globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co se stane?
 
29.12.2008 v 18:54
Co se stane když přerušim tok informací na cestě ECU x čidlo otáček klikové hřídele?

Jak přesně ovlivňuje složení směsice čidlo teploty vzduchu ve airboxu?

THANX!

Co se stane?

29.12.2008 v 19:23 | Nahoru | #1
kdyz to odpojis od ECU nenastartujes, jednotka nebude vedet, v jake poloze je motor, nebude vedet, kde je horni uvrat a odpoji zapalovani. cidlo teploty nas.vzduchu ti ovlivnuje smes prakticky jen pri velmi nizkych teplotach vzduchu, tzn smes Ti to ovlivnuje, ale jen minimalne. zjednodusene receno.

1 reakcí na tento příspěvek Co se stane?

29.12.2008 v 20:42 | Nahoru | #2
mluvte česky, nerozumím

Naposledy editováno 29.12.2008 20:44:24

(reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:04 | Nahoru | #3

solek>mluvte česky, nerozumím



ECU(ridici jednotka),krabice,ktera ovlada a ridi skoro vsechno,ale nefunguje bez dodani udaju od nejdulezitejsich "cidel". napr. bez signalu ze snimace otacek klik.hridele se neobejde...jinak je schopna fungovat v tzv.nouzovem rezimu. ale bez nekterych zakladnich veci ani prd. cidlo teploty nas.vzduchu patri mezi ty, bez jejichz signalu se obejde, nastavi "predem naprogramovane hodnoty".

2 reakcí na tento příspěvek Co se stane?

29.12.2008 v 21:12 | Nahoru | #4
záleží jestli máš lambdu

(reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:18 | Nahoru | #5
Jurawood> nemam juro z lesa pročpak?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:19 | Nahoru | #6
Jurawood> uz jsi zazil system s cidlem teploty nasavaneho vzduchu, snimacem polohy klikoveho hridele a aby byl bez lambdy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:23 | Nahoru | #7

Eso_Rimmer>Jurawood> uz jsi zazil system s cidlem teploty nasavaneho vzduchu, snimacem polohy klikoveho hridele a aby byl bez lambdy?



No fakt ji nemám!!
Lambda byla zavedena až s katalizátory,tedy s Euro 1,ale to u motorek neplatilo hned od začátku(myslím)nehledě na to,že já mám 97´model suzuki tzn.že mám jednu z prvních stříkaček,kterou suzuki osazovala svoje agregáty>takže to v té době zřejmě ještě nebylo tak vychytaný...

Naposledy editováno 29.12.2008 21:32:08

1 reakcí na tento příspěvek Co se stane?

29.12.2008 v 21:25 | Nahoru | #8
pár sem jich viděl

Duřičko, v tom případě by si mohl malinko ovlivňovat bohatost směsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:25 | Nahoru | #9
Ďuričko22> mas vsechno origo? zadna slepenina? popisujes ty komponenty presne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:33 | Nahoru | #10
Jurawood> Dokážeš říci kterým směrem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:34 | Nahoru | #11
Eso_Rimmer> Jo,trefil jsem moto celkem ve stavu/kážu jak stojí v manuálu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:39 | Nahoru | #12

Ďuričko22>Eso_Rimmer> Jo,trefil jsem moto celkem ve stavu/kážu jak stojí v manuálu



predpokladam, ze to je strikacka. jestli ano, nevim o pripade, kdy by tam nebyla lambda. (origo) nevim, jestli mje odpoved je to, cos potreboval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:41 | Nahoru | #13
Eso_Rimmer> Eeee tak to čoveče úplně ne,ale dík,že ses tu stavil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:45 | Nahoru | #14

Ďuričko22>Eso_Rimmer> Eeee tak to čoveče úplně ne,ale dík,že ses tu stavil...



veci, ktere jsem Ti popisoval, by mely fungovat a chovat se tak, jak jsem Ti psal. mozna trosku lip formulovat Tvuj dotaz...? nebo Te proste nechapu :) a mas tedy strikacku, nebo ne?

(reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:45 | Nahoru | #15
Eso_Rimmer> aha, dik, tydle veci neovladam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:47 | Nahoru | #16
Eso_Rimmer> Mrkni vejš editoval jsem tam jeden příspěvek...

(reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 21:53 | Nahoru | #17

Ďuričko22>Eso_Rimmer> Mrkni vejš editoval jsem tam jeden příspěvek...



aha...tak k tomuhle systemu strikacky bez lambdy Ti moc nereknu. kazdopadne cidlo teploty nas.vzduchu slouzi k tomu a funguje tak, jak jsem psal vyse.

(reakce na) Co se stane?

29.12.2008 v 22:32 | Nahoru | #18

Ďuričko22>Jurawood> Dokážeš říci kterým směrem?



pro auta platilo, ze u prvnich strikacek sly korigovat pouze otacky (sroubem na skrtici klapce), ale s bohatosti smesi neslo hybat, tu urcovalo teplotni cidlo v hlave motoru (nikoliv to v airboxu) a pak poloha potenciometru skrtici klapky. to jen pro Tvou predstavu. mozna by bylo dobry napsat co presne Te trapi, nebo ceho bys potreboval dosahnout a pak by Ti nekdo mohl spis pomoc...

