Naposledy editováno 05.12.2008 17:21:38
1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování
vstřik je přesnější kolem poměru la=1, karbec jde jednoduše doladit, na střik musíš mít programovatelnou RJ.
1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování
novej: treba me reaguje strikacka tak ze opravdu jen malokterej karburator (spis jen race prime karburatory) reaguje tak rychle...
assassin>myslim ze zalezi na konkretnim konstrukcnim reseni, jak strikacky tak motoru. neda se to rict souhren pro vsechny FI i karburatory...
novej: treba me reaguje strikacka tak ze opravdu jen malokterej karburator (spis jen race prime karburatory) reaguje tak rychle...
Jak jsem řekl - jak u čeho. Já porovnal BMW Dakara karbec i stříkačku.
1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování
1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karb. vs vstřikování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karb. vs vstřikování
S komplet montáží laďěných svodů, koncovky + Dynojet (nebo PowerCommander) nárust cca + 10k.
Dále už pouze šílenosti typu racing vačky, úpravy komprese ....
MickXX>WHTRDR> Jedna paní povídala +- v sérii mají všechny 3 typy kolem 135-140k na zadním kole.
S komplet montáží laďěných svodů, koncovky + Dynojet (nebo PowerCommander) nárust cca + 10k.
Dále už pouze šílenosti typu racing vačky, úpravy komprese ....
tak ok on mi to rikal jeden automechanik co vlastni blekouse tak sem mu veril
WHTRDR>Hejnoptaku> takze to neni tak jak sem slysel? black strikacka+katalyzator 145 koni?strikacka 155 koni? karbec 165 koni?
Kdyz sem hledal Blacka, lidi psali ruzny vykony, od 72kw do 121kw. Ja mam 115 kw, kamarad(taky karbec) 118kw, dalsi se strikackou 120kw(podle technicaku) jak je to v realu nevim. Parkrat sem slysel, ze karburatory byly silnejsi, ale jestli je to pravda???
1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování
1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování
u stříkačky žádný takový místo není a palivo je pod tlakem vstřikovaný do sání, stříkačka tak může mít o nějakejch 5-10% vyšší výkon nebo nižší spotřebu (nebo i obojí)
to že maj stříkačky v některejch případech nižší výkony je daný spíš tím že se výrobce snaží splnit emisní a hlukový normy, obdobně je to pak s reakcí na přidání plynu (tam je ovšem ještě ve hře jak si výrobce poradil s naladěním toho zařízení)
jedinou zřejmou výhodou karburátoru tak zůstává jednoduchost a z toho plynoucí spolehlivost
1 reakcí na tento příspěvek Karb. vs vstřikování
Spieke> Projdi si starší vlákna už tu toho bylo napsáno hodně. Ono je dost podstatnej rozdíl výkon od výrobce kerej máš zapsanej v techničáku (udávanej přímo na klice motoru) a skutečnej co dostaneš na zadní kolo !!!
Takže si odečti +-25k a máš cca realný výkon na zadním kole.
Pro zajímavost tady máš skutečný stav na zadním kole před a po úpravách včetně full race systemu Akrapovič+ další věci:
Naposledy editováno 06.12.2008 22:56:03
combust>obecně je hlavní rozdíl mezi karburátorem a vstřikováním v tom že karburátor pro svojí funkci potřebuje difuzor - což je vlastně zúžený místo v sacím traktu kde vzniká podtlak oproti tlaku v sání, to zhoršuje plnění motoru,
u stříkačky žádný takový místo není a palivo je pod tlakem vstřikovaný do sání, stříkačka tak může mít o nějakejch 5-10% vyšší výkon nebo nižší spotřebu (nebo i obojí)
to že maj stříkačky v některejch případech nižší výkony je daný spíš tím že se výrobce snaží splnit emisní a hlukový normy, obdobně je to pak s reakcí na přidání plynu (tam je ovšem ještě ve hře jak si výrobce poradil s naladěním toho zařízení)
jedinou zřejmou výhodou karburátoru tak zůstává jednoduchost a z toho plynoucí spolehlivost
menší spotřeba a větší výkon, to je perpoetum ne? samozřejmě s tímhle ses sekl, jinak máš pravdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karb. vs vstřikování
Spieke>jo je to elektrika a tam sou vetsi problemy nez u mechanickeho karburatou
Naopak, s elektrikou u strikacky jsou minimalni problemy - aspon co se novejsich modelu tyce. Karburator je tovarna na poruchy (vem si, kolik miniaturnich mechanickych casti obsahuje), a navic cim je starsi, tim je to horsi. Opravit nebo naladit starej karburator je hodinarska prace. Je nejlepsi do nej vubec nesahat.
38alda- napadá mě že jedinej důvod proč někdo vyhazuje vstřikování a nahradí to karburátorem je ten že karburátor se dá celkem snadno ladit, oproti tomu zkoušet zkonstruovat nějaký sání se vstřikama už je trochu problém
Slávek-TDM - s tou spolehlivostí,nejnovější modely stříkaček možná jsou spolehlivější ale tvrzení že karburátor je továrna na poruchy je moc silný, když se to vezme kolem a kolem tak karburátor potřebuje hladinu paliva, trysku, jehlu a podtlak v difuzoru, dohromady se na tom nemá co podělat,pokud nezačne prochcávat ventil nebo se něco neucpe tak už jen jedině že by něco vyloženě upadlo, když se podíváš třeba na poslední boxer od bmw, R900RR kterej závodil na dakaru někdy okolo roku 2000 tak to co má jsou dva rovnotlaký karburátory bing, a jedinej důvod proč je tam šoupli je to že se na tom nemá co podělat a to bylo v době kdy měli u bmw nějakejch 18 let zkušeností se vstřikováním u motorek, to samý u F650RR, ještě když se jel poslední dakar tak tu na motorkářích byl článek o jednom jezdci a jeho mašině, první úprava spočívala v nahrazení vstřikování karburátorem
mimochodem ktm 690 LC4 rally replica 2008 karburátor keihin fcr-mx4100btps, z našich by s tim měli jet Pabiška, Randýsek a Jakeš z KM racing
Naposledy editováno 08.12.2008 19:39:35
čidlo teploty vody, absolutní tlak, tepota vzduchu, halový čidla, lambda, pumpa, trysky, okruhy tam sou taky, navíc klapky atd. no taky je toho docela dost co se může podělat.
Při poruše karbecu to hodíš na stůl, projedeš trysky vousem ze smetáku, zjistíš jak se tam ten bordel dostal když tam sou minimálně 2 filtry.. nasadíš a jede se dál ...
Sám mám karbec, a za jedinou výhodu považuju nalazení..
Bohužel RJ stříkaček se nedělají zrovna user frendly
Samozřejmě stříkačka je lepší