1 reakcí na tento příspěvek Dofukování předních tlumičů
ale neznam vidle co jsou na ED, takze treba to je jinak...
1 reakcí na tento příspěvek Dofukování předních tlumičů
Pavel-RX>nejedná se o vidle z Pragy a jde zkutečně o ventilky kterýma se fouka dovnitř vzduch který by tam plnil funkci pružin protože ty tam z výroby nebyly a byl tam pry už z výroby nějaký plyn a minulý majitel tam dal při opravě nějaké pružiny.A tahlek bych si mohl kompresorem pumpičkou přitvrdit kolik chci nebo upustit
no to se mi moc nezda, takove vidle jak popisujes sem v zivote nevidel... ale ono se driv delalo kde co...
jinak podobnej system pouzivala marzocchi u sjezdovejch kol, dost mozna maj motoycyklovy macechy neco podobneho... komora s pruzinou je utesnena a fouka se k ni jeste vzduch...cimz si pruzinu doladis... u tech kol je ale lepsi sehnat pruzinu podle vahy jezdce a nefoukat tam nic, protoze tlak tam pusobi na brity stiraku a ty pak jdou fest - vidlice ztraci pocatecni citlivost...
1 reakcí na tento příspěvek Dofukování předních tlumičů
Trebeach>Já teda na vétu dofukování mám, ještě je znatelná cedulka s doporučeným tlakem na motorce.
jo to jo, takovy vidle byly, ale mely ventil uz z tovarny, ne ze tam mely na pevno nejakej tlak pynu... ostatne i tlumice kde je nadobka s tlakovym plynem maj nakej ventil s krytkou... jak jinak by tam ten plyn pri vyrobe dostali ze jo...
1 reakcí na tento příspěvek Dofukování předních tlumičů
A to že crossový vidle tvrdnou dělá většinou výběr míň kvalitního (levnějšího) oleje, kterej pak pění a dělá, co nemá..
alesmoto>Doplnit ventilem na dofukování by potřebovalo dost motorek. Třeba takový XJR 1300 mělo z výroby moc měkou vidlici. Tam by přifouknutí o 0,2-0,3 znatelně pomohlo. Nebo zaplatit neorigo tvrdší pružiny. Ale stejně má pak dofukování výhodu snadnýho nastavení tuhosti pružení.
A to že crossový vidle tvrdnou dělá většinou výběr míň kvalitního (levnějšího) oleje, kterej pak pění a dělá, co nemá..
...ale jak sem psal vejs - tlak ve vidli-vyssi treni britu-nizsi citlivost - ostatne jeden z duvodu proc se ufukovaci ventilky v MX vidlich delaj
vymena pruziny za vhodnou je podstatne lepsi reseni... ale i drazsi...
ale ty tesnici prvky jdou udelat i tak ze to funguje i s tlakem vzduchu...viz WDS vidle/centraly s ciste vzduchovou pruzinou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dofukování předních tlumičů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dofukování předních tlumičů
tenere>assassin> Tohle není pravda CZ 380/514 to měla místo pružin a foukali se na 0,6bar při váze 90 kg.Dnes to má v základní výbavě BMW HP2/1200
co neni pravda? ze nektere systemy co maji pruzinu + vzduch ze kdyz se dofouknou ztraci citlivost? ja nerikam ze vsechny vzduchove systemy... jestli sis vsiml tak uvadim i ciste vzduchove vidle WDS..ktere funguji... pripad tazatele je ale spis ta prvni varianta...
a HP2 - tam se zrovna ten vzduchovej central dost sere co vim... taky tam davaj za priplatek klasickyho ohlinse....
1 reakcí na tento příspěvek Dofukování předních tlumičů
nejedná se o vidle z Pragy a jde zkutečně o ventilky kterýma se fouka dovnitř vzduch který by tam plnil funkci pružin protože ty tam z výroby nebyly a byl tam pry už z výroby nějaký plyn a minulý majitel tam dal při opravě nějaké pružiny.A tahlek bych si mohl kompresorem pumpičkou přitvrdit kolik chci nebo upustit
Pavel-RX>!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nejsou to tlumiče z Pragy ani na ni!!!!!!!!!!!!!!!!Jsou z aprilie a jak jsem psal výš:
nejedná se o vidle z Pragy a jde zkutečně o ventilky kterýma se fouka dovnitř vzduch který by tam plnil funkci pružin protože ty tam z výroby nebyly a byl tam pry už z výroby nějaký plyn a minulý majitel tam dal při opravě nějaké pružiny.A tahlek bych si mohl kompresorem pumpičkou přitvrdit kolik chci nebo upustit
tak jestli to origo byla vzduchova vidle.. tak proc ne... ale obavam se ze predchozi majitel to "opravil" vinutou pruzinou asi proto ze to ten vzduch uz neutesnilo a nesehnal dily na repas... tak tam hodil pruziny... i tak je ale divny ze tam ty ventilky nejsou, jak by tam origo ten plyn dostali?
kazdopadne dat tam auto ventilek nebude takovej problem ne? to zkus, v nejhorsim to ucpes zatkou...
1 reakcí na tento příspěvek Dofukování předních tlumičů
Kdysi dávno v době kdy se na motorkách ČZ používaly vzadu Krńávky (pouze pneumatické pružící jednotky) se hodně experimentovalo i se vzduchovým pružením i vepředu. Samo, že možnosti nastavení tuhosti se nabízí, ale v praxi se objevily daleko větší nevýhody. Zásadní problém je v tom, že oba tlumiče musí pracovat s přesně stejným tlakem. To znamená, že je třeba je i vzájemně propojit. Objem vzduchu je hodně malej a už jenom měřením tlaku něco uteče a je zle. Když se na motorce bez zadního centrálu jelo a měla jen trochu rozdílnej tlak do kříže... tj vzadu vpravo a vepředu vlevo byl tlak vyšší, tak se motorka na roletě rozpantovávala. Možná na běžný provoz to není tak zlý, ale jak se sjede z asfaltu, tak je to horší.
U většiny současnejch vidlic jsou základem pružiny a tuhost se upravuje hladinou oleje v tlumičích, tj využívá se stlačování vzduchu nad olejem k získání progresivní charakteristiky.
Přiznám se, že po zkušenostech bych do úprav ani do vzduchového odpružení nešel.