Určitě většina z vás viděla na ČT 2 nedávno uveřejněný dokument o značce Jawa od jednoho francouzkého režiséra. V tom dokumentu se hlavní aktér vydal na motorce JAWA 350 californian do čech po vlastní ose, aby se podíval do místa, kde jeho oblíbenou motorku vyrobili. V čechách posléze zjistil, že tady není nijak extra silný zájem o domácí značku. Já bych mu tento poznatek chtěl tak trochu změnit a proto chystám stejnou jízdu jako on, ale za ním do Francie. Už mám zajištěné doprovodné vozidlo a pár nadšenců co by rádi jeli se mnou. Jestli se mezi váma najde někdo, kdo by tohle dobrodružství chtěl také podniknout, ať mi napíše sem, anebo na e-mail l.opletal@seznam.cz. Zdraví vás Uďa
Rád bych se časem podíval na dokument "Češi na Jawě s Francouzi".
Viděl bych to také dodatečně oslovit Frantíky a setkat se s pamětníky = aby cesta nevyzněla jako pouhé prázdné plácnutí do vody. Nakonec Frantíci bývali vždy naši "spojenci" (i když "nabaterky").
Za 40 000km na ČZ 125/476 jsem nevyměnil ani pneumatiky (jen prohodil zadní za přední) a rotor alternátoru - ovšem zničený vlastní hloupostí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách
MartinED250> No nevím. Za poslední 4 roky najeto s 559 24000Km a do motoru jsem potřeboval jen jednu preventivní svíčku a nepíchl jsem ani jednou. Kdo se bojí, nesmí daleko. ed250.rajce.idnes.cz/S_Jawou_po_strechach_Alp%2C_aneb_vysokohorska_turistika_na_sestnactkach_kolech.._o/ Něco málo z letoška.
kde jste to byly přesně ???
Jak zde padl názor jet po přesně stopách toho Francouze, tak to si myslím, že není nic moc pravého hlavně pro vozový park. Hnát se někde celou noc + den (tak jak to jel on) jen pro tu cestu tam a zpět není moc to pravé. Rozhodil bych to více dnů a vzal přes Alpy. Ale do plánu cesty jako nezúčastněná osoba kecat nebudu
za zhruba 10let ježdění na 477, využité poměrně dost měnil kladívko jednou, když se ušoupal pertinax jako následek zanedbání mazání .-)
471 nechám dál origo včetně kladívek..
2 reakcí na tento příspěvek Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách
jirin.sv>Já měl na 471 neustále problémy s dobíjením. Měla v základu jen 55 W dynamo a to když vezmu v potaz 2 cívky, 25 W žárovku v předu, 5 W vzadu k tomu občas brzda či blinkry. Tak to prostě nedávalo. Nakonec jsem jezdil jen s 15W vepředu a to už je hodně nebezpečné... Navíc na cestách využívám například dobíjení GPS nebo mobilu atd., tak na to bych u 6V mohl zapomenout.
Neni problem v dobijeni, ale spatny udrzbe a stavu relatek ....se seriovejma spotrebicema neni problem a na dobiti mobilu to staci, zas takovej deficit tam neni, ale jezdit s 15W, to si delas prdel, kvuli nejaky posrany GPSce navic staci dve v cely bande
Naposledy editováno 31.10.2009 09:03:23
Jindra650>Neni problem v dobijeni, ale spatny udrzbe a stavu relatek ....se seriovejma spotrebicema neni problem a na dobiti mobilu to staci, zas takovej deficit tam neni, ale jezdit s 15W, to si delas prdel, kvuli nejaky posrany GPSce navic staci dve v cely bande
Nechci rýpat, ale umíš aspoň trochu sčítat? 25 W + 5 W + dejme tomu 2 × 5–10 W a jsem na 40–50 W a to nepočítám blinkry a brzdu... Regulátor jsem měl elektronický, takže už na něm nebylo moc co nastavovat. Kdyby tam bylo 75W, jak píše dokumentace, tak by to fousově stačilo, ale na 12V VAPE to prostě nemá.Jinak pokud bys četl mé příspěvky v tomto vlákně, tak bys věděl, že jezdím většinou sám, takže že by měl GPS někdo jiný mi moc nepomůže...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách
Jindra650>Doprovodny vozidlo? k cemu? Pokud nepojedou lidi s klikou pred smrti, tak staci vzit par kladivek, kondiku, indukcek a novou pistni sadu pro nejrozsirenejsi motorku a to jen pokud to pojede nejaka vetsi skupina ....a jestli snad by mel nekdo pochybovat nad technickym stavem svoji motorky, tak at radsi nejezdi, protoze motorka at je to jakakoli nesmi mit problem udelat takovouhle couracku po Evrope. Sice se mi ten "dokument" vubec nelibil uz jen z toho duvodu, jak byl hrozne u vytrzeni ze ho to dovezlo do cech a na zpatecni ceste mu to uz nejelo(to tedy nebyla moc dobra vizitka pro motorku starou kolem 10 let a on jako ze na to ma pravo), ale kdyz bych videl, ze nesezenu penize na cestu do Norska, tak bych docela jel s trindou s vama ....ale teda spis bez toho doprovodnyho vozidla, to je fakt o nicem, to je jak jet s cestovkou na kanary letadlem do plny penze
Jak už jsem jednou tady napsal, tak to doprovodné vozidlo není jen na případnou poruchu, ale třeba vozidlo pro kameru, kempigové vybavení, spacáky, náhr díly a pod. Mimochodem, nevím co jsi myslel tou pístní sadou pro nejrozšířenější motorku. To jako vzít jednu sadu pro 250-ky a jednu pro 350 a 175-ky jo!? Co takhle počítat s výbrusem 1,2,3,4 atd.! To jsi trochu přestřelil. Další věcí je to, že například já svoji motorku, do které jsem při renovaci vrazil 30.000,- Kč nenechám někde ve Francii pro poruchu a nebudu sebou táhnout třeba 1000 E, abych měl na případnej odtah do republiky. To budu raději vděčnej za doprovodné vozidlo. Nad technickým stavem své motorky nepochybuji, ale ta motorka je 50 let stará a renovovaná s originálních dílů.
1 reakcí na tento příspěvek Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách
pech.>já měl v 477 75w, a ve 471 má taky 75w - pokud jis měl 55w, ničemu se nedivím.
No bohužel se skládalo z dílů co byly momentálně na skladě. Moje ČZ byla vyrobena v roce 1974 jako základní verze bez blinkrů, ale ten rok se neprodala. Ale vzhledem k tomu, že se ten rok neprodala a všechny motorky prodané od roku 1975 musely mít v ČR blinkry, tak je na moji ČZ prostě přišroubovali a zapojili a nikdo neřešil, že tam je jen 55 W dynamo (které by na provoz bez blinkrů docela stačilo). Celkově ČZ 471 nebyl vůbec vyhledávaný a oblíbený typ, tak tu moji koupil v roce 1976 strýc zlevněnou z ceny 11000 Kčs na 5500 Kčsjak vsichni vime, firma jawa je jiz davno v prd*li bohuzel, takze mysim ze ji propagacni jizna nepomuze, ani za doprovodu kameramana z CT pokud ho sezenes, priznejme si ze dnestni vyrabene motorky od Jawy nejsou to prave
1 reakcí na tento příspěvek Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách
1 reakcí na tento příspěvek Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách
to paja.butcher : nemusíš mít obavy, já zřejmě budu po cestě také ještě částečně zajíždět a rychlost jsem zvolil na max 65 Km/h právě z tohoto důvodu. Už s tím mám nějakou zkušenost, chce to se nebát pořádně přimáznout kvalitním minerálem (používám schell helix SX a zajel jsem perfektně). Mažu na zajetí 1:25 a po zajetí 1:33 - 1:40 podle zátěže a teploty. Ty možná u své 350-ky nebudeš muset mazat tolik, ale 1:33 bych doporučil stejně, teda na záběh. Kdo si myslí, že jsem použil špatnej olej, ať si nechá rozumy pro sebe, Já jsem ještě nezadřel ani jeden motor.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3883, 3884] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116505 | Dnes v 17:39 Borntobewild |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 21 | 30.4.2024 v 07:51 cmiral |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |