Rejnok> mě nepřijde předražený. Předražený jsou navigace v autech (80 tisíc za horší funkce než má autonavigace za 8 tisíc je předraženost, aktualizace map za 1500EUR je předražené atd) ale Zumo má cenu nastavenou celkem správně. Vem si Zumo 400 - prodávalo se za 9900 s DPH a nebyl o něj zájem. 550 má všechno do auta a všechno pro začátek na motorku, dva BT moduly za 18 tis s DPH to předražený nevidím. Drahý možná (pro někoho) ale jsou mnohem dražší přístroje - třeba námořní. Nároky na navigace na motorky jsou prostě jiný než na navigace do auta a přitom trh je setinový nebo ještě menší, takže to logicky nemůže být stejně drahý jako navigace do kabelky vyráběná levněji. Nuvi 550 má hodně funkcí (vč. podpory rastrových map) a cenu do 9 tisíc s DPH. Je to předražený? V těch navigacích je celkem dost technologií, za které se musí platit licence - Bluetooth je příklad, SiRF další příklad atd. A mapy - to samé. Zumo 400 nemělo licenci CN mapy a kvůli tomu se neprodávalo, chybějící BT lidem tak nevadil. Je to těžký ale pokud někdo chce speciální moto navigaci skvěle čitelnou na sluníčku, plánování trasy s mnoha body, záznam trasy, offroad funkce, plánování na počítači, slušnou rychlost, vodotěsnost a odolnost, tak to prostě za 3000 není a hned tak asi nebude. Ale neřekl bych že jsou ty ceny v tomhle případě předražený.