Co se stane?

30.12.2008 v 08:36 | Nahoru | #19
ECU má jak čidlo teploty nasávaného vzduchu tak čidlo teploty vody motoru na to aby mohla přesně doladit bohatost směsi (A/F), při přerušení kabelu mezi čidlem a ECU či nefunkčností čidla ECU přechází do "nouzového" režimu kde většinou bere hodnoty dané výrobcem pro stav "nouze" a to Teplota nasávaného vzduch +20°C a Teplota vody +80°C. Z toho logicky vyplívá horší spouštění studeného motoru, jelikož směs je chudá, po ohřátí motoru na provozní teplotu a v případě že teplota nasávaného vzduchu je kolem 20°C tak motor jede tak nějak dobře.

Co se týče manipulace s A/F, skutečně to lze, stačí místo čidla nebo do serie s ním (ale pozor jsou čidla která mění svou hodnotu tak že se stoupající teplotou hodnota odporu čidla stoupá a také jsou čidla kdy hodnota odporu klesá, takže ne vždy lze zapojit potenciometr seriově) potenciometr a max hodnotě čidla a jím lze A/F "ladit" samozřejmě v rámci možností a dokud nezasáhne lambda dle které se A/F v closed loop režimu (tj. volnoběh či lehce zvýšený výkon) řídí.

Další možností jak si lze "hrát" s A/F je změna informace od systému měření vzduchu (senzory MAP,MAF) ať už opět potenciometrem což ale nezohledňuje zda je closed loop čí open loop a nebo lépe nějakým piggyback controllerem (já používám APEXi SAFC II, na autě) kde lze A/F rozumně doladit.

Samozřejmě pokud někdo laboruje s A/F tak je třeba ji také měřit, pamatujte že vždy je lepší začínat se směsí bohatší a pomalu ji stahovat na optimální než si nastavit chudou a riskovat spálení ventilů a pístů.

A ještě pamatujte že zvýšení bohatosti směsi nemá smysl pokud do válce nedostanete taky více vzduchu.

Co se stane?

30.12.2008 v 09:03 | Nahoru | #20
většinou se právě šidí RJ pomocí toho čila IAT (intake air temp.) , ale každopádně není to správný postup, ten vede přes složitější elektroniku.

Jinak motorek se stříkačkama bez lambdy a katu origo je spousty.

Fugo: ve všem souhlas



Naposledy editováno 30.12.2008 09:05:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

30.12.2008 v 09:21 | Nahoru | #21

Eso_Rimmer>Jurawood> uz jsi zazil system s cidlem teploty nasavaneho vzduchu, snimacem polohy klikoveho hridele a aby byl bez lambdy?



hele Eso, gůůzza má taky stříkačku, čidlo polohy hřídele, cidlo teploty vzduchu a stejně - no lambda inside

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se stane?

30.12.2008 v 10:02 | Nahoru | #22

ilMedvědGuzzini>Eso_Rimmer>Jurawood> uz jsi zazil system s cidlem teploty nasavaneho vzduchu, snimacem polohy klikoveho hridele a aby byl bez lambdy?

hele Eso, gůůzza má taky stříkačku, čidlo polohy hřídele, cidlo teploty vzduchu a stejně - no lambda inside



tak to te ale strasne podvedli!!

snaha byla...

(reakce na) Co se stane?

30.12.2008 v 10:10 | Nahoru | #23
jinak si myslim, ze se ptal na neco jineho
veci kolem MAP senzoru apod. se ho tykat rozhodne nebudou...

1 reakcí na tento příspěvek Co se stane?

30.12.2008 v 16:29 | Nahoru | #24
Takže chlapi trošku jsem vás mystifikoval,nejedná se o system ECU ale ECM (trocha slovíčkaření)...jak jsem psal mam jednu z prvních stříkaček,motor je osazen čidly pozice vačky,kliky a plynu,má čidlo též na teplotu nasávanáho vzduchu,teplotu vody,tlak nasávaného vzduchu...
Úplně prvotně jsem chtěl vědět jak by se dal vyřadit či upravit systém omezovače max.otáček,ale postupem času mě čím dál více zajímá princip funkce jednotlivých čidel...co jsem měl zatím možnost vypozorovat,tak moje moto pracuje se zvyšujícím se odporem a na základě toho pak neco vypne...

Dík že jste se tu zastavili...

(reakce na) Co se stane?

30.12.2008 v 17:35 | Nahoru | #25
Ďuričko22> :) ECM je ekvivalent ECU, proste take takova rid.jednotka. na co jsou a jak funguji jednotliva cidla uz vis, jen pro doplneni ten senzor tlaku v sac.potrubi, o kterem jsem psal, ze se Te tykat nebude (cele to bylo trosku "chaoticke" ), slouzi k vyhodnoceni mnozstvi vzduchu, ktere Ti proudi do sani (neco jako vaha vzduchu MAF) a na zaklade toho je RJ pripravovana smes paliva. ale samozrejme ve spolupraci i s ostatnimi cidly. snad Ti to trosku pomohlo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist