... ale dle fische jsem zjistil, že pod destičkou která je napevno (plovoucí třmen, dvoupístek z jedné strany) má být plechová podložka pod destičkou, která ji nepatrně vypruží a "odlehčí" tím sevření po puštění brzdy.... zní to logicky, dle nositelek sil je to také možné, a hlavně ta destička je jako nová, zatímco ta na pístkách poloviční ...
Kdo co o tom slyšel, či ví víc než já ? DÍKY
EDIT: POZOR !! Není pod destičkou s pístky, ale pod destičkou která je pevná a zapřená o třmen - nemá se kam přenášet teplo.
Naposledy editováno 26.02.2009 21:38:30
1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechová podložka brzdové destičky
kocour7>ten plech je tam kvůli rozložení brzdné síly na celou destičku
Moc se mi nechce věřit, že by cca 1mm silný plech mezi pístkem a brzdovou destičkou rozložil tlak na brzdovou destičku, která má ocelový základ cca 2-4 mm. Seš si tim jistej???
czert>kocour7>ten plech je tam kvůli rozložení brzdné síly na celou destičku
Moc se mi nechce věřit, že by cca 1mm silný plech mezi pístkem a brzdovou destičkou rozložil tlak na brzdovou destičku, která má ocelový základ cca 2-4 mm. Seš si tim jistej???
kocour7> I když deska je opřená o 2 "zuby" který tam zůstanou při vrtání díry pro pístek, taky pochybuju že by ani né milimetrový plech rozkládal rovnoměrně sílu...
Každopádně jej tam určitě seženu, z prdele tam asi nebyl.
1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky
Ad: tepelný štít? šáhli jste si někdy po prudkém brždění na třmen? Pálí že? Takže kus plechu (mimojiné vodič tepla) nezabrání šíření tepla
Jinak brzdič chodí spolehlivě.
To opotřebení je nejspíš pístky - beztak chodí zle, ale dodávam že toi nemusí byýt jen bordel. Já pochybuju že by tam byla od novoty (2002) měněná brzdovka, a díky tomu taky občas váznou brzdy...
Díky za rady ohledně opotřebení, rozhýbání apod, ale to vše vím a poradím si. Zajímá mne pořád ta "magická" plechová destička
2 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky
Lada.s>pokud se nepletu tak ten plech brání vibracím brzdové destičky, a tím zabraňuje pískání při brždění.
Ad: tepelný štít? šáhli jste si někdy po prudkém brždění na třmen? Pálí že? Takže kus plechu (mimojiné vodič tepla) nezabrání šíření tepla
Tvůj názor se mi líbí
Raisidlo77>Dotaz - zatlačím ručně, když si dám záležet, čerstvě vymáčklej pístek, když mám nahoře uzavřenou nádobku ?
no holýma rukama asi ne. Vem si na to sikovky, a otevři si nádobku na kapalinu
Naposledy editováno 26.02.2009 21:52:46
No né, s otevřenou to pustí, tak se ptám jestli se ta gumová membrána nahoře zavře ihned, nebo to chvíli pustí a tlak je jen pod páčkou když ji držíš.... každopádně když zatlačím jeden, musí vyjet ten vedle.. ta uvidíme, jak na tom budou
1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky
1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky
VŠICHNI: 1. plisek vyrovna tlak desky na kotouc , tak aby tlacil rovnomerne.
2. plisek pomaha vraceni pistku po pusteni packy
3. nevim to jiste ale myslim si ze nejaka tepelna izolace je blbost protoze by to ten plisek odnesl na plne care a v podstate po prudsim brzdeni by se popustil tzn. zmeknul a to je u pruzinoveho materialu ( plisku o kterem se tu bavime ) nezadouci. cim vic by se zahral a nechal schladnout tim vic by zmekl...
1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky
S bodem 2 souhlasím - že vrací, a zároven slouží jako dilatační podložka.
S bodem 1 nesouhlasím - když destička, na které je přilepeno obložení má kolem 3mm, tak ten plíšek nic takovýho neudrží..
S bodem 3 také nesouhlasím... pružinová ocel má různé vlastnosti, a pro to abys mohl diagnostikovat jakýma teplotama by vzniklo popouštění, potřebuješ sestavit ARA či IRA diagram, na něm očekovat při jakým chládnutím by protnulů jaký křivky... nemluvě o teplotách, který tam jsou - malý. Takže to snad ani nevyměkne...
Jinak s podložkou Tě nepotěším - mám možnost na brzdový desky za hubičku, ale protože jsou replikový, nic se k nim nedává
(tak je to všude). Musíš jedině do Hondy, a plíšek jde objednat jedině s destičkami, tak jsem zvědavej... leda ještě zkusít použitý díly.
Naposledy editováno 28.02.2009 20:58:09
viteka32>Rozhodně brzdy neváznou díky staré kapalině. Nerovnoměrně sjeté deky na každé straně svědčí o špatné funkci pístků nebo plovoucího třmenu. Příčinou přituhnutí pístků může být právě stará kapalina, která jak píšeš natáhla vodu a působí pak korozivně.
S tím souhlasím a tak to také myslím. Jistě že něco bude zatuhlé, já už šel po důsledku...
... byl by v tom čert, aby až je vyčistím, vyměním gumičky a sestavím, nechodily jako po másle ;)
Raisidlo77>Díky za radu, ale čepy jsou kolmé ke kotouči a osově rovnoběžné na sebe... v tom problém u mne nebude.
Nebyl problém v čepech ale v destičkách.Sjetý ze šikma.Pokud jsi manuálně zručnej a myslím že jo tak si ten plech udělej sám.Stačí obkreslit destičku a nezapomeň na ty pacičky.A ještě zkontroluj brzdovou hadičku.U motky se mi to sice nestalo ale u auta se rozpadla zevnitř a kolo nechtělo odbržďovat.Naposledy editováno 28.02.2009 18:53:34
Nad výrobou plechu taky přemýšlím - a problém by to opravdu nebyl, vybavení je též (stačí primitivní kotoučová bruska), jen musím zjistit kolik má na tlouštku...
... jinak destičky, jak už někdo řekl předtím, nemám sjetý zešikma ale nestejnoměrně - jednu víc, druhou mín, ale ne ze šikma... podle mne nevrací pístky, ale proč - tak to vyčuju až dojdou gumičky, at to je jedním vrzem... zatím dík za rady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechová podložka brzdové destičky
ferda>Raisidlo77: momentalne resim naprosto ten samy problem na 125 varanovi rok 01 (byl padly na bok z nemecka), chybi mi ten plisek , a jeste nejaka ku.da privarila desku na horni casti k součástce spojijící trmen s vidlou (je to vypaleny kus platu) a deska mi brzdila jen spodni casti... muselo to udelat nejake prase s rukama jinak to nechapu....
VŠICHNI: 1. plisek vyrovna tlak desky na kotouc , tak aby tlacil rovnomerne.
2. plisek pomaha vraceni pistku po pusteni packy
3. nevim to jiste ale myslim si ze nejaka tepelna izolace je blbost protoze by to ten plisek odnesl na plne care a v podstate po prudsim brzdeni by se popustil tzn. zmeknul a to je u pruzinoveho materialu ( plisku o kterem se tu bavime ) nezadouci. cim vic by se zahral a nechal schladnout tim vic by zmekl...
chlape co to plácáš o popouštění,ty snad jezdíš se žhavejma kotoučema a destičkama .Jinak nesouhlasím ani s jedním tvým bodem,ale to je jen moje věc
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | 7.5.2024 v 01:33 Topriders |
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |