globalmoto_kveten





Téma: Starý x nový Most
 
13.7.2009 v 14:38
Čus, prosím, povězte mi někdo kolik dělá v Mostě úprava retardéru (za cílovkou)? Tedy o kolik je "nový Most" pomalejší než když se jel starej Most? Díky.

Starý x nový Most

13.7.2009 v 14:42 | Nahoru | #1
Dle stareho rekordu s retarderem a noveho se sikanou je to zhruba cca 4-5 vterin ...
S tema novejma motorkama a novym povrchem je rozdil uz podstatne mensi nez byl driv

Ne vazne pro normalniho smrtelnika cca 10 sekund , ale zalezi na spouste jinejch veci ...

Starý x nový Most

13.7.2009 v 14:43 | Nahoru | #2
.........kdysi to dělalo cca 10 sekund.......ale poslední dobou se to vlastně pomalu srovnává..........viz . časy o víkendou 1.36 min.!!!

Starý x nový Most

13.7.2009 v 14:52 | Nahoru | #3
To je hrozný, já bych taky tipoval minimálně 10 s, vždyť se tam určitě musí skoro až do jedničky a starej retardér šel v autě i na plnej, což bylo v pikouši okolo 200km/h. Směr komín a držet plnej kotel. Kdo tohle neuměl, měl smůlu . Teď říkáte, že s novou šikanou jsou i rychlejší, no to potěš....

Starý x nový Most

13.7.2009 v 14:58 | Nahoru | #4
rychlejsi to je jen kvuli materialu , lepsim jezdcum a novem povrchu . To co se delo ted o vikendu sem taky nepochopil , litry pod 1:37 a Bibo na 600 sotcku 1:38 - sice vysokejch , ale jsou tam

Pro normalniho cloveka, co nejede na hrane tohle asi nejsou rozhodujici faktory, takze muj odhad je plus minus 7-11 sekund

1 reakcí na tento příspěvek Starý x nový Most

13.7.2009 v 16:02 | Nahoru | #5
Tak jsem dal trochu práce a vytáhl jsem si traťové rekordy z Mostu. Takže starý okruh: 1:29,851 Yamaha s Lihdholmem v roce 1999, pro zajímavost auta 1:15,065 Benetton v roce 2002. Nový okruh: 1:37,213 v roce 2008 Meklau na litrový Sůze. Pro porovnání auto: 1:26,610 Medvěd klasifikace DTM. S hrůzou jsem zjistil, že by mi natrh´ prdel i náklaďák - na starým okruhu 1:50,260, na novým 2:01,340. Kam ty časy spějou . Nedávno se říkalo, že kdo dá pod 1:55, tak je docela dobrej...

(reakce na) Starý x nový Most

13.7.2009 v 23:10 | Nahoru | #6

Kryšpín>Tak jsem dal trochu práce a vytáhl jsem si traťové rekordy z Mostu. Takže starý okruh: 1:29,851 Yamaha s Lihdholmem v roce 1999, pro zajímavost auta 1:15,065 Benetton v roce 2002. Nový okruh: 1:37,213 v roce 2008 Meklau na litrový Sůze. Pro porovnání auto: 1:26,610 Medvěd klasifikace DTM. S hrůzou jsem zjistil, že by mi natrh´ prdel i náklaďák - na starým okruhu 1:50,260, na novým 2:01,340. Kam ty časy spějou . Nedávno se říkalo, že kdo dá pod 1:55, tak je docela dobrej...



Loni, kdyz tam Meklau posadil tech 37,2 to okomentoval slovy "slo by to i rychlejc" a ejhle letos nejaky Filla a Dietrich bac a oba 36, takze ono to fakt jde i rychlejc obzvlast pred Michalem smekam na "prekonane" R1 08 a nejak ti BigBengove nestihaji

Starý x nový Most

14.7.2009 v 07:48 | Nahoru | #7
kdo ten retardér vymyslel? pro mě jsou právě takovýhle zatáčky nejtěžší a ztrácim tam strašně, bylo mi řečeno, že tam mám jet na dvojku, ale na jedničku bych to snad na tom litru projela líp

Starý x nový Most

14.7.2009 v 08:09 | Nahoru | #8
Bohužel už tam je a asi se s tím nic dělat nedá,ale nejhorší je jaké kvality asfalt tam je... jsem udělal chybu,že jsem před závodama se k němu šel proběhnout. Tak vymletej asfalt už jsem dlouho na okruhu neviděl...

Starý x nový Most

14.7.2009 v 08:57 | Nahoru | #9
Nevim kolikrát jsem v Mostě byla, ale většinou tam i někdo spadnul a bylo to tam přímo ve stopě posypaný sorbentem, retardér je prostě moje noční můra. Pak ještě nevim jak si poradit s těma pruhama před cílovkou, protože přesně tam, kde by se mi to jelo dobře, jsou takový podélný hrboly či jak to nazvat.

Starý x nový Most

14.7.2009 v 09:32 | Nahoru | #10
Hm retardér měl sloužit k bezpečnosti jezdců, to chápu, ale řešení zatáčky moc ne. Nemusela se vracet tolik zpátky a být tak úzká. O tom se přesvědčil sestřelenej Polák WSBK Most Alpe Adria Cupu....zlomená ruka noha a pneumotorax...byla to určo chyba jezdce za ním, ale ta zatáčka je po startu dost na krev...njn snad takových bouraček bude co nejmíň.

Starý x nový Most

14.7.2009 v 10:29 | Nahoru | #11
Já už si teda moc přesně nezpomínám, ale tu šikanu tam dali po smrťáku, von se ten starej retarder fakt jezdil na plno a tenkrát tam bylo pár průšvihů a nakonec i nějakej smrťák. Bohužel jak to bývá - chtěli to tam zpomalit a asi to i přepískli. Je to na zátěž asi hodně exponovaný místo - plný brzdy po cílový rovině - kamiony tam s tím povrchem musí dělat pěknou rotyku - auto váží 5 tun a brzdí ze 160 km/h. Se nedivím, že tam ten asfalt je na maděru. Otevíraj to ještě někdy "po staru" nebo už to nejde?

Starý x nový Most

14.7.2009 v 10:34 | Nahoru | #12
asi nejde, je to jenom záchrana, když to nedobrzdíš ... to je další věc, která mě tam mate, protože jsem vůbec nevěděla kde mám brzdit, člověk před sebou pořád vidí rovinku a pár kuželů a je to takový zkreslující

Starý x nový Most

14.7.2009 v 10:46 | Nahoru | #13
No jo, hledání brzdných bodů, to je taky prča, než najdeš ten správnej. Si musíš najít něco okolo tratě (sloup, ceduli), čeho se chytneš, ale to asi víš. Nebo namalovat kulisu v podobě betonový zdi , to by pak všichni brzdili....

Starý x nový Most

14.7.2009 v 10:51 | Nahoru | #14
brzdim podle těch metrů co jsou na cedulích podél, ale opticky je to prostě divný celá ta část trati, moje nejneoblíbenější místo

Starý x nový Most

14.7.2009 v 11:48 | Nahoru | #15
Já si teda nejsem jistý, jeslti se bavíte o tom samém místě, ale retardér jsem určitě na jedničku nebo dvojku nejezdil, jenom jsem tam ťuknul do brzd, řadil o kvalt dolů a hned zas hup na plyn. Myslím, že jsem tam jezdil něco pod 200 km/h, ale kolik, to už si nepamatuju.

Naproti tomu šikana se jezdí na takhle nízké kvalty, já konkrétně za dva.

Co se týče bezpečnosti, je to trochu sporné. Šikana je místo které je více drsné hned po startu, případně ještě v prvním kole, naproti tomu každé předjíždění v nájedzdu do retardéru bylo tak trochu na nože, dva se tam do stopy v těch fofrech dost blbě skládali a veškerý pády tam byly hodně ošklivý.

Starý x nový Most

14.7.2009 v 12:10 | Nahoru | #16
Tak jsme to možná prohodili, já jsem teď měla na mysli to pidiesíčko (omluvte neodborný výrazy) hned za cílovkou, tak tam jsem to skopávala na jedničku, pak mi někdo (teda instruktor) radil, že na jedničku to jezdit nemám, že na dvojku a od tý doby se tam trápim plus to tam právě bejvá často posypaný a je tam při vnitřku divnej povrch, takže tohle bych potřebovala trénovat milionkrát za sebou, protože mi to fakt nejde a to tak že nejde

Starý x nový Most

14.7.2009 v 12:37 | Nahoru | #17
Určitě myslíme to samé - na konci cílovky byl dřív retardér, co moc neratardéroval , jezdilo se tam dost rychle a bylo tam pár průšvihů, pokud si dobře pamatuju tak i smrťák ve formuli, kdy tam chlápek skončil hlavou na svodidlech. Teď (2005, vono to strasně utíká) tam udělali opravdu šikanu na dvojku. To jsem ještě nejel, takže nemůžu vůbec hodnotit.

Starý x nový Most

14.7.2009 v 12:45 | Nahoru | #18
Tak každý tomu říká jinak, já tomu říkám retardér, protože mě to brzdí a šikana byla max. stará skoro rovná na 5 projetá v 220km/h

Po startu je nejprůserovější místo na trati, Brno je v tomhle benevolentnější....
Už by to hlavně chtělo novej povrch na celé trati a trochu zkulturnit boxy, prej se mají dělat nějaká vrata,zaplať pánbůh za to

1 reakcí na tento příspěvek Starý x nový Most

14.7.2009 v 12:50 | Nahoru | #19
Já jsem byl ve starém retardéru vyhnán jiným jezdcem v rychlosti okolo 200km/h a skoncil jsem v kotrmelcích na pravých svodidlech. Kromě toho, že jsem byl pomlácený a celý tak nějak divně natažený se mi naštěstí nic nestalo, ale motorka musela domů dodávkou... Nová šikana je z mého pohledu jednoznačně přínosem. Okruh je techničtější a v této pasáži také výrazně pomalejší. A navíc se mi tohle místo narozdíl od většiny lidí líbí. Co se týče techniky jízdy, brzdím na levé straně trochu hlouběji do zatáčky a řadím dvojku. Když už mám pocit, že to budu muset projet rovně, pustím brzdy, fláknu s motorkou doprava na koleno tak abych se co nejvíc přiblížil pravému kraji rovinečky mezi zatáčkami a hned zase přelézt na levou stranu, líznout levý kraj zatáčky a pod plynem hurá ven... I když to jedu na dvojku má R6 tendenci se na výjezdu stavět na zadní. Co by udělal litr a na jedničku si nechci představovat Posyp ničemu nevadí. Povrch je značně porézní a vapex, který vidíš v podobě bílých fleků leží v prohlubních mezi jednotlivými zrnky asfaltu, takže přilnavost gumy téměř vůbec neovlivňuje, toho se bát nemusíš, i když rozum říká něco úplně jiného... Osobně si myslím, že jezdit na litru je pro dívku, která navíc začíná závodit, zbytečně obrovské sousto... Na šestce by ses podle mne svezla mnohem lépe a měla by jsi z toho i lepší pocity.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý x nový Most

14.7.2009 v 13:04 | Nahoru | #20
Jakub od X-bikers> JJ,každej je na tom jinak, když vidíš jak přiletí maník a našije to do boku v plnejch nezvládnutejch brzdách z boku a nebo do tebe šťouchnul ve 2kilech tak je obojí špatně. Já jsem jen psal že to nové esíčko nemuselo být tolik utažené.

1 reakcí na tento příspěvek Starý x nový Most

14.7.2009 v 14:01 | Nahoru | #21
Starý esíčko já už neznám. Co se týče motorky tak to vim moc dobře, že na šestce by mi to šlo líp, taky jsem to na ní jela a tady to čtu imrvére, ale holt jsem po čtyřech letech na šestce chtěla něco jinýho a původně jsem vůbec neměla v úmyslu se nějak pouštět na okruh, jenomže to vyplynulo ze situace ... prostě se mi v provozu už přestává chtít jezdit, nebaví mě to a ani z toho už nemám extra radost proplejtat se mezi autama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý x nový Most

14.7.2009 v 14:41 | Nahoru | #22
A.F.I.> tak GSXR 750 kdybych nebyl tak prostorově výraznej tak je to ideální moto na Brno i Most 1000 je už docela divočina a dřina Je pravda taky že kámoš jezdil 6tku pak šel do 999 a te´d zase 6tku a je rychlejší než na litru,ale on je havranpírko

Jinak souhlas, provoz na našich silnicích není na supersport a je to o hubu, nemusím chdit daleko, kámoš leží v nemocnici v Mostě, protože mu maník v autě zahamstnul brzdu a bylo po srandě

Naposledy editováno 14.07.2009 14:48:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý x nový Most

14.7.2009 v 15:11 | Nahoru | #23
readymen> 750 jsem chtěla a sledovala inzeráty celou zimu, ale přijde mi, že jich je málo a tím pádem ten výběr se strašně zúžil, popravdě mě nezaujala 750 žádná, takže jsem skončila u příšery a nějak se to holt spolu naučíme kroužit
těch nehod je nějak moc no ... a akorát trnu, když někdo předjíždí kam nevidí a tak ... ale pardon za offf topic od retardéru

(reakce na) Starý x nový Most

14.7.2009 v 15:18 | Nahoru | #24
A.F.I.> to stejný, tak to zahrajeme že výjezd z toho esíčka je lepší pro 600 a 750 a litraři nedaj hned plnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý x nový Most

14.7.2009 v 17:30 | Nahoru | #25
readymen> Já si myslím, že když někdo do té zatáčky nezabrzdí a sestřelí při tom jiného jezdce, je to jeho chyba, protože nepsané pravidlo okruhu zní, že ten kdo je vpředu má právo volit stopu a ten druhý musí mít tolik rozumu, aby mu k tomu dal prostor. Teď při mistráku se tam zase kluci zbourali... Na jednu stranu je to těžké, nejít do té první zatáčky naplno, když se závod jede jen na deset kol, ale na druhou stranu přece musím tušit, že když se tam cpu vnitřkem, budu muset zabrzdit víc, abych se tam vešel...
Jak jsem psal: mě se to líbí a přijde mi bezpečnější, když do mě někdo ťukne při brždění, než když vyletím ve dvoustovce proti svodidlům

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý x nový Most

14.7.2009 v 17:46 | Nahoru | #26
Jakub od X-bikers> na kolika před šikanou s tou R6 brzdíš?

ta stará verze byla hodně divoká a zakázali ji loni od léta, když se tam na akci prospeed dva srazili, nějak se do sebe zahákli a v plné rychlosti rovně do bariér... oba bohužel na místě mrtví

Starý x nový Most

14.7.2009 v 18:06 | Nahoru | #27
pamatuju jak starou verzi tak i novou,v aute i na moto (starou verzi na SP1) a je pravdou ze jak tu nekdo psal,smer komin a plnej az dozadu pred vlasenku.bylo to hoooodne na srdicko.jenze je i pravdou ze tam bylo par fakt tezkejch ran a pak ten smrtak byla konecna.souhlasim s readymenem ze je to ted zbytecne utazeny na to kolik je kolem mista na neco hezciho a sirsiho.bohuzel je to ted jak to je a osobne to ted taky neumim jet tak jak bych chtel (na motorce) ale v aute (cupova puma) mi to sedlo bezvadne a bylo to misto kde se smazava rozdil mezi vykonem aut a je to o ridici.nastesti jezdim jen pro radost a tak si to uziju i tak ....

(reakce na) Starý x nový Most

15.7.2009 v 10:06 | Nahoru | #28
danR1> Okolo značky 200m zavírám plyn a začínám brzdit, takže cca 180m až 150m před první zatáčkou začínám brzdit, ale rychlejší jezdci (a že jich je) brzdí ještě o 30m až 50m později...

Starý x nový Most

15.7.2009 v 10:40 | Nahoru | #29
tak to jsme na tom zhruba stejně, akorát já při tom brždění hrozně bojuju s náporem na ruce, "držení se" kolenama nádrže mi nějak nesedí a celé to držím rukama.
Jakej rok té R6 máš a co jezdíš za převody v Mostě? Já jezdím 15/49 - do Brna mi to sedí skvěle, akorát na Mostě to mám na dvojku právě v té šikaně a pak ve vracáku hodně podtočené a pomalu se to sbírá. Zase na cílovce mám 6ku skoro v omezovači.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist