Mě osobně se to ještě (naštěstí) nestalo - používám různé garminy řadu let a docela jim věřím. Ale několik našich zákazníků mělo pokaženou dovolenou, když jim nečekaně odešly různé navigace včetně Garminů. Asi nejhůř z toho vychází (myslím z Garminů) Quest - za letošní rok vím o 4 případech pokažené cesty z důvodu nefungujícího přístroje. Další "populární" ve špatném slova smyslu je 2610 a zejména 2620, která na motorce vůbec nemá co dělat kvůli problematickému mikrodrive. A vím tak o deseti případech kdy lidem přestaly fungovat PDAčka - nejčastější byl problém s napájecím konektorem, takže PDA sice fungovalo ale bez napájení bylo brzo k ničemu. No a zlatý hřeb - Tom Tom Rider, odhad také kolem deseti případů kdy navigace opustila své místo na motorce a vydala se na prohlídku silnice nebo škarpy k velkému překvapení majitele - zejména když se to nestalo v offroadu ale normálně na silnici. Pokud se něco takového stane a nemáte mapu a nemáte poznačené navigační body nebo trasy a všichni v partě se spoléhají na jednoho "navigátora", tak to je pochopitelně problém. Takže třeba letos jsme jeli na delší cestu ve 4 lidech a měli jsme všichni všechno jako zálohu. Jednak se nikdy neví, jestli nebude potřeba se někde rozdělit (což se stalo) a taky jestli někdo GPS nerozbije apod. Takže jsme měli všichni speciální kartu s upravenými mapami a zakreslenými trasami a body plánovaných cest atd. A záloha pomocí tištěných map. Ne cestu do Alp to je asi jedno, na cestu někam do neznáma už by to prostě mrzelo - zejména když si to člověk hezky naplánuje předem a pak kouká na mrtvý displej... A tvrdím že i když jsem jel v oblastech kde odhadem v okruhu sto kilometrů podle GPS nebylo vůbec nic, tak mít v přístroji nasázený body třeba po 5km podle něčí trasy je taková obrovská výhoda, proti který prostě tištěná automapa nemůže soutěžit, protože ta tam taky nemá nic.. Zkrátka - rozhodně kombinace mapa+GPS a když už člověk opravdu chce dokonalou přípravu, tak kombinace mapa+GPS+PDA (a v něm rastrový mapy)..