A typ oleje..
10W40 je olej který tam patří - nalij ho tam, a bude Ti moc dobře sloužit. Časem jak se tu psalo, můžeš přejít na 15W40 kterej je do teplejšího počasí - je blíž "racingům" kde jsou vyšší teploty a nejezdí se v zimě... s mým ježděním tak nějak celoročně doporučuji zase těch 10W40.
A 5W40 ? Nalij ho tam, a po stovkách km uvidíš a uslyšíš... chtěl bych ted všem vzkázat, že nemusí řešit jestli proklouzne spojka s tímto olejem, nebo jestli to zvládne čerpadlo... dřív nebo později toto nastane i s mnohem vyšším opotřebím motoru - tenhle olej je AUTOMOBILOVÝ A NEMÁ V MOTO CO DĚLAT !. Celkem rychle tvoří hrozné množství vysrážené vody, která s olejem vytvoří emulzi a už se neopadří ani za velkého tepla.
Můj pozunatek ? Předchozí majitel mi tam 5W40 nalil, po 350km jsem kuchal motor z důvodu výměny ložisek vačky - v motoru bylo hrozně moc emulze které tento olej po nalití do motorky tvoří, a v důsledku níc se mi zadřelo a rozešklublo ložisko na vačce... a kvalitě mazání ostatních částí touto sračkou snad nemusím mluvit. Štěstí že jsem jel štreky bez častého řazení, takže spojka, čerpadlo i převodovka jsou ready. Mimochodem - to ložisko bylo klasické kuličkové, a dokonce s radiální vůlí C3 - a všichni víme že kuličkáče jsou na mazání nenáročná, takže už je co říci...
Tot můj poznatek, že 5WCOKOLI bych tram nikdy nenalil.
1 reakcí na tento příspěvek 10W40 nebo 5W40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W40 nebo 5W40
motul 300V plna syntetika
motul 5100 polosyntetika
Naposledy editováno 10.01.2009 11:46:19
1 reakcí na tento příspěvek 10W40 nebo 5W40
2 reakcí na tento příspěvek 10W40 nebo 5W40
Lacerta82> Polosysntetiku a plnou můžeš vzájemně nahradit.... střídat minerální oleje se syntetickejma už ale nemůžeš (stejně jako DOT3 a DOT4 brzdovky můžeš vzájmně nahradit, nikdy ale nesmíš mísit s DOT5) ... to jsem ale mluvil obecně.
Nesmusíš moc řešit jestli polo nebo plnou. Ten CASTROL bych tam s klidnou duší vrznul.
lacerta82>a je rozdíl který koupím?koupil jsem castrol GPS 10W40,je to myslim syntetika.snad to není špatně?
minerální ... základový olej je z "ropy" a je produktem tzv. klasické rafinace oleje, hlavne 15W-40 to je podle SAE
polosyntetika je převážně také z ropy, ale je to produktem hydrogenační rafinace (rafinace vodíkem) vakuového destilátu, hlavně 10 W-40
syntetika - je produktem chemické reakce nějaké hodně čisté látky, která je také převážně z ropy, není ale nutná rafinace - např. různé estery, jde to vařit i z rostliných olejů
Do výše uvedených základových olejů se potom podle využití dávají balíčky aditiv. Třeba estery jsou i vysokotlaké přísady, takže jedna přísada ptoom i vypadne z balíčku.
Uvedená terminologie se stále používá, protože tomu kdo o tom něco ví to napoví. Nikdy se uvedená terminilogie nepoužívala ke specifikaci oleje, ale jen jako doplněk ke komerčnímu označení.
Každopádně viskozitní klasifikace podle SAE je určující pro provoz z heldiska okolní teploty a v manuálu k motorce by měla být tabulka, podle které si vybereš. Pro ČR je dostačující 10W-40a to celoročně,pokud přituhne, tak raději 5W a když budu na poušti tak raději 50, takže že by 5W-40 byl řidší ? Může a nemusí, oleje se sníženou viskozitou nejsou na našem trhu běžně dostupné a platí pro ně jiný interval výměny.
Víc bych to nekomplikoval.
http://www.oleje.cz/...ajimavosti_komentare
Raisidlo77>Šmudlo, Everts72 má pravdu... může být oboje.
Lacerta82> Polosysntetiku a plnou můžeš vzájemně nahradit.... střídat minerální oleje se syntetickejma už ale nemůžeš (stejně jako DOT3 a DOT4 brzdovky můžeš vzájmně nahradit, nikdy ale nesmíš mísit s DOT5) ... to jsem ale mluvil obecně.
Nesmusíš moc řešit jestli polo nebo plnou. Ten CASTROL bych tam s klidnou duší vrznul.
jojo