Co vsechno se na moto opotrebovava a udelali by jste si na to cryo upravu (ktera opotrebovani vyrazne snizuje), kdyby jste mohli?
Celkem jasne jsou desticky a kotouce, u retezu je to slozitejsi kvuli o-krouzkum, takze treba jenom rozety a kolecka nebo retezy bez krouzku, loziska opet trochu problem s tema ktery jsou tesneny gumou...
Motorovy dily jsou taky jasny, ale motor si asi tak casto nestavime, ze?
Co dalsiho (kovovyho) se rychle opotrebovava?
Diky :)
http://www.cryo-centrum.cz/
1 reakcí na tento příspěvek Cryogenni zpracovani dilu na moto
1 reakcí na tento příspěvek Cryogenni zpracovani dilu na moto
Carlos.>Zajímalo by mne co by to udělal s pístem?!?
Zalezi na tom z ceho ten pist je, kazdej material reaguje jinak, u nekteryho muzes cekat zlepseni o 50% a u nekteryho az o 500%. To plati o vsem, ne jen o pistech.
Postupnym zmrazenim az na -300F , udrzenim na teto teplote 24 hodin a zase postupnym ohratim na pokojovou teplotu, a naslednym kratkodobym temperovanim na cca 150C zmenis charakteristiku materialu ve prospech zvysene odolnosti vuci opotrebeni trenim. Dalsi vyhodou je 'stress-relief' - pri vyrobe vyrobku je struktura materialu nejvic namahana v miste rezani/frezovani atd a material nema ve vsech mistech vyrobku stejnou mikroskopickou strukturu - cryogenni process tuto nevyvazenost odstranuje nebo alespon snizuje. Proto si zavodni tymy nechavaji osetrit prevodovky a podobne, tam jim tolik nehrozi to opotrebovani, ale urcite to vic vydrzi kdyz jsou ty prevodovy kola ktery dostavaji poradny rany strukturalne stabilni..
Carlos.>Taky to ve mně nebudí moc velkou důvěru, bo když je to známá technologie takovejch let, tak kdyby to až tak zázračne fungovalo jak je prezentováno, tak by to už každý používal a vědělo by se o tom...?!?
Ten komu se to vyplati to pouziva, to ze to existuje/funguje je overeno vedecky. Ve statech firem ktere to nabizeji a delaji pro sirokou verejnost je spousta, u nas ta technologie az doposud verejne dostupna nebyla a to ze to ma Bosch ci Siemens nekde pro svoji vyrobu se az tak moc na verejnost nedostane, nemluve o tom ze by jste si tam nechali neco osetrit na svoji moto :)
Tech informaci v cestine o tom neni prilis, kdo chce hledat musi vetsinou v cestine
http://en.wikipedia...._Cryogenic_Treatment
http://www.efunda.co...modify/cryogenic.cfm
http://www.cryogenicsinternational.com/
http://www.cryotron.com/
Staci trochu googlovat :)
1 reakcí na tento příspěvek Cryogenni zpracovani dilu na moto
popis technologie pro zájemce
1 reakcí na tento příspěvek Cryogenni zpracovani dilu na moto
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cryogenni zpracovani dilu na moto
[img] to je za součástku?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cryogenni zpracovani dilu na moto
restore>Tahle technologie se používá už nějaký ten pátek,ale určitě to není tak že narvu hliníkový píst do kapalného dusíku a on bude nezničitelný .Používáme to při výrobě velice tenkých,ale hodně tvrdých součástí (až 62HRc).Pro laiky neupotřebitelné.Kdo chce zvýšit povrhovou tvrdost hliníkových slitin na své moto,udělá líp když použije obyč elox.Fajnšmekři nitrid titanu.
popis technologie pro zájemce
Jenze tady nejde o povrchovou upravu kterou by jsi srovnaval s eloxem...elox ti obrousim smirkovym papirem a pod nim bude nezmeneny puvodni material, kdezto cryotreatment ti zmeni strukturu v cele hloubce, takze pokud se ti neco otira, tak se to bude otirat po celou dobu existence stejne ...
Proto je jeden z nejbeznejsich artiklu na cryotreatment brzdovy kotouc, vyrazne tim prodluzujes jeho zivotnost bez snizeni brzdneho ucinku a to ti zadna povrchova uprava nenabidne...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cryogenni zpracovani dilu na moto
hIGGI>restore>Tahle technologie se používá už nějaký ten pátek,ale určitě to není tak že narvu hliníkový píst do kapalného dusíku a on bude nezničitelný .Používáme to při výrobě velice tenkých,ale hodně tvrdých součástí (až 62HRc).Pro laiky neupotřebitelné.Kdo chce zvýšit povrhovou tvrdost hliníkových slitin na své moto,udělá líp když použije obyč elox.Fajnšmekři nitrid titanu.
popis technologie pro zájemce
Jenze tady nejde o povrchovou upravu kterou by jsi srovnaval s eloxem...elox ti obrousim smirkovym papirem a pod nim bude nezmeneny puvodni material, kdezto cryotreatment ti zmeni strukturu v cele hloubce, takze pokud se ti neco otira, tak se to bude otirat po celou dobu existence stejne ...
Proto je jeden z nejbeznejsich artiklu na cryotreatment brzdovy kotouc, vyrazne tim prodluzujes jeho zivotnost bez snizeni brzdneho ucinku a to ti zadna povrchova uprava nenabidne...
A proč to žádná fabrika co vyrábí kotouče nepoužívá?(nebo alespoň jsem o těchhle kotoučích ještě neslyšel) Logicky by jí kupovalo víc lidí, protože by měli výhodu před konkurencí...
Naposledy editováno 09.06.2009 08:59:15
Carlos.>hIGGI>restore>Tahle technologie se používá už nějaký ten pátek,ale určitě to není tak že narvu hliníkový píst do kapalného dusíku a on bude nezničitelný .Používáme to při výrobě velice tenkých,ale hodně tvrdých součástí (až 62HRc).Pro laiky neupotřebitelné.Kdo chce zvýšit povrhovou tvrdost hliníkových slitin na své moto,udělá líp když použije obyč elox.Fajnšmekři nitrid titanu.
popis technologie pro zájemce
Jenze tady nejde o povrchovou upravu kterou by jsi srovnaval s eloxem...elox ti obrousim smirkovym papirem a pod nim bude nezmeneny puvodni material, kdezto cryotreatment ti zmeni strukturu v cele hloubce, takze pokud se ti neco otira, tak se to bude otirat po celou dobu existence stejne ...
Proto je jeden z nejbeznejsich artiklu na cryotreatment brzdovy kotouc, vyrazne tim prodluzujes jeho zivotnost bez snizeni brzdneho ucinku a to ti zadna povrchova uprava nenabidne...
A proč to žádná fabrika co vyrábí kotouče nepoužívá?(nebo alespoň jsem o těchhle kotoučích ještě neslyšel) Logicky by jí kupovalo víc lidí, protože by měli výhodu před konkurencí...
Vzhledem k tomu ze za poslednich dvacet let celej automobilovej prumysl smeruje k tomu aby bylo vsechno co nejlevneji vyrobeno a aby to vydrzelo co nejmin a bylo to narocny na opravu - a lidi aby kupovali novy auta misto toho aby jezdili tema 10 let starejma, tak te snad nemuze prekvapovat ze do toho nejdou? Proste se setri kde se da, auta uz davno nejsou co bejvaly co se tyce kvality zpracovani, vydrze a predimenzovanosti...
A mozna je to i obchodni politika, radsi jednomu zakaznikovi prodam 3 sady 'obycejnych' kotoucu, nez abych mu prodal jednu sadu 'osetrenych' ktera mu vydrzi stejne dlouho jako ty 3 sady 'obycejnych' dohromady. Vetsina lidi kouka na cenu a vezme to nejlevnejsi, i za cenu toho ze to bude delat 3x....dneska ma kazdej hluboko do kapsy :)
Dr.Ďuričko22>restore>Třeba tohle je taky přešlé mrazem .
[img] to je za součástku?
Raznice pro výrobu dílu z plechu.Myslím že to byla poslední operace na postupovém lisu,jestli mě paměť neklame.Byly u ní problémy s tvarovou stálostí po klasickém zakalení na nějakých 62Hrc .Po "přemražení" jako když utne.
Carlos.>hIGGI>restore>Tahle technologie se používá už nějaký ten pátek,ale určitě to není tak že narvu hliníkový píst do kapalného dusíku a on bude nezničitelný .Používáme to při výrobě velice tenkých,ale hodně tvrdých součástí (až 62HRc).Pro laiky neupotřebitelné.Kdo chce zvýšit povrhovou tvrdost hliníkových slitin na své moto,udělá líp když použije obyč elox.Fajnšmekři nitrid titanu.
popis technologie pro zájemce
Jenze tady nejde o povrchovou upravu kterou by jsi srovnaval s eloxem...elox ti obrousim smirkovym papirem a pod nim bude nezmeneny puvodni material, kdezto cryotreatment ti zmeni strukturu v cele hloubce, takze pokud se ti neco otira, tak se to bude otirat po celou dobu existence stejne ...
Proto je jeden z nejbeznejsich artiklu na cryotreatment brzdovy kotouc, vyrazne tim prodluzujes jeho zivotnost bez snizeni brzdneho ucinku a to ti zadna povrchova uprava nenabidne...
A proč to žádná fabrika co vyrábí kotouče nepoužívá?(nebo alespoň jsem o těchhle kotoučích ještě neslyšel) Logicky by jí kupovalo víc lidí, protože by měli výhodu před konkurencí...
drazsi kotouce jsou takto osetrene... treba firma braketech
Naposledy editováno 09.06.2009 15:47:51
mam mrazeny cely prevodovy ustroji(prevodovka, diff) v aute ktery snese maximalne kolem 220hp a ted drzi uz dlooouuho pres 350hp v extremnich podminkach..
jen to delaly v frozen solid v britanii a za nekolikanasobne vetsi cenu, taky aby ne kdyz je to renome firma co mrazi pro vetsinu rally vozu
Skoda ze to higgi neprivez uz vty dobe
hIGGI>restore>Tahle technologie se používá už nějaký ten pátek,ale určitě to není tak že narvu hliníkový píst do kapalného dusíku a on bude nezničitelný .Používáme to při výrobě velice tenkých,ale hodně tvrdých součástí (až 62HRc).Pro laiky neupotřebitelné.Kdo chce zvýšit povrhovou tvrdost hliníkových slitin na své moto,udělá líp když použije obyč elox.Fajnšmekři nitrid titanu.
popis technologie pro zájemce
Jenze tady nejde o povrchovou upravu kterou by jsi srovnaval s eloxem...elox ti obrousim smirkovym papirem a pod nim bude nezmeneny puvodni material, kdezto cryotreatment ti zmeni strukturu v cele hloubce, takze pokud se ti neco otira, tak se to bude otirat po celou dobu existence stejne ...
Proto je jeden z nejbeznejsich artiklu na cryotreatment brzdovy kotouc, vyrazne tim prodluzujes jeho zivotnost bez snizeni brzdneho ucinku a to ti zadna povrchova uprava nenabidne...
Myslím že dost dobře nechápeš o co u téhle technologie jde.Používá se kvůli rovnoměrnějšímu "prokalení" součásti,tak aby neznikaly ložiska s méně nebo více zakalenou ocelí.Tím pádem nevznikají pnutí mezi nesourodým materiálem a součást se při dalším opracování nedeformuje uvolňováním napětí.
Když jsem před lety po škole nastoupil do praxe,říkali mi už tehdy staří praktici,že litinový odlitek převodové skříně,nebo stojanu stroje je nejlepší nechat "vystárnout"přes zimu venku.Efekt byl podobný jako u téhle technologie.Ta tohle "vystárnutí" jen podstatně urychlila.
Pokud myslíš automobilové kotouče,je to naprosto jasné.Jsou litinové a tahle metoda jen urychlí jejich "zrání".Jaksi není čas čekat rok.
Pokud máš na mysli motoc.kotouče,jejich pnutí se vychytalo už při výrobě a další zpracování nemá smysl.Větší životnosti dosáhneš i obyčejným tepelným zpracováním.Dělal jsem si na Kawu GTR zadní kotouč ze zušlechtěného materiálu a po 60tis km je pořád jako nový.A bez mrazení
Kdyby to byl takový zázrak,prošly tím všechny součástky,což se určitě neděje.Výrobci zřejmě vědí proč.
1 reakcí na tento příspěvek Cryogenni zpracovani dilu na moto
Na druhou stranu ne kazdej ma pristup nebo cas udelat si kotouce popripade jiny dily na auto/moto ze zuslechtilyho materialu tak jako ty. Proto spousta lidi pouziva kryogenicky mrazeni, jelikoz to setri penize ale hlavne cas. Coz zrovna schaneni kvalitniho materialu, technicky nakres, hledani firmy ktera to vyrizne apod. neni nejuspornejsi metodou casu.
btw. kdyz to neni takovy zazrak, proc je vetsina dilu v motorech pro vozy rally, wrc, drag-strip, tryskova letadla, lode, kryogenicky mrazena?
Proc kazdej motorar a upravce cehokoli tuto metodu vysoce doporucuje?
Teda ne v cr, tady evidentne stacej jen uslechtily materialy a to co rikal franta omacka
To že se to používá u WRC,letadel asi nebude nic překvapivého,ale nic z toho nikdo znás asi neprovozuje.U takových akcí se taky ovšem počítá s úplně jiným rozpočtem že.
Je mi šumák co si kdo udělá s motorkou,třeba ať narve do komory i sedadlo,ale líp nepojede,míň žrát taky nebude a výsledný efekt bude teda nula nula prd.
Co se týká výdrže kotoučů.....Mám na GS v předu originály s opotřebením 0,1mm z každé strany a mám najeto něco málo nad 90tis km,terénem,po silnici,naložený i rychlíkovým tempem .Pochybuju že je taliáni od Bremba mrazili.
1 reakcí na tento příspěvek Cryogenni zpracovani dilu na moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cryogenni zpracovani dilu na moto
lukaash>restore : mas nejake prakticke zkusenosti s cryo zmrazovanim nastoju pro triskve obrabeni?
Ne,jen se střižnými nástroji,nebo s jinými díly sestav.Pokud vím,tak jediný výrobce který má odstraněné povrchové napětí u VBD je Kennametal s technologií BEYOND.Opravdu to funguje,mám to vyzkoušeno.Nárůst řezných rychlostí až o 300%.Zní to neuvěřitelně,ale opravdu je to pecka.
Tohle by možná stálo za zkoušku,ale nevím co tomu řekne povlak (pokud je).Otázka je jestli cena vyváží případný zisk životnosti.
Pro frantu je to zbytecnost, stejne tak jako pro konzumni spolecnost, ale pokud to clovek mysli s upravami vaznejc nez jen filtr a vyfuk, tak je to skvela moznost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cryogenni zpracovani dilu na moto
restore>lukaash>restore : mas nejake prakticke zkusenosti s cryo zmrazovanim nastoju pro triskve obrabeni?
Ne,jen se střižnými nástroji,nebo s jinými díly sestav.Pokud vím,tak jediný výrobce který má odstraněné povrchové napětí u VBD je Kennametal s technologií BEYOND.Opravdu to funguje,mám to vyzkoušeno.Nárůst řezných rychlostí až o 300%.Zní to neuvěřitelně,ale opravdu je to pecka.
Tohle by možná stálo za zkoušku,ale nevím co tomu řekne povlak (pokud je).Otázka je jestli cena vyváží případný zisk životnosti.
povlak nerika nic momentalne testujeme hrubovaci Hitachi a zatim jsme na cca +90% zivotnosti oproti neupravenym, pri 2,5 nasobne rezne rychlosti (neupravene to absolutne nezvladaly, a nikdo z Prametu nebyl schopny nam doporucit adekvatni platky) ... jde o drtici kladiva do kamenolomu (odlevane do pisku ... tzn. v povrchu je nejake procento vmestku).
k cene ... hlava pro 5 platku vydrzela 12ks kladiv, nyni 22ks (1platek/360,-) ... zatim se zda, ze se to vyplati
Je mi jasny ze zivotnost kotoucu na moto je vetsinou vyrazne vetsi nez zivotnost ridicu motorek, takze tadle technologie ma spis vyuziti u neceho jako jsou ty retezovky (alespon rozety/kolecka) kde je opotrebovani celkem rychle ... asi by nebylo od veci vyzkouset i zpracovani desticek ...
Ale treba je jeste neco co se hodne opotrebovava, pisty na dvoutaktech?