globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky
1.11.2009 v 22:15
Budu menit olej v předních tlumičích a ani ve 3 manuálech jsem se nedočet jaká hustota oleje tam patří (je tam psany pouze orig. honda)
Případně jaké máte zkušenosti z různou hustotou?
Anketa: Jakou hustotu tlum. oleje
2,5W
0%
0
5W
6%
1
7,5W
12%
2
10W
76%
13
15W
6%
1
20W
0%
0

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

1.11.2009 v 22:22 | Nahoru | #1
Honda ? 10W - origo ... co chceš Ty, nevím

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

1.11.2009 v 23:27 | Nahoru | #2
já když jsem měnil na svych motorkách tak jsem dával 10W

2 reakcí na tento příspěvek Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

1.11.2009 v 23:31 | Nahoru | #3
na originál Honda se vyser .. to píšou v každym manuálu.. máš si vybrat značku olejů, kterou budeš preferovat (třeba já používám jen Motorex) a tu budeš kupovat.. jinak nejpoužívanější hustota je asi 10W (dle mého názoru.. aspoň u krosek tomu tak je, ale nebudu se tu rozepisovat proč)

(reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

1.11.2009 v 23:41 | Nahoru | #4
HeXedito> to je me jasny ze nebudu kupovat original akorat me zarazilo ze tam neuvadeji hustotu jako u motoraku
Radsi se zeptam nez koupim za 350 olej a pak bych zjistil ze tam ma byt jina hustota
Mno ze znacek preferuji jedine Motul a Motorex, nic jinyho bych do motky ani nedal

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

1.11.2009 v 23:45 | Nahoru | #5
Ja mel v 800Fi 3/4naplne 15W a zbytek smichany z M2T A kam se na to hrabal original...

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 06:47 | Nahoru | #6
Jak říkám - originál Honda je 10W a tuším že používaj Repsoláckej olej.

Ale já si hrál s předpětím pružiny podložením (na úkor asi 11,5% zdvihu) + 15W olej a stupačky jsem ubrousil i s hlásičema náklonu, jak se předek stal jistějším

(reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 08:07 | Nahoru | #7

HeXedito>na originál Honda se vyser .. to píšou v každym manuálu.. máš si vybrat značku olejů, kterou budeš preferovat (třeba já používám jen Motorex) a tu budeš kupovat.. jinak nejpoužívanější hustota je asi 10W (dle mého názoru.. aspoň u krosek tomu tak je, ale nebudu se tu rozepisovat proč)


Do crossek,jak jsi psal,se dává spíše 5w,ale i 10w tam být může. Do VFR bych dal rozhodně 10W.

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 08:55 | Nahoru | #8
No ja mam taky pritvrzene pruziny, konkretne predni podlozene o 1cm
Mozna by taky bodl hustsi olej

1 reakcí na tento příspěvek Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 08:56 | Nahoru | #9
kterej olej je hustší 5W nebo 20W? Mám v tom docela zmatek.

e: pismenko

Naposledy editováno 02.11.2009 08:58:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 09:00 | Nahoru | #10
the_duck>Ahoj! 20W je nejhustší

to all>Máte někdo zkušenosti s mícháním tlumičových olejů?Prý jsou na to tabulky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 09:09 | Nahoru | #11

Ďuričko22>the_duck>Ahoj! 20W je nejhustší

to all>Máte někdo zkušenosti s mícháním tlumičových olejů?Prý jsou na to tabulky...



michat jdou... akorat kdyz das pul litru 5wt a pul litru 10wt .. neni z toho 7,5 ... je na to snad i vzorec/ i tabulky.. ja je ale nikdy nenasel (kdyby se cloveku chtelo premejslet tak by to mozna slo nejak odvodit)... a vicemene bych to asi naredil metodou pokus omyl....

all:
jo jinak bacha na to ... vetsina vidlic pouziva tusim 5W ... lidi tam lejou hustejsi (10W) a pak zacne vidle lip reagovat na "stelovatka" ale ve vidlici neni jen ten okruh kterej se ladi tima stelovatkama - to je low speed okruh - kterej pracuje kdyz se jede pres nerovnosti "pomaleho charakteru" dlouha vlna na silnici, brzdeni.... ale pak je uvnitr i hi-speed okruh pres kterej tece olej pri rychlejch narazech... prejeti spary ve velke rychlosti.. veskere prejeti libovolne hrany, kamenu atd... to je naladene planzetama a tenhleokruh se hustotou oleje muze dost "rozladit" ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 09:15 | Nahoru | #12
assassin> Ale ten rychlej okruh maj až modernější vidle což?Takové první SV ho asik nevlastní ne?

(reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 10:49 | Nahoru | #13

assassin>michat jdou... akorat kdyz das pul litru 5wt a pul litru 10wt .. neni z toho 7,5 ... je na to snad i vzorec/ i tabulky.. ja je ale nikdy nenasel (kdyby se cloveku chtelo premejslet tak by to mozna slo nejak odvodit)... a vicemene bych to asi naredil metodou pokus omyl....

all:
jo jinak bacha na to ... vetsina vidlic pouziva tusim 5W ... lidi tam lejou hustejsi (10W) a pak zacne vidle lip reagovat na "stelovatka" ale ve vidlici neni jen ten okruh kterej se ladi tima stelovatkama - to je low speed okruh - kterej pracuje kdyz se jede pres nerovnosti "pomaleho charakteru" dlouha vlna na silnici, brzdeni.... ale pak je uvnitr i hi-speed okruh pres kterej tece olej pri rychlejch narazech... prejeti spary ve velke rychlosti.. veskere prejeti libovolne hrany, kamenu atd... to je naladene planzetama a tenhleokruh se hustotou oleje muze dost "rozladit" ...



Drtivá většina vidlic pužívá právě 10W - bavíme se ale o teleskopech (zabýval jsem se tím nějakou dobu). U USD vidlic je to zase úplně jiné, a (to už zase nevím přesně já), používájí se tuším řidší - 5W oleje...

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 10:51 | Nahoru | #14
Jinak pokud máš nejmín o centimetr podložené pružiny, neboj se (a naopak udělej) nalít olej 15W. Planžety ani přepouštěcí mechanismy tím nepoškodíš, jsou spočítány i na vyšší zátěž (i když už ne o moc - nic se nemá přehánět), v žádném případě ale nebude mí t 15W vliv na životnost "vnitřku" vidlic.

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 11:25 | Nahoru | #15
SV má trubku s dírou to je celej tlumič.Na planžetky zapoměň.

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 13:23 | Nahoru | #16
cca 0.8 kg/m^3

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 13:34 | Nahoru | #17

Ďuričko22>assassin> Ale ten rychlej okruh maj až modernější vidle což?Takové první SV ho asik nevlastní ne?



spis nejde ani tak o stari.. spis o cenovou relaci motorky na ktere ty vidle jsou...

kartridgove/patronove tlumice mivaj vsechny hi-speed okruhy

nahace a "rozpoctovky" mivaji tzv damping rod system, nebo jeste hur, trubku s dirama...coz je pripad SV... popravde me to celkem prekvapilo kdyz tu nedavno nekdo daval fotky/nakresy vnitrku u SV... ja nadavam na kole na svuj marzocchi tlumic (vylepsenej damping rod system) a SV nema ani to...

na kolech treba vidlice fox od rady 32 maji uzavrenou kartridge coz je obdoba toho co dela Ohlins, Bitubo, WP jako "lepsi vnitrky" treba pro zavody stocku....

1 reakcí na tento příspěvek Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 13:47 | Nahoru | #18
Do vidlic VFR 750 se používá (doporučuje) tlumičový olej s viskozitou 10W. Samozřejmě můžeš experimentovat i s jinou viskozitou.

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 14:14 | Nahoru | #19
V motodatech píšou u VFR 750 r.v.90 - 94 tl.olej "5" a množství 394 ccm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 14:17 | Nahoru | #20
...na kolech treba vidlice fox od rady 32 maji uzavrenou kartridge coz je obdoba toho co dela Ohlins, Bitubo, WP jako "lepsi vnitrky" treba pro zavody stocku.... [/quote]

To čumim,ono špičkový kolo nestojí"pro nic za nic"stejně jako fungl SV,ale ty Foxky jsou fakt moc drahý(alespon na to moje mrskáni se)Půjdu do toho Epicona:)
Soráč za offtopic!!

(reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 14:41 | Nahoru | #21

Ďuričko22>...na kolech treba vidlice fox od rady 32 maji uzavrenou kartridge coz je obdoba toho co dela Ohlins, Bitubo, WP jako "lepsi vnitrky" treba pro zavody stocku....



To čumim,ono špičkový kolo nestojí"pro nic za nic"stejně jako fungl SV,ale ty Foxky jsou fakt moc drahý(alespon na to moje mrskáni se)Půjdu do toho Epicona:)
Soráč za offtopic!! [/quote]

jo navic ty foxy maji predepsanou servisni prohlidku po x km nebo cca po roce... meni se kupa dilu.. futra,gufera atd jsou ze spesl matrosu ktere zajistuji super chod, ale zase min vydrzi... az budu velkej tak si van36 RC2 poridim :)
sjezdovy "ctyricitky" stojej neuveritelnej balik.. ale zase Ti pruziny v serii...

z rezu je jasny ze to neni nic jednoduchyho:

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

2.11.2009 v 16:22 | Nahoru | #22
Nehcci zakladat nove tema, tak se nafarim sem... Snad se nebudete zlobit...
Kolik a jaky olej do Suzuki GSX600R rok vyroby 2001? do prednich vidli?

Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

6.11.2009 v 21:38 | Nahoru | #23
Tak jsem se nakonec rozhodl dat olej 15W (shell)
Stary tam byl 2 roky a smrdel pekne, nehlede k tomu ze tam bylo na tlumic 150ml misto 390
Musim rict ze sou jizdni vlastnoti podstatne lepsi kdyby aspon ta zima nebyla

(reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

7.11.2009 v 00:47 | Nahoru | #24
Aliante>
10W? Nemohu s tebou souhlasit. Předepsaný olej je 5W,náplň 394ccm do každého tlumiče. 10W se používá spíše do sportovních mašin. Asi málokdo si VFR koupil na divočinu. Ideální kompromis je 7,5W ale kdo ji využívá převážně k turistice,tak bych upřednostnil předepsanou hustotu.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

7.11.2009 v 00:55 | Nahoru | #25
Technické informace / motodata pro motorku:
HONDA VFR 750 F rok výroby 1994

Obsah / počet válců
0748 / 4
Vrtání / zdvih
70/48,6 mm
Oktanové číslo
91/4
Ventilová vůle sací
0,13-0,19 mm
Ventilová vůle výfuk
0,22-0,28 mm
Tlak Oleje
5-6 bar

Odpor primární cívky
2-4 Ohm
Odpor sek. cívky
13000-17000 Ohm
Odpor snímače otáček
450-550 Ohm
Vzdálenost elektrod svíčky
0,8-0,9 mm
Předstih 1
15/1000 %ot

Karburátor
KEIHIN
Typ karburátoru
VDJEA
Volnoběžná tryska
40 1/ot
Volnoběžné otáčky
900-1100 ot/min
Hlavní tryska
130
Šroub bohatosti směsi
1.75 -ot
Nastavení plováku
9 mm

Dobíjení (V)
13,5-16/5000 V/ot min
Typ baterie
CB12A-B

Motorový olej
10W40 SAE
Motorový olej
SE API
Náplň s filtrem
3,1 L
Náplň chlazení
2,3 L
Tlumičový olej
5 SAE
Náplň tlumičů
394/394 ccm

Sekundární řetěz typ
DID50VA6
Počet čánků
112
Vůle řetězu
15-25 mm
Řetězové kolečko
16 zubů
Rozeta
43 zubů

Pneu přední
120/70 VR 17-V250
Pneu zadní
170/60 VR 17-V250
Tlak pneu
2,5/2,9 bar

Moment hlavy válců
45 Nm
Moment ventilové víko
10 Nm

Gufera přední vidlice
41-54-11 mm

(reakce na) Jakou hustotu tlumičového oleje do předku Vfrky

7.11.2009 v 19:31 | Nahoru | #26
Dandy3> Cece odkud mas tak podrobne info?Mam 2 Manualy a v amni jednem to tak vypsany neni
Ohledne hustoty oleje,od r 94 mela vfr jine a stelovaci tlumice, proto mas mozna predepsany 5W
Mno dle rad zde uzivatelu mi vetsina radila 10W, ale ptal jsme se napr u nas v motoservisu a podle mazaciho planu shell na muj rok vyroby patri 15w
A ted babo rad.Jakou pouzivate znacku?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist