Tak jsem se rozhodl, že zainvestuju do přední brzdy. Takže, chystám se na tohle:
- Rozdělání a vyčištění pumpy, případná repase
- Pancéřované hadice
- Kapalina DOT 5
- Rozdělání a vyčištění třmenů, případná repase
- Nové desky (mám GoldFren - hrůza) asi Lucas
- Přenýtování kotoučů (velká vůle) ale nevím kde to udělat a za kolik
- Preventivní srovnání kotoučů (nevím jak, jestli soustruh nebo magnetka - rád bych to zvládl doma)
Dík za rady, kontakty, odkazy i za přiměřenou kritiku. Dík Wema
Kotouče sežeň rovnou nový/jiný, to přenýtování, rovnání a broušení má dost nejistej výsledek a taky není levný..
brzdice>Jestli tam mas ta 6 pistkova Tokica tak to jsou svine. Velmi citlive na spinu na krycich krouzcich - jakmile nekdo meni desky a neda si praci s velmi peclivym ocistenim pistku pred zasunutim dovnitr, tak je temer jiste ze se mu pri pozdejsim sjizdeni novych desek povysune kryci krouzek a skripne mezi pistek a telo brzdice. Takto se to stane treba u 5 pistku z 12 a kvuli tomu je na Suzuki a Kawasaki s temito trmeny takove procento plovoucich kotoucu s vulemi nekolika mm axialne. Urcite rozdelej, ocisti, zkontroluj viz muj obr. Pokud bude potreba krouzky, mohu poradit.
desky> vymen za osvedcene sintery (EBC HH, Nissin ST, SBS Street excell, Bendix MRR....)
Ad pumpa> pokud nepozorujes netesnost a nebo zavzdusnovani, nesahat. Koupe lepsi pumpy tem brzdam urcite pomuze.
prenytovani kotoucu> nepomuze na dlouho, mam overeno take na sobe. Radeji kup jine.
Pancere> urcite dobra myslenka
Pancerove hadice + desky Lucas srq
Ale jeste lepsi jsou Zlate nyssiny syntrovane...To muze jit lucas do pytle + lucas hrozne spini.
Vse ostani bylo horsi jak Feroda synter tak i racing feroda.
A k tem kotoucum...Absolutne zadnou vuli a zadny naznak vydreni!
Motocykl mel nalitano 50tis/km! + vse origo zadny menene kotouce!
Desky i pistek se nikdy nijak nezadrhavala.
Jina vec bylo u kamose...Mel ji bouranou a kotouce meli vulu jako prase.
O tom ze tam daval desky hajz goldfren a vydrel s nema kotouce ani nemluve.
O tom ze 6pistky staly za hovno se psalo uz drive v motohouse ze maji tendenci se porad jakoby odtlacovat desky od kotouce a pak ma packa delsi chod.
Zajimave ze i Yzf750r se tento jev nedeje tam je vse ok.
Jinak brzdovou kapalinu tam dej DOT4 nebo DOT5.1 jak mas uvedeno na vicku od brzdovky.
Kapalina DOT5 je uplne neco jineho.
Zde link: www.ivelo.cz/ptejte-se-redakce/mtb-technika/kotoucove-brzdy-diatech-anchor
+
Dot3 a dot4 su plne kompatibilne. Dot5 vytvori s dot4 emulziu. Da sa nahradit dot4 s dot5, ale musi sa odvzdusnovat az kym emulzia nevyjde vsetka von. V podstate prechod na DOT5 je najlepsie urobit pri vymene gumiciek v brzdovom systeme. Nakolko prace je s tym vela a vysledok nevyrazny, kazdy sa musi rozhodnut sam. Dot 5.1 je paradoxne kompatibilny s DOT4 a nesmie sa miesat s DOT5. DOT 5 ma silikonovy zaklad, nepohlcuje vlhkost a nemusi sa menit celu zivotnost systemu. Dot 3, 4, a 5.1 maju glykolovy zaklad, pohluju vodu, zeru lak a su korozivne. Samozrejme vyssie cislo znaci vyssiu kvalitu. Seriozne firmy neznacia vyrobky DOT 5.1 ale DOT 4 s prislusnymi superlativmi. Zaver: V nudzi mozno doliat DOT3 do DOT4, DOT4 mozno dolievat do DOT3 bez vycitiek svedomia s perspektivou, ze sa od pouzivania DOT3 upusti.
Toz tak a cest!
Naposledy editováno 29.08.2008 15:09:28
Naposledy editováno 22.07.2009 10:06:19