globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je lepší do pneu
20.4.2009 v 18:31
přezul jsem gumy na plechovce a jelikož jsou nový nechal jsem je napustit dusíkem.Prej déle vydrží.Teď přemejšlím, jestli to dát i na motorku, tam ty teploty jsou daleko větší.Dusík je prí teplotně stabylní

Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 18:55 | Nahoru | #1
ne že déle vydrží,ale nemění se tlak v pneu vlivem teplot.....teda aspoň myslím.....

Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 19:00 | Nahoru | #2
Vydrží déle protože vlivem dusíku se méně zahřívaj -> méně sjížděj...

... takže doporučuju, když chceš mít "studený" gumy i na moto.

Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 19:06 | Nahoru | #3
Dusík se tam dává proto aby zabránil oxidaci gumy a ráfku. Jináč jo zabraňuje přehřátí gumy. Ale nevím jak to bude fungovat u moto. Vždyť u moto gum je to zahřívání právě důležité. Aby jsi tam neprdnul dusík a vlastně jsi "popřel" zahřívání gum.

Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 19:22 | Nahoru | #4
vše, co napsali, je pravda

jediný důvod pro, který mě napadá, je použít měkčí gumy a žádat po nich stejnou výdrž jako u tvrdších
ale v podstatě ty měkčí nedostaneš na teplotu, jakou mají mít a budou se chovat jako ty tvrdší

1 reakcí na tento příspěvek Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 19:30 | Nahoru | #5
nn dusik ma vetsi molekuly takze neunika tak snadno jako kyslik a taky nereaguje na zmenu teplot - tim ze by menil svuj objem - ale zahriva se podobne - aspon myslim

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 19:46 | Nahoru | #6
zx6rmichal: Dusík má samozřejmě menší molekuly než kyslík, i když se vlivem marketingu protlačil do povědomí opačný názor.
Huštění dusíkem pěkně shrnuje článek Dusík? Raději dětem zmrzlinu...

Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 20:20 | Nahoru | #7
kdyby to bylo tak geniální, tak se používá i na závodech ,což myslím ne právě proto že se guma nezahřeje

(reakce na) Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 20:27 | Nahoru | #8
1100Virago>ten odkaz je vyčerpávající,zůstanu u obyč kompresoru.Dusík je jen tahání peněz.Bez výsledku

1 reakcí na tento příspěvek Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 21:18 | Nahoru | #9
Huštění pneumixem je nejlepší draze placený placebo efekt v pneuprůmysl!!! TEČKA

(reakce na) Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 21:38 | Nahoru | #10
czert> přesně tak.Má to význam u náklaďáků kde je 10 atm.Jinak je to jen tahání peněz z důvěřivců.

(reakce na) Co je lepší do pneu

20.4.2009 v 23:52 | Nahoru | #11

1100Virago>zx6rmichal: Dusík má samozřejmě menší molekuly než kyslík, i když se vlivem marketingu protlačil do povědomí opačný názor.
Huštění dusíkem pěkně shrnuje článek Dusík? Raději dětem zmrzlinu...



clanek je vycerpavajici - mel jsem za to ze je to naopak :\ asi jsem podlehl marketingovemu tlaku

1 reakcí na tento příspěvek Co je lepší do pneu

21.4.2009 v 02:02 | Nahoru | #12


Kolikpak je v atmosféře-vzduchu, co si tam natlačím kompresorem, asi tak dusíku? že by 78% takže kecy o tom že 100% dusík, že to má menší teplotní závislot atd sou akorát vo hovnu

Naposledy editováno 21.04.2009 02:03:03

(reakce na) Co je lepší do pneu

21.4.2009 v 09:39 | Nahoru | #13

Dingo>

Kolikpak je v atmosféře-vzduchu, co si tam natlačím kompresorem, asi tak dusíku? že by 78% takže kecy o tom že 100% dusík, že to má menší teplotní závislot atd sou akorát vo hovnu



nemyslíš že se dá dusík nějak získat jakoby ''přefiltrovat'' bez koncentrace s kyslíkem a dalšími vzácnými plyny???

Co je lepší do pneu

21.4.2009 v 09:46 | Nahoru | #14
No ja mam v práci dusik kterej ma -196 stupnu C...takze kdyby nekdo chtel???Jinak tepelnou roztaznost ma velkou jen v kapalnem stavu(muj pripad).Ale uz jsem taky videl kola napustena dusikem ale ten borec mi tvrdil ze je to X krat lepsi nez klasika...prej jsou lehci,min se sjizdi,min casto se dofukuje atd atd...stejne kompresor the best...

2 reakcí na tento příspěvek Co je lepší do pneu

21.4.2009 v 10:33 | Nahoru | #15
Dej tam helium a odlechcis si tak i motorku! Gumy se zahrivaj vpodstate hned a mas na vaze tak o 8kg min! Predni kolo jde krasne za plynem i na petku, teda obcas i to zadni, ale kdyz mas kontrolu trakce tak to neni tak zly. Jezdi to Hoysung v MotoGP tak to musi byt overeny, ne? Jo a nezapomen na zahnuty ventilky jinak to nema zadny vyznam!

(reakce na) Co je lepší do pneu

21.4.2009 v 10:36 | Nahoru | #16
Honziss>

(reakce na) Co je lepší do pneu

21.4.2009 v 11:25 | Nahoru | #17
Honziss> na co ty zahnuty ventilky??ja mam na masine ventilky otoceny o 90 stupnu jako by ne ke stredu ale ven z kola a nejaky jiny nez normalni.Nevim co je to zac uz na masine byly...

Co je lepší do pneu

21.4.2009 v 11:31 | Nahoru | #18
já běžně napouštím gumu dusíkem až 75 procenty a myslím že to stačí, doporučuji.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR JorgeRs 6 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37


TOPlist