globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

27.4.2009 v 09:56 | Nahoru | #1
Takovým projektům sice fandím, ale od tohoto konrétně nic nečekám. Jawa už bohužel má těžko na co navázat. A začínat od začátku? Čím? Retro? Ta vlna brzy pomine a navíc konkurence už je dost velká. Sport? No to abych se zasmál. Velký enduro? Tak do souboje s japoncema, rakušákama a němcema by se nepustil dnes ani blázen. Chopper? No to snad fakt ne.
Jako v Jawě by měli začít myslet a jestli se chtěj rozhejbat, tak pěkně od začátku - malý motorky - 125 ccm, 250 ccm - cenově dole, pro začínající jezdce, protože koho si nevychovaj, tak toho už nikdy nechytěj.

Naposledy editováno 27.04.2009 09:56:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

27.4.2009 v 10:33 | Nahoru | #2

Dave81>Takovým projektům sice fandím, ale od tohoto konrétně nic nečekám. Jawa už bohužel má těžko na co navázat. A začínat od začátku? Čím? Retro? Ta vlna brzy pomine a navíc konkurence už je dost velká. Sport? No to abych se zasmál. Velký enduro? Tak do souboje s japoncema, rakušákama a němcema by se nepustil dnes ani blázen. Chopper? No to snad fakt ne.
Jako v Jawě by měli začít myslet a jestli se chtěj rozhejbat, tak pěkně od začátku - malý motorky - 125 ccm, 250 ccm - cenově dole, pro začínající jezdce, protože koho si nevychovaj, tak toho už nikdy nechytěj.



A proč si myslíš, že tradiční evropské a japonské značky téměř zcela vyklidily kubatury od "lehce nad 125 ccm" po "500 ccm"?
Protože tam je "západní" trh relativně malý a je tam obrovský tlak levných čínských a korejských motorek.
Pouštět se do zhruba čtvrtlitru bez čínského motoru by byla v podstatě ekonomická sebevražda. A s čínským motorem mají v nabídce už dnes 125 i 250.

Číňani rok od roku zvyšují kubatury svých motorek. Před 5 roky měly jejich "vlajkové lodě" zhruba 200 ccm. Teď to je 400 ccm a laborují s 600 ccm. Tradiční výrobci musejí utíkat stále nahoru.
Stejně je jednou čínská produkce zlikviduje a přežije jen pár rarit (jako v Anglii přežil jen Triumph). Naději na přežití by pak podlé této logiky měla Jawa právě jen s něčím takovým, jako jsou dnes např. motorky MG a pod. A tam se právě ten litr hodí.

Naposledy editováno 27.04.2009 10:34:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist