pohrávám si s myšlenkou stavby nějakého menšího soukromého okruhu pro silniční motorky. Nic velkého a impoznatního jako pro MotoGP, ale něco s délkou třebas 3000m, několika zatáčkama, delší cílovou rovinkou, sociálkama (Karbec má vyhrazen svůj VIP STREShajzlík ) a parkovištěm. Prostě okruh určený pro klubové tréningy a volné jezdění. Zaplnit mezeru, která u nás pořád je, tzn. postavit okruh, který bude svými parametry něco mezi Sosnovou a Mostem nebo Brnem. Lépe řečeno, takovou menší Pannonii.
Moje idea je postavit něco "lidového" a umožnit více motorkářům omezit ježdění po "cestách" a vyblbnout se spíše na okruhu. Samozřejmě všechno stojí peníze a v tomto oboru to platí několikanásobně, ale myslím si, že to není nemožné.
Proto se ptám: je tady mezi námi někdo z oboru stavebnictví (silnice, dálnice, komunikace, atd..), kdo by byl schopen a ochoten zpracovat jen hrubý, ale reálný rozpočet na takovýto projekt? Také bych potřeboval vědět jak je to s potřebným povolením (kde je vůbec možno postavit takovou stavbu), hlukovými limity, atd... kdyžtak do PM pls.
Dále mě zajímá našli by se mezi Vámi zájemci, kteří by si byli ochotni zaplatit nějaký "vyšší" členský polatek a měli třebas možnost navštěvovat zvýhodněně tento okruh? Řekněme taková předplacená permanentka se spoustou výhod, ale platbou předem, třeba na rok?
Váš názor? Bylo by to pro Vás zajímavé (viz. anketa)?
Pozn: Všechny výše uvedené informace jsou zcela teoretické a nijak zavazující.
Naposledy editováno 06.10.2008 20:01:01
jenom pozemek na to co maš na mysli je potřeka cca 1500x1000m, tj. 1.500.000 m2 + asfalt š. 10mx3000m tj 30.000m2 x3-5.000/m2
Naposledy editováno 06.10.2008 11:53:31
wrtule>Už jsme nad tím také přemýšleli, ale pod 200 mil. jsme se nedostali ve velice hrubém odhadu
To si právě nemyslím. Pochybuju, že za Sosnovou nebo okruh ve Vysokém Mýtě někdo dal 100mil a víc. Vzhledem k jejich cenám (30tis za pronájem celého okruhu na celý den) si nemyslím, že to stálo takové peníze. Hlavní trať má sice jen 1200m, ale komplex má více tratí a příslušenství. www.autodromvmyto.cz/cenik-sluzeb.php
Nový asfalt v Brně stál 27 mil. Samozřejmě je to jen povrch, ale ten je nejdražší. Potřebná úprava terénu a základ by měl být levnější (v závislosti na členitosti terénu). www.silnicebrno.cz/reference-masarykuv-okruh-rekonstrukce-startu-cile.html
Osobně si myslím, že je reálné dostat se k nižšímu číslu.
Jinak je to dobrej nápad. Zajímalo by mě, jestli se tím někdo (nějaká společnost) reálně zaobírá, protože dle mého názoru, to není úplně blbej projekt. Samozřejmě nemyslím okruh na úrovni MotoGP :)
wrtule>Už jsme nad tím také přemýšleli, ale pod 200 mil. jsme se nedostali ve velice hrubém odhadu
jenom pozemek na to co maš na mysli je potřeka cca 1500x1000m, tj. 1.500.000 m2 + asfalt š. 10mx3000m tj 30.000m2 x3-5.000/m2
Na takový okruh by bohatě stačil pozemek 1000x1000 m = 1.000.000m2. Pozemek typu orná půda, pole, louky, atd.. se dá reálně koupit za 5-7 Kč/m2 = pouze 7.000.000,- za pozemek!
Toto je má představa:
kaCZer>
slušná utopie
sorry, ale musim se smát...
zhruba stejně reálný, jako by mohl NOFRAJER jezdit MOTOGP...
tenhle thread budu sledovat...
btw těch 200mio je vcelku slušně podhodnocenej odhad...
To je samozřejmě minimum, třeba se ti podaří dotace EU, levně pozemek atp. jinak jseš někde okolo 400-500.000.000 - UNREAL, NEMYSLITELNÉ stavět okruh
Určitě tady v okolí něco podobného na vyřádění chybí. Jedna věc je za kolik se to postaví, ale podstatné je za kolik se to bude pronajímat a jaká se uvažují pravidla pro jízdy veřejnosti.
Velmi by mne zajímaly zákonem dané nezbytné provozní bezpečností předpisy pro takový okruh. Protože čím víc lidí (traťáků, doktorů, hasičů) bude třeba, tím vyšší bude cena pro návštěvníky s tím dopadem, že toho využije opět pouze ta movitější část populace a Nova tak nadále bude s chutí rejpat do střelců na Železňáků nebo Dubé.
Honziss>
Nový asfalt v Brně stál 27 mil. Samozřejmě je to jen povrch, ale ten je nejdražší.
Mame kazdy jine informace. Ja mam z nekolika slusne informovanych zdroju, ze skutecne naklady byly neco pod 150 mil. kc.
Ad topic: v podminkach mensi ceske spolecnosti, nebo dokonce jedince imho nerealizovatelne. Mozna nejaka minimalisticka varianta typu Myto, Sosnova ano, ale velky okruh urcite ne
Naposledy editováno 06.10.2008 13:10:00
Dawe02>Honziss>
Nový asfalt v Brně stál 27 mil. Samozřejmě je to jen povrch, ale ten je nejdražší.
Mame kazdy jine informace. Ja mam z nekolika slusne informovanych zdroju, ze skutecne naklady byly neco pod 150 mil. kc.
Ad topic: v podminkach mensi ceske spolecnosti, nebo dokonce jedince imho nerealizovatelne. Mozna nejaka minimalisticka varianta typu Myto, Sosnova ano, ale velky okruh urcite ne
Pozor nejedná se o rekonstrukci v letošním roce, ale v roce 1996, kde se pokládal nový finální koberec. Tedy dle stránek zhotovitele. Předpokládám, že jsou tyto informace důvěryhodné. www.silnicebrno.cz/reference-masarykuv-okruh-rekonstrukce-startu-cile.html
Samozřejmě je to velký problém a asi by to stálo dost úsilí a času, ale s dobrým projektem a vypracovaným business plánem, by němělo být až tak těžké sehnat peníze. Dneska ti na dobrý podnikatelský záměr půjčí každá banka. Všechno je to o číslech a ty jsou z výročních zpráv Autodromů Brna a Mostu jasně zřejmá! Brno navýšilo oproti loňšku výnosy o cca 20mil s celkovým číslem 225mil.
Ze bohuzel nejsme Amerika . A ze bohuzel je u nas kazdy blby ctverecny kilometr bran jako kus "malebne zeme", kde se nesmi nic delat. Ze ti, co by rozhodovali o povoleni ke stavbe maji sve zivotni kredo "nikomu nic". Teda krome "padnych argumentu", ty meni vse ...
Nechci tahat debilni politiku, ale neverim, ze kdyby z dob komancu nebyl Most a Brno, ze by se za "prosperujiciho ceskeho kapitalismu" daly dane i na neco takoveho jako je okruh, a ne jen zmrdum na Bahamy ...
BTW: kolik bys mel vyhrazeno na uplatky?
Už jsem to psal, když už tady máme takový pakoně jako dělnická třída, proč nikdo nezaložil něco ve stylu motorkářský svaz České republiky?
Jen uvažuju, ale
Edit: hodně mladejch chce a bude chtít mašinu, tím pádem i rodiče by se mohli zamyslet nad tím, koho budou příště volit.
Moto: Pro život na kvalitních silnicích
Pořádná moto-škola a né pitomá auto-škola
Atd atd...
Další věc, představte si, jak do vlády někdo pojede na obyčejným GSX-R 1000 za třista klacků, není to nádhera? Lidi budou jásat, pač ty jejich auta za tři mega není to pravý ořechový
Další věc, trotlové si objednávají letadla na schůzky v ČR!
Náš kluk pojede ekonomicky na gixeru a ještě tam bude rychleji
Naposledy editováno 06.10.2008 14:20:27
Riddick>Tak zkuste taky prvně založit motorkářskou stranu a zkusíme to protlačit hm?
Už tady přece je Motocyklová Asociace http://www.macr.cz/
Otázkou je k čemu tady jsou a co mají reálně za cíl, zatím podle webu to vypadá pouze na další z informačních motoserverů
Naposledy editováno 06.10.2008 14:48:38
Co takhle názor odborníka? Rozdíl mezi spešl asfaltem a normál? Osobně bych totiž řekl, že ten spešl asfalt využijí právě jen ty světové špičky motocyklové scény. V Buchlákách jezdí některé individua tempem podobným jako na okruhu a drží jim to tam jako přibitý. Tak v čem je ten normální asfalt špatnej/nevyhovující?
Pokud píšu nesmysly tak mě opravte...
taky jsem si říkal že postavit něco jako sosnovou by nebylo marné, určitě do toho jdi! A nenech se tady zmást radama rádoby chytráků, kteří jsou sotva vyučení zámečníci! Kdo si myslí že takováhle věc bude stát hodně přes 200mil je blázen, pokud to bude stavět nějaká rozumně uvažující firma a využije dotace z fondu EU + vybere lokalitu s levnými pozemky, myslím že to je reálně proveditlné.