globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Plechová podložka brzdové destičky
26.2.2009 v 20:54
Kuchám brzdiče na malým Varaderu - nový gumičky apodobně... ale prvotním impulsem bylo to, že přední kolo neskutečně drhlo na brzdě otočit moto v dílně byl i problém. Vím že to může být stará brzdovka, nebo bordle kolem pístků když poslední majitel-prase měnil destičky, či zatím prvních a posledních 250km v kuse v dešti, ale...

... ale dle fische jsem zjistil, že pod destičkou která je napevno (plovoucí třmen, dvoupístek z jedné strany) má být plechová podložka pod destičkou, která ji nepatrně vypruží a "odlehčí" tím sevření po puštění brzdy.... zní to logicky, dle nositelek sil je to také možné, a hlavně ta destička je jako nová, zatímco ta na pístkách poloviční ...

Kdo co o tom slyšel, či ví víc než já ? DÍKY

EDIT: POZOR !! Není pod destičkou s pístky, ale pod destičkou která je pevná a zapřená o třmen - nemá se kam přenášet teplo.

Naposledy editováno 26.02.2009 21:38:30
Předchozí
1 2 3
Následující

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:01 | Nahoru | #1
ta destička je úplně všude, i na autech. Nemyslím že to je kvůli pružení. Pravej význam těžko posoudit, někdo říká že izoluje teplo , někdo že hluk, nebo že způsobímírné naklopení destčky která dosedá pod malým úhlem jako když přistává letadlo a tím se zabrání pískání... atd

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:03 | Nahoru | #2
No právě nejen že ta destička byla bez podkládajíciho plíšku téměř netknutá, ale i horní oka byly lehce ohlé, a to už chce sílu... takže půjdou nové. Zajímalo by mne co se tam odehrálo a jak říkáš "jakou roli to tedy má" ..

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:08 | Nahoru | #3
zkontrroluj jestli se ta plovoucí část brzdy dá s určitým odporem pohybovat po své ose, mě tohleto dělal zaseklá plovoucí část brzdiče, nevim jestli sem se vyjádřil dost pochopitelně

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:13 | Nahoru | #4
ten plech je tam kvůli rozložení brzdné síly na celou destičku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:22 | Nahoru | #5

kocour7>ten plech je tam kvůli rozložení brzdné síly na celou destičku



Moc se mi nechce věřit, že by cca 1mm silný plech mezi pístkem a brzdovou destičkou rozložil tlak na brzdovou destičku, která má ocelový základ cca 2-4 mm. Seš si tim jistej???

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:29 | Nahoru | #6
Pokud je třmen plovoucí,tak pokud nestejně sjeté destičky,tak moc neplave(měl by jezdit volně.Ta plechová podložka,pokud myslíme stejnou(nerez,asi 0,5mm)je tepelný štít,aby se neohříval pístek(kapalina)

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:29 | Nahoru | #7

czert>kocour7>ten plech je tam kvůli rozložení brzdné síly na celou destičku

Moc se mi nechce věřit, že by cca 1mm silný plech mezi pístkem a brzdovou destičkou rozložil tlak na brzdovou destičku, která má ocelový základ cca 2-4 mm. Seš si tim jistej???



Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:31 | Nahoru | #8
nedo> Chceš říct jestli brzdič "plave" v uložení jak má ... ano, "plave" .. ale dík za nápad.

kocour7> I když deska je opřená o 2 "zuby" který tam zůstanou při vrtání díry pro pístek, taky pochybuju že by ani né milimetrový plech rozkládal rovnoměrně sílu...

Každopádně jej tam určitě seženu, z prdele tam asi nebyl.

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:31 | Nahoru | #9
czert>ne nejsem si jistej jen mě to tak napadlo, ale ten tepelnej štít zní líp

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:32 | Nahoru | #10
Jo a to že ti brzdy váznou(drhnou ),není kapalinou,ale nejspíš váznou pístky,nebo zmiňovaný plovoucí třmen.Uvolnit,rozhýbat

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:33 | Nahoru | #11
pokud se nepletu tak ten plech brání vibracím brzdové destičky, a tím zabraňuje pískání při brždění.

Ad: tepelný štít? šáhli jste si někdy po prudkém brždění na třmen? Pálí že? Takže kus plechu (mimojiné vodič tepla) nezabrání šíření tepla

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:37 | Nahoru | #12
Lada.s> je to fakt že kus plechu nezabrání ohřevu spíš ho ohřeje líp, chtěl sem mu udělat radost a souhlasit s nim

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:41 | Nahoru | #13
Přenos tepla to určitě není - navíc jsem raděj editoval pro lepší pochopení, že to je ta deska která je napevno, ne na pístkách.

Jinak brzdič chodí spolehlivě.

To opotřebení je nejspíš pístky - beztak chodí zle, ale dodávam že toi nemusí byýt jen bordel. Já pochybuju že by tam byla od novoty (2002) měněná brzdovka, a díky tomu taky občas váznou brzdy...

Díky za rady ohledně opotřebení, rozhýbání apod, ale to vše vím a poradím si. Zajímá mne pořád ta "magická" plechová destička

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:44 | Nahoru | #14
Jinak dodám pro Ty, co brzdovku nemění a říkaj že i po 4letech to brzdí dobře. Všichni vědí že brzdovka je hygroskopická, tudíž na sebe váže vodu... ale málokdo domyslí, že v nejnižším bodě okruhu, to jest v brzdičích, se voda co brzdovka naváže, usazuje. Proto brzdy vřou "od spodku" a proto jsou někdy jen "zatuhlé" pístky nakonec uvnitř brzdiče vyrezlé včetně brzdiče, tudíč na pikatchu...

2 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:46 | Nahoru | #15
Dotaz - zatlačím ručně, když si dám záležet, čerstvě vymáčklej pístek, když mám nahoře uzavřenou nádobku ?

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:47 | Nahoru | #16

Lada.s>pokud se nepletu tak ten plech brání vibracím brzdové destičky, a tím zabraňuje pískání při brždění.

Ad: tepelný štít? šáhli jste si někdy po prudkém brždění na třmen? Pálí že? Takže kus plechu (mimojiné vodič tepla) nezabrání šíření tepla



Tvůj názor se mi líbí

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:50 | Nahoru | #17
Raisidlo77> pokud si švancík tak jo

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:52 | Nahoru | #18

Raisidlo77>Dotaz - zatlačím ručně, když si dám záležet, čerstvě vymáčklej pístek, když mám nahoře uzavřenou nádobku ?



no holýma rukama asi ne. Vem si na to sikovky, a otevři si nádobku na kapalinu

Naposledy editováno 26.02.2009 21:52:46

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:54 | Nahoru | #19
kocour7> Ok, takže předvolbu do ameriky...

No né, s otevřenou to pustí, tak se ptám jestli se ta gumová membrána nahoře zavře ihned, nebo to chvíli pustí a tlak je jen pod páčkou když ji držíš.... každopádně když zatlačím jeden, musí vyjet ten vedle.. ta uvidíme, jak na tom budou

Plechová podložka brzdové destičky

26.2.2009 v 21:57 | Nahoru | #20
Lada.s> Nepotřebuju to, já jen jeslti to jde ručně, když to mám vytažený z uložení.. zřejmě blbej dotaz ... sílou vím, že to vytlačím (v blbým dětství jsem roztlačil pístky, abych nacpal nový desky, ale nahoře to nemělo kam jít... tak jsem to složil, vzal za brzdu, a ozvalo se pink - do 3sekund začala týct z pod kapotáží brzdovka... vystřelilo mi kontrolní okýno i s O-kroužkem ).

Plechová podložka brzdové destičky

27.2.2009 v 16:21 | Nahoru | #21
Nedávno jsem měnil destičky na yz 80.Zadní kolo také přibržďovalo.Tak jsem vyčistil kluzné čepy.Jeden z nich byl natvrdo zarezlej.Z toho důvodu byly destičky ojeté ze šikma.Když jsem je dal zpátky tak to nechtělo odbrzdit protože se křížily na těch čepech co jimi prochází a musel jsem koupit nové.Teď to funguje bezvadně.

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

27.2.2009 v 20:38 | Nahoru | #22
Díky za radu, ale čepy jsou kolmé ke kotouči a osově rovnoběžné na sebe... v tom problém u mne nebude.

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

28.2.2009 v 00:06 | Nahoru | #23
Raisidlo77: momentalne resim naprosto ten samy problem na 125 varanovi rok 01 (byl padly na bok z nemecka), chybi mi ten plisek , a jeste nejaka ku.da privarila desku na horni casti k součástce spojijící trmen s vidlou (je to vypaleny kus platu) a deska mi brzdila jen spodni casti... muselo to udelat nejake prase s rukama jinak to nechapu....

VŠICHNI: 1. plisek vyrovna tlak desky na kotouc , tak aby tlacil rovnomerne.
2. plisek pomaha vraceni pistku po pusteni packy
3. nevim to jiste ale myslim si ze nejaka tepelna izolace je blbost protoze by to ten plisek odnesl na plne care a v podstate po prudsim brzdeni by se popustil tzn. zmeknul a to je u pruzinoveho materialu ( plisku o kterem se tu bavime ) nezadouci. cim vic by se zahral a nechal schladnout tim vic by zmekl...

Plechová podložka brzdové destičky

28.2.2009 v 00:08 | Nahoru | #24
rasido77 -kdybys sehnal ten plisek tak dej prosim vedet kde, za kolik,... dik

1 reakcí na tento příspěvek Plechová podložka brzdové destičky

28.2.2009 v 12:38 | Nahoru | #25
Rozhodně brzdy neváznou díky staré kapalině. Nerovnoměrně sjeté deky na každé straně svědčí o špatné funkci pístků nebo plovoucího třmenu. Příčinou přituhnutí pístků může být právě stará kapalina, která jak píšeš natáhla vodu a působí pak korozivně.

Plechová podložka brzdové destičky

28.2.2009 v 12:43 | Nahoru | #26
Ferda: Tak můj e-mail je Raisidlo77@seznam.cz, tak klidně hod fota nebo cokoliv - rád něco pořeším s někým, kdo se hrabe ve stejné moto :).

S bodem 2 souhlasím - že vrací, a zároven slouží jako dilatační podložka.
S bodem 1 nesouhlasím - když destička, na které je přilepeno obložení má kolem 3mm, tak ten plíšek nic takovýho neudrží..
S bodem 3 také nesouhlasím... pružinová ocel má různé vlastnosti, a pro to abys mohl diagnostikovat jakýma teplotama by vzniklo popouštění, potřebuješ sestavit ARA či IRA diagram, na něm očekovat při jakým chládnutím by protnulů jaký křivky... nemluvě o teplotách, který tam jsou - malý. Takže to snad ani nevyměkne...

Jinak s podložkou Tě nepotěším - mám možnost na brzdový desky za hubičku, ale protože jsou replikový, nic se k nim nedává
(tak je to všude). Musíš jedině do Hondy, a plíšek jde objednat jedině s destičkami, tak jsem zvědavej... leda ještě zkusít použitý díly.

Naposledy editováno 28.02.2009 20:58:09

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

28.2.2009 v 12:45 | Nahoru | #27

viteka32>Rozhodně brzdy neváznou díky staré kapalině. Nerovnoměrně sjeté deky na každé straně svědčí o špatné funkci pístků nebo plovoucího třmenu. Příčinou přituhnutí pístků může být právě stará kapalina, která jak píšeš natáhla vodu a působí pak korozivně.



S tím souhlasím a tak to také myslím. Jistě že něco bude zatuhlé, já už šel po důsledku...

... byl by v tom čert, aby až je vyčistím, vyměním gumičky a sestavím, nechodily jako po másle ;)

(reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

28.2.2009 v 18:50 | Nahoru | #28

Raisidlo77>Díky za radu, ale čepy jsou kolmé ke kotouči a osově rovnoběžné na sebe... v tom problém u mne nebude.

Nebyl problém v čepech ale v destičkách.Sjetý ze šikma.Pokud jsi manuálně zručnej a myslím že jo tak si ten plech udělej sám.Stačí obkreslit destičku a nezapomeň na ty pacičky.A ještě zkontroluj brzdovou hadičku.U motky se mi to sice nestalo ale u auta se rozpadla zevnitř a kolo nechtělo odbržďovat.

Naposledy editováno 28.02.2009 18:53:34

Plechová podložka brzdové destičky

28.2.2009 v 19:13 | Nahoru | #29
xtezeto> Rozpadne, a nebo ji někdo šikovně přelomí tak, že pak uvnitř funguje jako se zpětným ventilem... to zkusím, až vytlačím pístky.

Nad výrobou plechu taky přemýšlím - a problém by to opravdu nebyl, vybavení je též (stačí primitivní kotoučová bruska), jen musím zjistit kolik má na tlouštku...

... jinak destičky, jak už někdo řekl předtím, nemám sjetý zešikma ale nestejnoměrně - jednu víc, druhou mín, ale ne ze šikma... podle mne nevrací pístky, ale proč - tak to vyčuju až dojdou gumičky, at to je jedním vrzem... zatím dík za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechová podložka brzdové destičky

28.2.2009 v 20:25 | Nahoru | #30

ferda>Raisidlo77: momentalne resim naprosto ten samy problem na 125 varanovi rok 01 (byl padly na bok z nemecka), chybi mi ten plisek , a jeste nejaka ku.da privarila desku na horni casti k součástce spojijící trmen s vidlou (je to vypaleny kus platu) a deska mi brzdila jen spodni casti... muselo to udelat nejake prase s rukama jinak to nechapu....

VŠICHNI: 1. plisek vyrovna tlak desky na kotouc , tak aby tlacil rovnomerne.
2. plisek pomaha vraceni pistku po pusteni packy
3. nevim to jiste ale myslim si ze nejaka tepelna izolace je blbost protoze by to ten plisek odnesl na plne care a v podstate po prudsim brzdeni by se popustil tzn. zmeknul a to je u pruzinoveho materialu ( plisku o kterem se tu bavime ) nezadouci. cim vic by se zahral a nechal schladnout tim vic by zmekl...



chlape co to plácáš o popouštění,ty snad jezdíš se žhavejma kotoučema a destičkama .Jinak nesouhlasím ani s jedním tvým bodem,ale to je jen moje věc
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero Topriders 5 7.5.2024 v 01:33 Topriders
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha


TOPlist