globalmoto_kveten





Téma: Rada od zkusenych enduristu
 
17.9.2009 v 17:36
Zdravim, hobbik chce radu od poradnych enduristu:)

Ted je u nas hodne blaticka, mokro... byl jsem se dnes svest, mam mista, kde musim dost casto zvedat predek, rychle zrychlit abych preskocil kladu, prikop, prekazku....
kdyz je sucho tak to jde jedna radost, ale ted, kdyz moto pri pridani jenom hrabe kolik je blata, tak se mi to dost casto nepovede a jdu na riditka (moto se mi nezvedne jak potrebji a predni kolo jde do prekazky:)

jak tohle resite, kdyz je hodne blata a pred vama prekazka, kdy se musi moto zvednout a rychle zrychlit?

dik
Předchozí
1 2
Následující

Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 17:49 | Nahoru | #1
musíš zabrat tělem celým, pohrát si s těžištěm... ale odborník nejsem

3 reakcí na tento příspěvek Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 17:50 | Nahoru | #2
ja za blata nejezdim..ale podle teorie bych usoudil ze pred cuknuti plynem bych dal vsechnu vahu na zadek.. neco jako propruzit. jen zadni tlumic

Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 17:50 | Nahoru | #3
musis mit poradnej drapak.sednu vic dozadu abych trochu zatizil zadek nalozim ji a zvedne jse vzdycky.Proste poradnej kotel a jedu

1 reakcí na tento příspěvek Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 17:53 | Nahoru | #4
požádej kámoše ať si před tu kládu lehne a vlastním tělem ti vytvoří nájezd :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:00 | Nahoru | #5
Vespa>
kamosi kdyz je tolik blata nechteji se mnou jezdit:)

jasne, ze kdyz poradne propruzim na zadek pak vrknu tak to nejak jde, ale neni to ono, tak jsem chtel radu:)

(reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:06 | Nahoru | #6
jack91> tak požádej kolemjdoucího amatérského ekologa

Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:08 | Nahoru | #7
Ono na enduru jeste kdyz je blato tak to neni nikdy ono. o tom to enduro je.To kdyz chces aby to bylo ono tak jezdi za sucha

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:09 | Nahoru | #8

roberto.cz>ja za blata nejezdim.....



to se o hodně okrádáš

(reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:15 | Nahoru | #9
cccp> je pravda ze ja se jednou naseru a poradne tam vlitnu

2 reakcí na tento příspěvek Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:15 | Nahoru | #10
... pracovat celým tělem - ne jenom propružením zadku. Naopak - metr před překážkou dobrzdit předkem, všechnu váhu na řidítka, pak přidání plynu a masivní přenesení váhy dozadu. Druhá varianta je "pavouk" - tzn, že před překážkou téměř zastavíš, posuneš se dozadu s nohama až někde u osy zadního kola a potáhneš. Protože je ten přejezd ale pomalejší, dostaneš přes kládu jenom předek, a pokud je velká, visíš za rám pod motorem - to se pak postavíš na kládu a zadek přetlačíš.

Naposledy editováno 17.09.2009 18:16:23

(reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:20 | Nahoru | #11

bathed>... pracovat celým tělem - ne jenom propružením zadku. Naopak - metr před překážkou dobrzdit předkem, všechnu váhu na řidítka, pak přidání plynu a masivní přenesení váhy dozadu. Druhá varianta je "pavouk" - tzn, že před překážkou téměř zastavíš, posuneš se dozadu s nohama až někde u osy zadního kola a potáhneš. Protože je ten přejezd ale pomalejší, dostaneš přes kládu jenom předek, a pokud je velká, visíš za rám pod motorem - to se pak postavíš na kládu a zadek přetlačíš.



Tak přesně toho pavouka dělám s mastodontem ovšem jak se to chytne za spodek tak už je to práce pro dva lidi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:26 | Nahoru | #12
bathed>
super popis, diky

tohle vlakno muzem uzavrit, odpoved od bathed vycerpavajici

uz se tesim, az to zitra zacnu zkouset:)

(reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:47 | Nahoru | #13

roberto.cz>ja za blata nejezdim..


1 reakcí na tento příspěvek Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:54 | Nahoru | #14

(reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 18:56 | Nahoru | #15
bathed> ten poslední byl dobrej

Naposledy editováno 17.09.2009 18:56:18

Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 19:47 | Nahoru | #16
chce to kazdopádne dobrou gumu,aby mněla ostrý hrany a pořádně brala,to udělá v blátě moc a pak práce tělem,taky záleží,jestly to zvedáš přes spojku,nebo jenom drbneš za řídítka,váhu hodně dozadu, každopádně to přední kolo musí do vzduchu.Michelin S12 ti hodně pomůže.Taky musíš dobře odhadnout nájezdovou rychlost.

(reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 20:00 | Nahoru | #17

roberto.cz>ja za blata nejezdim..



a to si rikas endurista?

Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 20:03 | Nahoru | #18
nějak takhle:

1 reakcí na tento příspěvek Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 20:03 | Nahoru | #19
ono se to nekdy povede i skoro nechtene samo pres tu kladu jak na trialce ale vetsinou to dopada jak na videu .. Ja teda pavouka neumi. Repsktive se me nikdy nic nepovedlo timto zpusobem prejet proto to provadim ze stupacek je to rychlejsi a ja si v tom jsem jistejsi ale jak to nevyjde tak jsou z toho pekne lety pres riditka :)

A popis jak an to podal bathed myslim vystizne. Jenom bych dodal ze je potreba taky zvolit vhodnou rychlot motorka nesmi zbytecne prohrabnout proto to vetsinou jezdim na 2ku nekdy i na trojku. Jednicku jsem pri prejezdu pneu a nebo klady nepouzil snad nikdy.

a jeste dodam ze tu motorku na zadni zvednes i s minimalnim pridanim plynu. Staci za to poradne trhnout, takze je celkem jedno zda je blato nebo sucho, ale na blate je to samozrejme namahavejsi a je vetsi sance ze zachybujes.
Jinak neradim se ke zkusenejm enduristum jak hlasa nadpis :)

Naposledy editováno 17.09.2009 20:06:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 20:16 | Nahoru | #20
jack91> Podle toho co sem viděl v úterý tak bych začal přezutím

(reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 20:18 | Nahoru | #21
Joraell> bavme se o tom, že se to defacto učíš: v obou variantách se téměř zastavíš. Takže o správné rychlosti se bavme při 10, 15 nebo 50tém průjezdu - to postupně začneš zrychlovat a pak se samozřejmě posouváš někam k mezní možné rychlosti, za kterou už tě ta kláda nebo guma kopne přes sedlo do prdele a ty letíš. Ten pavouk není tak estetický a efektní (hlavně je pomalejší), ale v případě že je už moc oslizlo a překážka je buď moc vysoká a nebo je pře ní už vydřená kolej, bývá tenhle způsob jistější. Ne vždycky se to samozřejmě povede a to pak člověk má problém tu motorku přes překážku nějak přesápat... Tohle se mi stalo vloni v Zabiedovu:

[img]

na extrému bylo přelidněno a byl problém si najít stopu....

[img]

prohrábl mi v tom písku zadek a nepovedlo se mi přehodit tu motorku někam na úroveň stupaček

[img]

no a tohle je ten trapný důsledek - ani tam ani zpátky

(reakce na) Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 20:34 | Nahoru | #22
Jezi> jj:) dnes jsem si to v tom blate docela uzil, zase tezce na cvicisti = lehce na bojisti:)

Rada od zkusenych enduristu

17.9.2009 v 21:53 | Nahoru | #23
bathed: nemyslel jsme najezdovou rychlost ale zarazenou :) ale jinak souhlas.

Rada od zkusenych enduristu

18.9.2009 v 08:31 | Nahoru | #24
vahu na zadek prilozit pod kotel a zatahnou za riditka

jinak konecne je to tadyyyyy bahnooooo sezonaaa
uz sem se nemoh dockat na suchu je to na pikacu

1 reakcí na tento příspěvek Rada od zkusenych enduristu

18.9.2009 v 08:54 | Nahoru | #25
Mě by ještě zajímalo jak na konci přeskočí tu plechovku.. zkoušel jsem to technikou z bicyklu ale s motorkou ani nehnu.

Rada od zkusenych enduristu

18.9.2009 v 10:10 | Nahoru | #26
a tady něco od trialistů:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada od zkusenych enduristu

18.9.2009 v 10:39 | Nahoru | #27
Vespa> tak plechovka je přesně o tom dobrždění předkem a přenesení váhy. Při akceleraci se ti při potáhnutí zvedne snadno. A pak k tomu začátku jak přejížděl to "Áčko" - počítá s tím, že je to tvrdá podložka a přední kolo se mu po ní odvalí, ale zkus si to na sešvihané gumě z náklaďáku nastojato, co se ti při opření předkem zbortí....

edit: a jinak trialovka je na naučení těchhle věcí fantastická věc! Naučí minimálně jednu věc - vnímat motor, plyn, spojku a brzdy.... šle tu onehdy škola Shane Wattse - tam je to všechno na normální endurovce, ale jsou to fantastické cvičení!!! Doporučuju všem!

Naposledy editováno 18.09.2009 10:41:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada od zkusenych enduristu

18.9.2009 v 10:47 | Nahoru | #28
bathed> ale pořád jsem nepochopil jak dostane do vzduchu i zadní kolo.. leda by udělal wheelie a stoppie bezprostředně po sobě.
EDIT: jak na to koukám tak to je blbost :)

Ty máš trialku? Já pořád tak nějak uvažuju o pořízení protože mě takový kravinky baví, aspoň teda na velký motorce.

Naposledy editováno 18.09.2009 10:50:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada od zkusenych enduristu

18.9.2009 v 11:03 | Nahoru | #29
Vespa> chtěl bych, ale je to hafo peněz

(reakce na) Rada od zkusenych enduristu

18.9.2009 v 11:08 | Nahoru | #30
bathed> zjišťovals náklady?
Já o tom nemám moc velkou představu, vím jen že Váňovi se hned vysypal GasGas, ale to je spíš extrémní případ.
Vzhledem k tomu že ta motorka většinu času stráví prdláním v rychlostech pod 20 km/h tak by to nemuselo být nějak mega drahý..
V inzerci vidívám motorky od 30ti do 60ti

Taky netuším kterou značku, GasGas asi ne když ho Váňa nedoporučuje..
o endurech už něco vím, ale svět trialu je pro mě španělská vesnice
http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/sherco/sherco-trial-2.9/sherco-trial-2.9-132044.html
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist