globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přechod na plnou syntetiku
31.5.2009 v 00:09
Zdravim všechny.
Potřeboval bych poradit s mojí aprilii rs 125.Mám v ní klasický 2T olej,který tam lil majitel předemnou,ale rozhodl jsem se tam nalít plnou syntetiku myslíte,že to bude něčemu vadit?,popřípadě co bych měl vyměnit?

Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 00:17 | Nahoru | #1
Lej tam pořád to samé ....

1 reakcí na tento příspěvek Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 00:24 | Nahoru | #2
tak tak neb se může stát že když nalaješ plnou sintetiku tak ti rozpustí velké množství karbonu co se usadil v motoru najednou a máš zaděláno na problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 08:20 | Nahoru | #3
pneuBoss: Nemůže se to stát, pokud nemá veterána, odstaveného někdy v 70. letech z provozu. Oleje obsahují aditiva i detergenty nejméně 30 let, kde by se tam vzalo velké množství karbonu?

wenk: Jaký olej tam někdo lil předtím? Do RS rozhodně dávej co nejkvalitnější olej (nazývaný z marketingových důvodů "plná syntetika"). Vysokootáčkové 2T motory jsou na mazání nejchoulostivější.

(reakce na) Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 09:08 | Nahoru | #4
1100Virago> Já jsem ještě aprilku RS125 bez karbonu ještě neviděl.

Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 09:13 | Nahoru | #5
Karbon a syntetika to jsou jenom strašáci u takového mota, to není vetrán. 1100Virago má pravdu, ani na vteřinu bych se nebál. Kdyby si položil otázku, komu to karbon rozpustilo, neodpoví ti ani jeden, všichni to ale 100% někde slyšeli

Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 10:32 | Nahoru | #6
když do toho dáš plnou syntetiku tak Ti to může rozpustit celej motor! určitě bych do toho nic jinýho nedával.

Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 10:36 | Nahoru | #7
ten problem by byl, jezdilo by to predtim na M6A. I z plný syntetiky je karbonu 6 půlek

Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 10:36 | Nahoru | #8
urcite totam nalej se nic nestane ja taky leju plnou syntetiku,jednou na benzince meli jen obyčejnej tak sem to tam nalila a taky se nic nestalo

Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 11:12 | Nahoru | #9
RS má výfukovou přívěru ne? tak pak určitě plnou syntetiku bez váhání....je to mnohem lepší, měl sem DT125 a viděl jsem přívěry jetý na polosyntetiku a takový ty pochybní olejíčky a byly rozhodně zaneřáděnější než ta moje, navíc po šesti letech ani jedna porucha, najeto 20000
už podle ceny to poznáš...syntetika je dražší..myslím že se vyplatí těch pár korun obětovat

Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 11:39 | Nahoru | #10
No každopádně bych měl asi vypustit ten stávající olej? a pak tam nalít plnoi syntetiku ne?

1 reakcí na tento příspěvek Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 14:19 | Nahoru | #11
tak když už na to jezdí dýl tak to smíchání aspoň nebude pro ten stroj takovej šok a zvykne si na to vklidu...pak už tam dá rovnou syntetiku a je to...ale osobně bych se tý polosyntetiky zbavil co nejrychlejc..klidně vypustit..rozhodně to neuškodí

Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 14:29 | Nahoru | #12
Pokud se bavíte o oleji do benzínu,tak potvrzuji to,co psali Virago a MacekNX,a pokud o oleji do motoru,tak tam je to jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na plnou syntetiku

31.5.2009 v 19:56 | Nahoru | #13

PRETORIAN88>tak když už na to jezdí dýl tak to smíchání aspoň nebude pro ten stroj takovej šok a zvykne si na to vklidu...pak už tam dá rovnou syntetiku a je to...ale osobně bych se tý polosyntetiky zbavil co nejrychlejc..klidně vypustit..rozhodně to neuškodí



V zásadě není úplně nejlepší nápad, míchat dva rozdílné oleje.
Zvláště plná syntetika je docela složitě namíchaná směs přesně vyseparovaných frakcí a veeeelmi pečlivě odměřených aditiv.
Smícháním s polosyntetikou se k tomu přidá spousta aditiv a širokých frakcí, se kterými výrobce té plné syntetiky fakt nepočítal.
Každopádně to změní vlastnosti toho oleje, teoreticky může i o dost k horšímu.
V reálu to ale nebude TAK špatné, aby to nefungovalo vůbec, mazat to bude.
Osobně bych to ale nedělal.

Pro šťouraly - tou prvou větou myslím míchání minerálního a syntetiky dohromady. Čistě minerální (tedy široké frakce s aditivy) se používají u "obyč.", nenáročných motorů a je téměř jedno, co se jak smíchá, pokud se dodrží výkonnostní a viskozitní třídy.

Edit: písmenko...

Naposledy editováno 31.05.2009 19:56:46

(reakce na) Přechod na plnou syntetiku

1.6.2009 v 20:27 | Nahoru | #14
Dalos76> Pravda
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2890 23.5.2024 v 23:20 tomasNJ
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist