PS: jezdim v textilu
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"
Když je baterka v pořádku, tak zima nevadí.
Co se týká těch lepších paliv, myslím si, že vliv to má, ale neumím posoudit které je o kolik lepší, neboť to zkoumám teprve od loňska.
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"
Naposledy editováno 13.10.2009 21:31:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"
Cíba. > jsem schopnej kuli kilometru do hospy vyndat moto z garáže a jet
Předpokládám, že na kofolu :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"
Paži>jdi pěšky nebo na kole nebo machruj a jezdi se studenou motorkou, nech jí tam celej den mrznout a tahej sebou do školy helmu, rukavice a hadry na moto
Kvůli tomu tam fakt nejezdim, spíš jen, že se po škole na tu motorku těšim a ušetřim čas.
skin>Ve tvém případě bych spíše řešil to aby to za barákem nikdo neukrad.
Když je baterka v pořádku, tak zima nevadí.
Co se týká těch lepších paliv, myslím si, že vliv to má, ale neumím posoudit které je o kolik lepší, neboť to zkoumám teprve od loňska.
Co radíš? Mám zamklý řidítka, zámek na kotouči a zahrade ja zamčená
navíc velkej díl opotřebení motoru padá právě na vrub studenejm startům - tzn. motoru nevadí až tak provoz, vaděj mu právě ty okamžiky, kdy je studenej a ty nastartuješ.
na tuhle vzdálenost to kolo nebo nějaká babeta :)
když máš studený stání venku, tak Ti při teplotách lehce nad nulou v zimě kondenzuje voda na celý motorce - co zreznout může, tak zrezne :) celkově myslím motorka dostane zabrat víc, než v případě suchýho stání někde v uzavřený garáži.
a není plachta jako plachta - když je neprodyšná, tak se Ti vlhkost z motorky nemá kam odpařit.
2 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"
Mr.FiFI>Kvůli tomu tam fakt nejezdim, spíš jen, že se po škole na tu motorku těšim a ušetřim čas.
jestli se na ní tak těšíš a máš jí rád, tak jí netrap... v zimě se stejně moc projídět nebudeš
sherm14>s tim palivem je to tak,ze kdyz natankujes nejaky v power 98 tak to 98 je oktanove cislo...to bys asi mel vedet....no a co to znamena?ze potrebuje vyssi teplotu k zazehnuti smesi,tudiz pri expanzi vznika vetsi teplota,tudiz ti to mozna ohreje motor o pul minuty rychleji....nevim jak ty ale ja nez abych platil o 2 koruny na litru vic tak radeji pockam o minutu dele pri zahrivani....aspon v chemii davej pozor kdyz uz si tam vozis prdel na te motorce!
Tak tohle nás fakt neučili a chemie neni moje, já jsem na humanitní předměty a jazyky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"
sherm14>s tim palivem je to tak,ze kdyz natankujes nejaky v power 98 tak to 98 je oktanove cislo...to bys asi mel vedet....no a co to znamena?ze potrebuje vyssi teplotu k zazehnuti smesi,tudiz pri expanzi vznika vetsi teplota,tudiz ti to mozna ohreje motor o pul minuty rychleji....
Tak tohle zrovna pravda není, oktanové číslo udává odolnost benzínu proti samovznícení = čím vyšší oktanové číslo, tím vyšší teplotu snese než se vznítí sám o sobě.Na zahřívání motoru to vliv asi nebude mít žádný..
vůbec co se ohřívání na místě týká - než to nechat 10 minut bublat na volnoběh a pak na tom 5 minut jet, to už je lepší nastartovat a jet rovnou. olej se neprohřeje ani tak ani tak, takže je to vpodstatě jedno..
že studené starty motoru neprospívají je asi jasný, že by mu nějak extra ubíraly na životnosti si taky nemyslím, ale osobně bych
a) motorku po tobě nechtěl
b) zvolil jiný způsob dopravy
edit:
uplně přesně je to s oktanovým číslem takhle: Oktanové číslo paliva vyjadřuje procentuální obsah izo-oktanu ve směsi izo-oktanu (přesněji 2,2,4-trimethylpentanu) s n-heptanem, která je proti samozápalu stejně odolná jako zkoumané palivo (čistý n-heptan má definicí určeno oktanové číslo 0, čistý izo-oktan má určeno oktanové číslo 100). Oktanové číslo však může mít i hodnotu vyšší než 100, což vyjadřuje fakt, že dané palivo je ještě odolnější proti samozápalu než čistý izo-oktan.
Například oktanové číslo 95 znamená, že palivo je stejně odolné proti samozápalu jako směs, skládající se z 95 % oktanu a 5 % heptanu.
Naposledy editováno 14.10.2009 10:50:09
jinak k tomu opotřebení jsem našel toto -
Čech- Oleje:
Provoz se studeným motorem (platí pro všechny typy a druhy olejů, včetně syntetických):
Motorový olej má svoje nejlepší mazací a další vlastnosti při teplotě blízké 100° C. Za provozu teplota oleje silně kolísá od cca 40° C do 120 – 130° C, zaleží na zatížení motoru (olejový okruh nemůže mít již z principu žádný termostat). Po nastartování studeného motoru dochází vlivem vzdušné vlhkosti, vody v oleji, spalin a teploty k vytváření různých kyselin na těch částech motorů, kde jsou pro to podmínky nejpříznivější, a to je spodní část válce. Začnou se vytvářet různé kyseliny, nejvíce kyselina sírová (obsah síry v oleji a palivu je vždy nějaký), pohybem pístu tam a zpět se tyto kyseliny roztírají po povrchu válce, kyseliny znehodnocují olejový film, který se začne trhat a kromě přímého působení kyselin na povrch kovů dochází také k nadměrnému opotřebení z nedostatečného mazání. Tento stav je nejvýraznější do teploty stěny válce 60° C (ve spodní části válce teplota většinou odpovídá teplotě chladící kapaliny, vzduchem chlazené motory jsou na tom z důvodu vyšší teploty válců a rychlejšího prohřátí motoru o něco lépe). Pokud se motor prohřívá pomalu, nepříznivý stav trvá o to déle a motor se opotřebuje více, než odpovídá najetým kilometrům. Kyseliny znehodnocují celou olejovou náplň, která se musí také dříve vyměnit. Další z důvodů, proč je nutné v městském provozu měnit olej dříve. Podle výše uvedeného si již můžeme odvodit, proč se udává až 8x vyšší opotřebení při provozu se studeným motorem.
Čech - Motor - teorie 3/4