globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Začátek s moto Honza
 
14.7.2009 v 21:29
Zdravím
jelikož už asi 3 roky přemýšlím o znovuobnovení motorkařiny v naší rodině rád bych na vás položil několik dotazů. Je mi 20 a o motce pro sebe uvažuji už 3 roky. Nejdříve jsem si myslel, že by moje kariéra mohla začít s příchodem 18 let, ale osobní finance byly do letošku proti, proto mám pouze řp sk. A0 a B. Při dovršení 21roku hodlám rozšířit řp. i na An. Doteď jsem uvažoval o stroji s 25kW v TP, ale výběr(a moje finanční omezení) neí velký a proto s možností jezdit i na velkých motocyklech bych rovnou rád sedal objem 600-650ccm s sériovým výkonem. Moje první dotzy budou směrovat k radám ohradně výberu motoyklu a jeho koupě.

1. Jaké moto zvolit? Mezi moje kandidáty patří Suzuki SV650N, Bandit 600N,Bandit 650N, Honda CB600F Hornet a Honda CBF600 a to zřejmě od roku výroby 2003 a výš.
Tyto stroje vybírám v důsledku toho, že se mi líbí naked-bike, že jsou v cenové kategorii kterou bych měl zvládnout a s tím, že by měla vyhovovat i parkrát do roka rodině. Motka by také měla být použitelná i do budoucna. Vlastní řešení 2v vs. 4v řešit nebudeme srdcem mě to táhne k 2válci a to právě k SV650N líbí se mi nejvíce a cenově vypadá takě nejpřijatelněji. O tom, že Hornet a další stroje mají vyšší výkon pro mě není důležité. A to že i SV na začátečníka je velké sousto bych nechal na mě, jelikož používám rčení kdyš řídíš hlavou spoléhej se aby tě ostatní účastníci silničního provozu nezabili....

2. Je možné vůbec v čr zakoupit tyto modely v technickém stavu, který by neznamenal každoroční velké částky na servisování? Touto cesto bych chtěl požádat i pomoc s výběrem po stránce ekonomičnosti. Motka bude první rok spíše se se mnou otrkávat, takže žádné nebezpečné jízdy se konat nebudou, nebude také na ni potřeba cestovat, jenom bude sloužit jako doprava mezi městy v kraji a jako stroj zábavy.

Další otázky bych měl k obecnému servisu.
3. Co by měl zahrnovat každoroční servis moto krom náplní?
4. Na kolik ročne vyjde asi tak tudíž servisování skoro bezproblémové 6tistovky?
5. Co ačkoliv bych to měl být schopen dohledat na stránkách Ministerstva dopravy tak co obsahuje povinná výbava motocyklu?

Jak jsem psal jsem mladý nezkušený i financemi omezený student VŠ takže můj rozpočet na nákup samotného stroje by neměl překračovat 75000Kč. Měl by to být cenový strop a trochu se obávám že na modely na mladší roku 2003 to nebude stačit. Finance ohledně přepsání moto a vlastní výbavu řešit nebudeme, jelikož to nejsou zas taková pro mě zásadní čísla a v těchto směrech mi pomůže i rodina jelikož se bude chtít také občas svézt :). Jenom byste mohli uvést co by nemělo chybět ve výbavě. U přilby se můžeme bavit o výběru typu jestli zvolit klasiku integrální nebo výklopnou. Rukavice to je jasný zřejme dle financí ale předpokládám že by cca 150 na základní model měl stačit. Pak jako bundu bych rád využíval svoji koženou bundu, která mě stála dosti a rád bych ji více využíval. Kalhoty zřejmě budu donucen zakoupit, nebo dá se jezdit i v jeansech? Poslední kámen úrazu jsou boty tj. kolik investovat, nebo dá se jezdit v pevných vysokých kožených botech? (dobře finance řeším i u vybavení, ale tam jde o to abych si zbytečne nekupovat vybavení na SSmoto a pak stim nejezdil vyhlídkové jízdy:D.

Samotný nákup stroje bude určitě z druhé ruky, nebo motobazaru v období jara 2010. V tomto období budu rozšiřovat i svoje řidičské oprávnění. Převoz stroje není problém skoro celá rodina má už řp na An, ale bohužel nikdo nemá odvahu začít opět jezdit. Ktomu bych se chtěl zeptat(6): při rozšiřování TP z A0 na An se dělají pouze zkouška z jízd nebo musím opět dělat i testy. Promiňte tuto otázku, ale už je dlouhá doba co moji příbuzní tyto papíry dělali.

Chápu že bude asi dost věcí o kterých zatím netuším, ale proto jsem si založil toto vlákno už takto dopředu, abych se co nejlépe připravil na svoji první sezénu

jdoufám, že omluvíte moje slovní spojení a zřejmě i gramatiku, ale takovej už jsem nedokonalej student :D

Předem bych vám chtěl poděkovat za pomoci stát se hrdým motorkářem a tak rozšířit vaše řady nadšenců a fandů moto. Díky všem za pomoc

Naposledy editováno 14.07.2009 21:30:10

Začátek s moto Honza

14.7.2009 v 21:51 | Nahoru | #1
Nehceš si ten ŘP udělat už teď (samozřejmě jenom do 25 kw), koupit si jawu 350/639,640 a nejdříve se na ni jednu sezónu otrkat . Já sám jsem na ni začínal a můžu říci, že na "velkou" motorku tě to hodně připraví. Nemá sice takový výkon, ale na začátek je úplně postačující. Příští rok by si ji střelil a koupil si to SVčko.

Pokud máš pouze Ao, budeš muset na plné A dělat jak jízdy, tak testy. Pouze jízdy by si dělal, pokud by si měl už A do 25 kW.

1 reakcí na tento příspěvek Začátek s moto Honza

14.7.2009 v 21:54 | Nahoru | #2
uz jsem myslel, ze to nedoctu

SV je v pohode, tahne od spoda takze neni potreba vytacet. Kup 2003 a vys - se vstrikovanim! Ja mam fazera a SV od semaforu nestacim Neni to o max. vykonu ale o lehce dostupnem vykonu
Servis motorky je obecne drazsi nez servis auta v prepoctu na ujety kilometry. I kdyz jezdis hodne malo musis udelat servis aspon jednou rocne (do deseti tacu?, kdyz nebude nic zasadniho).
Urcite nezapomen na hadry. Cim kvalitnejsi si muzes dovolit, tim lip. Ale nezapomen, lepsi nejaky hadry (byt z lidlu) nez zadny (tricko a teplaky).

Začátek s moto Honza

14.7.2009 v 22:03 | Nahoru | #3
I "bezproblémová šestistovka" si v lepším případě jednou za dva roky řekne o sadu gum, brzdových desek, řetěz...

(reakce na) Začátek s moto Honza

14.7.2009 v 22:11 | Nahoru | #4
s.mike600> no, ja to nedočetl.............

Začátek s moto Honza

14.7.2009 v 22:15 | Nahoru | #5
Taky bych zacal s necim s 25kw (er5,gs,cbf500,..) sezonu jezdil a pak sel na vetsi a hadry pocitej tak 20 ze bude stat

Začátek s moto Honza

14.7.2009 v 22:15 | Nahoru | #6
Taky bych zacal s necim s 25kw (er5,gs,cbf500,..) sezonu jezdil a pak sel na vetsi a hadry pocitej tak 15-20 ze bude stat

Začátek s moto Honza

14.7.2009 v 22:16 | Nahoru | #7
Taky bych zacal s necim s 25kw (er5,gs,cbf500,..) sezonu jezdil a pak sel na vetsi a hadry pocitej tak 15-20 ze bude stat,pokud nevemes vyprodej ci bazar

edit. Sakris kolikrat to sem naskakalo

Naposledy editováno 14.07.2009 22:17:49

Začátek s moto Honza

14.7.2009 v 22:28 | Nahoru | #8
1. Motorku ti neporadím, já uplný naháče nikdy moc nepreferoval, páč na tom moc fouká a já rád jezdim rychle a nebo cestuju a v obou případech je vítr otravnej.
2.Určitě, ale těžko říct, jestli to jako laik dokážeš zhodnotit..na obhlídku a případnou projížďku mašiny si někoho vem, kdo do toho už trochu vidí.
3.To je těžko říct..běžne minimálně výměna oleje a filtru, a jedna sada gum..záleží ale kolik najezdíš a jakým stylem..tohle beru při nějakým tom průměru zhruba. Pak je jednou za čas potřeba vyměnit řetězovku a destičky, brzdovku, popřípadě nechat zkontrolovat a seřídit v servisu. Pozor ale na to, že kupovaná motorka má často spotřební věci na hranici životnosti(olej, gumy, řetězovka, destičky..) a tak je třeba žádat buď slevu u prodávajího, nebo s tím počítat, koupit třeba starší levnější motorku a vyměnit ty věci pak už sám. Blbý koupit motorku a pak zjisit, že nemám na olej a gumy..
4.Na to sem línej..to si spočítej podle bodu 3..
5.lékarnička, pojistky, žárovky, pokud vim..ale vozim jenom lékarničku a pojistky(a ty jenom proto, že sou náhradní v pojistkový skříňce už od výrobce)a někdo ani tu lékárničku ne..

Každopádně to chce hadry, rukavky a boty(kanady nedoporučuju z vlastní zkušenosti-falešnej pocit bezpečí)..tobě bude stačit komplet textil, nebo kombinace..případně dvoudílná kůže. Textil tě ale asi vyjde levnějc a funkci splní.
Přilbu záleží na tobě..s integrálkou není problém, výklopky bejvaj trošku hlučnější, s bezpečností(pokud se vyhneš nějakejm polskejm šmejdům a zůstaneš u značek) není problém. Každopádně doporučuju s vnitřní sluneční clonkou.

Hrubej odhad..na hadry cca 10tis když budeš kupovat ty nejlevnější věci(aspoň něco)+tak 5000 reerva na počáteční investice do spotřebky na motorku..ale to je oboje jako fakt krizový minimum.. Už seš z 75tis na 60..

já tak rád radím..

Naposledy editováno 14.07.2009 22:32:12

1 reakcí na tento příspěvek Začátek s moto Honza

15.7.2009 v 07:59 | Nahoru | #9
Máš to moc dlouhý, příště stručně a jasně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátek s moto Honza

15.7.2009 v 10:57 | Nahoru | #10
racek> jestli to bylo na mě tak ok..
takže moje zkrácená rada zní: KUP-MOTORKU-A-BENZIN-A-JEZDI!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátek s moto Honza

15.7.2009 v 12:00 | Nahoru | #11
kakabus> Bylo to na Kulika.

Ale zkratil jsi to hezky

(reakce na) Začátek s moto Honza

15.7.2009 v 16:25 | Nahoru | #12
no jako díky za postřehy a dopředu promiňte, ale když něco neovládám poptám se polopatě :)
a někdy je z toho sloh

u koupi moto si seženu buď známého mechanika nebo se poptám známejch co už jezdí:) díky za radu

k těm financím budu počítat radši teda s nakupkou do 70tisíc + 5jako minimální rezervu, hadry do těch peněz neůčtuji jak sem psal to se bude financovat z jinejch zdrojů

s gumama je mi to jasné počítám že nalítám ročne tak 3tisíce pouze, to sem zjistil jednodušše a to tím že přes sezonu autem najezdím tak 500km tak sem to vynásobil 6ti víc najezdit nemůžu už z časových důvodů

olej klasika no jako myslím že sem to psal toto taky neřešit

stim koupit něco do 25kW jako na to abych ted koupil 350 a na jaře to prodával to se mi fakt nechce, původně sem chtěl začínat už tento rok na uškrcené 6tce, ale byl sem nemocný a promarodit půlku sezony tak radsi počkám na další stím že koupím hned 6tku s plným výkonem

poslední důvod proč nechci investovat do jiného stroje je že se mi celá hotovost sejde až na podzim
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist