chtěl bych poprosit o zkušenosti s hliníkovými kufry. Plánuji výrobu a tak se ukazují různé otázky...


Jaký je rozdíl mezi nýtovaným a svařovaným? U nýtů použiju navíc jen silikon a budou jednodužší na výrobu...
Mají význam zkusené rohy?
Jak na zatěsnění víka? Stačí na stěny nasadit gumu na zatěsnění oken?
Musím nahoře u víka dělat zužení? Nebude lepší rovná stěna a pak přesah víka?
Na TTR je pravej bok širší... tak pravej kufr udělat o 5cm menší?
Jak s otvíráním? Po nebo proti směru jízdy? Jaký to má výhody?

Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Hliníkové kufry

3.11.2009 v 15:23 | Nahoru | #1
a nemáš jednodušší a možná i levnější si je koupit, když ani nevíš jak je udělat? Třeba zrovna ty EVO3-ky co máš na obrázku jsou už hodně vychytané a poměrně levné...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

3.11.2009 v 16:16 | Nahoru | #2
Tarabys> No, kdyby to někdo v čechách chtěl začít dělat seriově za rozumnou cenu vůbec bych se nezlobil;)

Hliníkové kufry

3.11.2009 v 16:33 | Nahoru | #3
Koukni na motoskaut.cz v sekci bazar najdeš prodej nosičů na transalpy a dělá i kufry.Jednoduchý hranatý nejtovaný 5000kč za oba.Položil sem to na ně asi 30x a uplně v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

3.11.2009 v 16:47 | Nahoru | #4

Jouffan>Tarabys> No, kdyby to někdo v čechách chtěl začít dělat seriově za rozumnou cenu vůbec bych se nezlobil;)


Zrovna ty od Bighuskyho mi za rozumný peníz přijdou.. jen je z Moravy
Edit. vlastně spíš ze Slezska

Naposledy editováno 03.11.2009 16:47:50

Hliníkové kufry

3.11.2009 v 17:08 | Nahoru | #5

1 reakcí na tento příspěvek Hliníkové kufry

3.11.2009 v 17:09 | Nahoru | #6
Rači si je kup nejsou tak drahý a stejně by jsi to pořádně neudělal.

Hliníkové kufry

3.11.2009 v 17:34 | Nahoru | #7
Tady u nás je vyrábí Zdenek Bereza- mrkni sem:Kufry Begr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

3.11.2009 v 17:43 | Nahoru | #8

Sema>Zrovna ty od Bighuskyho mi za rozumný peníz přijdou.. jen je z Moravy
Edit. vlastně spíš ze Slezska


no tak zas tak bych to tak neškatulkoval, ale je fakt že pro lidi z čech je to trochu dálka...ale i to je relativní...
(nejen) já mám kufry od BigHuskyho a jsem spokojen, i když teda zatím žádný výlet nepodnikly a na Ukrajinu jsem je nestačil instalovat...

(reakce na) Hliníkové kufry

3.11.2009 v 17:48 | Nahoru | #9

ziky>Rači si je kup nejsou tak drahý a stejně by jsi to pořádně neudělal.



To bych netvrdil... něco už mám za sebou



Spíš mi jde o ty praktický zkušenosti, vím že cena huskyho je solidní, ale když jich udělám pár i pro kamarády, tak se to rozhodně vyplatí...

BTW výrobní cena obou kufrů tipuju na cca 2500 i s polepem

Naposledy editováno 03.11.2009 17:53:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

3.11.2009 v 17:49 | Nahoru | #10
Tarabys> To jsem tak vůbec nemyslel, to byl jen pokus o vtipnou odpověď pro toho, kdo chtěl kufry za rozumný peníz z čech, proto jsem to ryze zeměpisně upřesnil ... jinak ty evo trojky jsem ji prohlédnul u kamaráda a na novou sezónu je pořídím.

(reakce na) Hliníkové kufry

3.11.2009 v 17:56 | Nahoru | #11
Sema>
já jsem se celkem rozhodoval, ale EVO3 to vyhrály, poměrem cena/výkon a taky to že to mám k Huskymu z Ostravy pár km... Jediné co mě na nich vadí, že ještě nevisí na moto...
A je fakt, že montážní sadu je lepší si nechat u někoho vyrobit, protože tu co (vlastně pře-)prodává Husky mi přijde celkem drahá, aspoň teda na mého Stroma... :\

2 reakcí na tento příspěvek Hliníkové kufry

3.11.2009 v 17:57 | Nahoru | #12
Zkosené rohy se dělají hlavně kvůli požadavkům na bezpečnost-speciálně policie v Rakousku a Německu je alergická na bedny s ostrýma hranama.. Jestli víko dopředu/dozadu nevím, ale kufry Touratech ho mají jen nasazovací-viděl jsem ho uletět z kamarádova Dakara, vyletěl (ten dekl, ne dakar, ne kamarád) pár metrů do výšky a pak se obloukem snášel k zemi, o pár metrů minul cyklistku co tam zrovna vedla kolo-a kamarád si ani nevšimnul, že o to víko přišel, koukal jak vrána, když jsem mu ho podával..
Edit:upřesnění věty

Naposledy editováno 03.11.2009 18:01:17

1 reakcí na tento příspěvek Hliníkové kufry

3.11.2009 v 18:01 | Nahoru | #13
Víko je dobrý mít bez pantu sice může ulítnout ale líp se dovnitř pěchujou věci.Těsnění jen gumou,viděl jsem systémy pero/drážka ale bál bych se že když stim padnu tak už to nikdy bud nenasadim nebo to nebude těsnit.

(reakce na) Hliníkové kufry

3.11.2009 v 18:01 | Nahoru | #14
Sema> tohle jsem chtěl slyšet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

3.11.2009 v 18:05 | Nahoru | #15
TOLI.> Z toho vyplívá i to horní zůžení co? To bude taky na kkt při pěchování že?

Hliníkové kufry

3.11.2009 v 18:36 | Nahoru | #16
Ahoj,když dokážeš takové pěkné věci/ Asi nějaký paprsek,co?/ Tak si půjč nějaký kufr co se tu vyrábí Husky,Grave a pod. a obšlehni to! Sistémy jsou odskoušené,tak není moc co vymýšlet. Úchyty a zavírání si od nich kup a máš po starostech.
Hodně příjemných chvil při cestování a kolama vždy dolů přeje Romanos.

Hliníkové kufry

3.11.2009 v 18:41 | Nahoru | #17
přečti si tyto vlákna, probírají se pořád, za mě je lepší BEGR

Bighusky vs Begr

Kufry

...další

a další

[img]

(reakce na) Hliníkové kufry

3.11.2009 v 19:08 | Nahoru | #18

Suchman>TOLI.> Z toho vyplívá i to horní zůžení co? To bude taky na kkt při pěchování že?



Víko s přesahem asi 2cm.Sice to neni tak pevný jako zahnutí hrany dovnitř ale při pádu se to líp rovná a to o dost.
Jinak souhlas že BEGR je u nás fakt špička.

Hliníkové kufry

4.11.2009 v 06:25 | Nahoru | #19
Takže spodek pod 45° hrany taky a víko s přesahem. Co stím vyvážením? Mám na jedné straně výfuk a motorka je o 5cm širší, udelat kufr o 5 cm menší?

2 reakcí na tento příspěvek Hliníkové kufry

4.11.2009 v 08:37 | Nahoru | #20
No, na Transalpa se má dávat na jednu stranu o pět čísel užší kufr, takže od osy motorky má konce kufrů stejně, ale vizuelně to vypadá divně. Já mám současné kufry (plastové) stejně velké, takže mám na jedné straně širší motorku, ale podle mého to není vidět a při jizdě jsem žadný problém s nevyvážením nepociťoval. Třetí možnost je udělat držák stejně široký a stejný kufry, takže zůstane fuka tam kde není výfuk... Takhle to má třeba Transalp 700 s origo bočními kufry. Moc sem ti asi neporadil, ale tady záleží spíš na vkusu, když už si to budeš dělat sám...
Edit. hrubice

Naposledy editováno 04.11.2009 14:04:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

4.11.2009 v 09:01 | Nahoru | #21
Sema> Ale jo pomohl, udělám je stejně široký a kdyby to vadilo, tak posunu ten držák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

4.11.2009 v 12:59 | Nahoru | #22
Tvoje výrobky vypadají dobře, máš-li čas a přístup k levnému materiálu-třeba odřezům plechu tak to zkus, kor pokud je vás více
jinak co se týče srovnání Big-Husky vers Begr na které někdo dával odkaz jsem přečetl ale pro mě osobně nemá žádnou vypovídající hodnotu
pokud něco vyrobíš hoď sem pak link je to docela zajímavé tema přeju úspěšný pokus

(reakce na) Hliníkové kufry

4.11.2009 v 13:20 | Nahoru | #23
w.o.l.f.> Dík, výrábím si spoustu věcí... šneka do náhonu tachometru, brzdový kotouče atd...

zatím jezdím takto, ale žádná krása to není

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

4.11.2009 v 15:26 | Nahoru | #24

Sema>Zkosené rohy se dělají hlavně kvůli požadavkům na bezpečnost-speciálně policie v Rakousku a Německu je alergická na bedny s ostrýma hranama.. Jestli víko dopředu/dozadu nevím, ale kufry Touratech ho mají jen nasazovací-viděl jsem ho uletět z kamarádova Dakara, vyletěl (ten dekl, ne dakar, ne kamarád) pár metrů do výšky a pak se obloukem snášel k zemi, o pár metrů minul cyklistku co tam zrovna vedla kolo-a kamarád si ani nevšimnul, že o to víko přišel, koukal jak vrána, když jsem mu ho podával..
Edit:upřesnění věty



Zapomněl jsi ale napsat, že kamarád víko přiložil na kufr ale zapomněl zavřít petlice a neměl pojistný nylonový pásek, který právě zabrání aby víko odletělo když člověk zapomene víko zavřít. Víko drží v profilované liště docela dobře a vítr nebo nějaká nerovnost ho vyhodí až po nějaké době - obvykle už příliš pozdě. Je to ale asi tak stejné, jako nezamčené víko na jakýchkoliv jiných kufrech, kde se celé víko dá sundávat.
A taky jsi nenapsal, že se to týkalo "starých" kufrů Zega, protože ZegaPro (od roku 2009) mají jiný systém zavírání kde jeden pant může zůstat otočný a není potřeba víko úplně sundávat...
To jen na upřesnění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

4.11.2009 v 21:36 | Nahoru | #25
TomasTT> Nechtěl jsem vůbec pomlouvat kufry Zega, jen mě osobně po tomhle zážitku přijde lepší víko přidělané na kufru, proto jsem tuhle příhodu přihodil do tématu. Taky máš pravdu že drží poměrně dobře, jelikož uletělo po dobrých 250 kilometrech.. Co konkrétně kamarád neprovedl dobře netuším, jestli si zavřel dobře kufr jsem po něm nekontroloval . Mimochodem, byly to kufry Zega namontované na hodně upraveném BMW 650 Dakar, co kdysi sedlal Beba, možná tu motorku znáš...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

5.11.2009 v 22:29 | Nahoru | #26

Sema>No, na Transalpa se má dávat na jednu stranu o pět čísel užší kufr, takže od osy motorky má konce kufrů stejně, ale vizuelně to vypadá divně. Já mám současné kufry (plastové) stejně velké, takže mám na jedné straně širší motorku, ale podle mého to není vidět a při jizdě jsem žadný problém s nevyvážením nepociťoval. Třetí možnost je udělat držák stejně široký a stejný kufry, takže zůstane fuka tam kde není výfuk... Takhle to má třeba Transalp 700 s origo bočními kufry. Moc sem ti asi neporadil, ale tady záleží spíš na vkusu, když už si to budeš dělat sám...
Edit. hrubice



stím transalpem to může a nemusí být pravda a co se týká petlic-zámků,pokud ti petlice táhne,nemusíš víko zamykat,se neodepne,jezdím s begrama 2,5 roku a nezamykám je,jen když jdu od motorky někde dál,nebo přes noc

[img]

(reakce na) Hliníkové kufry

5.11.2009 v 23:18 | Nahoru | #27
bystřické 1> teď přesně nevím, co konkrétně může a nemusí být pravda? První věta se týká mého TA600, nosič Givi, na straně u výfuku je nosič dál od osy motorky(kufry mám stejně široké), i Touratech má v nabídce pro TA kufry v sadě menší+větší.. Kamarád má na TA600 kufry HepcoBecker, plastové, u výfuku užší kufr, nesymetrický nosič. TA700 s orig kufry má symetrický nosič a protože používá kufry z Varadera(má dva laufy), je na levé straně hluchý prostor mezi kufrem a motorkou..

1 reakcí na tento příspěvek Hliníkové kufry

6.11.2009 v 08:27 | Nahoru | #28
sema:píšeš že na transalpa se má dávat větší a užší kufr,dal sem oba stejné,je to sice širší ale pohledově přijatelnější

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hliníkové kufry

6.11.2009 v 14:02 | Nahoru | #29
bystřické 1> hele co je to za folii co máš nalepenou na kufrech? vypadá že by mohla být dost "odrazivá"...

BTW: píšeš že jezdíš s BEGRama 2,5 roku, ale nejsi (dle nicku - viz BMW forum) sám jejich výrobce?

Hliníkové kufry

6.11.2009 v 14:10 | Nahoru | #30
JJ taky bych to tak viděl... lehce skrytá reklama , ale v pohodě... jsme tu od něčeho jinýho
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R pospa5 18 14.6.2023 v 20:11 tucnak66
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R Blueracing 8 30.3.2023 v 20:55 Blueracing
Výměna oleje u TT600R Yamaha TT 600 R jent 15 30.3.2022 v 13:28 Wolf_64_2010
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... Ales5 19 27.12.2020 v 10:06 Palomoto


TOPlist