globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moje 1. nehoda

8.4.2009 v 17:31
tak jsem to dneska položil s mírným ťuknutím do dodávky ve Vršovicích (Slavíkova-Polská)
Objížděl jsem přes protisměr auta na světlech a padla mi tam akorát zelená. Tak sem to rovnou chtěl vzít rovně přes křižovatku, ale 1. auto co stálo na světlech bliklo na dodávku naproti co chtěla odbočovat doleva, ať jede. To už jsem vjel do křižovatku, na které jsou vtipně kostky takže jsem to položil.
Nevim čí je to vina, popis situace na obrázku přidám.
Mám škodu asi za 7 tis., hned sem to hodil do Vrbovky do servisu.
[url=

Naposledy editováno 08.04.2009 17:32:32

11.4.2009 v 22:32 | Nahoru | #121

Kibitz>imho si precti ZoPnPK, motorky nemaji specialni pravidla. To co popisujes se tyka mopedu do 50ccm, aspon to tak bylo, ze pokud vypnes motor, tak jsi i se strojem cohdec, velke motorky se to netykalo pokud vim.

Promiň. Neznám tu zkratku.

13.4.2009 v 10:09 | Nahoru | #122
nevím jak ti to vyhodnotila policie ale myslím že jsi předjížděl v křižovatce tudíž jsi propadající...

13.4.2009 v 14:24 | Nahoru | #123
dobrá smůla..

13.4.2009 v 20:24 | Nahoru | #124
no tka to mas relativne stesti ze jsi nejel zrejme nejako extremne rychle mohlo to dopadnou hur. Ja jsem takovy stesti nemel aby me to stalo "jenom" sedmicku ale moje chyba to nebyla takze to zaplatila pojistovna. Jinak moc peknej obrazek

14.4.2009 v 08:53 | Nahoru | #125
vonZahn> Tak hele vypadá to jednoduše ale není. Když to vemu tak jak se to narodilo tak 1. Ty máš je vpravo a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti při pravém okraji komunikace. 2. Je tam podélná čára souvislá, dle obrázku, tu nesmíš přejíždět. 3. Jsou tam semafory, takže na značky zapoměňte, hlavní a vedlejší, to je uplně jedno. Teď záleží, jaký semafory, jestli plná světla, kombinované signály, šipka pro opuštění křižovatky apod. 3. Hodně záleží na sutuaci v době bezprostředně před střetem. 4. Pak je tady povinnost vozidla odpočujícho vlevo, dát přednost v jízdě protijedoucím. Ale to je jen základ. Ještě tu je konečné postavení vozidel, místo střetu apod. Pak se teprve posuzuje míra zavinění jednotlivých účastníků.

Jestli,ale chceš jednoduchou odpověď, tak za předpokladu, že vše nahoře napsáno vyložím ve tvůj prospěch, tak podle zákona (pro všechny: vyhláška již neplatí) za nehodu nemůžeš. A kdybych to měl brát z toho profesionálního, řidičského apod. hlediska, tak je to tak 50/50.

1 reakcí na tento příspěvek Moje 1. nehoda

14.4.2009 v 15:17 | Nahoru | #126
Ozzymu se omlouvám, mýlil jsem se. cituji z autowebu:
Zákaz předjíždění je standardně stanoven značkou B21a, která zakazuje řidiči předjíždět motorové vozidlo vlevo; motocykl bez postranního vozíku předjíždět však lze. To znamená, že lze předjíždět v daném místě kromě motorky i např. nemotorová vozidla (kola, zvířata apod.).

Tzv. plná čára a dvojitá plná čára však na rozdíl od shora uvedené svislé zákazové značky předjíždět nezakazuje, cituji:

„"Podélná čára souvislá" (č. V 1a), "Dvojitá podélná čára souvislá" (č. V 1b); jsou-li značkou č. V 1a nebo značkou č. V 1b odděleny jízdní pruhy s protisměrným provozem, musí řidič jet vpravo od této značky; značku č. V 1a je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci; značky č. V 1a se na stezce pro chodce a cyklisty označené značkou č. C 10a rovněž užívá pro oddělení pruhu pro chodce a pruhu pro cyklisty; značku č. V 1b je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění.“

Loss: Zákon o Provozu na Pozemních Komunikacích

14.4.2009 v 15:22 | Nahoru | #127
tak podle me, jestli je to jak rikas tak by to mela byt vinna te dodavky...! tak snad byla taky posledni

14.4.2009 v 15:22 | Nahoru | #128
Urvanej, tohle teda beru !

15.4.2009 v 07:58 | Nahoru | #129
Už jenom to že píšeš že si objížděl "přes protisměr" na světelný křižovatce se divim že to vůbec řešíš.

15.4.2009 v 09:03 | Nahoru | #130

je smutný, že nás "rychlíky" musí náležitě poučit zrovna krajinář, který se těmto rizikům vystavuje minimálně. Oto máš recht. není co dodat. všichni občas "nedodržujeme" ale jsou věci, které ....... a ta dále.

15.4.2009 v 09:47 | Nahoru | #131
Urvanej> OK, díky.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moje 1. nehoda

15.4.2009 v 09:57 | Nahoru | #132

jim.bim>Ota_M>Jak můžeš předjíždět na křižovatce? To je extrémně nebezpečné, podívej se na paragraf 17, odstavec 5 a mlať hlavou o zem a děkuj, že tě neodváželi v pytli!

(5) Řidič nesmí předjíždět
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí
1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,
2. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku,
3. na hlavní pozemní komunikaci,
4. na křižovatce s řízeným provozem.
-----------------------

Naposledy editováno 15.04.2009 09:58:53

15.4.2009 v 10:02 | Nahoru | #133

Ozzy_>Nejenom ze vite hovno o predpisech, jeste ani neumite CIST ! Achjo, ja to vzdavam ...

ale mel si vydrz Nevzdavej to

15.4.2009 v 10:10 | Nahoru | #134

Takže jsem si to teď projel a hledal pomocí CTRL+F slovo "motocykl" a našel jsem jen obecné věci, které mě ani moc nezajímají. Našel jsem tam i to předjíždění na křižovatkách. Našel jsem tam taky tvou zezi o chodci, což máš pravdu, ale já nemluvil o chodníku. Vím, že s velkou motorkou na chodník nesmím. Já mluvím o pozemní komunikaci a to je myslím jiné. Jenom se toho nikde nemůžu dopátrat přesně. Mám dokonce kamaráda, který učí v autoškole (pravda, že ne motorky) a ten je v tomhle směru taky dutej.

15.4.2009 v 10:28 | Nahoru | #135

(5) Řidič nesmí předjíždět
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí
1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,
3. na hlavní pozemní komunikaci,
4. na křižovatce s řízeným provozem.
-----------------------

Jako napsaný je to zcela jasně, ale přesto si nedokážu představit, že na řízené křižovatce se zpoza pomalu se rozjíždějícího Trabanta vyřítí BMW 645, udělá mu myšku k úžasu všech přihlížejících a zmizí v dáli s čistým svědomím a přihlížející strážník ještě pochvalně zamručí. Nějak si nedokážu vybavit smysl rušení toho zákazu. Samozřejmě dokážu pochopit, že kolona nebude čekat na babičku cyklistku, která šlape sotva noha nohu mine, že. Ale i normální cyklista je na křižovatce při rozjezdu o něco rychlejší, než většina aut a když ne, tak těch pár vteřin průjezdu křižovatkou nikoho nezabije. Křižovatka přeci patří k těm nejnebezpečnějším místům na silnici a každý rozumný člověk, byť se srdcem závodníka, snad své vášně při jejím průjezdu krotí. Ti co vášeň, nebo mindrák zkrotit nedovedou, by měli nést odpovědnost. Já osobně tedy i na motorce svého práva předjíždět kolony využívám jen na opravdu přehledných místech. Když jsou auta poskládaný "rizikově", čekám v koloně, jako každý jiný. Ale třeba je to jen můj boj.

1 reakcí na tento příspěvek Moje 1. nehoda

15.4.2009 v 10:47 | Nahoru | #136
Nehledě k tomu, jak to teď znovu čtu: předjíždět kolonu v protisměru přes plnou čáru?

Já to chápu tak, že zákaz neplatí v případě, že je vlevo dostatek místa na předjetí, tedy široký jízdní pruh, nebo volný levý jízdní pruh. Tečka. Protože pokud by nějaká vyjímka elimnovala vodorovné značení na křižovatkách, nemuselo by se tam vůbec malovat.

Takže o předpisech možná víme hovno všichni, dokud je neprostudujeme (chtěl bych vidět toho, kdo si pamatuje vyhlášku do detailu 20 let - vždy je třeba oživovat a nejlépe na praktických příkladech), číst možná taky ne/umíme, ale konečný výklad by měl být relativně jasný.

A co se týká tohoto vlákna a uživatele vonZahn, myslím, že udělal hloupost, za kterou zaplatil a to relativně levně. Vyhláška jasně říká, že předjíždět vozidlo např. odbočující vlevo, mohu až teprve tehdy, kdy je nadevší pochybnost, že opravdu odbočuje. Tedy i křižovatkou projedu, až je nadevší pochybnost, že je volně průjezdná. Pokud byla dodávka najetá v křižovatce, bylo právo řidiče jedoucího v vonZahnově směru, tuto dodávku pustit, aby dál neblokovala třeba chodce... Tohle se dělá snad úplně všude a považuji to za slušnost.

Naposledy editováno 15.04.2009 10:52:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moje 1. nehoda

15.4.2009 v 10:55 | Nahoru | #137

Loss>

Tohle snad ani nemuzes myslet vazne!! Pokud protijedouci vozidlo odbocuje vlevo, tak nema co najizdet do krizovatky a doufat, ze ho nekdo pusti!!

15.4.2009 v 11:01 | Nahoru | #138

nx9005>Loss>

To je uplne marny. Vis co me nejvic desi ? TIHLE LIDI JEZDI PO SILNICICH SE MNOU. Urvanej, to je frajer. Clovek mu pejstne ze plna cara neni zakaz predjizdeni, a ma koule na to rict, splet sem se. Ti co je nemaj holt jen zvlatlaj ...

15.4.2009 v 11:12 | Nahoru | #139

nx9005>Loss>

Víš co to znamená najet do křižovatky? To je přímo terminus-technikus. Kdyby nebylo najíždění do křižovatek, tak se nedá na křižovatce bez vyklízecí šipky vůbec odbočit. Dodávka tam pravděpodobně najela v době, kdy měla zelenou.

15.4.2009 v 11:15 | Nahoru | #140

Teď úplně nechápu, jestli narážíš na mně, jakeže nemám koule něco přiznat a že máš hrůzu z lidí, kteří jezdí opatrně s tebou na silnici? Jdu si tedy přečíst, co jsi psal urvanymu, protže smysl vodorovnýho značení bych teda rád poznal, pokud ho opravdu neznám.

15.4.2009 v 11:16 | Nahoru | #141
krásnej obrázek,celej Picaso

15.4.2009 v 11:21 | Nahoru | #142
Loss> nevim jak v Brne fungujou semafory, ale na teto krizovatce se rozsviti zelena obema smerum zaroven. Jako na vetsine krizovatek Takze ta dodavka musi pockat az projedou protijedouci vozidla a pak teprve muze odbocit vlevo. Pokud tohle nechapes, budu rad, ze te na nejake krizovatce nepotkam!

15.4.2009 v 11:41 | Nahoru | #143
nx9005> Aha sorry, napsal jsem toho zbytečně moc najednou a zapletl jsem se do toho. OK. Dodávka měla dát přednost. Já myslím že v terénu se chováme každý asi jinak, než je patrné prostřednictvím písmenek. Teprve teď jsem si to vlákno rojel úplně celý se všema odkazama a plánkama. Pokud jde o jízlivost, tak já zas doufám, že to do mě někdo nenarve schválně, jen proto, že byl v právu.

15.4.2009 v 11:48 | Nahoru | #144
Loss> OK. Ohleduplnost a slusnost je na silnicich potreba, o tom zadna. Ale nepocital bych s tim, ze to do tebe nenarve nekdo schvalne protoze je v pravu. Nekteri maji treba spatny blatnik a hodil by se jim novy od pojistovny. To je bohuzel realita Mozna ti prislo, ze reaguju moc jizlive,ale pred 14-ti dny me srazil nakladak (jeho vina) a ja ted mam masinu v pr...li a nemuzu jezdit. Tak mozna proto ta reakce

15.4.2009 v 12:10 | Nahoru | #145
nx9005> To se dá pochopit. Já jezdím každej den už mnoho let a od doby, co jezdím na motorce, se začínám dost bát. Bohužel jako motorkář musím smutně pokrčit rameny a uznat, že většina nehod, kde jsou interesována jednostopá vozidla je na naší odpovědnosti. Ti kluci na tom lítaj jak utržení i po městě.

15.4.2009 v 13:35 | Nahoru | #146

Naposledy editováno 16.04.2009 14:25:41

15.4.2009 v 13:55 | Nahoru | #147
Kibitz> No jo, ale já si pamatuju, že jsme tenkrát v autoškole tyhle věci probírali a nečerpalo se z ničeho jiného, než z vyhlášky. Jak jsem se bavil s tím strážníkem, kterej taky sám nevěděl, tak pak volal technickýmu náměstkovi městské policie, který mu teda potvrdil mou verzi a tím to skončilo. Ale jistotu dodnes nemám. Příště můžu narazit na někoho, kdo nebude ochoten si cokoli ověřovat. Nakonec mi asi nezbyde fakt nic jinýho, než si tu novou vyhlášku koupit a celou ji fakt projet. Tomu jsem se chtěl vyhnout. :o)

15.4.2009 v 14:00 | Nahoru | #148

Naposledy editováno 16.04.2009 14:25:54

15.4.2009 v 17:18 | Nahoru | #149
Podle meho:
1) Pises, ze jsi objizdel pres protismer auta stojici na semaforu, takova jizda je obecna shledana jako "hazardni" a tudiz flastr tvoje vina....
2) Pokud mely obe vozidla zelenou pak dodavka mela dat prednost vozidlu jedoucimu rovne a ridic toho co jsi ho dojel na prvni metu nemel co komu blikat pac prujezd krizovatkou je jasny: nejdrive ti co rovne pak ti co krizuji jejich smer
3) Sepsal jsi neco na miste a jak jsi se dohodl s dodavkarem? /PCR jste asi nevolali, to bys tu asi nic nepsal/ - pokud nic tak nic a bud spise rad, ze jsi takhle dopadl a mas z toho ponauceni snad pro priste, tzn. kdyz uz jedes takhle riskantne a obecne "hazardne" tak safra opatrne a pocitat i s tim ze te bud nezaregistruje auto na 1. miste a treba si lehce najede do leva a sup jsi na zemi a jeste navic s tim vedomim ze byt tam nekde PCR tak ti daji za tohle flastr.....nevim ale me zrovna tohle prijde naprosto zbytecny jak po financni strance tak i zdravotni, proste to za tech usetrenych par vterin byt minutu nestoji.....neco jineho je predjizdet pomalu se sinouci kolonu kvulibuchvicemu ale opet v rychlosti kdy stacis plne zareagovat na nove vzniklou situaci pred tebou (cca 30-40km max?), prejizdet auta v krizovatce na semaforu se me jevi opravdu jako blbost
/ano jsem krajinkar v podstate (50-60 mesto, mimo 100-120), zadnej strelec a Rossi uz vubec ne ale nemusim pak moc resit tyhle veci alespon/

2 reakcí na tento příspěvek Moje 1. nehoda

15.4.2009 v 21:28 | Nahoru | #150
Pokud jsi sebou sekl ještě před dodávkou a klouzající motorka narazila do dodávky až následkem tvého pádu, je to přestupek na tvojí straně a to porušení §18/1 z.č.361/00Sb. - rychlost jízdy. Musíš přece přizpůsobit rychlost svým schopnostem, stavu komunikace a situaci v sil provozu.... je mi Tě líto, že sis rozbil motorku, ale .... Pokud se ti motorka - přední kolo dostalo brzdným manévrem do smyku a Ty jsi spadl, tak jsi to evidentně nezvládl - nepřizpůsobil jsi své schopnosti situaci, která nastala