bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pneu ER-5
15.5.2009 v 23:37
Zdravim, chtěl bych se zeptat jaký tam máte pneu? resp. slyšel sem že se tam dá hodit i 160ka což mi příde už moc, tak jestli tam někdo máte něco většího než 130 tak se podělte o zkušenosti, díky
Předchozí
1 2
Následující

Pneu ER-5

16.5.2009 v 00:00 | Nahoru | #1
sorry ale dávat tam cokoli vetšího než 130 je totální píč*****

Pneu ER-5

16.5.2009 v 01:25 | Nahoru | #2
proč dávat širší gumu? Myslím, že konstruktéři věděli proč tam dávaj 130..
Já jezdim na 130 (alt.140) na devitikilu..

Pneu ER-5

16.5.2009 v 06:18 | Nahoru | #3
A strunu ve vejfuku už máš ?

1 reakcí na tento příspěvek Pneu ER-5

16.5.2009 v 07:58 | Nahoru | #4
také jsem chtěl 140 na GS500, ale bylo mi v pneuservisu vysvětleno, že to není dobré, moto je stavěno na šířku kterou máš napsanou ve velkém TP, a ještě mi bylo řečeno, že hlásiče náklonu, které jsou na stupačce, by nefungovali tak jak mají, jelikož na širší pneu bych mohl do většího náklonu a tím pádem až za stupačku a mohlo by vést k neblahým následkům...

1 reakcí na tento příspěvek Pneu ER-5

16.5.2009 v 08:12 | Nahoru | #5
Já bych tam dal spíš menší.
Bude to mít menší valivý odpor a pojede to rychleji.

Natrhneš prdel i R1pyčo

(reakce na) Pneu ER-5

16.5.2009 v 09:30 | Nahoru | #6
George1982> Díky za radu, mám zkušenost ze 125 že když sem tam hodil o cm širší gumu bylo to jen k dobru věci. Proto jsem se chtěl zeptat jestli třeba u ER-5 ta 140ka taky není dobrý nápad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu ER-5

16.5.2009 v 09:30 | Nahoru | #7
Trutnovacek> Sorry, ale chtěl sem se jen zeptat jestli je to k něčemu a jaký sou s tim zkušenosti, nepotřebuju natrhávat R1 pyčo...

Pneu ER-5

16.5.2009 v 09:31 | Nahoru | #8
radsi tam nech to co tam ma byt... oni ti japoncici dobre vedeli proc tam dali 130, a ne treba 150

1 reakcí na tento příspěvek Pneu ER-5

16.5.2009 v 09:35 | Nahoru | #9
co si vlastne od te sirsi gumy slibujes?? lepsi ovladatelnost?? spis bych uz teda investoval do sirsich riditek, s nema se to ridi mnohem lip

(reakce na) Pneu ER-5

16.5.2009 v 10:13 | Nahoru | #10
Cosmogagy> Asi si od toho slibuju lepší ovladatelnost, ale de jen o to, že prostě vim že to tam někteří lidi maj a tak se ptám jakou s tim maj zkušenost. Samotnýho by mě asi nenapadlo si to tam dat širší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu ER-5

16.5.2009 v 10:29 | Nahoru | #11

Gagle>Trutnovacek> Sorry, ale chtěl sem se jen zeptat jestli je to k něčemu a jaký sou s tim zkušenosti, nepotřebuju natrhávat R1 pyčo...



Z laického pohledu ( mého):

Motorka je stavěná podle nějakých výpočtů tak aby byla maximálně bezpečná, vyhovovala normám atd. Proto jsou předepsané nějaké rozměry. V tomto případě pneu. Jiné rozměry už to porušují.
proč se laboruje jen se šířkou a ne třeba výškou, či dokonce průměrem...??

Výměnou pneu za jiný rozměr něco možná zlepšíš, ale na druhou stranu si něco dalšího zhoršíš.
Jinak myslíš, že moje upozornění na valivý odpor se toho netýká? Vliv na spotřebu, rychlost, hluk......

Naposledy editováno 16.05.2009 10:32:09

(reakce na) Pneu ER-5

16.5.2009 v 10:34 | Nahoru | #12
Trutnovacek> Ale já ti to vůbec neberu, ale mohl sis odpustit R1 pyčo, na to ti kašlu jen sem chtěl prostě nějaký rozumný názory. A určitě beru tvoje argumenty, každopádně to má něco do sebe předepsaný rozměry atd. Ale z vlastní zkušenosti vim že 1cm do šířky mi u 125 přidal stabilitu a ovladatelnost... a nějakej zápor jsem zatim nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek Pneu ER-5

16.5.2009 v 10:40 | Nahoru | #13
JJ, a co stunu v laufu, doporucuji bassovou, to bude sakra dunivy bengal.

(reakce na) Pneu ER-5

16.5.2009 v 10:52 | Nahoru | #14
MartinFary> nene, zatim jen soprán

Pneu ER-5

16.5.2009 v 14:48 | Nahoru | #15
Výměnou pneu za jiný rozměr něco možná zlepšíš, ale na druhou stranu si něco dalšího zhoršíš.
Jinak myslíš, že moje upozornění na valivý odpor se toho netýká? Vliv na spotřebu, rychlost, hluk......
Trutnovaček,
s tím valivým odporem jsi jaksi trochu vedle. Než se začneš přít a šířit bludy doporučuju se vrátit na pár hodin fyziky.
Ale k původní otázce. Předpokládám, že ER 5ku si nekupuje někdo s ambicema brousit hlásiče náklonu. Osobně si myslím, že tomuto motocyklu pneumatika o pár milimetrů širší nemůže uškodit. Na druhou stranu mu ale nic nepřidá. Měl jsem ER 5 dva roky a radši jsem dal dobrou 130ku než laborovat s rozměrem.

Pneu ER-5

17.5.2009 v 19:59 | Nahoru | #16
Se širší gumou si moc nepomůžeš.
Motorka půjde hůře zklápět do zatáček, odzkoušeno.

Dal bych tam to, co tam patří.
Mi zatím, co se týče pneumatik, nejvíce vyhovovaly Continental Avenue.

2 reakcí na tento příspěvek Pneu ER-5

21.5.2009 v 11:43 | Nahoru | #17
podle testů (nevím zda jsou pravdivé), byli hodnoceny nejlépe tyhle DUNLOP

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu ER-5

21.5.2009 v 14:59 | Nahoru | #18
George1982> Který jsi myslel?

1 reakcí na tento příspěvek Pneu ER-5

21.5.2009 v 16:51 | Nahoru | #19
hodně si ldi chválí i tyto

(reakce na) Pneu ER-5

21.5.2009 v 21:11 | Nahoru | #20
Trutnovacek> No vidíš jak to de i rozumná rada by se našla jo, to je taková klasika, za rozumnej peníz, rozumný jízdní vlastnosti

Pneu ER-5

21.5.2009 v 22:07 | Nahoru | #21
btw, ja jezdim Continental ContiTwist SM Sport (ale jen na zadku, v rozmerech na predek se nedela)... stoji par susnu (okolo 1200-1400 myslim), vydrzela mne 7000km a dost slusne drzi, vzbuzuje duveru, neustreluje...

dela se jeste verze SM (bez toho oznaceni Sport), z tou zkusenosti nemam, ale stoji okolo litru, a podle mne bude mit trochu tvrdsi smes, takze vic vydrzi, ale bude min lepit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu ER-5

21.5.2009 v 22:37 | Nahoru | #22

Gagle>George1982> Který jsi myslel?



omlouvám se skočil mi tam nějaký blbý odkaz, snad ted se mi to povede DUNLOP

(reakce na) Pneu ER-5

22.5.2009 v 04:53 | Nahoru | #23

George1982>Gagle>George1982> Který jsi myslel?

omlouvám se skočil mi tam nějaký blbý odkaz, snad ted se mi to povede DUNLOP



jestli jsou hodnoceny nejlépe nevím, ale asi byly standardně montovaný už ve fabrice.
Tedy já jsem je tam měl a ještě mám. Při mém cestovním tempu a nájezdu cca 15000 km má předek 2,2 a zadek 3 mm. Což na tuto sezonu ještě dá... takže odhaduju nějaký nájezd 20000 km na sadu.

I když pravda 3 roky na jednu sadu je už asi hodně, guma (materiál ) stárne....atd..Příští sezonu půjdou nový. A asi vyzkouším ty Pilotky

Jeden test tady; druhý tu

Naposledy editováno 22.05.2009 04:57:05

(reakce na) Pneu ER-5

25.6.2009 v 20:10 | Nahoru | #24
George1982>
Tyhle ARROWMAX Dunlop GT501 mam na sve ER. Kdyz je porovnam s brachovo Mitaskama tak nebe a dudy. Mitas v zatackach obcas uskakovala.
Mam teda prd najezdeno. A asi jde i o typ. Ne jen vyrobce, ale zatim jsem s temahle Dunlopkama i jako beginner spokojenej.

1 reakcí na tento příspěvek Pneu ER-5

12.9.2009 v 23:37 | Nahoru | #25
Pirelli Sport Demon, bez problemu jsem si poskrabal v naklonech boty. Obuti co predepisuje vyrobce ten motocykl neomezuje, to hlava jezdce!

[img]

(reakce na) Pneu ER-5

14.9.2009 v 15:39 | Nahoru | #26
MarioV2> souhlasim, vetsinou ER5 neomezuje ani obuti, ani origo rozmer pneu (ktery je mimochodem nejlepsi) ani typ gumy (pokud to neni guma na enduro nebo cestovni deska)...
s vetsinou tady jmenovanych gum, at uz GT501, ContiTwist SM Sport, SportDemon nebo Pilot Activ a jine, tu motorku podrzi bez problemu az na stupacku...

1 reakcí na tento příspěvek Pneu ER-5

14.9.2009 v 20:12 | Nahoru | #27
Máte zkušenosti s Michelin pilot activ? v porovnání s ostatními.Uvažuju o nich,při koupi mota mám mišmaš ve předu metzeler která je docela sjetá a tvrdá(odpovídající dezén ještě má)a vzadu mám ještě slušnou Pirelli sport deamon-a s ní spokojenej nejsem.

(reakce na) Pneu ER-5

14.9.2009 v 23:21 | Nahoru | #28

maryXR>Máte zkušenosti s Michelin pilot activ? v porovnání s ostatními.Uvažuju o nich,při koupi mota mám mišmaš ve předu metzeler která je docela sjetá a tvrdá(odpovídající dezén ještě má)a vzadu mám ještě slušnou Pirelli sport deamon-a s ní spokojenej nejsem.



a proc nejsi s Demonem spokojeny??

na Aktivky jsem slysel vpodstate jen chvalu, celkem slusny kilometrovy najezd (pri klidnem jezdeni predek najede pres 20tkm, zadek jsem slysel nejvic nazoru mezi 10-15tkm), a kdyz je zahrejes (coz stejne musis kazdou gumu) tak podrzi motorku bez problemu az na stupacku (ale to zvladnou i napr vyse zminovane Arrowmaxy, ContiTwisty i Sport Demony)

stejne mi ale neleze do hlavy co ti na tom SportDemonovi vadi.. znam dost lidi co je jezdi na ruznych masinach, a nikdo si vyrazne nestezoval na prilnavost ani na suchu ani na mokru, o nejakem ustrelovani nemuze byt ani rec kdyz se zahreji jak maji (to bys musel jezdit bud jako posrany a ty gumy tou pomalou jizdou ani nezahrat, a nebo zase jako superstrelec a odirat patery hlasice naklonu za sezonu, aby te Demony nepodrzely).. jedine spatne co jsem slysel a videl je ze se ke konci rychlejs sjizdej... rozhodne ER-5ku musi sada sport demonu podrzet bez jakychkoliv problemu a nejistoty az na stupacky a najet 10tkm (zadni guma).. ale teda co se tyce meho doporuceni, pokud bys chtel echt grip na ER-5, doporucuju Pirelli Diablo vepredu a COntinental ContiTwist SM Sport vzadu (popripade dozadu prave toho SportDemona ktery ti nesedi )

Naposledy editováno 14.09.2009 23:28:18

1 reakcí na tento příspěvek Pneu ER-5

15.9.2009 v 00:00 | Nahoru | #29
Tak bych taky přidal nějakou zkušenost, když jsem ER-5ku kupoval tak tam byla nová Continentalka Conti twist. Šla celkem rychle dolů, je to původem guma na motard závody. Najel sem na ní sice jen asi 5tis. ale zase si říkám, lepší za sezonu 3-4x přezout a mít gumu, která se rychle zahřeje a dobře drží i při sportovnější jízdě, než tam mít celou sezonu gumu za 4tis. a poněkud tvrdší.
A co je potřeba dodat, bota i stupačka není problém a je žvejklá pěkně do kraje... Kámoš tam má nějaký víc cestovky a má pořád tak cm rezervu...

(reakce na) Pneu ER-5

15.9.2009 v 08:40 | Nahoru | #30

Gagle>Tak bych taky přidal nějakou zkušenost, když jsem ER-5ku kupoval tak tam byla nová Continentalka Conti twist. Šla celkem rychle dolů, je to původem guma na motard závody. Najel sem na ní sice jen asi 5tis. ale zase si říkám, lepší za sezonu 3-4x přezout a mít gumu, která se rychle zahřeje a dobře drží i při sportovnější jízdě, než tam mít celou sezonu gumu za 4tis. a poněkud tvrdší.
A co je potřeba dodat, bota i stupačka není problém a je žvejklá pěkně do kraje... Kámoš tam má nějaký víc cestovky a má pořád tak cm rezervu...



v tomhle souhlas, ja ContiTwista SM Sport mel vzadu taky, najel jsem na ni dokonce okolo 8tkm (ale je fakt ze jsem ji projel uplne maximalne, az se projelo treti platynko tak ze usla ) a ta guma pokud se chvilku zahreje tak fakt podrzi bez problemu az na stupacku aniz by davala najevo nejaky neklid, to driv daval najevo neklid podvozek motorky.. sice ma oproti konkurentum mensi kilometrovny najezd, ale zase stoji zhruba 1500kc, a to si myslim ze se vyplati
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist