globalmoto_kveten





Téma: Obytné auto
 
8.1.2009 v 22:08
Máte někdo zkušenosti s provozem nějakého menšího obytňáku? Uvažuji o něčem v čem by šlo cestovat, přespat, přebejt a v čem nebo na čem by šla vozit po světě i motorka.Cenově jsem ale omezen někde kolem 200k.Zajímaly by mě jakékoli rady na toto téma.

Obytné auto

8.1.2009 v 22:12 | Nahoru | #1
asi bych zkusil multivan

Obytné auto

8.1.2009 v 23:59 | Nahoru | #2
kámoš má ford transit, originál homologovaná stavba, krása, pro 6 lidí

ale cena jetýho byla 340

1 reakcí na tento příspěvek Obytné auto

9.1.2009 v 00:08 | Nahoru | #3
Premysel jsi o tom si to pujcit? Kolik dni v roce to uzijes, poviny a havarijni vs. cena za pujceni

(reakce na) Obytné auto

9.1.2009 v 00:57 | Nahoru | #4
vonZahn> pokud chce motorku vevnitř, tak si takový nepůjčí

1 reakcí na tento příspěvek Obytné auto

9.1.2009 v 01:08 | Nahoru | #5
malé obytňáky (do 3,5 tuny) jsou často přetíženy (většina lidí jezdí s natankovaným autem...tím nemyslím naftu), hlavně na zadní nápravu. pokud chceš mít motku "za autem", musí být s něčím takovým předem počítáno (často je počítáno na skůtr, málokdy na dva), jestli uvnitř, musí to být předem uzpůsobeno, předělání stojí zhruba to, co chceš dát za celý auto

spousta lidí to řeší obytňákem s koulí a přívěs (někdy uzamykatelný kapotovaný) na motky. ale zase je to dražší, zvlášť na placených dálnicích. a některá země vyžadovaly tachograf při překročení 3,5 tuny celkové hmotnosti

(reakce na) Obytné auto

9.1.2009 v 08:51 | Nahoru | #6
mariano> Přesně tak-kdysi jsem měl obytňák,ale jak se utahovaly podmínky provozování a možnosti kempování (nemůžeš spoléhat na spaní "na divoko"),tak jsem to radši prodal.Bylo by to super,kdybys nemusel vydělávat,měl to jako hlavní bydlení po 2/3 roku a na zimu měl kam zalézt! ALE proti bylo,že musím makat,jezdit můžu vlastně jen o víkendy,a to máme každý také ještě jiné povinnosti a aktivity,dále se hodně omezila možnost vjezdu do měst a různých jiných destinací-nejen vjezd,ale hlavně možnost parkování. Dále pokud by to mělo sloužit ke kvalitnímu dlouhodobému bydlení,tak to musí být relativně velké a málokdy se to vejde do kategorie osobák a s tím spojené předpisy...a hlavně pokud by i bydlení vyhovovalo,tak je to zase sprostě drahé a jsme zase na začátku-a to že to je pro lidi,co nemají problém s vyděláváním peněz!!!
Prostě mi vyšlo,že je lepší to prodat i vzhledem k ekonomické rozvaze-když sečteš náklady na pořízení,provoz,různé poplatky za daně,parkování(mimochodem v kempu třeba v Itálii dáš takový balík,že můžeš bydlet v průměrném hotelu),tak mi vyšly takové náklady na ujetý kilometr,že jsem málem omdlel...
V mém případě bylo lepší si pořídit auto s koulí a vozík a vyjíždět kam chci,přespat v hotelu a zase zpět a byl jsem na desetině nákladů za rok proti mobilhome... ,nehledě na to,že auto mi slouží jako druhé v rodině pro ženu . P-H.

Naposledy editováno 09.01.2009 08:54:48

Obytné auto

9.1.2009 v 09:15 | Nahoru | #7
Kdysi jsem měl malý obytňáček udělaný ze Š1203. Pro dva zdánliě super.
Ale!
Byl jsem v kempu nemobilní. Když jsem někam chtěl jet, musel jsem opustit svoje místo v kempu a po návratu občas bylo obsazený. A to nemluvím o balení roztahaných věcí.

Jako lepší se mi osvědčil obytný přívěs. Ten v kempu prostě necháš.
Ovšem já s sebou nevozil motorku. Ta by tyhle problémy řešila.
Už si představuji takovou krásnou dovolenou - leje a leje, mašina pod plachtou venku, já v nepohodlném obytňáku (kvůli převozu motorky si ho člověk moc nevyčinčá), autem na výlet taky nemůžu ... no supééér

1 reakcí na tento příspěvek Obytné auto

9.1.2009 v 10:45 | Nahoru | #8
ja sem mel velkyho trasita za 100, z ikey rošty matrace, plyn bombu, bylo v tom hodne kutilstvi ale 4 mesice spanelsko portugalsko krasna sezona

Obytné auto

12.1.2009 v 09:56 | Nahoru | #9
Ještě jedno řešení

Byl jsem v kempu v Horní Vltavici a přijel tam párek Holanďanů na Hondě GL1500 GoldWing. A za sebou táhli dvoukolový přívěs (měl na motorce kouli ISO 50, či jak se tomu říká).

Ten přívěs byl skoro jak můj obytný přívěs za auto!

Z vozejku vytáhli stan, model "plátěný hrad", do kterého by se vešel skautský oddíl i s vedoucím. Vozejk pak zatlačili do stanu a i tak jim tam zbylo místo "na golfové hřiště". Ráno odjížděli v klídku na mašině a vše nechávali ve stanu.

Ten chlápek měřil tak 175 cm a vážil 65 kg. Nechápu, jak s tou soupravou jezdil po Evropě, ale evidentně to bylo super.

Obytné auto

12.1.2009 v 10:16 | Nahoru | #10
Cobra 11--napis Vánovy66 ten ti poreferuje on má hustej obytnáček!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist