Téma: Karb. vs vstřikování
 
5.12.2008 v 17:20
Zdarek, chtěl jsem se zeptat, s čím je menší spotřeba na moto, karb, nebo vstřikování, popř. výhody a nevýhody. Díky

Naposledy editováno 05.12.2008 17:21:38

Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 17:30 | Nahoru | #1
no ja mam za to ze obecne karbec-vic koni, strikacka-mensi spotreba
ale v to platilo spis drive. strikacka je pomerne "nova" tudiz mela u ruznych stroju mouchy

Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 17:32 | Nahoru | #2
Jak u který motorky. Já za sebe - stříkačka víc koní menší spotřeba (to hlavně) ale než motorka pochopí co po ní chceš to je fakt doba to karburátor jde za plynem mnohem mnohem dřív

1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 17:37 | Nahoru | #3
ani výkon ani spotřeba se neliší

vstřik je přesnější kolem poměru la=1, karbec jde jednoduše doladit, na střik musíš mít programovatelnou RJ.

1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 17:38 | Nahoru | #4
myslim ze zalezi na konkretnim konstrukcnim reseni, jak strikacky tak motoru. neda se to rict souhren pro vsechny FI i karburatory...

novej: treba me reaguje strikacka tak ze opravdu jen malokterej karburator (spis jen race prime karburatory) reaguje tak rychle...

Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 17:39 | Nahoru | #5
u karburatoru to aspon vic vibruje, aspon vim ze pod sebou neco mam

(reakce na) Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 17:39 | Nahoru | #6

assassin>myslim ze zalezi na konkretnim konstrukcnim reseni, jak strikacky tak motoru. neda se to rict souhren pro vsechny FI i karburatory...

novej: treba me reaguje strikacka tak ze opravdu jen malokterej karburator (spis jen race prime karburatory) reaguje tak rychle...



Jak jsem řekl - jak u čeho. Já porovnal BMW Dakara karbec i stříkačku.

Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 18:21 | Nahoru | #7
assassin - naprostej souhlas, osobně bych karbec nechtěl, u stříkačky hraje pro nejenom spotřeba, ale hlavně lepší kultivovanější běh motoru - žádnej sytič, žádný hlcení, problémy se studenými starty, střílení do výfuku atd, atd...

Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 18:22 | Nahoru | #8
soupatkovy jdou hned pri zatahu.

1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 18:23 | Nahoru | #9
jo je to elektrika a tam sou vetsi problemy nez u mechanickeho karburatou

1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 18:30 | Nahoru | #10
Ja se svezl s Blackem jak se strikackou, tak s karbecem a strikacka reaguje o neco rychleji, spotreba stejna, vykon taky. Prijde mi, ze u strikacky to jelo lip dole... Ale znalec nejsem, jen moje domnenky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 18:33 | Nahoru | #11
Hejnoptaku> takze to neni tak jak sem slysel? black strikacka+katalyzator 145 koni?strikacka 155 koni? karbec 165 koni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 18:50 | Nahoru | #12
WHTRDR> Jedna paní povídala +- v sérii mají všechny 3 typy kolem 135-140k na zadním kole.
S komplet montáží laďěných svodů, koncovky + Dynojet (nebo PowerCommander) nárust cca + 10k.
Dále už pouze šílenosti typu racing vačky, úpravy komprese ....

(reakce na) Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 18:52 | Nahoru | #13

MickXX>WHTRDR> Jedna paní povídala +- v sérii mají všechny 3 typy kolem 135-140k na zadním kole.
S komplet montáží laďěných svodů, koncovky + Dynojet (nebo PowerCommander) nárust cca + 10k.
Dále už pouze šílenosti typu racing vačky, úpravy komprese ....


tak ok on mi to rikal jeden automechanik co vlastni blekouse tak sem mu veril

(reakce na) Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 18:53 | Nahoru | #14

WHTRDR>Hejnoptaku> takze to neni tak jak sem slysel? black strikacka+katalyzator 145 koni?strikacka 155 koni? karbec 165 koni?


Kdyz sem hledal Blacka, lidi psali ruzny vykony, od 72kw do 121kw. Ja mam 115 kw, kamarad(taky karbec) 118kw, dalsi se strikackou 120kw(podle technicaku) jak je to v realu nevim. Parkrat sem slysel, ze karburatory byly silnejsi, ale jestli je to pravda???

1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 20:41 | Nahoru | #15
Vykon blackbirda je 162koni

1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování

5.12.2008 v 21:52 | Nahoru | #16
obecně je hlavní rozdíl mezi karburátorem a vstřikováním v tom že karburátor pro svojí funkci potřebuje difuzor - což je vlastně zúžený místo v sacím traktu kde vzniká podtlak oproti tlaku v sání, to zhoršuje plnění motoru,
u stříkačky žádný takový místo není a palivo je pod tlakem vstřikovaný do sání, stříkačka tak může mít o nějakejch 5-10% vyšší výkon nebo nižší spotřebu (nebo i obojí)
to že maj stříkačky v některejch případech nižší výkony je daný spíš tím že se výrobce snaží splnit emisní a hlukový normy, obdobně je to pak s reakcí na přidání plynu (tam je ovšem ještě ve hře jak si výrobce poradil s naladěním toho zařízení)
jedinou zřejmou výhodou karburátoru tak zůstává jednoduchost a z toho plynoucí spolehlivost

(reakce na) Karb. vs vstřikování

6.12.2008 v 10:23 | Nahoru | #17

Spieke>Vykon blackbirda je 162koni


Tak to je senza! Mam jeste o 6 koni vic, nez sem si myslel!
Ctes to MickuXX?

1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování

6.12.2008 v 22:53 | Nahoru | #18
No coment Každej se řídí akorát tím co mu naservírujou v papírech nebo na etiketě ale reál jim uniká.

Spieke> Projdi si starší vlákna už tu toho bylo napsáno hodně. Ono je dost podstatnej rozdíl výkon od výrobce kerej máš zapsanej v techničáku (udávanej přímo na klice motoru) a skutečnej co dostaneš na zadní kolo !!!
Takže si odečti +-25k a máš cca realný výkon na zadním kole.

Pro zajímavost tady máš skutečný stav na zadním kole před a po úpravách včetně full race systemu Akrapovič+ další věci:



Naposledy editováno 06.12.2008 22:56:03

(reakce na) Karb. vs vstřikování

6.12.2008 v 23:12 | Nahoru | #19
MickXX> A ta dira je tam po odladeni? S tim se neda nic delat?

(reakce na) Karb. vs vstřikování

7.12.2008 v 17:12 | Nahoru | #20

combust>obecně je hlavní rozdíl mezi karburátorem a vstřikováním v tom že karburátor pro svojí funkci potřebuje difuzor - což je vlastně zúžený místo v sacím traktu kde vzniká podtlak oproti tlaku v sání, to zhoršuje plnění motoru,
u stříkačky žádný takový místo není a palivo je pod tlakem vstřikovaný do sání, stříkačka tak může mít o nějakejch 5-10% vyšší výkon nebo nižší spotřebu (nebo i obojí)
to že maj stříkačky v některejch případech nižší výkony je daný spíš tím že se výrobce snaží splnit emisní a hlukový normy, obdobně je to pak s reakcí na přidání plynu (tam je ovšem ještě ve hře jak si výrobce poradil s naladěním toho zařízení)
jedinou zřejmou výhodou karburátoru tak zůstává jednoduchost a z toho plynoucí spolehlivost



menší spotřeba a větší výkon, to je perpoetum ne? samozřejmě s tímhle ses sekl, jinak máš pravdu

(reakce na) Karb. vs vstřikování

8.12.2008 v 13:21 | Nahoru | #21
Jurawood>

ja nevim, ale proc u dragstru teda vyhazujou vstriky a davaj tam karburatory ? taky bych rek, ze karbec = vic koni... a s tou spotrebou nevim, i kdyz nam na prumce rikali, ze strikacka zere min - moc tomu neverim . ??????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karb. vs vstřikování

8.12.2008 v 13:31 | Nahoru | #22

Spieke>jo je to elektrika a tam sou vetsi problemy nez u mechanickeho karburatou


Naopak, s elektrikou u strikacky jsou minimalni problemy - aspon co se novejsich modelu tyce. Karburator je tovarna na poruchy (vem si, kolik miniaturnich mechanickych casti obsahuje), a navic cim je starsi, tim je to horsi. Opravit nebo naladit starej karburator je hodinarska prace. Je nejlepsi do nej vubec nesahat.

(reakce na) Karb. vs vstřikování

8.12.2008 v 18:27 | Nahoru | #23
Slávek-TDM> Uz si mel nekdy problem s elektrikou?

Karb. vs vstřikování

8.12.2008 v 18:54 | Nahoru | #24
jurawood- měl jsem na mysli že to se stříkačkou se dá většinou jet s nižší spotřebou než s karburátorem a to i v případě že je možný dosáhnout větších výkonů než s karburátorem, pochopitelně pokud se pojede furt na plnej výkon tak to co je výkonější bude prostě žrát víc

38alda- napadá mě že jedinej důvod proč někdo vyhazuje vstřikování a nahradí to karburátorem je ten že karburátor se dá celkem snadno ladit, oproti tomu zkoušet zkonstruovat nějaký sání se vstřikama už je trochu problém

Slávek-TDM - s tou spolehlivostí,nejnovější modely stříkaček možná jsou spolehlivější ale tvrzení že karburátor je továrna na poruchy je moc silný, když se to vezme kolem a kolem tak karburátor potřebuje hladinu paliva, trysku, jehlu a podtlak v difuzoru, dohromady se na tom nemá co podělat,pokud nezačne prochcávat ventil nebo se něco neucpe tak už jen jedině že by něco vyloženě upadlo, když se podíváš třeba na poslední boxer od bmw, R900RR kterej závodil na dakaru někdy okolo roku 2000 tak to co má jsou dva rovnotlaký karburátory bing, a jedinej důvod proč je tam šoupli je to že se na tom nemá co podělat a to bylo v době kdy měli u bmw nějakejch 18 let zkušeností se vstřikováním u motorek, to samý u F650RR, ještě když se jel poslední dakar tak tu na motorkářích byl článek o jednom jezdci a jeho mašině, první úprava spočívala v nahrazení vstřikování karburátorem
mimochodem ktm 690 LC4 rally replica 2008 karburátor keihin fcr-mx4100btps, z našich by s tim měli jet Pabiška, Randýsek a Jakeš z KM racing

Naposledy editováno 08.12.2008 19:39:35

Karb. vs vstřikování

8.12.2008 v 20:09 | Nahoru | #25
combust> na karburatorech se nema co pokazit krome hladiny, jehly, trysky, podtlaku, membrany, volnobeznyho okruhu, syticovyho okruhu... Par karburatoru jsem rozebranych mel. Strikacka budto funguje nebo nefunguje a pak se meni kus za kus. Ohledne elektriky ke vstrikovani a strikacky neznam nikoho, komu by se pokazila. O karburatorech to rozhodne rict nemuzu.

Karb. vs vstřikování

8.12.2008 v 20:52 | Nahoru | #26
se vstřikovanim lze dosahnout lepšiho rozprašeni směsi a přesnějšiho poměru paliva a vzduchu ,zaleži jake otačky teplota nasavaneho vzduchu a tak vstřikovani to umi lepe prostě přizpusobit ale je lepši na spotřebu nekdy i horši na vykon protože se použiva u novych motorek a tam jsou i přisnějši normy proto jsou nektere motorky s karbcem silnějši

Karb. vs vstřikování

8.12.2008 v 20:59 | Nahoru | #27
Slávek-TDM - no i tak se to dá brát, jenže i se špatnou hladinou, nefungujícím sytičem,rozhozenejma podtlakama a přicpanym volnoběžnym kanálem je určitá šance že někam dojedeš,záleží holt na vkusu každého soudruha co je pro něj důležitější

Karb. vs vstřikování

15.12.2008 v 09:00 | Nahoru | #28
tak já sem teda už pár porouchaných stříkaček viděl

čidlo teploty vody, absolutní tlak, tepota vzduchu, halový čidla, lambda, pumpa, trysky, okruhy tam sou taky, navíc klapky atd. no taky je toho docela dost co se může podělat.

Při poruše karbecu to hodíš na stůl, projedeš trysky vousem ze smetáku, zjistíš jak se tam ten bordel dostal když tam sou minimálně 2 filtry.. nasadíš a jede se dál ...

Sám mám karbec, a za jedinou výhodu považuju nalazení..
Bohužel RJ stříkaček se nedělají zrovna user frendly

Samozřejmě stříkačka je lepší
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist