globalmoto_kveten





Téma: MotoGP z mého pohledu
 
1.4.2009 v 20:37
Třeba si to ani neuvědomujete, ale královská kubatura nám v uplynulých měsících málem zanikla...

Smiřte se s tím, že tenhle článek nebude o tom, kdo byl nejrychlejší, ani o tom tenhle článek bude o tom, jak já vidím přípravu týmů během zimy. A možna ani ne přípravu týmů, zkrátka tento článek bude o tom, jak se nám ten kolotoč jménem MotoGP málem zastavil. Pokud se Vám to nelíbí, pak prosím, nečtěte dál.

Minulý ročník nám skončil - jak jinak - než Velkou cenou Valencie. O mistru světa už bylo rozhodnuto, takže Caseymu vítězství ani tak moc nechutnalo, ale už tehdy se všichni soustředili na to, co bude následovat. Hned po závodu se totiž začalo testovat. Nicky na Italce, nováčci v týmu Pramac, navrátilec Gibernau, Japonec Takahashi a Melandri za tým Kawasaki... Kawasaki?! O tom až za chvíli...

Už tehdy začala vystrkovat růžky taková ta nepříjemná věc, která se jmenuje celosvětová finanční krize. Zdálo se však, že MotoGP se jí nějak zázračně vyhne, zvláště potom, co strýček Ezpeleta prohlašoval, jak skvělá soutěž to je. A ejhle, Carmelo se nám šeredně spletl...

Všechno to začalo 9.ledna. A co se vlastně stalo. Kromě toho, že někteří se ještě nevzpamatovali ze Silvestra, se k nám dostala zpráva, že Kawasaki končí! I když tato novinka nebyla bůhvíjak příjemná, stále jsme věřili, že se "zelení" vrátí, alespoň v podobě satelitního týmu. Protože mít na startu pouhých 17 jezdců by bylo... řekněme to slušně, nudné. A tak jsme doufali, že se Japončíci nějak domluví, a stále jen četli, jak se "definitivní verdikt odkládá na neurčito".

Aby toho nebylo málo, vyskytly se další komplikace. I takový gigant, jakým je Honda, začal vykazovat ztrátu. A ne jen tak ledajakou, Honda totiž skončila ve Formuli 1 a my se mohli strachovat, zda stejný osud nečeká tovární tým také v MotoGP. Naštěstí přišla HRC rychle s vysvětlením a v královské kubatuře zůstala.

Zatímco Kawasaki stále váhala, objevily se spekulace o odchodu dalšího japonského výrobce - Suzuki. I tam chyběly peníze, ale sponzor Rizla a dobré výsledky z testování udržely tým v MotoGP.

V novém roce se odehrály tři testování. To první, v Sepangu, nepřineslo kromě těžkého pádu Toselanda a prvního místa Stonera nic nového, to následující, v Kataru, už však bylo jiné. Znovuzrozený tým Kawasaki, novým názvem Hayate, se objevil pod září reflektorů, i když pouze s jedním jezdcem, kterým se stal Marco Melandri. Osmnáctý jezdec na startu = splnění podmínek FIM = alespoň nějaké uklidnění pro všechny. Následoval test v Jerezu, a po něm... současnost. Jaká bude? Uvidíme...

Řešení situace? Dá se vůbec dostat z těchto problémů bez větších ztrát? Každopádně, "papaláši" na vysokých místěch už na tom pracují, přesněji FIM, Dorna a další organizace. Dle mého názoru je alespoň polovina těchto změn, plánovaných hlavně na rok 2010, nesmyslných. Řekněte sami, je opravdu dobře, když bude MotoGP rozděleno na dvě skupiny, bude omezené testování, brzdy nebudou keramické, nýbrž ocelové a nováčci nebudou moci jet z tovární tým? Opravdu je to rozumné? Jediné, čeho tímto docílí, bude ještě větší snížení atraktivnosti závodů a doslova úprk fanoušků ke konkurenčním Superbikům.

Druhým, a o dost rozumnějším řešením, je kubatura Moto2. Motorky se sériovými motory o objemu 600 ccm a vlastním podvozkem, to už by fungovat mohlo. Navíc, i když má tato kubatura oficiálně spatřit světlo světa až za dva roky, už teď se zvedla vlna zájmů o působení v této soutěži. Některé továrny a týmy už dokonce sestavily vlastní koncepty.

Aby nebyl tento článek jen o negativních věcech, na závěr řeknu, že Valentino je zase o rok starší, třicátník :)))

Nesuďte podle tohoto článku, že jsem pesimista, jen jsem chtěl jednou říct svůj vlastní názor a podívat se na věc realisticky.

A jak vidíte letošní sezónu Vy?

Originál (psaný mnou) zde: http://www.motogp-czech.com/predsezonni-priprava-ocima-fanouska

Naposledy editováno 01.04.2009 20:52:32

MotoGP z mého pohledu

1.4.2009 v 21:51 | Nahoru | #1
Nechci se opakovat,psal jsem o tom už parkrát,uvedl jsi to naprosto přesně a není k tomu co dodat,snad jen to,že pokud nadále zůstane MOTO GP v rukou hlupáků jako je Ezpeleta a jeho Dorny,kteří mají zvláštní "talent" zlikvidovat vše co původně fungovalo a nemají v hlavě nic jiného jak ze závodů MOTO GP vytřískat co nejvíc prachů a navíc vymýšlejí různé"zlepšovací" návrhy, které nikdo nechápe a které vedou k ještě většímu srabu, tak bude ten úpadek nadále pokračovat. Dokud toho blbého Španěla nevyrazí a nezačnou to ve FIM dělat podobně jako to dělají ve WSBK tak to půjde ještě více dolů.

MotoGP z mého pohledu

1.4.2009 v 21:53 | Nahoru | #2
Dobrej článek .Souhlasím

MotoGP z mého pohledu

1.4.2009 v 21:59 | Nahoru | #3
Z meho pohledu je Moto GP uz mrtva kategorie. Na startu stoji po trech,aby to nebylo trapny,jak jich je malo a najit v zavode dve motorky,ktery jsou u sebe bliz nez dva metry je malej zazrak. O nejakych driftech a situacich,kdy mi beha mraz po zadech nemuze byt ani rec.. Jedna Laguna Seca je zoufale malo... WSBK,to je budoucnost ctyrtaktnich zavodu

MotoGP z mého pohledu

1.4.2009 v 22:16 | Nahoru | #4
Dobrej článek a se vším souhlasím.

Když trošku odbočím tak jakým sěmrem se ubírá moto GP tak podobným směrem se ubírala i jedna kategorie v modelařině ve které jsem s otcem závodil. Lidi z asociace začli vymýšlet nesmyslný pravidla, tým s horšíma sponzorama si nemohl dovolit to co bohatší tým, později to nejlepší zboží už nešlo ani sehnat a postupně začly jednotlivý týmy odpadávat až ta kategorie zanikla úplně. Je to škoda...

takže pokud i v této kategorii nenastanou nějaké razantnější změny takto zřejmě zanikne taky

1 reakcí na tento příspěvek MotoGP z mého pohledu

2.4.2009 v 12:06 | Nahoru | #5
No mi to připadá jako obšlehlé z Motohousu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGP z mého pohledu

2.4.2009 v 13:56 | Nahoru | #6

Mike.46>No mi to připadá jako obšlehlé z Motohousu...



Jo, insipirace je z motohousu, ale rozhodně to není kopírované či opsané.

(reakce na) MotoGP z mého pohledu

2.4.2009 v 14:00 | Nahoru | #7

Chelman>Mike.46>No mi to připadá jako obšlehlé z Motohousu...

Jo, insipirace je z motohousu, ale rozhodně to není kopírované či opsané.



Hm, ale i tak tam není v podstatě nic jiného než to, co popsali a rozebrali v MH.

MotoGP z mého pohledu

2.4.2009 v 15:07 | Nahoru | #8
bohužel je to tak že MotoGp je docela nuda, na to jak sem se na to dříve těšil a dával budíka na ráno....tak minulej rok mě fakt nudil....málo mašin, málo soubojů, žádná tlačenice nikde, ani žádný crashe...to už fakt ty superbiky jsou lepší

MotoGP z mého pohledu

2.4.2009 v 15:26 | Nahoru | #9
Toš snad si všichni přejeme aby crashů bylo co nejméne neboť více jezdců v poli, více bojů mezi něma :) Su zvědav na katar, dle mě se bude bojovat tak v první 1/2 závodu a ve 2/2 už to budou solo jízdy za sebou, hehe.

MotoGP z mého pohledu

3.4.2009 v 08:36 | Nahoru | #10
Crashe jsou dobrý tak max. pro oko diváka, nikoliv pro průběh závodu(sezóny) z důvodu případného zranění a taky to, že ta oprava motorky není zrovna levná. A pokud nemaj stáje moc peněz teď tak rozbitý motorky by jim asi moc radost neudělaly.

Jasně, že plno lidí řekne: Kdo nepadá, nezrychlý ale nesmí to probíhat jako např. u našeho Peška kde s tím fláknul skoro v každým závodě nebo tréninku a zlepšení žádný

MotoGP z mého pohledu

3.4.2009 v 20:25 | Nahoru | #11
tak to pro me nejdebilnejsi pravidlo (zakaz novackum vstup do tov. tymu) vzeslo od IRTA (asociace jezdcu a tymu...) Takze vsechno nehazte na Dornu, kdyz do toho kecajou tri "instituce" (Dorna, FIM, IRTA)..

1 reakcí na tento příspěvek MotoGP z mého pohledu

3.4.2009 v 20:31 | Nahoru | #12
....no a stejne kazdy to pravidlo musi schvalit jak FIM tak Dorna a vetsinou i IRTA (podle rozhovoru s Ezpeletou), takze ze by bylo tolik desitek blbcu bez zkusenosti, soudnyho rozumu a rozumu celkove na jednom, resp. trech mistech?...To by byla celkem nemila nahoda:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGP z mého pohledu

4.4.2009 v 00:23 | Nahoru | #13

kvasa>....no a stejne kazdy to pravidlo musi schvalit jak FIM tak Dorna a vetsinou i IRTA (podle rozhovoru s Ezpeletou), takze ze by bylo tolik desitek blbcu bez zkusenosti, soudnyho rozumu a rozumu celkove na jednom, resp. trech mistech?...To by byla celkem nemila nahoda:)



Změny na rok 2010

Zřejmě konečná podoba... až na ten jeden motocykl a pravidlo o nováčcích to ujde

(reakce na) MotoGP z mého pohledu

9.4.2009 v 22:30 | Nahoru | #14
Chelman> Krize, jak jednoduché! V historii MS není první ani poslední!Vy mladí berete v potaz jen pár posledních let.
Ale..........!!!
1949 - první MS pravidla hry! Objem a zákaz kompresorů ( před válkou BMW atd.)
50. léta - 1958 odchod italských továren, všechny GP v Evropě ( cca 8 ročně, ale o to více MEZ podniků, kde si soukromníci i továrníci mohli vydělat)
60. léta - GP v zámoří, nástup, ale i odchod japonců, uvažuje se o zrušení půllitrů, další omezující zásahy do tech. předpisů
70. léta - MS prakticky zachraňuje yamaha se svými prodejními 2V, tedy soukromníci! Návrat továrních týmů.I když hvězdy si vydělali vždy, tak nárůst platů začal tlačit Sheene a po něm Roberts! V roce 1979 se mluví o tzv. Světové serii, tedy odtržení od FIM! Otázka - dovedete si představit, že ve Španělsku na GP 1971 bylo 10000 diváků a půllitry startovali v 9 ráno o 14 jezdcích???
80. léta - nástup sponzorů ( HB, Rothmans), ti nesou hlavní náklady týmů, dříve bylo vše v režii továren, zeštíhlování počtu tříd! Ale nástup tzv. seriových strojů, teda SBK!
90. léta - 1992 Ecclestone, maximální komercionalizace, pokles jezdců ve třídách, pouze 3 třídy! Asi se vytratil ten správný sportovní duch!
2001 -... tady si to doplňte sami
Takže krize vůbec nic nového!!! Vždy se našlo nějaké řešení, třeba i trochu bolestivé, ale našlo! Přece načálstvo nenechá chcípnout slepici, která nese zlatá vejce!!!
Honza

1 reakcí na tento příspěvek MotoGP z mého pohledu

13.4.2009 v 18:25 | Nahoru | #15
to nevim jestli je to názor.. me to spise pripadalo jako naky sesumirovani toho se stalo , pro nekoho kdo se tomu nevenuje a zpravy nečte, sem myslel ze tam bude naky rozporuplny názor nebo tak a nic

(reakce na) MotoGP z mého pohledu

14.4.2009 v 18:59 | Nahoru | #16
lionracing> Nevím, jestli to je na mne? Ale jaký názor by jsi chtěl slyšet?
Honza

MotoGP z mého pohledu

19.4.2009 v 13:58 | Nahoru | #17
Velká cena Kataru je za námi. Kromě toho, že se jednalo o první podnik letošní sezóny, jeli také jezdci pod umělým osvětlením první závod na stejných pneumatikách...

Když jsme se na konci minulé sezóny dozvěděli, že od letošního roku pojedou všichni na jednotných pneumatikách, nastala otázka - Kdo je bude dodávat?

Odpověď jsme dostali hned záhy, když se do konkurzu nikdo kromě koncernu Bridgestone nepřihlásil a francouzský Michelin dal MotoGP sbohem. Buďme upřímní, za ty problémy, které jezdci na francouzských pneumatikách měli, se ani není čemu divit. Nejenom že se Rossi ještě před sezónou rozhodl vyměnit dodavatele, ale po Velké ceně České republiky, která dopadla pro Michelin doslova katastrofálně, tak totiž učinil také Dani Pedrosa a osud firmy sídlící v Clermontu byl spečetěn.

Abych se ale přestal zaobírat historií, podívejme se na současnost. Po Velké ceně Valencie a korunovace Rossiho coby mistra světa (samozřejmě na Bridžkách) nastalo první testování. Nováčci, ale i ostřílení jezdci se opět vydali na španělskou trať, aby testovali nové stroje na sezónu. Poprvé celá startovní listina na japonských pneumatikách. A výsledek? Spokojenost, nadšení a úžasné časy.

Tato situace se opakovala také na dalších testováních a s výjimkou pár neúspěchů (Toselandův hrůzostrašný pád v Sepangu) všichni absolvovali úspěšnou přípravu.

Nastala však první ostrá zkouška - Velká cena Kataru. Obstojí Bridgestony své pověstí? Splní očekávání a díky nim budou atraktivnější a vyrovnanější závody? Kdo měl možnost sledovat přeložený závod pod umělým osvětlením (a že jí měl díky stanici Nova Sport málokdo), mohl vidět, že se tak nestalo.

Z vítězství se stejně jako v posledních dvou letech radoval Stoner. Na tom by ještě nic tak zvláštního nebylo, přeci jen je vidět, že Australan poblíž Dauhá umí, co ale určitě zarazilo každého diváka byl rozestup mezi ním a druhým v pořadí, Valentinem Rossim. Ital ztratil na továrního jezdce Ducati více jak sedm vteřin (ano, to jsme sice viděli i minulý rok), jenže to přesně Ezpeleta a spol. nechtěli! Aby toho nebylo málo, třetí Lorenzo zaostal za Stonerem o dalších osm vteřin. A tak bychom mohli poračovat dál a dál, až k poslednímu, který cílovou pásku proťal, Canepovi.

Pokud si porovnáme rozestupy z minulým rokem, zjistíme, že místo toho, aby se zmenšily, výrazně vzrostly. Vloni vyhrál Stoner před Lorenzem o pět vteřin, letos před Rossim o sedm. Nastává tedy otázka, co s tím? Kde jsou ty vyrovnané závody, na které jsme se měli těšit? Kde vidíme v posledním kole souboj na špici a předjížděcí manévry do poslední zatáčky? A proč se to vlastně děje?

Jedno je jisté, a to, že pokud chceme znát odpovědi na tyto otázky, budeme si muset ještě pár závodních víkendů počkat. A třeba už o příštím víkendu v Japonsku budeme svědky vyrovnaného závodu, jenž nám nabídne strhující podívanou a my budeme moci říct, že je skutečné mistrovství světa motocyklů zpátky...

1 reakcí na tento příspěvek MotoGP z mého pohledu

20.4.2009 v 22:54 | Nahoru | #18
Chelman - Skutečné Mistrovství světa nebude zpátky ještě hodně dlouho! Na vině je moc věcí jako idiotismus vedení /Ezpeleta a ostatní/,šílené náklady na vývoj ve snaze z MOTO GP udělat něco jako Formuli 1,přitom jsou ty astronomické náklady zbytečné,protože SBK jezdí téměř stejně rychle za podstatně nižších nákladů /i když s větším objemem motoru/.Rozdíly ve výkonnosti jednotlivých motocyklů jsou velké a tak nárok na vítězství mají pouze Stoner a Rossi. Občas možná Lorenzo nebo Pedrosa /až se dá dohromady/.Ostatní budou tvořit jenom smutný kompars bez nároku na nějaký boj o vítězství.Je asi pravda,že jezdecky trochu z řady vyčnívají Stoner a Rossi,ale věřím,že i ostatní jsou vynikající a pokud by měli možnost jet na lepší technice kdo ví? Letos se taky ve Formuli 1 několika stájím podařilo postavit hodně dobré vozy a najednou na nich vyhrávají jezdci co neměli dříve šanci něco vyhrát a kde jsou loňské hvězdy Hamilton,Massa a Raikonen? Dokud ty hlupáky z Dorny atd. nenapadne jít cestou podobnou jako v Superbikách nevidím to s budoucností MS moc dobře a o nějakých bojích do posledního kola nebo předjížděcích manévrech si můžeme nechat zdát!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGP z mého pohledu

20.4.2009 v 23:04 | Nahoru | #19
AKRO> Souhlasím, Ezpeleta a spol. už dlouhou dobu táhnou MotoGP ke dnu...
Snad jedinou naději vidím v té nové kubatuře Moto2, i když to je jen napodobování Supersportů... Ale alespoň něco. A pokud to vážně nebude tak nákladné, mohl by o to být zájem.

(reakce na) MotoGP z mého pohledu

21.4.2009 v 00:32 | Nahoru | #20
Chelman> Ideální stav by byl nechat 250tky a nevyměňovat je za šestistovky,nebo ještě lepší by bylo,ty šestistovky přidat jako čtvrtou třídu. Že jde o jakési napodobování Supersportů je pravda. MOTO 2 má docela podivné technické předpisy a asi jen čas ukáže zda budou přínosem a nebo ne. V každém případě by bylo třeba něco dělat hlavně s MOTO GP,aby to byly znovu závody s aspoň 24 jezdci/minimálně/a nějak přepracovat technické předpisy aby byl vývoj levnější a hlavně motocykly,aby byly vyrovnanější a závody nepřipomínaly jízdy pravidelnosti s deseti a více vteřinovými odstupy.

(reakce na) MotoGP z mého pohledu

21.4.2009 v 00:41 | Nahoru | #21
Chelman> Ideální stav by byl nechat 250tky a nevyměňovat je za šestistovky,nebo ještě lepší by bylo,ty šestistovky přidat jako čtvrtou třídu. Že jde o jakési napodobování Supersportů je pravda. MOTO 2 má docela podivné technické předpisy a asi jen čas ukáže zda budou přínosem a nebo ne. V každém případě by bylo třeba něco dělat hlavně s MOTO GP,aby to byly znovu závody s aspoň 24 jezdci/minimálně/a nějak přepracovat technické předpisy aby byl vývoj levnější a hlavně motocykly,aby byly vyrovnanější a závody nepřipomínaly jízdy pravidelnosti s deseti a více vteřinovými odstupy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist