globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohon kola
 
12.5.2009 v 11:01
Jaký pohon kola upřednostňujete a proč?Řetěz,řemen a nebo kardan?
Anketa: Jaký pohon kola upřednostňujete?
Řetěz
40%
14
Řemen
14%
5
Kardan
46%
16

Pohon kola

12.5.2009 v 11:11 | Nahoru | #1
Hoj neni mozne, ze jsem te ted potkal v nedeli na Dubé? Si pamatuju ted soudek Jinak k tematu... Musim uprednostnovat retez, protoze doposavad vsechny stroje co jsem chtel a mel nebo mam, meli pohon zadniho kola jen retezem... A masinu co bych chtel RSV1000, tak ma taky retez... Vlastne ze sportu vsechny ( az teda na Buella )... Ale nerikam, ze jsem s retezem nejak spokojeny... kazdych 1000km ho cistit, mazat a napinat nic moc... Ale vse ma sve pro a proti...

1 reakcí na tento příspěvek Pohon kola

12.5.2009 v 11:12 | Nahoru | #2
Hledám pohon pro svůj ohon...

Pohon kola

12.5.2009 v 11:31 | Nahoru | #3
vetsina by asi brala kardan, ale on jaksi na motorkách moc neni, a rozhodovat se podle pohonu, to lidi daj spíš na design nebo jméo značky

Pohon kola

12.5.2009 v 11:37 | Nahoru | #4
kardan - bez údržby. jen olej

(reakce na) Pohon kola

12.5.2009 v 12:14 | Nahoru | #5

Sooky>Hledám pohon pro svůj ohon...



ohone...pohone...

1 reakcí na tento příspěvek Pohon kola

12.5.2009 v 14:16 | Nahoru | #6
řetěz je nejrozšířenější ale řekl bych nejhorší varianta díky tomu zasírání všeho okolo, napínání atd. ..

kardan - těžkej, sežere dost výkonu proti ostatním a až se mi posere a řeknou mi cenu za opravu, tak si to půjdu hodit

řemen - ten bych si osobně vybral jako nejlepší volbu - nenapadají mě negativa, i když určitě taky nějaký má..

Pohon kola

12.5.2009 v 15:12 | Nahoru | #7
Osobně kardan (mám teď), protože pokud funguje, tak není co řešit. Nicméně se nedá použít u všech mašin, takže bych případně volil klasiku řetěz. Řemen se mi moc nelíbí, ale funkčně ho nemůžu hodnotit, mašinu s ním jsem neměl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohon kola

12.5.2009 v 16:22 | Nahoru | #8
dva_hrnce> řemen se musí taky napínat né?Měl to tatík na čopru.. A nevím jak by to bylo s přenosem síly u těch největších střel(R1, GSXR1000..) jestli by to ten řemen utáhl.?

Edit: Já jsem pro řetěz, ta údržba není tak strašná, navíc pro toho kdo cestuje jsou vynálezy jako scottoiler a jejich cenová dostupnost(řetězů) je taky OK,takže proč ne.
Jinak teda nevím proč se už na žádné mašině nedělají kdyty řetězu jako byly např. na Jawě 350 - pak to nedělalo bordel okolo a bylo to i kryté oproti nečistotám, ale asi mě někdo důvod řekne..

Naposledy editováno 12.05.2009 16:24:51

(reakce na) Pohon kola

12.5.2009 v 16:26 | Nahoru | #9
abcman> i V rody dragstry mají řemen, takže utáhl já jsem pro řemen, minimální údržba, žádnej hluk a bordel a max.životnost...kardan dobrej ale těžkej...řetěz až poslední

1 reakcí na tento příspěvek Pohon kola

12.5.2009 v 16:34 | Nahoru | #10
taky by se mi libil remen (nicmene nejaky duvod jeho nenasazovani u sportu ma, jen ho nevime)...

(reakce na) Pohon kola

12.5.2009 v 16:41 | Nahoru | #11
Skalda> já myslím, že řetěz má asi o něco větší možnost přenosu výkonu , ale o tolik to asi zase nebude

Pohon kola

12.5.2009 v 17:07 | Nahoru | #12
to asi ano, resp. otazka by mela byt, jak velky by musel byt, trebas pro 150HP..

Pohon kola

12.5.2009 v 17:10 | Nahoru | #13
sem pro řemen maj ho oba moji skůtři

Pohon kola

12.5.2009 v 17:11 | Nahoru | #14
nezáleží jak velký ale na skladbě toho řemenu...taky mám 145HP

Pohon kola

12.5.2009 v 17:33 | Nahoru | #15
tak to jiste - treba z papiru by moc velkej vykon neprenesl. Pokud slusnej remen pro 145HP neni rozmerove (sirkou asi zejm.) vyrazne jinej nez retez na podobnej vykon, tak teda stale nevime, co jim brani v nasazovani...

Pohon kola

12.5.2009 v 22:06 | Nahoru | #16
do traktorů moc nedělám, ale když uvážím stavby z H-D a podobné, kde jsou dvouvály o obsahu přes 2litry a je to hnaný řemenem na primáru i sekundáru..
jasně, nebude to mít 180k, ale krouťák asi jako prase..
možná má řetěz proti řemenu výhodu v odolnosti proti prasknutí (nebo jak to napsat)..
slyšel jsem že řemen vydrží cca 40tis. km, ale občas se najde zmetek kterej se po 5 trhne..
No a prasknout na Buse ve 290, asi nic moc představa..
taky těžko určit náklady na výrobu, co kdo myslíte? je fakt že řemen je možná ještě méně zastoupen než kardan mezi výrobci..

ed.:písmenko

Naposledy editováno 12.05.2009 22:07:19

Pohon kola

13.5.2009 v 09:58 | Nahoru | #17
KARDAN:

+ masivní odolný, zcela zapouzdřený, a proto není vystaven nečistotám a povětrnosti, prakticky bezúdržbový, tichý

- mechanicky složitý, relativně těžký, vytváří určitý reakční moment (v praxi jsem jej ale vůbec nepozoroval) a začne-li v něm rachotit, je to drahý špás.

ŘETĚZ:

+ nejdéle používaný, léty prověřený, při úplném zapouzdření i celkem odolný, jednoduchá údržba a opravy

- hlučný, vystaven všem venkovním vlivům, nutnost pavidelného čištění a mazání, znečišťuje motocykl odlétajícím mazivem, plně zapouzdřený řetěz se zahřívá a opravy jsou složitější

OZUBENÝ ŘEMEN:

+ tichý, jednoduchá kontrukce, bezúdržbový, dlouhá životnost, neznečišťuje motorku

- materiál časem zteří a ztrácí pevnost, stačí jediný kamínek mezi kolo a řemen a je konec, při zapouzdření se přehřívá, sporná životnost při vysokém přenášeném výkonu, u některých motocyklů značně složitá demontáž

Já osobně dávám absolutní přednost kardanu.

Pohon kola

16.5.2009 v 11:55 | Nahoru | #18
Skvělé úvahy,budu se jimi řídit a díky Všem za pomoc.

Pohon kola

17.5.2009 v 22:52 | Nahoru | #19
řemen ,ale těch peněz když to praskne ,jinak manuál uvádí 40000km ovšem na Kawě má prozatím nalítáno 120000-oproti novému se rozdíl pozná ale zatím stále tahá

Naposledy editováno 17.05.2009 22:52:21

Pohon kola

17.5.2009 v 22:53 | Nahoru | #20
a jedno foto k tomu

[img]
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist