globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Starty
23.4.2009 v 14:14
Zdravím mám jawu 350/354 a při studených startech když přidám plyn tak chcípe je to u těch starších jaw normalní nebo čím to muže být??
Předchozí
1 2
Následující

Starty

23.4.2009 v 14:20 | Nahoru | #1
to je normál přidávej plyn hezky pomalu s citem

1 reakcí na tento příspěvek Starty

23.4.2009 v 14:37 | Nahoru | #2
no jo ale než se to zahřeje tk to pořad chcípá no

Starty

23.4.2009 v 14:38 | Nahoru | #3
Startuj ji se zavřeným difuzorem. Po nastartováni ho nech ještě chvíli zavřený a motor chvilku prohřej tak na půl plynu. Pak to bude OK a motor se už jízdou rychle ohřeje.

(reakce na) Starty

23.4.2009 v 14:43 | Nahoru | #4

jawacekk>no jo ale než se to zahřeje tk to pořad chcípá no



A taky je samozřejmostí dobře seřízený karburátor (tuším jehla šoupátka na 2. zářezu shora, šroubek volnoběžné směsi povolený o cca 0,5-1,5 otáčky z úplného zašroubování - přesně to nastavíš tak, že teplý motor pak nemá po přidání plynu z volnoběhu tendenci chcípat a plynule po puštění plynu zas na volnoběh spadne, tzn. není mezi volnoběhem a vyššími otáčkami nějaké zřetelná díra).

Starty

23.4.2009 v 14:43 | Nahoru | #5
je to normální. Když přidáš plyn jak to není zahřáty tak to zhasíš protože tam jde moc benzínu.

1 reakcí na tento příspěvek Starty

23.4.2009 v 14:51 | Nahoru | #6
karboš je seřizený dobře!! Jo mimochodem co je to difuzor sem to ješte neslyšel!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty

23.4.2009 v 14:59 | Nahoru | #7

jawacekk>karboš je seřizený dobře!! Jo mimochodem co je to difuzor sem to ješte neslyšel!



To je ta část karburátoru, co je nejvzdálenější od motoru (tam vstupuje do karburátoru vzduch a vytváří s benzínem směs). Na starších karbech, co měly místo filtru jen drátěnku, ja přes to taková klapka a tím se to přivře, aby tam ten vzduch skoro nešel. Ale koukám, že ty tam máš ten karb nějaký novější než z kejvy, s přímým filtrem? Každopádně buď na studený start zavřít ten vzduch, nebo u novějších Jikovů pustit sytič.

Starty

23.4.2009 v 15:11 | Nahoru | #8
No ja to tam nemam bo tam mam rám z 250 sportky tk proto,tam ma normálně filtr!Chtěl sem tam dat tu dratěnku ale zas to nezachytí menší bordel

Starty

23.4.2009 v 15:12 | Nahoru | #9
A sytič teš nemám!!

(reakce na) Starty

23.4.2009 v 15:27 | Nahoru | #10
Krajda> nemám ani jedno, nemám ani sluníčko ani sytič, cepák se o to postará sám zvýšením hladiny ten můj funguje jak na fichtlu

1 reakcí na tento příspěvek Starty

23.4.2009 v 15:53 | Nahoru | #11
Jaký zas cepák??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty

23.4.2009 v 16:41 | Nahoru | #12

jawacekk>Jaký zas cepák??



Míněno teda asi přeplavovací kolíček, kterým přeleješ plovákovku benzínem před startem, abys hodně obohatil směs Takhle se to pro start obohacuje na karbech, co nemají mechanické uzavírání vzduchu ani sytič (jako např. na panelkách a 634, což jsem si nahoře neuvědomil ).
Prostě tu motorku na start přelej, párkrát prošlápni s vypnutým zapalováním, pak zase přelej a pořádně na to se zepnutým zap. dupni
Jiný problém by ovšem byl, jestli ti to studený chcípá z ničeho nic, jestli to předtím nedělalo. To pak může být nějaký problém s karbem, většinou způsobený usazenou nečistotou...

(reakce na) Starty

23.4.2009 v 17:23 | Nahoru | #13
Krajda> No tak to tam mám a vždy před startem mu nakapu!! Tak pak jedine ze by to bylo zasrané no bo před chvíli sem jezdil a nemohl sem ji zas kopnout tk sem to musel roztlacit no!! Nemohly by to byt jeste třeba špatné svičky??

1 reakcí na tento příspěvek Starty

23.4.2009 v 18:07 | Nahoru | #14
Svíčku skoukni rozhodně taky, to je otázka minuty zjistit, jakou dává jiskru a jestli není zanešená. Měla by tam být N15C nebo N14C (hlavně ne s Y !). No a pro jistotu zkontroluj předstih a odtrh, ten se může klidně třeba povolit a pak to dělá neplechu hlavně při startování.
Otázka je taky, co ti s tím udělala ta tvoje úprava výfuku, na 2T dělá výfuk s průběhem otáček hoodně, jestli ti to třeba takhle nezlobí od té doby.

(reakce na) Starty

23.4.2009 v 18:13 | Nahoru | #15
Krajda> No já tam mam svíčky N8Y tk nwm no bude to tým??

Starty

23.4.2009 v 18:14 | Nahoru | #16
to jsou do pincka ne??

(reakce na) Starty

23.4.2009 v 18:19 | Nahoru | #17
Cobra357> Ani bych neřek no

Starty

23.4.2009 v 18:35 | Nahoru | #18
No ty svíčky tam rozhodně nepatří, i když to na ně tak nějak jede taky Dej tam normální nové N15C (nebo i N14C, ty jsou studenější-trochu lépe se to chladí, ale déle zahřívá). Pak můžeš zjišťovat další příčiny, proč to najednou studené chcípá. A vyčištění a správné znovusložení karbecu taky nic nestojí .

Starty

23.4.2009 v 18:42 | Nahoru | #19
No skusím je koupit a uvidím ještě dám vědět!!

1 reakcí na tento příspěvek Starty

23.4.2009 v 19:00 | Nahoru | #20
Jj, dej svíčky, co tam patří.
Ale jenom těmi to, zdá se, nebude. Hlavně musíš mít v pořádku ten karburátor (čistý, průchodný, plovák správně vysoko...). Taky pro jistotu zkontroluj i filtr, jestli už třeba není zanesený. Třiapůle je nenáročná, zahřátý motor s nabitou baterkou už lecos odpustí, ale na startech a za studena se i menší problémy s karburátorem nebo zapalováním projeví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty

23.4.2009 v 19:20 | Nahoru | #21
Krajda> Jak to myslíš plovák spravně vysoko?? :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty

23.4.2009 v 19:37 | Nahoru | #22
jawacekk> No v plovákovce je plovák, který určuje, jak vysoká hladina benzínu tam bude. Plovák je přichycený na takové jehle, která pouští/zavírá přítok benzínu (podle hladiny, co tam zrovna je, ten plovák, respektive ta jehla buď klesá=otevírá přítok, nebo stoupá=zavírá přítok). Zní to složitě, ale prostě jde o to, kolik benzínu v karburátoru je, hlavně na volnoběh je poznat, když není správná hladina (nechytá to nebo hodně blbě, případně se to uchcavá a nedrží otáčky).
Jestli jsi s tím ale teď nic nedělal (na některých jehlách lze totž pomocí závlačky změnit polohu plováku nahoru nebo dolu), musí to být OK. Občas se teda stává, že plovák prorezne a natéká do něj benzín, ale to už hodně fantazíruju, to bys poznal, že by to pořád přetékalo.
Hlavně musíš mít profouknuté trysky a kanálek volnoběhu (profoukneš tu díru, kde je vodorovný šroub=šroub volnoběžné směsy), často se tam dostane třeba jen zrnko prachu a už to rozhodí směs.
Je to jen JAWA, žádná záhada, to se vyřeší

Naposledy editováno 23.04.2009 19:39:16

(reakce na) Starty

23.4.2009 v 19:42 | Nahoru | #23
Krajda> No ja vím jak to funguje ale to by mělo byt OK no!!Ještě to skusím profouknout!!A uvidím !! Jo a mě to nejde štelovat tu vyšku plováku!!

(reakce na) Starty

23.4.2009 v 20:05 | Nahoru | #24
Cobra357> No jenomže to nechytne bezproblémově to je ten problém!

3 reakcí na tento příspěvek Starty

23.4.2009 v 20:14 | Nahoru | #25
No problém je hlavně, jak chápu, že to předtím nedělalo a najednou to studený chcípá. Takže asi došlo k nějaký změně (nejčastěji zanesený karbec). Jinak třiapůle po nastartování chcípe, jedině snad když jí dáš z volnoběhu plnej knedlík. Normálně, pokud na studeném motoru zvolna přidáváš plyn, by to chípat nemělo.
Můžeme tady o tom psát romány, ale prostě je základ mít seřízený zapalování, což asi, kromě těch svíček, máš(?), a pak správně nastavenej a průchodnej karbec... vždyť to není letadlová loď

(reakce na) Starty

23.4.2009 v 20:53 | Nahoru | #26
Krajda> Jo elektrika by měla být OK!! Předtím to nedělalo !! Zitra koupím ty svíčky tk uvídím no!!

Starty

23.4.2009 v 20:54 | Nahoru | #27
Bo na bráchovým pionýru to dělalo taky že jak byla studená svíčka že to nestartovalo tk sem ji vyměnil a bylo to OK!!

(reakce na) Starty

24.4.2009 v 16:44 | Nahoru | #28
Krajda> Jo a muže být svíčka N5YC??

(reakce na) Starty

24.4.2009 v 16:46 | Nahoru | #29
Krajda> Ne N15YC??

Starty

24.4.2009 v 16:53 | Nahoru | #30
sem se splet
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3890, 3891] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116715 Včera v 22:53 Sema
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist