1 reakcí na tento příspěvek Pohon kola
1 reakcí na tento příspěvek Pohon kola
kardan - těžkej, sežere dost výkonu proti ostatním a až se mi posere a řeknou mi cenu za opravu, tak si to půjdu hodit
řemen - ten bych si osobně vybral jako nejlepší volbu - nenapadají mě negativa, i když určitě taky nějaký má..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohon kola
Edit: Já jsem pro řetěz, ta údržba není tak strašná, navíc pro toho kdo cestuje jsou vynálezy jako scottoiler a jejich cenová dostupnost(řetězů) je taky OK,takže proč ne.
Jinak teda nevím proč se už na žádné mašině nedělají kdyty řetězu jako byly např. na Jawě 350 - pak to nedělalo bordel okolo a bylo to i kryté oproti nečistotám, ale asi mě někdo důvod řekne..
Naposledy editováno 12.05.2009 16:24:51
1 reakcí na tento příspěvek Pohon kola
jasně, nebude to mít 180k, ale krouťák asi jako prase..
možná má řetěz proti řemenu výhodu v odolnosti proti prasknutí (nebo jak to napsat)..
slyšel jsem že řemen vydrží cca 40tis. km, ale občas se najde zmetek kterej se po 5 trhne..
No a prasknout na Buse ve 290, asi nic moc představa..
taky těžko určit náklady na výrobu, co kdo myslíte? je fakt že řemen je možná ještě méně zastoupen než kardan mezi výrobci..
ed.:písmenko
Naposledy editováno 12.05.2009 22:07:19
+ masivní odolný, zcela zapouzdřený, a proto není vystaven nečistotám a povětrnosti, prakticky bezúdržbový, tichý
- mechanicky složitý, relativně těžký, vytváří určitý reakční moment (v praxi jsem jej ale vůbec nepozoroval) a začne-li v něm rachotit, je to drahý špás.
ŘETĚZ:
+ nejdéle používaný, léty prověřený, při úplném zapouzdření i celkem odolný, jednoduchá údržba a opravy
- hlučný, vystaven všem venkovním vlivům, nutnost pavidelného čištění a mazání, znečišťuje motocykl odlétajícím mazivem, plně zapouzdřený řetěz se zahřívá a opravy jsou složitější
OZUBENÝ ŘEMEN:
+ tichý, jednoduchá kontrukce, bezúdržbový, dlouhá životnost, neznečišťuje motorku
- materiál časem zteří a ztrácí pevnost, stačí jediný kamínek mezi kolo a řemen a je konec, při zapouzdření se přehřívá, sporná životnost při vysokém přenášeném výkonu, u některých motocyklů značně složitá demontáž
Já osobně dávám absolutní přednost kardanu.