Náhon na sajdu, jo nebo ne? Má to smysl? Sere se to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Wenca24 píše: V_i_c_i> Teď je jeden zajímavej na bazosu-Ural
Sice je to dost peněz, ale je tam asi nějaka šance, že by to mohlo chvilu fungovat...
Majitele osobne znam a motorku taky. Jezdi na srazy. Jen cumim ze to Martin prodava. By me zajimalo co poridil. Jinak moto orezla, ale technicky neni spatna.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Wenca24 píše: V_i_c_i> OK, díky za info...
Jinak tenhke Ural ma uz neduhy rocniku pred 2008 vychytany. A ma zajimave (dobre) poskladane prevodove pomery. Uz tedy z fabriky.
No, já jsem to nechtěl řešit úplně hned, spíš tak na podzim-zimu, možná jaro. Navíc je to pro mě zatim dost peněz.. na druhou stranu je mj jasný, ze když koupím něco levnějšího, ty peníze tam postupně stejně nasypu Je to boj
2 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
Těch modelů, nebo generací na výběr je pár:
M72 (40. a 50. léta) výroba Irbit (z počátku Moskva) - na to zapomeň, je z toho předražený veterán, navíc jsou na prodej málo. Konstukčně bída, kvalita výroby a materiálu ujde. Nemá variantu s pohonem sajdy.
K750 (60. a 70. léta) výroba Kijev - je jich dost, cena není vysoká, ale papíry to nemá nikdy, lze jen veteránské se všema nevýhodama. Konstrukčně bída, kvalita výroby otřesná, materiál naprosté bláto. Spolehlivost minimální, životnost mezi generálkama zdaleka nejmenší ze všech. Všichni kamarádi, co to mají, do toho nakonec nacpali motor z Dněpra. Má variantu MV750 s poháněnou sajdou, ale je drahá ("veterán"). Má to diferenciál, v originále byl s uzávěrkou, ale všechny co jsem kdy viděl, ho už měly vyměněný za náhradní díl z Dněpra MT12/MT16 bez uzávěrky. Ta tam ale jde dodělat - pár druhovýrobních dílů z Polska.
Dněpr 650 MTxx (80. a 90. léta, výroba zkončila 2007) výroba Kijev. Běžně dostupné za rozumnou cenu. Novější prodané u nás nebo dovoz přes Polsko má obvykle papíry. Konstrukčně nejlepší z nabídky, ale kvalita výroby tragická, materiál naprosté bláto. U nás na tom jezdilo asi nejvíce lidí. Problém je, že slušné dily už nejdou koupit. Vše co se mi podařilo sehnat je buď druhovýroba z pochybných zdrojů, nebo origo díly nejhorší kategorie = zmetky co bez strojní úpravy nejdou ani namontovat. Varianta s poháněnou sajdou je MT16 - má to diferenciál, bez uzávěrky, ale jde tam snadno dodělat z polských dílů, ten hlavní převod je na to dělanej, vojenská verze MV650 ho měla. Ty hlavní převody ale potřebuješ mít 3: Na jednom jezdíš, druhý vozíš sebou jako náhradní a třetí doma opravuješ. Za rok protočíš v motorce klidně všechny tři. Konstrukčně nejsou špatný, kvalita je hrozná. Pozor existuje model MT12, což je jakási verze MT16 z příšerným motorem z K750.
Ural 650 M6x (60. až 90. léta) výroba Irbit. U nás moc nejsou, ale v poslední době to vozej Poláci z Ruska. Konstrukčně bída, kvalita výroby průměrná, materiál o dost lepší než v případě Kijevských výrobků. M67 vyrobené v 90. letech jsou výrazně kvalitnější než starší kusy, zejména od půlky 90. let, kdy už vyráběli v podstatě jen na vývoz na západ. Stroje z 80. let nejsou o moc spolehlivější než Dněpr. Existuje verze s poháněnou sajdou, diferenciál bez možnosti dodělat uzávěrku, obchodní název "Sportsman" - vyráběl se jen poslední 2 roky výroby, téměř nesehnatelný. Díly do toho diferenciálu také neexistují.
Pokud nemáš soustruh a frézu, na všechny předchozí modely rovnou zapomeň. Pokud jsi doteď generálkoval Jawy a rejže, tak Sovětské stroje ti ukážou, že ještě vůbec nic neumíš a posunou tvé schopnosti mechanika na takovou úroveň že profesinální mechanici k tobě budou vzhlížet s obdivem.
Ural 750 (2001+), výroba Irbit. Konstrukce o něco lepší nez 650, např převodovku může Dněprům závidět. Kvalita výroby a materiálu nesrovnatelně lepší než vše ostatní. Pouze u těhle modelů lze vůbec mluvit o nějaké spolehlivosti. Dostupné jsou běžně, prodávali se u nás, většina je ale dovezená ze západu jako ojetiny. V Rusku se téměř žádné neprodaly. Cena od 100K dle ročníku a stavu. Dnes na tom u nás jezdí nejvíc lidí, dříve jezdili na Dněprech. Verze s pohonem sajdy má pouze připojitelný pohon bez diferenciálu - lze použít na sněhu a bahně, jinak ne. Provozně je pohon spolehlivý.
Jednotlivé ročníky se liší spolehlivostí a náročností údržby tak jak přibývalo podílu dílů vyrobených na západě.
Do 2003 nebezpečný alternátor, kterému někdy praskla hřídel a ozubené kolo spadlo do rozvodů - stává se zřídka, ale následky jsou zlé. Od 2004 alternátor Denso s adaptérem. Lze koupit jen adaptér (není levný) a naroubovat alternátor ze Suzuki Swift.
Od 2007 tlumiče Sachs, které tlumí a kvalitní ozubená kola rozvodů a převodovky, naprosto spolehlivé italské zapalování, přední kotoučová brzda.
Od 2008 západní ventily a tvrdá sedla - není už nutné každé 2 roky sundat hlavy a zabrousit ventily.
Od 2014 problematické vstřikování Electrojet - nikdy se ho nepodařilo naladit na dobré přechody, nemá TPS - nelze doporučit
Od 2014/15 (nevím jistě) kotoučové brzdy na všech kolech. Na rozdíl od bubnovek to brzdí, ale vyžadovalo to časté seřizování. Nevím kdy/jestli to vyřešili.
Od 2019 Vstřikování Keihin.
Novější modely se spolehlivostí již vyrovnají současným japonským a německým motorkám. Ne že by se v Irbitu tak moc zlepšili, ale kvalita němců a japonců poslední roky natolik klesla.
Naposledy editováno 25.07.2020 01:57:07
1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Wenca24 píše: Jinak se nám odjezd trochu posouvá, tak možná vemu malyho a pojedu mrknout na ten sraz Vici, je tam nějakej program nebo vyjížďka? Ať se netrefim zrovna do doby kdy tam nikdo nebude
Vetsinou byva v sobotu. Dopoledne odjezd, odpoledne prijezd. Pokud se to v patek. Jinak tenhle sraz je komornejsi. Cca max 10 motorek. Ale o to vic pratelstejsi. Pokud tam pojedes tak pozdravuj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
Stroje jsme našli asi čtyři, ale nikdo se kolem nich nemotas-kluci už byli asi na piivu tak jsme se alespoň podívali, dali nanuka a birrell, chvilu počkali, jestli se někdo sdílnej neobjeví a ficeli dom... Byly jsme tam cca od čtyř do pěti..
Mimo Uralu tam měli sraz i favority/formani
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Wenca24 píše: Byly jsme se s malým podívat..Bylo to v tom Ranči jak jsi rikal
Stroje jsme našli asi čtyři, ale nikdo se kolem nich nemotas-kluci už byli asi na piivu tak jsme se alespoň podívali, dali nanuka a birrell, chvilu počkali, jestli se někdo sdílnej neobjeví a ficeli dom... Byly jsme tam cca od čtyř do pěti..
Mimo Uralu tam měli sraz i favority/formani
Tak to urcite. Kde jinde by sedeli. Max u ohne. Vetsinou se neco spolecne griluje. Jsi se mel klidne poptat nebo zarvat ci jsou ty kramy. By se nekdo ozval.
1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Budu rád, jestli jo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Wenca24 píše: Deadman> jak se do toho čím dál víc norim, tak ať se na to podívám z kterékoliv strany, tak mi to vychází min. na cca 150tis. za motorku, ktera by měla nějakou dobu spolehlivě sloužit...pochopil jsem to správně nebo mi něco uniká?
Budu rád, jestli jo
Ja bych se toho Urala od Martina vubec nebal. Ma uz dost veci povymenovanych a upravenych tak aby se na tom dalo normalne jezdit a nebal bych se oznacit to za spolehlivou moto. Jen jak jsem psal by jsi si musel poradit s tim ze je ohnila. Ale tyhle motorky bohuzel celkem hnijou pokud s nimi jezdis i v zime a terenu.
1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
V_i_c_i píše: Ja bych se toho Urala od Martina vubec nebal. Ma uz dost veci povymenovanych a upravenych tak aby se na tom dalo normalne jezdit a nebal bych se oznacit to za spolehlivou moto. Jen jak jsem psal by jsi si musel poradit s tim ze je ohnila. Ale tyhle motorky bohuzel celkem hnijou pokud s nimi jezdis i v zime a terenu.
Ale jo, to víš že nad nim přemýšlím... Je mi jasný, že z dnes nabízených variant je na něm nejmíň práce a relativně snadné... akorat se zatím celkové peru s tou částkou, kterou celá ta věc spolkne, vzhledem k tomu, že nikdo nevíme co bude...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Wenca24 píše: LuckyLoser> rád bych v ideálním případě pohanenou sajdu a to asi goldas neumí...
Pravdu máš, poháněnou ne.
Ale najdi oproti ural/dněpr pět rozdílů :)
GL 1000 + sidecar
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
LuckyLoser píše: Pravdu máš, poháněnou ne.
Ale najdi oproti ural/dněpr pět rozdílů :)
GL 1000 + sidecar
Uzávěrka, kovářské zpracování, opravitelnost u jakéhokoliv kováře nebo na cestě, rezerva, zpátečka
E: Neuraž se, ale to že ty máš Goldwinga neznamená, že po něm touží každý
Naposledy editováno 31.07.2020 20:34:27